Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksikään suhde ei onnistu eron jälkeen

Vierailija
29.05.2025 |

22 v avioliitossa. Kolme aikuista lasta. Hieno liitto, vaimo itsenäistyi ja lopulta ero 5 v sitten.

Pisimmät suhteet 6 ja 9 kk, perustuivat aidolle rakkaudelle, elämäntapaan liittyvät asiat hiersivät alusta saakka. Yhdelle naiselle tärkeintä lastenlasten kanssa oleminen, toinen taas ei halunnut muuttaa yhteen, toivoi vain konserteissa käyntiä. Nuorempia naisia joukossa, elämäntilanne täysin eri. Joku toivoo lapsia tai lisää lapsia, ei tule kuuloonkaan, ikisinkku taas täysin erityyppinen ihminen, aktivisteja tai muuta elämää suurempaa harrastusta, itse toivon yhdessä asumista ja läheistä kumppanuutta. Useimmat suhteet 4-8 vkoa.

Kokemuksia?

Mies 55

Kommentit (492)

Vierailija
181/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taustalla lienee useita eroja joissa syyllinen on yksin hän itse."

Niin on ap:lla juurikin.

Vierailija
182/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei kiinnostele nyt. Vaan yleisellä tasolla asiat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap etsii häkkiinsä (hirsitalo) uutta nöyrää vaimoketta. Ex lähti entisestä vapaalle.

MIksi haluat kuulostaa, noh, aika negatiiviselta ihmiseltä?

Koska tuo tyyppi on itse epäonnistunut niiin pahoin itse. Oksentaa tänne palstalle pahaa oloaan koska ei uskalla kohdata rehellisesti edes itseään.

Välttelevä kiintymyssuhdetyyli, epävakaus, piilotettu läheisriippuvuus, pelko aitoon läheisyyteen. Siinäpä tuon toksisuus parisuhdekumppaniksi tulikin kuvattua.

Vierailija
184/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ap:n case tässä keskustelussa.

Yleisellä tasolla tunnen heti 4 paria lähipiiristä, jotka on löytäneet toisensa eron jälkeen viisikymppisenä. Kukaan heistä ei ole sellainen tapaus kuin ap. Kaikki ovat oppineet erostaan jotain, ja yrittävät olla parempia puolisoja.

Vierailija
185/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voi nyt tuntua, että on tullut lunta tupaan, mutta jos näistä löytyy eväitä kasvuun, voit vielä löytää parisuhteen tälläkin iällä.

Vierailija
186/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisellä tasolla tunnen heti 4 paria lähipiiristä, jotka on löytäneet toisensa eron jälkeen viisikymppisenä. Kukaan heistä ei ole sellainen tapaus kuin ap. Kaikki ovat oppineet erostaan jotain, ja yrittävät olla parempia puolisoja.

Niinpä. Rehellisyyden ja itsensä kohtaamisen kautta voi oppia.

Sarjapettäjät ja sarjaeroajat ovat usein niin rikki ja täynnä myrkkyä sisältään että ennuste on äärimmäisen huono.

Vain täydellinen romahdus heissä jolloin koko heidän aiempi valheellinen persoonansa tuhoutuu ensin kokonaan voi olla avain rauhaan ja perille pääsyyn sekä hyvään parisuhteeseen.

Vierailija
187/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vielä:

Nyt jo vähän hymyilyttää joidenkin kommentit. Netti on..

Tyttäret ovat elämässäni tärkeintä. Vanhemmilla harrastukset, poikaystävät, opiskelut, työt, matkat. Nuorin on enemmän yhteydessä, häntä tapaan viikoittain. Lähes päivittäin viestitellään. Pari vuotta sitten oli vielä tiiviimpää. Nyt isä tuntuu jäävän hieman marginaaliin. Omaa aikaa on nyt liikaakin. 

Hyvä parisuhde olisi kiva tässä vaiheessa elämää.

Ex-vaimon kanssa hyvät välit, viikoittain ollaan tekemisissä. Emme puutu toistemme elämään, mutta ihan viime aikoina hänkin on jo ilmaissut toivovansa minulle pysyvää suhdetta.

