Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveellisempiä versioita/vaihtoehtoja herkuista/herkuille, jaetaan ideoita

Vierailija
12.11.2023 |

Aloitan: omenapiirakan sijaan maustamatonta jogurttia, omenasiivuja (uunissa käyneitä), kanelia ja kardemummaa.

Mitä terveellisempiä herkkuja teillä tehdään?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellläkään ideoita?

Vierailija
2/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan niitä lakritsitaateleita. Onhan niissäkin toki kaloreita, mutta ehkä on kuitenkin karkkia parempi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan niitä lakritsitaateleita. Onhan niissäkin toki kaloreita, mutta ehkä on kuitenkin karkkia parempi vaihtoehto.

Ne on kyllä tosi hyviä. Tai taatelit sokerin korvikkeena leivonnassa, sekin toimii.

Vierailija
4/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistos piirakan tapaan: kahvissa pehmitettyjä luumuja, raastettua porkkanaa maustettuna, kookoshiutaleita, vajaa puoli kupillista perunajauhoja + soodaa ja leivinjauhetta, 1-2 kananmunaa, purkki Ranskan kermaa, kardemummaa ja kanelia. Voiteluun öljyä ja korppujauhoja. On hyvää heti lämpimänä! Ei lisätä sokeria eikä voita. Tuohon voi maun mukaan harkita muitakin ainesosia. 

Vierailija
5/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paistos piirakan tapaan: kahvissa pehmitettyjä luumuja, raastettua porkkanaa maustettuna, kookoshiutaleita, vajaa puoli kupillista perunajauhoja + soodaa ja leivinjauhetta, 1-2 kananmunaa, purkki Ranskan kermaa, kardemummaa ja kanelia. Voiteluun öljyä ja korppujauhoja. On hyvää heti lämpimänä! Ei lisätä sokeria eikä voita. Tuohon voi maun mukaan harkita muitakin ainesosia. 

Tämä resepti lähtee muuten kokeiluun, kiitos :)

Vierailija
6/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa tummalla suklaalla kuorrutettuja manteleita. Niissä ei ole mitään epäterveellistä, ja käyvät ateriasta.

Vierailija
7/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

85% tai 95% suklaa, pähkinät ja mantelit. 

Vierailija
8/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastetut viinirypäleitä. Proteiinirahka pakastemustikoilla. 

Vierailija
9/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee marenkeja ja korvaa sokerin karppisokerilla, ei tule juuri yhtään kaloreita.

Vierailija
10/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkien korvaaminen kuivatuilla hedelmillä

Vierailija
11/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kaupan valikoimasta. Vanukas voi olla parempi kuin suklaapatukka. Mutta ne ovat usein lasten koossa. Ja riippuu mitä se vanukas sisältää, onko mieto vai liikaa rasvaa sokeria.

Vierailija
12/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Maustamatonta jogurttia ja kaakaojauhetta = terveellisempi suklaavanukas

-pakastetut banaanisiivut

-hedelmä/marjasmoothie,sokerina hedelmien oma sokeri

-suklaapäällysteiset mantelit ja pähkinät 

-ruis- tai kaurasipsit

-itsetehdyt hedelmä/marja remmit uunissa

-itsetehty jäätelö

Vierailija
13/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kestänyt normaalipainoisena koko aikuisikäni (paitsi raskaana ollessa, mutta nekin kilot kyllä sulivat imetykseen jne. Olin lapsena todella ylipainoinen ja laihdutin lukiossa ollessa 25 kiloa eli normaalipainoiseksi) ja en ole ikinä harrastanut mitään korvikeherkkuja. En edes laihduttaessani. Mä vaan syön niitä maltillisesti. 

Pakastemarjoista tehty rahka on oikeasti hyvää ja tykkään syödä sitä, mutta ei se kyllä jäätelöä korvaa. Jos haluan jäätelöä, niin syön jäätelöä. Mulla on kotona aina kaapissa karkkia, keksejä ja muita herkkuja. Jos siltä tuntuu, niin syön kahvin kanssa keksin tai vähän suklaata. 

Vierailija
14/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herkut voi korvata jääpaloilla. Ei kannata kuitenkaan tehdä mitään valtavan kokoisia jääpaloja, koska mitä jos niissä on sittenkin kaloreita? Aina täytyy huomioida huijauksen mahdollisuus. 

Tunge ne jääpalat hanuriisi.

Vierailija
15/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kestänyt normaalipainoisena koko aikuisikäni (paitsi raskaana ollessa, mutta nekin kilot kyllä sulivat imetykseen jne. Olin lapsena todella ylipainoinen ja laihdutin lukiossa ollessa 25 kiloa eli normaalipainoiseksi) ja en ole ikinä harrastanut mitään korvikeherkkuja. En edes laihduttaessani. Mä vaan syön niitä maltillisesti. 

Pakastemarjoista tehty rahka on oikeasti hyvää ja tykkään syödä sitä, mutta ei se kyllä jäätelöä korvaa. Jos haluan jäätelöä, niin syön jäätelöä. Mulla on kotona aina kaapissa karkkia, keksejä ja muita herkkuja. Jos siltä tuntuu, niin syön kahvin kanssa keksin tai vähän suklaata. 

Ei kysytty mitään mihin vastasit.

Vierailija
16/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaali on oma heikkous :P Siihen sitten vaikka ranch kastike. On herkkua!

Vierailija
17/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvikset + dippi?

Vierailija
18/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku ja porkkanatikut, siis ihan ilman dippiäkin. Popcornit ja riisikakut. Pakastemarjat jäisinä, sulatettuna on liian lötköjä. Tuoremehusta itse tehty mehujää, sellaisiin muotteihin.

Vierailija
19/98 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka puhui laihduttamisesta? En minäkään ole koskaan ollut ylipainoinen, en käsitä mitä tekemistä sillä nyt on tämän teeman kanssa. Jokainen syökööt mitä haluaa ja milloin haluaa, ei minua kiinnosta myöskään kenenkään paino. Terveellisyys tarkoittaa muutakin kuin kaloreita. Vaikkapa enemmän vitamiineja, mineraaleja, kuituja ja luonnollisempia raaka-aineita, sekä vaikkapa parempien rasvojen saantia. Jos ne eivät kiinnosta, niin ei ole mikään pakko. Eikä tarvitse myöskään olla mielipiteitä siitä, jos joku muu haluaa keksiä jotain vaihtoehtoja vaikka valkoiselle sokerille tms. Tämä ei ehkä silloin vaan ole oikea ketju sinulle.

-Ap

Vierailija
20/98 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ideoita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme