Mua pelottaa kuolla kun en tiiä mitä kuoleman jälkeen on. Herään pakokauhuun kun eka ajatus on että mä kuolen jossain vaiheessa
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Siis se epätietoisuus pelottaa?
Jos olet ateisti ymmärrät että ihminen kuoltua ei tunne eikä ajattele mitään.
Jos tutkit islamia, budhhalaisuutta jne niin ymmärrät ettei niihin voi perustaa uskoaan joten ne voi skipata.
Jos uskot Raamatun Jumalaan niin ymmärrät että ihmisellä on 2 vaihtoehtoa. Joko ikuinen elämä ilman tuskaa ja pelkoa tai mitään muutakaan ikävää tai sitten kuolema jolloin ihminen ei myöskään pelkää tai tunne tuskaa, koska häntä ei ole. Tosin hän ei koe mitään hyvääkään, mutta pelko joka tapauksessa joskus loppuu. Joten ei kannata nytkään pelätä
Ei pidä paikkaansa! Raamattu on selkeä siinä että on joko ikuinen elämä Taivaassa , tai ikuisuus Helvetissä. Ihmisen sielu on ikuinen.
Ainoa Tie Taivaaseen on Raamatullinen Jeesus. Uudestisyntyminen, pelastava usko Häneen!
Etsikää niin kauan kun aikaa vielä on, ja se aika loppuu kuolinhetkeen, eli kuoleman jälkeen on liian myöhäistä!
Vierailija kirjoitti:
Jos tutkit islamia, budhhalaisuutta jne niin ymmärrät ettei niihin voi perustaa uskoaan joten ne voi skipata.
Jos uskot Raamatun Jumalaan niin ymmärrät että ihmisellä on 2 vaihtoehtoa. Joko ikuinen elämä ilman tuskaa ja pelkoa tai mitään muutakaan ikävää tai sitten kuolema jolloin ihminen ei myöskään pelkää tai tunne tuskaa, koska häntä ei ole. Tosin hän ei koe mitään hyvääkään, mutta pelko joka tapauksessa joskus loppuu. Joten ei kannata nytkään pelätä
Ei pidä paikkaansa! Raamattu on selkeä siinä että on joko ikuinen elämä Taivaassa , tai ikuisuus Helvetissä. Ihmisen sielu on ikuinen.
Ainoa Tie Taivaaseen on Raamatullinen Jeesus. Uudestisyntyminen, pelastava usko Häneen!
Etsikää niin kauan kun aikaa vielä on, ja se aika loppuu kuolinhetkeen, eli kuoleman jälkeen on liian myöhäistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, viestini tulikin kahteen kertaan...
Kuolemanpelkoon auttaa eläminen! Jotkut ovat jotenkin niin kaukana kaikkeen elämään kuuluvasta kuten kuolemasta. Moni pelkää elämääkin, on masentunut, pelkää ihmisiä, eikä saa mitään aikaiseksi.
Olen hoitanut kuolevia, laittanut vainajia ja kohdannut kuolleen omaisia. Olen tuntikausia keskustellut kuolevien ja heidän perheiden kanssa. Aivan sama, mitä kuoleman jälkeen on, tuskin mitään, atomimme vain palaavat luonnon kiertokulkuun.
Eläkää täysillä, niin ei tarvitse koko ajan murehtia kuolemaa.
Jeesus on voittanut kuoleman. Pyydä Häntä ystäväksesi.
Minuakin pelottaa. Näin kerran unta missä olin ahtaassa hississä joka matkasi syvyyteen eikä meinannut loppua tulla. Lopulta hissi pysähtyi mutta ovet eivät auenneet. Olin kuilussa pakokauhun vallassa ja sitten yhtäkkiä seuraavassa näkymässä olinkin jollain kallioluolaston kielekkeellä ja edessä näkyi tulisia alueita ja hiilisankoja jengiä teki tulen keskellä kaivostöitä. Vain tuli toi valoa mutta muuten oli säkkipimeää. Minulle tuli joku henkilö ehdottamaan tyokaluksi metallista lekaa jonka kanssa liittyisin joukkoon ja ulospääsyä ei ollut. Pakokauhu valtasi minut ja heräsin siihen. Onneksi se oli vain unta mutta jäi mietitytämään jos kuoleman jälkeen olisi jotain tuollaista olemassa.
Ei kannata vähätellä. Tuo 'huoli' on oleellinen osa ihmisyyttä, tätä kysymystä ovat pohtineet jo antiikin filosofit ja kaikki uskonnot perustuvat siihen. Kuolema on elämän vastinpari ja peilaamalla niitä toisiaan vasten voi saadamyös tärkeitä ja syvällisiä oivalluksia omaa elämäänsä varten.
Uskokaa kolmiyhteiseen Jumalaan ja tehkää parannus synneistänne niin pelastutte kadotukselta!
Kuoleman jälkeen on kaksi vaihtoehtoa: menet joko taivaaseen tai helvettiin. Jos uskot kolmiyhteiseen Jumalaan niin sulla ei ole mitään hätää mutta jos et usko niin silloin on asiasi huonosti. Rukoile Jumalaa Hän auttaa sinua kaikessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman jälkeen on tiedossa joko ikuinen elämä tai ikuinen kuolema eli tiedottomuus häviäminen elottomuus jne. Jos et halua elää ikuisesti niin et tule elämään ikuisesti ja jos pelkäät sitä häviämistä niin sit on olemassa eräs hyvä kirja joka kertoo millaista siellä elävien puolella on ja miten sinne vois päästä.
Kadotus ei ole tiedottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Jömälä on kaikkivaltias, mutta loi itselleen laumoittain enskeleitä "avustajiksi" sekä tietenkin häntä palvelemaan ja ylistämään. Osa enskeleistä osoittaitui tuhmiksi ja tottelemattomiksi. Miksiköhän? Väsyivätkö Jömälän itsevaltaisuuteen? Ja miksi kaikkivoipa ja kaukaa viisas Jömälä alunperin varusti heidät kyvyllä olla eri mieltä hänen kanssaan? Miksi edelleen kaikkivoipa Jömälä ei saanut heidät uudestaan hyviksi? Tai tuhonnut ne täysin, ja luonut uusia enskeleitä heidän tilalleen? Miksi Jömälä teki hälwetistä niin suuren, että sinne mahtuu myös miljardeja ihmisiä, piruparkojen ohella? Tiesikö Jömälä jo silloin, että suurin osa ihmisistä tulee lankeamaan syntiin, ja että he eivät tule älyämään pyytää Jeezusta pelastajakseen, koska eivät ole kuulleet hänestä?
Rakkauteen kuuluu antaa toimia valintansa mukaan.Mitä mieltä olet , jos et saa valita?
Jumala ei tehnyt heitä uudestaan hyv
Jömälä teki valinnan. Hän valitsi luoda olioita, joilla on vapaa tahto. Kaiikkitietäwänä Hän tiesi, että moni niistä valitsisi väärin. Ei ole minun mielestäni mikään pohjattoman rakkauden osoitus. Joudun kyllä näiden mielipiteitteni vuoksi Hälwäddiin, mutta en voi sille mitään.
Et tule koskaan ymmärtämään olevasi kuollut, joten pelko on turha. Näin mä sen järkeilen. Tietysti ne hetket ennen sitä voivat olla tuskaisia ja pelottavia, mutta sille ei itse mitään voi. Ei voi kuin toivoa parasta ettei hirveästi joutuisi kärsimään. Kaikki me ollaan kuolevaisia, joten se yhdistää meitä. Miljoonat ja miljoonat ovat kuolleet ennen meitä, tututkin ihmiset. Syntymä ja kuolema ovat yhtä luonnollisia asioita. Kuolemalle ei mitään voi, mutta elämälle voi. Miksi siis pilata elämäänsä ihan turhaan?