Ihmiset jotka väittävät olevansa vähävaraisia mutta heillä on esim useiden kymppitonnien perintö tilillä johon EI KOSKETA
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se ärsyttävää jos ihminen heittäytyy marttyyriksi kun on niin pienituloinen, mutta kaikki tietävät että sukanvarressa olisi kyllä käytettävää. Tai se on ikävää niille jotka ovat oikeasti köyhiä ja elävät kädestä suuhun.
Miten se on oikeasti köyhille ikävää (muuten kuin ilmiselväsnä kateutena)? Pitäisikö hänen jakaa n e tilirahansa oikeasti köyhille vai miten hänen tilirahansa vaikuttavat oikeasti köyhän elämään muuten kuin piinaavat ajatuksissa?
Kyseinen ihminen on tuskin esim. nälkäinen. Kylläpä se on loukkaavaa niitä kohtaan joille rahattomuus on todellinen ongelma ja arkea haittaava seikka. On se eri asia hillota säästöjään pahan päivän varalle. En vaan itte kehtaisi valittaa. Olen mä itsekin matalapalkkainen mutta on säästöjä. Eli asiat on ihan ok.
Köyhien on turha loukkaantua muiden varallisuudesta. Idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tällaisen sairaseläkkeellä olevan viisikymppisen. Hän ei keskustele muusta kuin miten rahaa ei ole kuin soijarouheeseen ja Lidlin halvimpaan tomaattisäilykkeeseen.
Tuo saattaisi olla minä mutta tuota teen vaan jotta pummit eivät keksi pyytää rahaa.
Entä jos ne on jumissa pankissa? Näin on käynyt monelle. Tai nosto tänään, tilillä vuoden päästä. Hitaasti siirtyy. Ei ne patjan alla tai sukan varressa monellakaan ole ne rahat.rahoina. Huono ottaa käyttöön heti. Osalla perintö saattaa olla metsässä vielä pystyssä, ihan muina puina vielä seisoo ja tuulessa suhisee. Tai poroina juoksee molemmin puolin puita.
Mikä sinua risoo? Elä ja hengitä omaa elämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tällaisen sairaseläkkeellä olevan viisikymppisen. Hän ei keskustele muusta kuin miten rahaa ei ole kuin soijarouheeseen ja Lidlin halvimpaan tomaattisäilykkeeseen.
Syy miksi sinä olet köyhä johtuu holtittomasta rahankäytöstäsi. Raha polttaa taskussa. Perintö napsahtaa tilille ja rahat on viikossa hassattu krääsään, paskaan ja taikapapuihin.
Ystäväni väittää olevansa vähävarainen. Lähti juuri kuukaudeksi lomamatkalle perheensä kanssa.
Mikäs minä sitten olen kun ei ole varaa tankata autoa enkä voi viedä lapsia lähipuistoa kauemmaksi..? Olenko vähäenemmän vähävähävarainen.
Vierailija kirjoitti:
Kuten kokemus on osoittanut, ei kannata kertoa muille kaikkea, heti alkaa tulla lainan- ja suoranaisia rahanpyyntöjä oletusarvona ettei tarvitse maksaa takaisin, t: mies 61 vee
Kuka alapeukuttanut? Tietenkin joku pummipaska
Vähävaraisuus tarkoittaa pieniä tuloja. Vaikka joillakin olisi 50,000 euroa tilillä niin hän voi silti olla vähävarainen.
Niin, sulleko ne sanovat olevansa vähävaraisia? Tukien haussa kaikki varallisuus kyllä tulee ilmi.
Mikäs kurttupäätä vaivaa!
Ai niillä on perintö tilillään. No, tunnen juopon joka odottaa vain että vanhempien kuoltua rikjaus astuu elämään. Vanhemnnat jo osaketalista kämpän hankiineet... Mitä se nyt olis 70- luvun alyssa rakennettu kämppä arvoktaan-... Remppaamaton. 70.000 ehkä, sitre voi vanhempien avulla pikku giljaa rwmoata ja äijä ei kun naama turvoksissa örveltäö! Lieneee ainoa lapsi.... 50-v. Hyvä vaan että omistusasuntoon ei asumistukea makseta! Mitä lie muuta sossin rahaa eli Kelan rahaa saa. Ei hätää....
EU-agenda, jonka tarkoitus on saada ihmiset säästämään.
Nyt EU suunnittelee jo että aikovat kaapata ihmisten rahat tileiltä ja tukea niillä Ukrainaa.
Mitäs sanotte? Slava Ukraini??
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni väittää olevansa vähävarainen. Lähti juuri kuukaudeksi lomamatkalle perheensä kanssa.
Mikäs minä sitten olen kun ei ole varaa tankata autoa enkä voi viedä lapsia lähipuistoa kauemmaksi..? Olenko vähäenemmän vähävähävarainen.
Mä oon erehtynyt auttamaan "vähävaraista" Entistä kaveria jolla muka ei varaa ruokaan, kuitenkin rahat riittivät aina merkkilaukkuostoksiin, roskaruokaa, herkkuihin jota oli jääkaappi työnnä (suurin osa vielä pakastettuina jotka piti tyhjentää koska meni vanhaksi) , varaa ostaa hackmannin tuotteita yms, sit ajeli maasturiautollaan joka päivä. Erehdyin auttamaan en koskaan pyytänyt takaisin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on ap:n ongelma?
Perinnöt pitäisi ensi humputella ja sitten olla aidosti vähävarainen ja pulassa jos esim. jokin kodinkone hajoaa tms.?
Jep, ja valtio muutenkin palkitsee tuhlailevasta elämäntyylistä. Jos pistää kaikki sileäksi vaikka viinaan, niin on oikeutettu aina tukiin... mutta auta armias, jos menet ostamaan jotain realisoitavaa omaisuutta, niin sehän pitää myydä ennen tukien saamista.
Vierailija kirjoitti:
Ystävä voi olla vähävarainen, mutta varakkaasta suvusta. On melko yleistä, että hyvin toimeentulevat isovanhemmat vievät lastensa perheitä ulkomaanmatkoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs minä sitten olen kun ei ole varaa tankata autoa enkä voi viedä lapsia lähipuistoa kauemmaksi..? Olenko vähäenemmän vähävähävarainen.Ystävä voi olla vähävarainen, mutta varakkaasta suvusta. On melko yleistä, että hyvin toimeentulevat isovanhemmat vievät lastensa perheitä ulkomaanmatkoille.
Plus nuorilla että vanhemmat elättää. Siksi kai noilla opiskelija nuorilla varaa baa teihin, festareihin yms koska vanhemmat maksaa myös vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän hallituksen ainoa hyvä teko on poistaa tuet tällaisilta!
Meinaatko että jotkut työttömyystuet tai eläkkeet säästöjen vuoksi poistuisi? Ei tietenkään vaikuta.
Kyllä tulee poistumaan
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on ap:n ongelma?
Perinnöt pitäisi ensi humputella ja sitten olla aidosti vähävarainen ja pulassa jos esim. jokin kodinkone hajoaa tms.?
Kyllä käytännössä näin on. Et voi väittää olevasi vähävarainen, jos sinulla on paljon rahaa, joka nyt vain sattuu olemaan säästötilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan se ärsyttävää jos ihminen heittäytyy marttyyriksi kun on niin pienituloinen, mutta kaikki tietävät että sukanvarressa olisi kyllä käytettävää. Tai se on ikävää niille jotka ovat oikeasti köyhiä ja elävät kädestä suuhun.
Miten se on oikeasti köyhille ikävää (muuten kuin ilmiselväsnä kateutena)? Pitäisikö hänen jakaa n e tilirahansa oikeasti köyhille vai miten hänen tilirahansa vaikuttavat oikeasti köyhän elämään muuten kuin piinaavat ajatuksissa?
Kyseinen ihminen on tuskin esim. nälkäinen. Kylläpä se on loukkaavaa niitä kohtaan joille rahattomuus on todellinen ongelma ja arkea haittaava seikka. On se eri asia hillota säästöjään pahan päivän varalle. En vaan itte kehtaisi valittaa. Olen mä itsekin matalapalkkainen mut
Köyhien on turha loukkaantua muiden varallisuudesta. Idiootit.
Onko maito piimää? Onko rikas köyhä?
Sanoilla on merkityksensä. Oma vikansa, jos rikas ei osaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraisuus tarkoittaa pieniä tuloja. Vaikka joillakin olisi 50,000 euroa tilillä niin hän voi silti olla vähävarainen.
Eikä tarkoita. Voit käyttää sanaa pienituloisuus, jos palkkasi on pieni, mutta tilillä miljoona. Senkään perusteella et kuitenkaan voi väittää olevasi köyhä ja kärsiväsi nälästä muuten kuin omasta halustasi.
Mulla on yks kaveri jolla on kaksion verran euroja pankissa. On olevinaan köyhä, aina puhuu kun kaikki maksaa niin paljon. Sanoi olevansa mulle kateellinen kun saan kohta 20t perintöä. En kestä.
Ja köyhä, köyhempi, köyhin riitelivät.