Miehen suku joka ignooraa minut, osallistuisitteko heidän perhejuhliin?
Hei,
Elikä miehen perhe, sisarukset ovat jo pitkään ignooranneet minua jollain tapaa. Sisko esim pyysi häntä lapsen kummiksi, mutta ei minua. Perustavat myös keskusteluryhmiä, jonne toisen veljen puoliso kyllä pyydetään mukaan, mutta ei minua. Esim saatetaan kutsua johonkin perhejuhlaan tuolla tapaa. Osallistuisitteko? Tavallaan tekisi mieli kiusallaan tulla, mutta toisaalta ei kyllä haittaa olla poiskaan. Sen verran ikäviä ihmisiä ovat. Ajatuksia?
Kommentit (159)
Pakotettuna osallistuin ettei puoliso suutu. Nyt moni on jo vanha tai kuollut joten ei ole enää juhliakaan.
ignooraa...mikä hiton...puhu suomeksi!
Anglismit on ahterista.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tarvitse kaikkien tykätä. En alentaisi itseäni heidän tasolleen, en jäisi pois osoittaakseni mieltä.
En jäisi mielenosoituksellisesti pois. Minulla ei oikeastaan ole enää tunteita tätä asiaa kohtaan. He ovat sellaisia kuin ovat, osoittavat aina uudestaan sen että minun on turha tuhlata aikaani ja energiaani tämän asian pohtimisille yhtään sen enempää. Mutta voisin jäädä vaan pois välttääkseni sen että minua katsotaan nenänvartta pitkin tai kohdellaan jotenkin muuten epäasiallisesti. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä ikävältä. Onko aina ollut tilanne tällainen vi onko jostain syystä muuttunut?
Aina ollut vähän tuollaista, mutta joitakin vuosia sitten tilanne paheni, kun tuli iso ristiriitatilanne jossa he toimivat kaikella tapaa väärin, mutta eivät koskaan myöntäneet mitään tai pyytäneet anteeksi, vaan yrittivät kääntää kaiken meidän syyksi. Tämän jälkeen mies otti etäisyyttä perheeseensä, ymmärsi monia asioita jotka eivät ole ok siellä perheessä ja tämän jälkeen minua on kohdeltu tällä tavalla, etenkin miehen yhden sisaruksen puolesta. On ollut ihan avointakin halveksuntaa.
Mitään keskustelua ei ole ollut, eivät kykene sellaiseen, eikä minullakaan ole enää kiinnostusta edes yrittää koska olen huomannut millaisia ovat.
En ole itse tehnyt mitään törkeää, heitä kohtaan, paitsi että en ole enää osallistunut perheen yhtei
Niin, eihän mikään koskaan ikinä vahingossakaan ole omaa syytä, syyllinen on aina joku muu. Tämäkin perhe valitsi olla omallla puolellaan, ei sinun.
Mieheni vuoksi olen valmis sietämään myös ei niin kivoja asioita. Se on parisuhteen perimmäinen tarkoitus, olla puolison puolella.
Olen elämäni varrella usein törmännyt dynamiikkaan, jossa miehen suku jää selvästi vähemmälle huomiolle vaimon suosiessa omaa sukuaan esim. joulupyhinä.
Olisi tietysti ideaalia olla tasapuolinen, kun ollaan parisuhteessa.. 🤔
Toiveikasta torstaita. 🍀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ei tarvitse kaikkien tykätä. En alentaisi itseäni heidän tasolleen, en jäisi pois osoittaakseni mieltä.
En jäisi mielenosoituksellisesti pois. Minulla ei oikeastaan ole enää tunteita tätä asiaa kohtaan. He ovat sellaisia kuin ovat, osoittavat aina uudestaan sen että minun on turha tuhlata aikaani ja energiaani tämän asian pohtimisille yhtään sen enempää. Mutta voisin jäädä vaan pois välttääkseni sen että minua katsotaan nenänvartta pitkin tai kohdellaan jotenkin muuten epäasiallisesti. T. Ap
Väitätkö miehestäsi?
Miehen sukuhan se on. Mitä sinä siellä tekisit?
Miksi ihmiset ylipäätään menee jonnekkin sukujuhliin, jonne eivät halua mennä? Jotenkin vaikea käsittää tuollaista velvollisuudentuntoa noin turhassa asiassa. Aina marinaa, että pitää mennä jonnekkin juhliin ja silti menette. Se on ihan sallittua olla menemättä. Säästyy rahaakin.
Itselleni vapaa-aika on kallisarvoista. Sukujuhlissa käyn jos ne on ihan lempparisukulaisen juhlat (omalta puolelta), en missään muissa. Maailma on jatkanut pyörimistä vaikka olen lopettanut tuollaiset turhanpäiväisyydet.
Ap:n kysymys on typerä. No en hitossa menisi. Varaisin jonkun kylpyläviikonlopun siihen ja joisin skumppaa altaalla ja kävisin hieronnassa ja nauttisin elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä ikävältä. Onko aina ollut tilanne tällainen vi onko jostain syystä muuttunut?
Aina ollut vähän tuollaista, mutta joitakin vuosia sitten tilanne paheni, kun tuli iso ristiriitatilanne jossa he toimivat kaikella tapaa väärin, mutta eivät koskaan myöntäneet mitään tai pyytäneet anteeksi, vaan yrittivät kääntää kaiken meidän syyksi. Tämän jälkeen mies otti etäisyyttä perheeseensä, ymmärsi monia asioita jotka eivät ole ok siellä perheessä ja tämän jälkeen minua on kohdeltu tällä tavalla, etenkin miehen yhden sisaruksen puolesta. On ollut ihan avointakin halveksuntaa.
Mitään keskustelua ei ole ollut, eivät kykene sellaiseen, eikä minullakaan ole enää kiinnostusta edes yrittää koska olen huomannut millaisia ovat.
En ole itse tehnyt mitään törkeää, heitä kohtaan, p
Mieheni vuoksi olen valmis sietämään myös ei niin kivoja asioita. Se on parisuhteen perimmäinen tarkoitus, olla puolison puolella.
Surkea parisuhde, jos miehesi edellyttää sinun kestävän paskaa siksi että hän suostuu olemaan kanssasi. Kannattaa hankkia itseluottamus.
Vierailija kirjoitti:
Olen elämäni varrella usein törmännyt dynamiikkaan, jossa miehen suku jää selvästi vähemmälle huomiolle vaimon suosiessa omaa sukuaan esim. joulupyhinä.
Toiveikasta torstaita. 🍀
Niin no jos se mies ei hoida suhteitaan sukuunsa niin tietenkin jää. Ei se ole naisen tehtävä ylläpitää miehensä ja hänen sukunsa välilöitä stna.
Vierailija kirjoitti:
Toiveikasta torstaita. 🍀
No, omat vanhempani jo kuolleet joten siitäkään ei ole tässä tapauksessa kyse. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leuka pystyyn ettei kruunu tipu. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. Ei tuollaiset ihmiset ansaitse sitä onnistumisen tunnetta, joka syntyy kun sinä alat jättäytymään pois.
Siis on perustettu keskusteluryhmä johon on laitetty kutsutut henkilöt? En menisi jos minua ei olisi kutsuttu. Tosin en myöskään (enää) katselisi miestä joka ei puolustaisi minua ja kysyisi sukulaisiltaan että mistä kyse, miksi puolisoa ei kutsuttu, minä ja lapset emme myöskään tule ennen kuin esitätte anteeksipyynnön ja selvitätte tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten he sitten käyttäytyvät, kun olet läsnä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leuka pystyyn ettei kruunu tipu. Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin. Ei tuollaiset ihmiset ansaitse sitä onnistumisen tunnetta, joka syntyy kun sinä alat jättäytymään pois.
Melko idioottimaista ajattelua. Että pilaisi oman päivänsä siksi, että hyvällä tuurilla siten saa pilattua muutaman muunkin päivän? Olet varmaan Pohjanmaalta.
Vierailija kirjoitti:
Sellanen pullukka-ulina tähän aamuun.
Sellainen älyvapaa kommentti tähän aamuun.
Vierailija kirjoitti:
Siis on perustettu keskusteluryhmä johon on laitetty kutsutut henkilöt? En menisi jos minua ei olisi kutsuttu. Tosin en myöskään (enää) katselisi miestä joka ei puolustaisi minua ja kysyisi sukulaisiltaan että mistä kyse, miksi puolisoa ei kutsuttu, minä ja lapset emme myöskään tule ennen kuin esitätte anteeksipyynnön ja selvitätte tilanteen.
Mies ehdotti että laittaa kysymyksen että oliko tämä vaan minulle tämä kutsu, mutta kun tunnen nämä ihmiset, niin saattavat hyvin valehdella että katsos minut onkin unohdettu tms. Eivät ikinä siis myönnä mitään tuollaista että tahalleen tekisivät. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole itse tehnyt mitään törkeää, heitä kohtaan, paitsi että en ole enää osallistunut perheen yhtei
"...tämän jälkeen mies otti etäisyyttä perheeseensä, ymmärsi monia asioita jotka ei ole ok siellä perheessä".
Arvon ap on "takapiruna" tehnyt ison työn kääntääkseen miehensä lapsuuden perhettään vastaan. Sillä on hintansa.
Jos olisin sinä, ottaisin lusikan kauniiseen käteen ja menisin sukujuhliin ilman asenteellisuutta, joka sinulla on miehesi sukua kohtaan.
Muista en niin välittäisi, mutta siitä välittäisin miten mies tukisi minua tilanteessa.