Mua pelottaa kuolla kun en tiiä mitä kuoleman jälkeen on. Herään pakokauhuun kun eka ajatus on että mä kuolen jossain vaiheessa
Kommentit (219)
Muistakaa kaikki: Me ollaan velkaa niille, jotka menneet on. Ja niille jotka saavat seuraavan vuoron.
En pelkää kuolemaa. Oli lähellä, koska sairastuin leukemiaan enkä päässyt hoitoon vaikka yritin kun ei ollut oikeita oireita joilla saisin ajan terveyskeskukseen.
En ollut olemassa ennen syntymääni enkä ole olemassa sen jälkeen kun kuolen. Tässä välissä pitää tehdä kaikki mitä haluan tehdä. Selvät säännöt.
Lapsena tollasia ajatuksia oli kun ei ollut muuta huolta. Odotas kun elämä tuo muita murheita. Lapsen vakava sairastuminen, homeisen talon osto ja satojen tuhansien eurojen menetys tms. En siis toivo mutta kun tule eoikeita huolia niin tuollaiset ajatukset jää pois.
Mikään muu ei auta kuolemanpelkoon kuin usko.
Ap, tee parannus ja usko evankeliumi.
Kuuntele nettiseurat.fi
Tai menen tällaiseen paikkaan kuin rauhanyhdistys. Se on pilkatuimman joukon, vanhoillislestadiolaisten seurapaikka. Jos jaksat uskoa, kuolemanpelko katoaa. Muu siihen ei auta.
Rukoilen puolestasi 🙏
Tsemppiä!!
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele nettiseurat.fi
Tai menen tällaiseen paikkaan kuin rauhanyhdistys. Se on pilkatuimman joukon, vanhoillislestadiolaisten seurapaikka. Jos jaksat uskoa, kuolemanpelko katoaa. Muu siihen ei auta.
Rukoilen puolestasi 🙏
Tsemppiä!!
( Korjaus. Siis mene. Mene sinä, minäkin menen. Muuta keinoa ei ole kuolemanpelkoon. Saat sielunrauhan. Jos jaksat uskoa synnit anteeksi , pääset taivaaseen, vaikka kuolisit heti.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele nettiseurat.fi
Rukoilen puolestasi 🙏
Tsemppiä!!
( Korjaus. Siis mene. Mene sinä, minäkin menen. Muuta keinoa ei ole kuolemanpelkoon. Saat sielunrauhan. Jos jaksat uskoa synnit anteeksi , pääset taivaaseen, vaikka kuolisit heti.)
Jaksat uskoa synnit anteeksi? Aika omaperäinen näkemys.
Minä ajattelen, että kuoleman jälkeen olo on kuin nukutuksessa. Eli ei mitään tietoisuutta mistään. Aika ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna elämäsi Jeesukselle niin pääset Taivaaseen!
Rukoilen puolestasi
Voi rakas, Jumala ei arvota ihmisiä ja herra ottaa luokseen ihan jokaisen kuolemansa jälkeen.
Minäkin haluaisin uskoa noin. Mutta Raamattu kertoo selkeästi Taivaasta ja kadotuksesta
Raamatussa on alunperin kerrottu uudelleen syntymisestä enemmänkin, mutta muinainen eliitti poistatti ne sieltä, jotta voisivat hallita kansoja paremmin pelon avulla.
Minusta olisi hirveän pelottavaa joutua syntymään uudestaan tälle planeetalle. Suurin osa ihmisistä elää hirvittävissä oloissa. Vain hyvin pieni osa saa syntyä länsimaihin ja saa elää ihmisarvoisen elämän.
Sitä voi syntyä vaikka Intiaan kaatopaikalla työtä tekevään kastittomaan perheeseen ja joutuu elämään elämänsä kaatopaikalla ilman mahdollisuutta parempaan. Tai venäjän syrjäseuduille ja päätyy kuolemaan johonkin typerään ja tarpeettomaan sotaan.
Pelkoon on aihettakin, jos ei ole syntejä sovitettu. "Peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." Eli ihmisen tulisikin peljätä Jumalaa, jolla on valta tuomita hänet. Ja se pelkääminen tarkoittaa sitä, että kavahtaa syntiä, koska siitä seuraa rangaistus.
Mutta sitä varten Jeesus lähetettiin maailmaan, ettei meitä tuomittaisi synneistämme, vaan saisimme niistä armahduksen. Siksi sitä, joka uskoo ja turvaa häneen, ei tuomita.
Vierailija kirjoitti:
Minä meen ainakin helvetti
...
Tee parannus ja usko evankeliumi. Et joudu helvettiin jos jaksat uskoa. Pääset taivaaseen. Saat kaikki synnit anteeksi jos uskot Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi. Mikään muu ei auta. Olen ollut monta kertaa lähellä kuolemaa. Vain uskomalla kuolemanpelko katoaa.
Nettiseurat.fi
Rauhanyhdistyksillä on seuroja
Monilla paikkakunnilla useastikin viikossa.
Rukoilen puolestasi. 🙏
Vierailija kirjoitti:
Kuolemanpelko on normaali asia, joka tulee usein Jumalalta.
Pääset kuolemanpelosta hoitamalla ikuisuusasiat kuntoon. Rukoile Jeesusta sydämeesi ja elämääsi, ja että Hän antais synnit anteeksi. :)
Painu hel....ttiin tuputtamasta.
Ainoa ratkaisu on ymmärtää, että kuoleman jälkeen ei ole mitään. On kuollut, loppu. Se vapauttaa kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele nettiseurat.fi
Rukoilen puolestasi 🙏
Tsemppiä!!
Jaksat uskoa synnit anteeksi? Aika omaperäinen näk
...
Hyvä huomio
Ei ihminen omasta voimastaan jaksakaan uskoa. Jumala antaa voiman.
- sama
En niinkään pelkää kuolemaa itsessään ja mitä sen jälkeen on, vaan liian aikaisin täältä pois lähtemistä ja menetettyä elämää. Eli en halua kuolla vaan elää mahdollisimman hyvän ja pitkän elämän rakkaiden kanssa. Ja sitten kun kuolee, niin jotain uutta tapahtuu tai on tapahtumatta.
Ei ole mitään pahempaan kuin kuolemanpelko. Kokemusta on todella.
Jos on sielunrauha, mitään parempaa ei ole eikä tule. Vaikka olisi muuten kuinka kauheaa elämässä
Tiedän kokemuksesta. Jeesuksen ristinkuolema on ainoa apu.
Rukoilen teidän kaikkien puolesta että pääsette taivaaseen. Siunausta kaikille!
Kuoleman jälkeen: loppuu se vttuilu.
Ei siellä mitään ole, murheet jäävät muille. Kerrankin.
Kun kuulet Hänen äänensä, älä paaduta sydäntäsi, vaan ole ahkera ja tee parannus!
Tämä voi olla viimeinen kutsu täällä vauvafoorumillakin ja ties missä kaikkialla.
Tälläkin foorumilla on Jumala kutsunut ihmisiä. Uskon että ne ovat olleet viimeisiä kutsuja. Elämme niin synkkää luopumuksen aikaa. Ja muutenkin tämä on jo viimeisen lopun aikaa koko maapallolla. Seuratkaa ajan merkkejä.
On todellakin ajan ilta. Sitten alkaa loputon ikuisuus.
Uskon että Jumala kutsuu vielä teitä kaikkia jotka luette tämän.
Mulla on tällä hetkellä päällä ollut n. puolen vuoden ajan sairaallollinen kuolemanpelko kun sain pelottavan rytmihäiriökohtauksen yksin ja näin jo tähtiä. Se pysäytti täysin ja olen ollut lähes paniikinomaisessa tilassa sen jälkeen, enkä uskalla olla pitkiä aikoja yksin. Olen nuori äiti ja urheilullinen, joten tämä tuli ihan puskista.
Eniten pelottaa mahdolliset seuraavat kohtaukset. Lisäksi olen saanut pahoja paniikkikohtauksia tapahtuman jälkeen. Olen kirjaimellisesti jatkuvasti flight or flight moodissa kokoajan ja pelkään kuolevani joka päivä ja tarkkailen oireitani. Pelkoni on jo niin paha että en uskalla lähteä yksin ulos ja lukuisat lääkärikäynnitkään ei saa minua vakuuttumaan että olen turvassa. Joka kerta kun puhun tätä ääneen tai kirjoitan niin tiedostan että tämä on ihan sairasta ja pitäisi vain oppia olemaan rennosti, mutta ihminen joka on ollut ahdistunut koko elämänsä ties mistä lapsuudesta lähtien ei vain sormia napsauttamalla parane.
Olen yrittänyt altistaa itseäni ulosmenolle ja lukenut kuolemasta ja rajakokemuksista. Ei tunnu auttavan. Toivon vaan että jossain kohtaa en jaksa enää murehtia ja aika ns. tekee tehtävänsä koska nyt elämäni on todella rajoittunutta. Eli ymmärrän sinua AP! Kuoleman pelottaa minuakin ihan hitosti, ehkä vielä enemmän se hetki ennen sitä! Itse kuoleman jälkeinenhän on aika rauhoittava ajatus loppupeleissä, kun ei tarvi tehdä enää mitään tai pelätä tai olla ahdistunut.
Olen kokenut saman. Oli sekunneista kiinni, etten liiskaantunut rekan keulaan. Kuin joku olisi tullut auton oikaisemaan puolestani ja sain jatkaa matkaa. Säikähdin kuollakseni ja huokaisin helpotuksesta muutaman minuutin aikana.