En ole täydellinen, ei sinne päinkään, mutta suhteissani olen uskollinen ja annan kaikkeni.

Vierailija
188/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä enää tuon ikäisenä haluat muuttaa yhteen naisystävän kanssa?

Moni henki on säästynyt, kun kotona asuva läheinen on soittanut ajoissa ambulanssin sairaskohtauksen saaneelle.

Tämä nyt ainakin siis, jos ei seurasta piittaa.

Vanhusmies etsii juuri tätä, hoitajaa. 

Vierailija
189/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittelitkö erosi aikanaan? Miksi suhteenne päättyi? Mikä oli sinun osuutesi siinä, että vaimo halusi erota? Sanoit eron tulleen yllätyksenä, mutta se kertoo yleensä siitä, että olet sulkenut silmäsi ongelmilta. Hyvin usea eronnut törmää aina uudestaan niihin samoihin ongelmiin, jotka päättivät aiemman suhteen. Tämä saattaa paistaa läpi vuorovaikutuksessasi. Tai sitten uusi ihminen huomaa, että etsit vain entisen vaimosi korviketta, et uutta kokonaista ihmistä. Käsittele erosi loppuun, ennen kuin yrität uutta suhdetta.

Toinen pohdinnan paikka on se, mitä itse olet valmis uudessa suhteessa antamaan. Älä siis vain listaa asioita, joita toivot naiselta, vaan mieti, miksi sinä olisit hyvä kumppani. Mitä annettavaa sinulla on, miksi joku haluaisi valita juuri sinut?

Ymmärrä myös, että etenkin aikuisena kumppania etsivänä et tule löytämään ihmistä, joka vain istuu sinun käs

Meinaatko tosiaan, että yllätyseron kokenut ihminen olisi täysin syytön eroon? Edes ap ei ajattele niin, vaan toteaa olleensa itsekäs.

Suhteessa voi toki näytellä onnellista, mutta silti jokin on varmasti ollut niin selvästi vinossa, että vähintäänkin jälkikäteen sen tunnistaa. Jos ei tähän itsereflektioon kykene, ei varmasti pääse eteenpäin eikä löydä onnellisuutta.

Vierailija
190/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi jätit sen lapsesi äidin. Ajattelitko, että sinulle on joku takuusuhde olemassa. Etkö varautunut siihen, että olet sitten loppuelämäsi yksin jos jätät AVIOVAIMOSI jonka pitäisi vasta kuolema sinusta erottaa. 

Halusit sinkuksi, olet nyt sinkku. Enjooooy.

Sain ap:n viestistä käsityksen, että vaimo oli se, joka jätti.

Sitten se ei auta tehdä kuin raamatulliset ja pysyä asumuserossa ja rukoilla ahkerasti että vaimo tulee takaisin. Eikun hetkinen, ap okin käynyt uittamassa pipuliaan jo vaikka kuinka monessa naisessa, eli tehnyt aviorikoksen. Voi voi, sitten on varmaan asumuseroa elämän loppuun asti.

Vahvimmat lääkkeet mitä kaapista löytyy ja suoraan nukkumaan

Vierailija
191/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstistä tosiaan saa vaikutelman, ettei ap ole käsittänyt saamansa palautetta lainkaan. Samaa palautetta on tullut myös livenä eli itsekeskeisyys on ongelmana. 

Ensin vaikutti siltä että olisi vähän erilainen palstan mies, mutta ne samat tyypilliset jutut tulivat kuitenkin esille. Uskonnollisuuteen monesti kuuluu tuo nöyrä vaimo, joka mukautuu miehen toiveisiin. 

En ole tällaisia miehiä juuri livenä tuntenut mitä täällä vilisee.

Vierailija
192/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projisointi ei auta. On tilanteita joissa on yksi syyllinen. Vai onko narsistin uhri syyllinen aina?

Vierailija
193/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä vielä...

Yhteinen koti olisi se juttu, hirsitalo nyt lonkalta heitettynä. Arvostan ekologisuutta. Ei muuttoa kummankaan taloon. Ehkä jopa talviasuttava mökki olisi asumismuoto, lisäksi voisi olla kaupunkikämppä.

Olen perhekeskeinen. Introvertti. Luen, kirjoitan, myös työkseni. En viihdy tilaisuuksissa. En golfaa, en juuri matkustele. En syö ulkona. Laitan itse ruuan, leivon vähemmän mutta olen jo avioliitossa huolehtinut ruuat. Arvostan hyvää ruokaa, en juo. Kulttuuria monipuolisesti. Hengellisyyttä jkv, Santiago de Compostelan vaelluksella käyty pari kertaa.

En odota passaamista. Terveessä parisuhteessa kumpikin haluaa palvella toista, en puhu kotitöistä. Minua voi ilahduttaa hyvällä teekupilla ja omalla ajalla. Nautin siitä, että ollaan yhdessä, mutta kumpikin puuhailee omia juttujaan.

Lapseton 50 v kultturelli nainen olisi ihanne. Harvinaisia. 

Lapseton ja sinulla lapsia, itsekäs mies

Vierailija
194/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jälleen...

Pohjimmiltaan eron syy oli, että olimme liian erilaisia. Nuorena sitä sivuutti nuo ja hieno liitto olikin, lasten aikuistuttua kaksi vierasta ihmistä. Eri toiveet. En olisi itse eronnut, kaikesta huolimatta valitsisin hänet uudelleen.

Hyi, sinun lapsia pitäisi sietää mutta naisella ei saa olla lapsia. 

Vierailija
195/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä:

Tyttäret ovat elämässäni tärkeintä. Vanhemmilla harrastukset, poikaystävät, opiskelut, työt, matkat. Nuorin on enemmän yhteydessä, häntä tapaan viikoittain. Lähes päivittäin viestitellään. Pari vuotta sitten oli vielä tiiviimpää. Nyt isä tuntuu jäävän hieman marginaaliin. Omaa aikaa on nyt liikaakin. 

Ex-vaimon kanssa hyvät välit, viikoittain ollaan tekemisissä. Emme puutu toistemme elämään, mutta ihan viime aikoina hänkin on jo ilmaissut toivovansa minulle pysyvää suhdetta.

En ole täydellinen, ei sinne päinkään, mutta suhteissani olen uskollinen ja annan kaikkeni.

Jos ei ole enää alaikäisten lasten asioita yhteishoidettavana, niin omaan korvaani kuulostaisi oudolta jos toinen kertoisi olevansa viikottain exänsä kanssa tekemisissä. 

Vierailija
196/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Rehellisyyden ja itsensä kohtaamisen kautta voi oppia.

Sarjapettäjät ja sarjaeroajat ovat usein niin rikki ja täynnä myrkkyä sisältään että ennuste on äärimmäisen huono.

Vain täydellinen romahdus heissä jolloin koko heidän aiempi valheellinen persoonan

Harva sarjapettäjä tuohon pystyy. Vaan moni jää samaan kierteeseen. Pahansuopasimmat tapaukset siirtävät samat sairaat toimintatavat lapsiinsa. Vailla katumusta ja itsereflektiota.

Vierailija
197/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielä:

Minkä hemmetin takia olette eronneet?

Elämään kuuluu kaikenlaisia vaiheita, vuosiakin. Ylämäkee, alamäkee, tasaista, ihanaa, kurjaa aikaa vaihdellen eli koko elämän skaala.

Jos pelkkiä rakastumisia haet, ne on nopeampia vuosia ja vaihtoon.

Vierailija
198/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:

Yksi lapsi on juuri täysi-ikäistymässä eli pian 18. Lasten raha-asioissa lähinnä ollaan tekemisissä. Olen auttanut heitä suhteellisen paljon. Kahdelle vanhemmalle on ostettu asunnot.

Vierailija
199/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:

Yksi lapsi on juuri täysi-ikäistymässä eli pian 18. Lasten raha-asioissa lähinnä ollaan tekemisissä. Olen auttanut heitä suhteellisen paljon. Kahdelle vanhemmalle on ostettu asunnot.

Hienoa. Esimerkillistä vanhemmuutta. 

Vierailija
200/492 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä enää tuon ikäisenä haluat muuttaa yhteen naisystävän kanssa?

Ilmainen kodinhoitaja puuttuu.

Nainenko on ilmainen?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA