Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuslääke maksaa 6000 euroa vuodessa ja sitä on käytettävä monta vuotta

Vierailija
26.05.2025 |

Nämä uudenlaiset laihdutuslääkkeet (lihavuuslääkkeet), joiden avulla on saatu aikaiseksi ihan hyviä painon pudotuksia, maksaa 6000 euroa vuodessa. Ja niitä pitää käyttää monta vuotta, useimmiten loppuelämän. Eli kymmenessä vuodessa hinta on 60 000 euroa. Kiva kiva. Kenellä on rahaa tuollaiseen? Itse en ole köyhimmästä päästä, palkkakin 4500 brutto, mutta ei näin perheenäitinä ole ikimaailmassa rahaa lohkaista palkasta tuollaisiin summin. 

Kommentit (438)

Vierailija
401/438 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhia noi laihdutuslääkkeet. Laihtua voi vain niin että syö kevyemmin kuin kuluttaa. 

Miten niin turhia? Nehän on erittäinkin toimivia. Ja laihtuminen tapahtuu syömällä kevyemmin myös lääkkeen kanssa. Ei laihtuminen perustasolla eroa mitenkään siitä, käyttääkö lääkettä vai ei. Kysymys on laihdutuksen tuesta, joka helpottaa kevyemmin syömistä. 

Se on totuus, että valtaosa laihtuneista lihoo ainakin osittain takaisin. Niin lääkkeen kanssa kuin lääkkeettä laihtuneet. Elimistö pyrkii korjaamaan menetetyt kilot takaisin ja laihdutuksen jälkeen lihomisherkkyys on aivan tapissaan ensimmäiset pari vuotta. Se painon ylläpito alempana on valtavaa taistelua juuri näiden rasvasoluongelmien takia. Mutta hyvää näissä lääkkeissä on, että niiden avulla voi se ylläpitokin olla helpompaa ja kropan totuttaminen uuteen painoon. Lääkitystä ei kannata lopet

Näinpä.

Paras ratkaisu toki olisi saada nuo tyhjentyneet rasvasolut poistettua mekaanisesti. Silloin ei tarvittaisi mitään lääkkeitäkään. Rasvaimua vain ei voi tehdä viskeraalirasvalle, joten niiden rasvasolujen kanssa pitää vain elää.

Vierailija
402/438 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annan teille voimalauseen. Tehän ette tietenkään muuta kuin alapeukuta.

Nothing tastes as good as skinny feels.

Ooh, oikein ulkomaan kieltä! Miksi ihmisen pitäisi olla luuta ja nahkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/438 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain mahdollisesti juuri hyvin gonkreettisen todistuksen siitä, että hiilareita välttämällä pystyy ilmeisesti laihduttamaan hyvin paljon halvemmalla kuin käyttämällä esim. Ozembikkia. Nimittäin, kun alkoi taas kerran nukuttamaan syönnin jälkeen arvelin että kyse on verensokeripiikistä. 

Aamulla paastoarvo oli 5.9 mmol/l, joten veikkasin että syönnin jälkeinen arvo lienee jossain 10 - 12:n paikkeilla, kuten se tuppasi aiemmin olemaan voittopuolisesti hiilaripitoisen ruo'an takii. Hämmästykseni oli melkoinen, kun mittari näytti arvoa 5.5 mmol/l ! Toki kyseessä saattaa olla viallinen liuska, mutta se ei liene kovin toden näköistä? Mikäli arvo on totuuden mukainen, sehän viitannee mainiohkoon insuliiniherkkyyteen eli tuota rasvankeräyshormoonia erittyy tuiki hintsusti?

Ateriani koostui seuraavista entiteeteistä: purkillinen sardiinia oliiviöljyssä (jonka kaadoin mahdollisimman tarkkaan viemäriin astianpesuaineella ryyditetty

Olen ymmärtänyt, että Ozempic hillitsee nälkähormoneja, joko niiden eritystä tai niiden kulkeutumista aivoihin. Ketoosidieetti taas ei vaikuta tuohon tunteeseen, sillä ainakin itselläni on kova nääntymisen tunne myös ketoosissa, jos on energiavajetta. Mitä enemmän laihdun, sitä voimakkaammaksi tuo tunne kasvaa. Tuo tunne johtuu tyhjentyneiden rasvasolujen lähettämistä hormonaalisista viesteistä, jotka aivot tulkitsevat näläksi, tai ennemminkin nälkäkuoleman partaalla olemiseksi.

Olisi ihan testimielessä mielenkiintoista kokeilla Ozempicia. Sitten näkisin, lähteekö tuo nääntymisen tunne pois vai ei.

Vierailija
404/438 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et tiedä asiasta yhtikäs mitään. Se on se ongelma. Siksi olisi toivottavaa, että ihmiset ensin tutustuisivat aiheeseen ennen kuin alkavat huudella netissä typeryyksiä. 

Pieni vinkki: Vaihtoehtoja on tasan yksi. Se on syödä vähemmän kuin kuluttaa. Lääke ei muuta tätä mitenkään. Lääkkeen avulla laihtuvat ihan samalla mekaniikalla kuin ilman sitä laihduttavat

No mitä tulla tänne kinastelemaan, jos ei ole ylipainoinen, ei käytä lääkettä eikä tiedä kummastakaan mitään. Siinä on iso ero laihduttaa lääkkeen kanssa kuin ilman. Ilman lääkettä on kalorivajeessa aina nälkä. Nälkä on vahva voima. Lääkkeen kanssa tulee pienestä kylläiseksi, harvoin on nälkä eikä edes pysty syömään paljon. Muutoin tulee paha olo. Lääke pitää myös verensokerin tasaisena. Minulla on käytössä Mounjaro. 15 kg laihtunut. Vielä 11 kg normaalipainoon. Olo kuin nuorukaisella jo nyt.

Vierailija
405/438 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic ei vaikuta millään tavalla greliinin toimintaan!

Vierailija
406/438 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin sokeriset juomat ja aloin liikkumaan - laihduin ja paino on pysynyt normaalissa. Ei tarvinnut lääkkeitä tai leikkauksia. Vau. 

Et ole maailmannapa. Se mikä toimii sinulla, ei välttämättä toimi jollain toisella. On hienoa, että on onnistettu kehittämään lääkjeitä, jotka pitävät nälkää loitolla. Nykyajassa lihoo niin helposti. 

Vierailija
407/438 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se noin kallis ole

Vierailija
408/438 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla rahalla pystyy jo ostamaan ihan terveellistä ruokaakin. Ja vaikka ravintoterapeutin ja PT:n palveluja samalla.

Kyllä monet ylipainoiset syö varsin terveellistä ruokaa. Paljon salaatteja ja kasviksia, laadukasta lohta, fileelihaa jne. Itsekin. Minä vain syön sitä terveellistä ruokaa ihan liikaa, koska minulla on koko ajan aivan järkyttävä nälkä. Ja siksi lihon. 

Vatsa venynyt ahmimisesta. Mahalaukun pienennys leikkauksen saat huomattavasti halvemmalla.

Mitäs sitten kun en pääse siihen leikkaukseen. Ensimmäinen ja tärkein syy on, ettei minusta siitä leikkauksesta huolimatta enää koskaan tule työkuntoista. Ja on ikääkin jo 50++. Ei tällaista kaatopaikalle joutavaa piaskaa kannata enää leikata. En ole enää tuottava yhteiskunnalle. Toinen syy on sairastamani masennus ja ahdistus, jotka suurelta osin jojtuvat juuri ylipainosta, itseinhosta ja häpeästä. 

Vierailija
409/438 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen vaihtoehto olla tunkematta epäterveellistä s ontaa kitusiin? Siinä säästyisi samalla rahaa.

Mille vaihtoehto? Onko ajatuksesi, että vaihtoehdot laihtua on a) lääke tai b) syödä vähemmän ja terveellisemmin? Älykäs ihminen ei koskaan kommentoi asiaa, josta ei tiedä mitään. 

Joo, olet ihan oikeassa. Todellakin tarkoitan että lääkitystä parempi vaihtoehto on syödä vähemmän ja terveellisemmin.

Joo, ja syöpään sairastumiselle vaihtoehto on olla sairastumatta syöpään. Tosi kätevää.

Vierailija
410/438 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta ....keski-ikäistä ihmistä sinä tunnet... jatkuvasti olutta tai muuta alkoholia kiskovaa, joka on mukana työelämässä? ...

Työelämässä ollessani tunsin ainakin yhden ... en siis tunne enää... menehtyi työelämäikäkautensa aikana...

Työelämäikäkausi on hassu sana. Varmaan jonkun kääntäjän tuotos. Meillä taitaa olla iigoreita vi haa lietsomassa ja hämmentäntässä tätä keskustelua.

Vierailija
411/438 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä niillä, jotka tietävät asioista vähiten faktatietoa, on kaikista eniten mielipiteitä. Sen kyllä huomaa (tässäkin) ketjussa.

Vierailija
412/438 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä niillä, jotka tietävät asioista vähiten faktatietoa, on kaikista eniten mielipiteitä. Sen kyllä huomaa (tässäkin) ketjussa.

Jep. Täällä on oikeat empatiakyvyttömien ja lukutaidottomien kokoontumisajot.

Vierailija
413/438 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai ymmärrät, että nykyään moni ei enää käy niissä kahviloissa ja ravintoloissa, koska ei ole rahaa. On ostanut jo pari vuotta vain markettishampoota ja pirkkadödöä, koska ei ole rahaa. Eikä shoppaile kenkiä ja vaatteita. Koska ei ole rahaa. On jo lopettanut kaikki lehtitilaukset säästääkseen rahaa. Matkustelusta voi vain haaveilla. Nykyään se on useimpien ihmisten realiteetti, että rahat on todella tiukoilla. Työttömänä on valtavasti sellaisia, jotka ei koskaan olisi uskoneet joutuvansa työttömäksi. Ei ole mistä nipistää enää saadakseen 500 e kuussa lääkkeeseen. Kaikki väljät on nipistetty pois jo vuosi sitten. Ap

Ja entä sitten? Senkö takia nämä lääkkeet sinua ahdistavat, kun sinulla ei niihin itselläsi ole varaa? Minulla on, onko se sinulta pois jos minä saan lääkkeestä tarvitsemani avun?

Vierailija
414/438 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lääkityksen lopettamisen jälkeen kilot palaavat korkojen kera. Ainakin näin kävi minulla ja ystävälläni, kun ei enää ollut taloudellisesti mahdollista pitää itseämme tervepainoisina lääkkeellä.

Oli kyllä ihanan energinen olo, kun sai olla kevyt....ihan itku tulee kun ajattelen missä jamassa taas olen.

Vierailija
415/438 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En lukenut kaikkia viestejä, mutta itse laihdutin ozempicillä 45 kg. Minulla meni yhteensä noin 11 kk lääkettä. En todellakaan käyttänyt maksimiannostuksella, joten laskin, että hintaa laihdutukselle tuli alle 1500 euroa. Tästä  huolimatta säästin, koska ruokakulut pienenivät ja jotkut lääkkeet mm. Verenpaine, migreeni, särkylääkkeet jäivät pois.

Nykyään jo neljättä vuotta hoikka. Käytän ozempiciä noin neljä ruiskua vuodessa eli vuosikustannus noin 480 €. Edelleen säästän ruokakustannuksissa reilusti yli tuon + loistava terveys ilman lääkkeitä. Sairaspoissaolotkin vähenivät.

Joten edullista on hyötyyn nähden. 

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun tuosta lääkkeestä puhutaan yleisesti, että on pakko syödä koko loppuelämän, jotta paino ei nouse. Ne suolistohormonithan v

Hieno juttu. Kun keventää ja laihtuu, myös vatsalaukku pienenee, joten voisiko ollakin niin, että se nälän tunne on vähentynyt ihan itsestään pienemmän vatsalaukun myötä? 

