G: Kumpi on parempi työntekijä? kummalle antaisit palkankorotuksen?
- toinen on työssään tarkka, ammattitaitoinen ihminen joka on useasti sairaana (eli noin pari päivää kuussa) ei muuta valittamsita.
- Toinen myös ammattitaitoinen, luotettava eikä kylläkään ehkä niin tarkka työssään. Saattaa kiireessä tehdä pieniä virheitä, ei vakavia josta tulis ongelmia.
Hän sairastaa harvoin, eli noin kerran vuodessa, eli on sairauden takia pois noin 3 pvä/vuosi.
Kommentit (42)
Kukaan yksityinen ei sinua töissä pitäisikään, vaan saisit kengän kuvan takalistoosi ennen koeajan loppua.
Millaisen kolhun elämässänne te jotkut tarvitsette, että alatte ymmärtää, että terveys ei ole tahdon asia? Jos tarvitsee sairaslomaa niin sen tarvitsee, vaikka kuinka harmittaisi. Silloin ei ole työkykyinen.
Ja entä jos tämä b sitten vaikka täysin terveenä vaikka katkaisee jalkansa? Yht' äkkiä 2-3 saikkupäivää / vuosi onkin 2-3 kuukautta. Näitä asioita ei voi ennustaa eikä hallita, niin mielellään kuin kontrollifriikit niin tekisivätkin.
Terveys on lahja, ei itsestäänselvyys.
Mutta kysymykseesi, näillä tiedoilla luulen, että B on ominaisuuksiltaan sellainen, kenen kanssa mieluummin työskentelisin. Olen itse vähän B, hutilus ehkä, mutta onnistuessani rautainen ammattilainen.
Minua ärsyttää tuollaiset jatkuvasti sairaana olevat ihmiset. Kuitenkin jotain krapulapäiviä.
Vierailija:
Minua ärsyttää tuollaiset jatkuvasti sairaana olevat ihmiset. Kuitenkin jotain krapulapäiviä.
Vierailija:
isomman lapsen takia 2pvä/kk, nuoremman takia 3 pvä/kk. Yli viikko siinä jo. Päälle kaikki neuvolakäynnit, hammaslääkärit jne...Ja juuri sain vakipaikan valtiolta, vaikka kilpailu paikasta oli kova..
Vierailija:
isomman lapsen takia 2pvä/kk, nuoremman takia 3 pvä/kk. Yli viikko siinä jo. Päälle kaikki neuvolakäynnit, hammaslääkärit jne...Ja juuri sain vakipaikan valtiolta, vaikka kilpailu paikasta oli kova..
Minun työni voi aina tehdä joku muu, hänen töitään ei kukaan. Isyyslomakin oli katastrofi, joutui lähes jokapäivä käymään töissä. t.21
Vierailija:
Isälle ei yhtään saikkupäiviä.
Minun työni voi aina tehdä joku muu, hänen töitään ei kukaan. Isyyslomakin oli katastrofi, joutui lähes jokapäivä käymään töissä. t.21
Sulle siis hommataan aina sijainen? Joka sairaslomapäivälle? Jos ei, niin sun työkaverithan ne kai joutuu sun työt tai ainakin töitä tekemään.
joten jää todnäk vähän liian heppoisasti kotiin. Jatkuva poissaolo haittaa myös muiden työntekoa, joku joutuu paikkailemaan poissaolevaa.
Sen takia meillä perheellisillä naisilla on vaikeaa saada työtä! Onneksi olen nyt koulussa. Valmistuessani joulukuussa on kuopuksenikin jo puolivälissä eskaria ja esikoinen tokalla luokalla koulussa. Eli siis en toivottavasti ole mikään peikko työnantajille.
Ensistäänkin ton 1. sairaspoissaolot turhan usein, yrittää vaan " pönkittää" tolla ahkeruudellaan noita poissaolojaan (nimim. kokemusta omaava esimies)
Toi 2. ansainnu korotuksen ja rauhoittuu varmasti korotuksen myötä ja jos vielä annat hyvää palautetta, ehkäpä vielä nätisti vihjaten tosta " sähläämisestä" !
Viime kuussa molemmat lapset sairastivat vesirokon, eri aikaan tietysti. Tammikuussa pienemmällä oli korvatulehdus. Tässä kuussa ollaan oltu terveitä, mutta hammaslääkärissä ja neuvolassa käyty.
Työnantaja ei ole kysellyt isän mahdollisuuksia jäädä pois.
Olettepa te varsinaisia " äitejä" , kun syyllistätte siitä että hoidan kipeät lapseni kotona..
21
Vierailija:
Viime kuussa molemmat lapset sairastivat vesirokon, eri aikaan tietysti. Tammikuussa pienemmällä oli korvatulehdus. Tässä kuussa ollaan oltu terveitä, mutta hammaslääkärissä ja neuvolassa käyty.Työnantaja ei ole kysellyt isän mahdollisuuksia jäädä pois.
Olettepa te varsinaisia " äitejä" , kun syyllistätte siitä että hoidan kipeät lapseni kotona..
21
Jos molemmat vanhemmat ovat työelämässä, molempien pitää olla valmiita joustamaan. Mieheni on vaativassa asemassa asiantuntijatehtävissä, mutta tarpeen vaatiessa ja vuorostaan jää kotiin, tekee vaikka viikonloppuna sisään, tai illalla tai etätyönä. Vastuu tuo myös vapautta.
Terveisin varsinainen ' äiti' , joka ei syyllistä vaan kysyy. Miksi sitten syyllistyt, jos teet mielestäsi aivan oikein?
Lapsilla on myös isä. Hänelle myös vastuuta lasten hoitamisesta. Tai sitten kandeis vaikka perustaa oma firma, jossa voi ite sanella omat työajat.
sairastamiselle ei mitään voi, palkitsisin hyvästä työstä
ja epäilen että tämä A on nimeomaan niin ahkera ja yritteliäs, koska petaa tulevia poissaolojaan.
Meillä on toinen samalainen ihminen töissä, erittäin pätevä työssään mutta sairastelee todella paljon, on poissa viikkoja, varsinkin keväisin.
ap.
Siis alalla jolla jonkun pitää hoitaa työt sillä aikaa kun toinen on sairaslomalla ja vuoroja pitää siis sen mukaan uudelleen järjestellä, tai tehdä itse tuplavuoroja.
Onhan tietysti aloja joilla työt odottavat sitä sairaslomalta tulijaa, niillähän noi parin päivän poissaolot ei kai niin haittaa?
että sairastamisen takia ei saa palkkiotaan hyvästä työstä. Etenkin kun ei ole mitään todisteita siitä että poissaolot ovat epäasiallisia.
Meillä tuollaisia ei edes työajalla (tai siis palkallisena) saa käydä, vaan täytyy tehdä takaisin, jos pakko on mennä.
En ole vuoteen ollut lasten sairauksien vuoksi töistä pois. On kaksi päiväkoti-ikäistä ja yksi koululainen. On vaan sattunut hyvä vuosi. Minulle on kova kynnys olla lasten vuoksi töistä pois. Onneksi mieskin voi jäädä, ja voidaan vaikka pyytää mummoja toipilasta hoitamaan. Tosi kipeän lapsen kanssa haluan ja vaadin saada itse jäädä kotiin. Sen osaa vain äiti!
Itse en a:ta palkkaisi. Nuori, lapseton, liekö bilettämisen vuoksi " sairastelee" . Kohta ainakin lapsia tekee. Paras työntekijä olisi n 35-vuotias, jolla lapset jo lähes koululaisia, tai koululaisia. Sitoutunut, luotettava, hoitaa montaa asiaa kevyesti yhtäaikaa. Viis pienistä virheistä! (en kyllä b:n ikää enkä perheasioita tiedä)
Hutilolla on aina mahdollisuus kehittyä. Saikkupäivillä sen sijaan tapana lisääntyä...
Sitä paitsi B ansaitsee palkankorotuksen jo siksi ettei kuluta työnantajan varoja saikkupäiviin kuten A.
En voi ymmärtää näitä " eihän kaksi päivää kuussa ole paljon" - kommentteja! Se on todella paljon! 24 päivää vuodessa on yli kuukausi saikulla, siihen vielä lomat viisi viikkoa niin työntekijä on poissa käytännössä 10 viikkoa vuodesta palkallisesti! Ei kovin kannattava työntekijä...