HS: Tuottaja Sinivuokko Koivula perui festarin koska esiintyjinä oli keski-ikäisiä miehiä
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011259149.html
Itähelsinkiläinen yhtye sai puhelimessa kuulla, että syy festareiden hyllyttämiselle olisi esiintyjien ikä ja sukupuoli.
Te edustatte keski-ikäisiä miehiä, jotka ootte joskus ollut julkkiksia, tuottaja Sinivuokko Koivula sanoi Notkean Rotan Severi Lehtoselle.
Kommentit (521)
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä sille jankkaajalle:
Te edustatte keski-ikäisiä miehiä, jotka ootte joskus ollut julkkiksia, oli tuottaja Sinivuokko Koivula sanonut puhelimitse Notkean Rotan Severi Lehtoselle. Koivula ei ole kommentoinut asiaa Helsingin Sanomille, joka on kuullut tallenteen puhelusta.
https://www.soundi.fi/uutiset/hs-notkean-rotan-tahdittama-festari-peruu…
Hesari ON KUULLUT TALLENTEEN puhelusta. Eli kyllä näin on sanottu.
No miksei tuossa sitten julkaista myös, mitä se bändi on sanonut ja mitä siinä muuten puhuttiin? Ja miksi tuokaan on julkaistu, kun ei tuo työntekijä ole mitään rahoitusta evännyt, vaan nimenomaan myönsi rahoituksen?
Sain aamulla ensin uutisesta käsityksen, että jonkun festarin rahoitus on peruttu kun siellä on miehiä, ja nyt päivän aikana onkin selvinnyt, että tuo siteerattu henkilö nimenomaan on myöntänyt rahoituksen, mutta se ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta rakenteellista syrjintää ja miesvihaa.
Ei ole nykyään valitettavasti "uskomatonta", vaan hyvinkin yleistä ja odotettavissa ja uskottavissa. Tätä se nyt sit on tämä miesviha. Tulee koskemaan myös teidän kaikkien poikia.
Onko tapahtuman rajoitus vedetty pois vai ei? Jos on, niin eihän silloin ole rahaa järjestää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että festivaalin tarkoitus on löytää muitakin yhtyeitä. Tuo Notkea Rotta olisi maksanut tuon 3000 euroa. Nyt se halutaan jakaa useammalle yhtyeelle
Juu, joita ei tule kukaan katsomaan. Olen paljasjalkainen itä-helsinkiläinen. Kontufest on ollut hyvä, koska se vetää porukkaa. Yhteiskuntaluokista viis. Onhan noita monenlaisia bändejä, joita tulee katsomaan kourallinen ihmisiä. Ei se tarkoita, että kun viisi huonoa bändiä esiintyy, ne tavoittaisi yhteensä sitä määrää ihmisiä mitä yksi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ettei menisi nyt ihmiset sekaisin niin oikea nimi on Sinivuokko Koivula-Mbemba
Nimen perusteella interseksuaalinen toisessa polvessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jankkaat samaa sheibaa kymmenien viestien voimalla, ja samalla todistat että et kykene käsittämään asian ydintä?
Jos sinä olet kirjastossa töissä niin eipä ole suurensuuri yllätys että näitä sinivuokkoja on sitten enemmältikin.
Olen vaihtanut alaa, mutta juuri siksi jankkaan, että kirjastotyöntekijöille ei kuulu tuon tason päätökset ja niiden kommentointi, kun ei se ole mitään kymmenien tuhansien eurojen festarien järjestämistä. Ja se tässä pointtini olikin, että nyt on otettu ihan väärä henkilö haukuttavaksi.
Tässähän on päivän aikana selvinnyt, että hän myönsi rahoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te edustatte keski-ikäisiä miehiä, jotka ootte joskus ollut julkkiksia, oli tuottaja Sinivuokko Koivula sanonut puhelimitse Notkean Rotan Severi Lehtoselle. Koivula ei ole kommentoinut asiaa Helsingin Sanomille, joka on kuullut tallenteen puhelusta.
No miksei tuossa sitten julkaista myös, mitä se bändi on sanonut ja mitä siinä muuten puhuttiin? Ja miksi tuokaan on julkaistu, kun ei tuo työntekijä ole mitään rahoitusta evännyt, vaan nimenomaan myönsi rahoituksen?
Sain aamulla ensin uutisesta käsityksen, että jo
Sinä kun sanoit olevasi ex-kirjastontäti niin sattuiko urasi loppumaan tänään pöyristyttävien lausuntojen jälkeen?
- No miksei tuossa sitten julkaista myös, mitä se bändi on sanonut ja mitä siinä muuten puhuttiin? Ja miksi tuokaan on julkaistu, kun ei tuo työntekijä ole mitään rahoitusta evännyt, vaan nimenomaan myönsi rahoituksen?
Koska bändin edustaja ei ole loukannut Koivula-Mbembaa puhelun aikana.
Ainoa uutisoinnin arvoinen asia on tuottajan törkeät, vähättelevät puheet bändistä ja sen jäsenten sukupuolesta ja iästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen että festivaalin tarkoitus on löytää muitakin yhtyeitä. Tuo Notkea Rotta olisi maksanut tuon 3000 euroa. Nyt se halutaan jakaa useammalle yhtyeelle
Juu, joita ei tule kukaan katsomaan. Olen paljasjalkainen itä-helsinkiläinen. Kontufest on ollut hyvä, koska se vetää porukkaa. Yhteiskuntaluokista viis. Onhan noita monenlaisia bändejä, joita tulee katsomaan kourallinen ihmisiä. Ei se tarkoita, että kun viisi huonoa bändiä esiintyy, ne tavoittaisi yhteensä sitä määrää ihmisiä mitä yksi hyvä.
Olen tuo kirjastoalan jankkaaja, ja myös minun mielestäni noita tapahtumia pitäisi toteuttaa sen rahoitushaun hengessä. En ole eri mieltä siitä, etteikö noita Kontulan tapahtumia pitäisi tukea. Haussa myös sanottiin että sekä pieniä että suuria tapahtumia tuetaan, niin mielestäni tuo että vain kolmella tonnilla, ei täytä sitä hakemuksen alkuperäistä henkeä.
Nyt Hesarin kannattaa laittaa paine oikeaan osoitteeseen eli siihen ohjausryhmään sekä niille päättäjille, jotka ajatteli, että kirjasto ja sen työntekijä olisi oikea toteuttaja hankkeelle, jota mainostettiin musiikkitapahtumien nimissä!
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan, koko 300 tonnia meni ohjausryhmän kokouspalkkioihin ja palaveripullaan (vegaaniseen tietty) joten sori vaan bändit ja kansa, ei riitä rahat nyt tällä kertaa muuhun kulttuuriin.
Veikkaan myös että näin pääsi käymään.
Aika järkyttävää muutenkin että 300 000 riittää epämääräiseen kulttuuritoimintaan mutta ei esim vaippoihin vanhuksille. Noille rahoille varmasti olisi löytynyt jotain fiksumpaa käyttöä.
Onko jossain uutisoitu, että vanhusten vaipoista on pulaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notkee rotta yhdistää porukkaa ihan kaikista suunnista. Keikoilla käy todella laajalla skaalalla erilaisia ihmisiä. Myös Avain/Asa ja Jätkäjätkät oli buukattu kontufesteille. Ois ollut ihan täydellinen line-up pääesiintyjien osalta noin niiku itä-helsinkiläisiä ajatellen. Sääli että ammattitaidottomat feministit kuppasi rahat itselleen.
Ilmeisesti on haluttu välillä joku muukin esiintyjä kuin aina ne samat. Ja jos rotta olisi vienyt valtaosan budjetista niin siihenkin saattoi kaatua. Ylipäätään ärsyttää että aina samat naamat telkkarissa ja lavalla ja sitten vielä uhriutuvat jos yritetään antaa mahdollisuuksia välillä muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jankkaat samaa sheibaa kymmenien viestien voimalla, ja samalla todistat että et kykene käsittämään asian ydintä?
Jos sinä olet kirjastossa töissä niin eipä ole suurensuuri yllätys että näitä sinivuokkoja on sitten enemmältikin.
Olen vaihtanut alaa, mutta juuri siksi jankkaan, että kirjastotyöntekijöille ei kuulu tuon tason päätökset ja niiden kommentointi, kun ei se ole mitään kymmenien tuhansien eurojen festarien järjestämistä. Ja se tässä pointtini olikin, että nyt on otettu ihan väärä henkilö haukuttavaksi.
Budjetti oli 3000 euroa, ei kymmeniä tuhansia. Eikä kukaan yksittäinen ihminen mitään rahoitusta myöntänyt, vaan tuo ohjausryhmä. Se, miksi budjetti oli vain 3000 € jää mysteeriksi, mutta Sinikukan bändille heittämä kommentti oli joka tapauksessa täysin asiaton ja tarpeeton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Olen kouluttautunut toiselle alalle, koska arvelin, että kirjastotyöntekijät korvataan lainausautomaateilla. Onneksi näin ei ole käynyt, mutta tienaan kyllä paremmin nykyään ja etenemismahdollisuudet on hyvät.
Vaikka ollaankin jostain eri mieltä, niin miksi pitää alkaa haukkumaan? Varmaan ollaan jostain myös samaa mieltä.
Oletan, että sinunkin mielestäsi tuota tapahtumaa olisi pitänyt tukea niin että se toteutuu, ja että nyt julkisen keskustelun myötä toivottavasti asiaan tulee muutos.
Luulen että ollaan eri mieltä siitä, mikä yksittäisen työntekijän vastuu tässä on.
Itse tiedän kokemuksesta, että kirjastoalan ihmisillä ei ole koulutuksen tai kokemuksen kautta valmiuksia hoitaa tai ymmärtää festarien järjestämistä tai pr hommia, ja en ole sinänsä yllättynyt, että työntekijä munaa tuon. Siitä olen yllättynyt, että se työntekijä joka ei asialle mitään voi, haukutaan tässä.
Siinä olen Sinivuokon kansa kyllä samaa mieltä, että Notkea Rotta on todella eilisen bändi. Luulisi, että Kontulassa jotain nuoria räppäreitä tai muita musan tekijöitä olisi, joille olisi aidosti hyötyä päästä yleisön eteen lavalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notkee rotta yhdistää porukkaa ihan kaikista suunnista. Keikoilla käy todella laajalla skaalalla erilaisia ihmisiä. Myös Avain/Asa ja Jätkäjätkät oli buukattu kontufesteille. Ois ollut ihan täydellinen line-up pääesiintyjien osalta noin niiku itä-helsinkiläisiä ajatellen. Sääli että ammattitai
Ei minusta ole täydellinen lineup, vaan taas sellainen nuorille-keski-ikäisille valkoisille miehille täydellinen lineup. Meitä muitakin on Kontulassa, joita kiinnostaisi erilainen musiikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se enää ollut kirjastotäti vaan oli ottanut uuden työn vastaan vastaavana tuottajana. Suutarieois voinut pysyä lestissään eikä alkaa kuppaamaan kontulalaisten kulttuurirahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Notkee rotta yhdistää porukkaa ihan kaikista suunnista. Keikoilla käy todella laajalla skaalalla erilaisia ihmisiä. Myös Avain/Asa ja Jätkäjätkät oli buukattu kontufesteille. Ois ollut ihan täydellinen line-up pääesiintyjien osalta noin niiku itä-
No kenet sä olisit itä-helsinkiläisistä artisteista buukannut jos oisit saanut päättää?
Keskeinen kysymys ja ongelma on se tapa ja ne sanat, miten Koivula-Mbemba ilmaisi itseään ja edustamaansa tahoa. Se oli halveksiva ja syrjivä.
Kuvitelkaa, jos joku sanoisi tätä olette nuorten naisten has-been bändi jollekin tyttöbändille, joka asiasta tiedustelisi?
Mediat repisivät juttua loppuvuoden ja ihmisiä kengitettäisiin kymmenittäin.
No oltaisiin vaikka julkistettu haku, että oletko muusikko ja kiinnostaisiko. Paljon mamuissa taitavia muusikoita jotka eivät koskaan pääse esille.
Aika outoa tuo lause: te EDUSTATTE keski-ikäisiä miehiä. Nämä Kontula pridet ja erilaiset pienien yhteisöjen, kuten kontulalaisten romaninaisten tapahtumien tukeminen todentaa sen miksi rouva Kongon tasavalta näin puhui kuten puhui. Eikö tapahtumien pitänyt yhdistää ihmisiä, ei erottaa heitä keski-ikäisiksi miehiksi tai romaninaisiksi.