Mistä johtunee, että nykypäivänä kaikilla kuulostaa olevan vika suolistohormoneissa?

Vierailija
416/438 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino tippuu kyllä jos on luja luonteenlaatu eikä tunge itseensä kaikenlaista paskaa kuten pizzaa, suklaata yms.  Tilalle kannattaa ottaa vihanneksia, kasviksia, hedelmiä, kalaa, lihaa ja palanpainikkeeksi vettä.

Täysjyvävilja, tumma leipä, tumma riisi pitää kylläisenä pitkään ja verensokerin tasaisena. Kun verensokeri on pitkään tasainen niin ei tee edes mieli napsia mitä sattuu koko ajan suuhunsa. Yksinkertainen, terveellinen ruoka ilman turhia lisäaineita.

Ei se pelkkä suklaa tai pelkkä pizzakaan lihota jos ei syö muuta. Kyse on kokonaiskalorimäärästä.

Ohiksena, mutta ei välttämättä ole. Ruoan laadulla on todella suuri vaikutus. Vaikka söisi vähän kaloreita, mutta ruokavalio koostuu pas#asta, ei välttämättä laihdu. 

Vierailija
417/438 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paino tippuu kyllä jos on luja luonteenlaatu eikä tunge itseensä kaikenlaista paskaa kuten pizzaa, suklaata yms.  Tilalle kannattaa ottaa vihanneksia, kasviksia, hedelmiä, kalaa, lihaa ja palanpainikkeeksi vettä.

Täysjyvävilja, tumma leipä, tumma riisi pitää kylläisenä pitkään ja verensokerin tasaisena. Kun verensokeri on pitkään tasainen niin ei tee edes mieli napsia mitä sattuu koko ajan suuhunsa. Yksinkertainen, terveellinen ruoka ilman turhia lisäaineita.

Ei se pelkkä suklaa tai pelkkä pizzakaan lihota jos ei syö muuta. Kyse on kokonaiskalorimäärästä.

Ohiksena, mutta ei välttämättä ole. Ruoan laadulla on todella suuri vaikutus. Vaikka söisi vähän kaloreita, mutta ruokavalio koostuu pas#asta, ei välttämättä laihdu. 

Tuo perustuu siihen, että liian vähäproteiininen ruokavalio ja liian vähäinen voimaharjoittelu aiheuttavat lihasten surkastumista. Mitä vähemmän lihasmassaa, sitä pienempi perusaineenvaihdunta verrattuna lihaksikkaampaan ja sitä vaikeampaa ylläpitää nykyistä painoa ja vaikeampaa laihtua. Laihduttajan pitäisi saada ravinnostaan 1,2-1,5 grammaa proteiinia/painokilo ehkäistäkseen lihasmassan menetystä. Vanhuksillahan on määrä 1,5 grammaa ja se on perusteltu samalla syyllä.

Vierailija
418/438 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin lompakko laihtuu. Vähän fiksummat söisivät vähemmän ja terveellisemmin.

Noista laihtutuslääkkeistä on kiistaton tutkimusnäyttö. Kaksoisokkokokeissa laihdutuslääkkeet ovat olleet huomattavasti tehokkaampia kuin pelkkä elämäntapahoito.

Vierailija
419/438 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkityksen lopettamisen jälkeen kilot palaavat korkojen kera. Ainakin näin kävi minulla ja ystävälläni, kun ei enää ollut taloudellisesti mahdollista pitää itseämme tervepainoisina lääkkeellä.

Oli kyllä ihanan energinen olo, kun sai olla kevyt....ihan itku tulee kun ajattelen missä jamassa taas olen.

Niin, miksi ne kilot palaa kun lääkkeen lopettaa? Eikö laihtuminen ja painonhallinta olekaan vain itsekurista kiinni? Olen itse ajatellut, että mahdollisesti jatkan hyvin pienellä ylläpitoannoksella, jos se sen vaatii. 

Vierailija
420/438 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan itsestään tuli kilot takas? söit terveellisesti juuri sopivasti, ,liikuit. ,mutta jostain ne vaan tuli yhtäkkiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi