Yksikään suhde ei onnistu eron jälkeen
22 v avioliitossa. Kolme aikuista lasta. Hieno liitto, vaimo itsenäistyi ja lopulta ero 5 v sitten.
Pisimmät suhteet 6 ja 9 kk, perustuivat aidolle rakkaudelle, elämäntapaan liittyvät asiat hiersivät alusta saakka. Yhdelle naiselle tärkeintä lastenlasten kanssa oleminen, toinen taas ei halunnut muuttaa yhteen, toivoi vain konserteissa käyntiä. Nuorempia naisia joukossa, elämäntilanne täysin eri. Joku toivoo lapsia tai lisää lapsia, ei tule kuuloonkaan, ikisinkku taas täysin erityyppinen ihminen, aktivisteja tai muuta elämää suurempaa harrastusta, itse toivon yhdessä asumista ja läheistä kumppanuutta. Useimmat suhteet 4-8 vkoa.
Kokemuksia?
Mies 55
Kommentit (492)
Ap aika olennaisen tiedon jätit aloituksesta, koska kyllä 15 vuotta nuorempien deittailulla on ollut suuri osuus siinä, että mitään pysyvää ei ole löytynyt.
Samoin sillä, että sinulla on lapsia itsellä, mutta etsit lapsetonta. Olet tällä hetkellä itse pahin vihollisesi, koska nimenomaan etsit ihmisiä, joiden kanssa sinulla ei ole yhteensopivat tavoitteet. Oli todella hyvä neuvo joltakulta, että pohtisit näitä, sekä miksi avioliittosi loppui. Ei liene kiinni siitä, että exäsi uusi mies on aktiivisempi. Mutta voi hyvin olla, että suhde on tasaveroisempi.
Jos haluat laadukkaan kumppanin, sinun pitäisi itse olla laadukas. Laadukas kumppani ei etsi ihmistä ulkonäön perusteella, jos etsii kulttuuri-ihmistä, esimerkiksi. Eikä hän etsi 15 vuotta nuorempaa, jos etsii tasaveroista suhdetta. Laadukas kumppani on valmis palvelemaan toista, pyrkimään kumppanin hyvään, ei aina ensimmäisenä omaan. Laadukas kumppani pyrkii ymmärtämään ja kunnioittamaan asioita, jotka on kumppanista tärkeitä.
Jos olet kirkossa aktiivinen, voisit panostaa enemmän siihen palvelutehtävään, eikä välttämättä johtamistehtävään.
Sinun haave kumppanista voi hyvin toteutua jonkun saman ikäisen eronneen naisen kanssa, jolla on samalla lailla lapsia kuin sinulla. Ehkä se teidän yhteinen hirsitupa onkin yhteinen lomamökki, ja hänellä voi vielä olla silti omakin koti. Esimerkiksi tällä lailla sinun haaveet voisi toteutua niin, että olet tehnyt myös kompromisseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi itkettää lukiessa näitä. Kyllä minä ainakin haluan elämässäni tavata jonkun, joka on niin ihana, että yhteen muutetaan. Enkä todellakaan halua lapsia / kotileikkiä lasten takia, vaan sen miehen. Minkälaisia kauhukokemuksia naisilla sitten on yhdessä asumisesta, kun eron jälkeen ei enää missään nimessä halua toista kertaa asua kenenkään kanssa yhdessä?
Miksi haluat tietää yksityiskohtia?
Omasta mielestäni se on yksinkertaisesti helvettiä. Stressaavaa ja jatkuva seksivaatimus leijuu päällä kuin ukkospilvi joka ei mene ikinä pois. Pettämiset, rahariidat - ei tietoakaan esim. Kristillisestä yhdeksi lihaksi tulemisesta. Vasenaivoiset ovat individualisteja eli narsisteja. Jopa miesten antamissa lahjoissa heidän mielihyvänsä on pääpointti. Huonot käytöstavat, ölinä, hajuhaitat, epäsiisteys, miehen kaverit/media... Kyseessä on "kompromissi", mistä ei hyö
hei kiitos taas tästä muistutuksesta. Möliseminen ja ees taas ravaaminen, kun ei malteta pysyä hetkeekään paikallaan. Haju, yök. Seksivaatimus, vaikka suoritus on korkeintaan keskinkertainen. Se jatkuvan läsnäolon aiheuttama ahdistus. Lista on loputon.
Terveisin 20 vuotta sinkkuna viihtynyt
Valitset ihmisiä, joilla on aivan eri elämäntilanne, eri kiinnostuksen kohteet ja arvot, erilaiset toiveet tulevaisuudelta jne. Sitten ihmettelet, että miksei homma toimi. Ei voi ihmiset olla noin tyhmiä.
Valitse paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi jätit sen lapsesi äidin. Ajattelitko, että sinulle on joku takuusuhde olemassa. Etkö varautunut siihen, että olet sitten loppuelämäsi yksin jos jätät AVIOVAIMOSI jonka pitäisi vasta kuolema sinusta erottaa.
Halusit sinkuksi, olet nyt sinkku. Enjooooy.
Sain ap:n viestistä käsityksen, että vaimo oli se, joka jätti.
Sitten se ei auta tehdä kuin raamatulliset ja pysyä asumuserossa ja rukoilla ahkerasti että vaimo tulee takaisin. Eikun hetkinen, ap okin käynyt uittamassa pipuliaan jo vaikka kuinka monessa naisessa, eli tehnyt aviorikoksen. Voi voi, sitten on varmaan asumuseroa elämän loppuun asti.
Joillakin tuntuu olevan ylivoimaista olla kommentoimatta omien mielikuviensa perusteella, olivat ne sitten tosiasioiden mukaisia tai vain pelkkiä kangastusunikuvia.
Vierailija kirjoitti:
Alkoi itkettää lukiessa näitä. Kyllä minä ainakin haluan elämässäni tavata jonkun, joka on niin ihana, että yhteen muutetaan. Enkä todellakaan halua lapsia / kotileikkiä lasten takia, vaan sen miehen. Minkälaisia kauhukokemuksia naisilla sitten on yhdessä asumisesta, kun eron jälkeen ei enää missään nimessä halua toista kertaa asua kenenkään kanssa yhdessä?
Sama! Olen surullinen ihmisten vuoksi. Itse toivon että tapaan vielä semmoisen miehen joka vie jalat alta ja samoiten, haluaa minua niin paljon että toivoo yhteen muuttamista ja elämän jakamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP: kiitos n:o 115 (pitkä viesti)
Ja muillekin kiitos.
Olen sen pitkän viestin kirjoittaja. Arvasin ajatuksesi aika tarkkaan. Suorastaan voin sanoa että näin linjoja pitkin anonyyminä koen jonkinlaista hengenheimolaisuutta kanssasi. Tiedän mistä puhut, ja mitä olet etsiessäsi kokenut.
En juurikaan tänne koskaan kirjoita, mutta nyt sinulle halusin kirjoittaa. Voisi olla kiinnostavaa keskustella kanssasi lisääkin. Niin absurdilta kuin se kuulostaakin😊
Ehkäpä vanhojen miesten homoliitot ovat seuraava megatrendi. Jotkut naisethan ovatkin jo ostelleet kiinteistöjä, missä haluavat viettää vanhat päivänsä, toisten naisten kanssa. Yhdessä tällaisessa on jopa kielto, ettei siellä saa edes yöpyä miehiä. Kokemusta tullut riittävästi ilmeisesti.
hyi hel....ti onko noin.kuvottaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Minä periaatteessa uskon, he sinä AP, että pystyisit löytämään tällaisen kumppanin. Mielessäni hahmottuu mielikuva tällaisesta henkilöstä, jota sinä etsit. Tällaisia naisia ON, olet siitä aivan oikealla vainulla. Itse asiassa minussakin olisi näitä ominaisuuksia, joita etsit.
Arvostan sinussa sitä, että olet määritellyt mitä haet. Etkä selkeästikään halua, etkä pysty tyytymään vähempään. Olet yrittänyt, ja erehtynyt. Hyvästä, laadukkaasta liitosta eroavilla on tämä haaste, joka myös sinulla. Saman tason kumppanuutta ei hevillä löydä. Tarjolla oleva joukko ihmisiä on niin epätasalaatuista (anteeksi, puhun suoraan 7 vuoden etsinnän kokemuksella)....
En ole ap mutta kiitän tästä, se valaa toivoa minuunkin joka vielä unelmoi rakkaan löytämisestä, vaikka niin useasti on pettynyt. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP vielä:
Lisää lapsia, poissuljettu vaihtoehto. Tämän pohdinnana kävin eron jälkeen perusteellisesti, koska perheenlisäystä toivovia tuli tapailtua. Olin jo alunalkaen kielteisellä kannalla, mutta ehdoton kanta muodostui pian. Ei enää lapsia.
Vaikea sulattaa mahdollisen uuden puolisonkaan lapsia/lapsenlapsia. Ei vain tunnu siltä, että jaksaisin.
Minulla oli lapsettomaan lähes ikäiseeni naiseen paras suhde eron jälkeen.
Jotenkin jännä kriteeri, että tulevan kumppanin tulisi jaksaa sinun lapsiasi/lapsenlapsiasi, muttet itse ole valmis samaan.
Aika narsistinen ajatus. Taitaa ap olla kunnon itsekäs hyväksikäyttäjä. Siinä syy, miksi naisia ei kiinnosta pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ap aika olennaisen tiedon jätit aloituksesta, koska kyllä 15 vuotta nuorempien deittailulla on ollut suuri osuus siinä, että mitään pysyvää ei ole löytynyt.
Samoin sillä, että sinulla on lapsia itsellä, mutta etsit lapsetonta. Olet tällä hetkellä itse pahin vihollisesi, koska nimenomaan etsit ihmisiä, joiden kanssa sinulla ei ole yhteensopivat tavoitteet. Oli todella hyvä neuvo joltakulta, että pohtisit näitä, sekä miksi avioliittosi loppui. Ei liene kiinni siitä, että exäsi uusi mies on aktiivisempi. Mutta voi hyvin olla, että suhde on tasaveroisempi.
Jos haluat laadukkaan kumppanin, sinun pitäisi itse olla laadukas. Laadukas kumppani ei etsi ihmistä ulkonäön perusteella, jos etsii kulttuuri-ihmistä, esimerkiksi. Eikä hän etsi 15 vuotta nuorempaa, jos etsii tasaveroista suhdetta. Laadukas kumppani on valmis palvelemaan toista, pyrkimään kumppanin hyvään, ei aina ensimmäisenä omaan. Laadukas kumppani pyrkii ymmärtämään ja
Viisaasti vastattu! Itse en näin diplomaattisesti olisi jaksanut. Rakentavasti perusteltu
Vierailija kirjoitti:
Käsittelitkö erosi aikanaan? Miksi suhteenne päättyi? Mikä oli sinun osuutesi siinä, että vaimo halusi erota? Sanoit eron tulleen yllätyksenä, mutta se kertoo yleensä siitä, että olet sulkenut silmäsi ongelmilta. Hyvin usea eronnut törmää aina uudestaan niihin samoihin ongelmiin, jotka päättivät aiemman suhteen. Tämä saattaa paistaa läpi vuorovaikutuksessasi. Tai sitten uusi ihminen huomaa, että etsit vain entisen vaimosi korviketta, et uutta kokonaista ihmistä. Käsittele erosi loppuun, ennen kuin yrität uutta suhdetta.
Toinen pohdinnan paikka on se, mitä itse olet valmis uudessa suhteessa antamaan. Älä siis vain listaa asioita, joita toivot naiselta, vaan mieti, miksi sinä olisit hyvä kumppani. Mitä annettavaa sinulla on, miksi joku haluaisi valita juuri sinut?
Ymmärrä myös, että etenkin aikuisena kumppania etsivänä et tule löytämään ihmistä, joka vain istuu sinun käsikirjoittamaasi rooliin. Tuo aikuinen ihminen haluaa
Jaahas. Vaihteeksi taas syytetään yllätyseron kohdetta.
Tuleeko sinulle ehkä mieleen että on olemassa sellaisia jotka näyttelevät niin taitavasti avioliitossa ettei puoliso pysty näkemään että toinen hautoo eroa.
Olet empatiakyvytön ääliö.
Vierailija kirjoitti:
AP vielä:
Lisää lapsia, poissuljettu vaihtoehto. Tämän pohdinnana kävin eron jälkeen perusteellisesti, koska perheenlisäystä toivovia tuli tapailtua. Olin jo alunalkaen kielteisellä kannalla, mutta ehdoton kanta muodostui pian. Ei enää lapsia.
Vaikea sulattaa mahdollisen uuden puolisonkaan lapsia/lapsenlapsia. Ei vain tunnu siltä, että jaksaisin.
Minulla oli lapsettomaan lähes ikäiseeni naiseen paras suhde eron jälkeen.
Miksi minä lapsettomana naisena haluaisin eronneen miehen, jolla on liuta lapsia? Ei kiitos.
50-vuotiailla on yleensä elämäntavat vakiintuneet. Tiedetään mitä halutaan eikä haluta enää joustaa, jos on edellisessä liitossa jatkuvasti joutunut luopumaan omista toiveistaan. Siksi on vaikea enää löytää uutta puolisoa, jonka kanssa asutaan yhdessä. 20- 30 vuotiaana ollaan paljon joustavampia kun ei vielä edes tunne itseään.
Vierailija kirjoitti:
Ap vielä...
Usko ei ole pakollinen. Kuten sanoin, en ole mitenkään tiukkapipoinen lajin edustaja, varsin liberaali. Mutta jonkin verrn piireissä liikun, ollut aiemmin mm. srk-neuvostossa.
Tämä kyllä karkoittaisi mut. En kestä uskiksia. Minusta he ovat älyllisesti heikkolahjaisia. Toinen ehdoton ei on se sun lapsikatras.
"Samoin sillä, että sinulla on lapsia itsellä, mutta etsit lapsetonta. Olet tällä hetkellä itse pahin vihollisesi, koska nimenomaan etsit ihmisiä, joiden kanssa sinulla ei ole yhteensopivat tavoitteet."
Ei ole oppinut mitään ex-liitostaan eikä itsetuntemusta pisaraakaan. Niistä pitäisi aloittaa, mutta tuskin 55 v itsekäs mies enää oppii mitään uutta ihmissuhteita ajatellen. Eikä haluakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi jätit sen lapsesi äidin. Ajattelitko, että sinulle on joku takuusuhde olemassa. Etkö varautunut siihen, että olet sitten loppuelämäsi yksin jos jätät AVIOVAIMOSI jonka pitäisi vasta kuolema sinusta erottaa.
Halusit sinkuksi, olet nyt sinkku. Enjooooy.
Sain ap:n viestistä käsityksen, että vaimo oli se, joka jätti.
Sitten se ei auta tehdä kuin raamatulliset ja pysyä asumuserossa ja rukoilla ahkerasti että vaimo tulee takaisin. Eikun hetkinen, ap okin käynyt uittamassa pipuliaan jo vaikka kuinka monessa naisessa, eli tehnyt aviorikoksen. Voi voi, sitten on varmaan asumuseroa elämän loppuun asti.
Noniin, nyt korkki kiinni ja nukkumaan. Huomenna on työpäivä.
Vierailija kirjoitti:
50-vuotiailla on yleensä elämäntavat vakiintuneet. Tiedetään mitä halutaan eikä haluta enää joustaa, jos on edellisessä liitossa jatkuvasti joutunut luopumaan omista toiveistaan. Siksi on vaikea enää löytää uutta puolisoa, jonka kanssa asutaan yhdessä. 20- 30 vuotiaana ollaan paljon joustavampia kun ei vielä edes tunne itseään.
Kuka on niin alistuva että avioliitossa jatkuvasti loupuu omista toiveistaan?
Joku läheisriippuvainen?
Minusta tuo ap ei ole joustava. Ex-vaimo lienee ollut muovailtavana ja lopulta kypsynyt liittoon. Aphan sanoi, ettei olisi halunnut erota. Että oli yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo ap ei ole joustava. Ex-vaimo lienee ollut muovailtavana ja lopulta kypsynyt liittoon. Aphan sanoi, ettei olisi halunnut erota. Että oli yllätys.
Tuo on vain sinun projektiotasi. Mistä se oikein kumpuaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vain sinun projektiotasi. Mistä se oikein kumpuaa?
Elämänkokemuksesta
-eri
Joillekin tuntuu lukemisen ymmärtäminen olevan ylivoimaista.