Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
841/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä voi kokea myös miehenä, esimerkiksi usein vanhempien miesten toimesta.

Tässä ketjussa puhutaan miesselittämidestä, joka kohdistuu naisiin. Aloita oma ketju tuosta aiheesta.

Onkohan tullut mieleen, että kyse onkin usein tapauksista, joissa se selittäjä yleensäkin on besserwisseri, joka selittää kaikille, riippumatta sukupuolesta? Nyt vain tulkitaan, että vain naisille selitetään kun ei ole tietoa muusta.

Osalla toki voi olla ollut jotain yleisempääkin besserwisseriyttä, mutta kyllä tuo miesselittäminen naisille ihan sukupoulen perusteella on ollut todella yleistä, nykypäivänä se varmaan onkin jo vähentynyt.

Saattaa olla vähentynyt, mutta jännä on se, kuin moni sitä ei silti edes tunnista. Itselläkin meni aikaa, kun siihen oli myös tottunut. Lievimmillään se on sitä, kun seurassa kertoo jotain, joku alkaa selittää päälle sitä samaa asiaa. Päätyy ihan samaan lopputulokseen. Ja ehkä kokee, että puhui vain aiheesta, josta oli puhe. 

Yks tapa on sellainen, missä kielletään jyrkästi se, mistä toinen on alkanut puhua. Sitten aikansa ääneen pohdittuaan päätyy ihan samaan, kuin alkuperäinen puhuja. Mutta kertoo sen ikäänkuin omana totuutena.

Vierailija
842/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa joku mies ei uskonut että nainen osaa kääriä sätkän. Otin sit sätkävehkeet siihen pöydälle ja käärittiin sätkät. Mä käärin 3 sinäaikana ku se kääri yhden jota ei ees pystyny polttaa. No se sentään myöns ja sano et mun sätkät on täydellisiä :D

Hienoa että sinulla on yksi taito josta olla ylpeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

61% of bisexual women and 44% of lesbian women surveyed in 2013 reported some type of intimate partner violence (IPV) compared to 35% of straight women.

https://www.standffov.org/tdvam/abuse-in-lesbian-relationships/

Kyllä ja suurin osa näistä oli miesten tekemää nuoruuden heterosuhteissa. Osalla (bi) jopa syy siihen etteivät myöhemmin seurustelleet ollenkaan miesten kanssa. 

Kaunis tarina mutta ei pidä paikkaansa. 

Säälittävää kun teidän pitää keksiä valheita oman pesän putsaamiseksi. Tyypillistä pelkälle naiselle toki

Vierailija
844/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

61% of bisexual women and 44% of lesbian women surveyed in 2013 reported some type of intimate partner violence (IPV) compared to 35% of straight women.

Jos lesbopareja olisi enemmän, lähisuhdeväkivalta räjähtäisi käsiin. 

Tuosta tuli myöhemmin lisäselvitys, se väkivalta ei tyypillisesti ollut koettu niissä naisten välisissä suhteissa vaan aiemmissa miessuhteissa. Erityisesti homoseksuaalisuuden paljastuminen (erovaihe) oli tyypillisesti laukaissut väkivaltaa. 

Paitsi ettei tullut. Mutta jatka toki valheitasi.

Naisethan saa jopa oman vauvan surmaamisen seliteltyä parhainpäin. 5 vauvaa pakkasessa? Miesten syytä

Vierailija
845/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti ollut selittämistä, kun ei sanottu sanaakaan, mutta... Mulla oli vähän kuormittava vaihe elämässä ja unohdin tuon tuosta valot autoon toistuvasti akku tyhjä, tarvin apuvirtaa. Mulla oli itellä kaapelit ja osasin homman tehdä ja olin tehnyt useasti, kunhan vain sain jonkun auton avuksi. Kerran oli tilanne että akku oli taas tyhjä ja sain jonkun naispuoleisen naapurirapusta auttamaan. Molempien konepellit oli jo auki ja kaapelit mulla kädessä, kun paikalle tuli joku vanhempi mieshenkilö, mitään sanomatta riisti kaapelit mun kädestä ja alkoi laittaa niitä akkuihin kiinni. Katoin sitä vaan tonnin seteli -ilmeellä ja haistelin ilmassa leijuvaa testosteronin tuoksua. Mies sen jälkeen myös poistui paikalta sanomatta mitään.

😂

Mun tyttärelle kävi niin että neuvomaan tullut setä riipi kaapelit kädestä ja hajotti akun kun laittoi ne väärin vaikka tytär koitti estellä🙄 Tyttö kyllä tiesi miten ne pitäänolla mutta tuo typerä ukko ei!

Vierailija
846/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on täynnä ihan hirveitä kommentteja. Mitä pienet lapset ovat teille aikuisille miehille tehneet, kun toivotte heidän kuolemaansa? Miettikää ihan oikeasti puheitanne. 

Myös pojalle äiti voi olla hyvin rakas ja poika äidille. 

Mistä väkivaltafantasioihin asti menevä vihanne tuntemattomia kohtaan kumpuaa? Millä oikeutatte sen?

Suomi alkaa olla pelottava paikka ja nämäkin kommentit oli kirjoitettu ihan selkeällä suomenkielellä.. 

Nähdäänkö tässä TikTok sukupolven aivopesun tuloksia? Netissä näkee mitä vaan propagandaa ja jo pienet lapset tuijottavat niitä päivät pitkät.

MItäs sanot naisten keksimistä tarinoita? Spermaviemärit haukkumassa miehiä täällä jo 43 sivun verran. Taattua laatua tällä miesvihapalstalla.

Kuinkahan monta si

"Kuinkahan monta sivua mahtaa olla sun tuottammaasi naisvihatekstiä? Kuten tämänkin avautumisesi."

Tän tyypin avautumiset onneksi personoituvat vain häneen. Vaikka hän tekee kaikkensa miesvihan synnyttämisessä, se ei hänen jutuistaan laajene koskemaan muita. 

Vierailija
847/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmälle miehelle ei viitsi mitään kertoa, koska yrittäisi esittää ne asiat omina ansioinaan

Tämä oli yksi syy, miksi rakkauteni miestäni kohtaan kuoli. Esitti minun tekemät asiat tai ratkaisut ominaan tai "meidän tekeminä". Valehtelua siis.

Ja spermaviemärit uskoo näitä juttuja. Tykkäyksiä sataa kun mammat rinkirunkkaa keskenään.

Kommentoinnin tason paljastaa jo tää, kun syyttää naisia jostain, mikä on vain miesten juttu. Eikä edes miehistä kovin monen. 

Vierailija
848/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä missä nainenkin kun mies lähestyy pyykkikonetta aikomuksenaan pestä naisen vaatteita. Seuraavan kerran kun vaimo avaa suunsa niin tempasen päin näköä. Meillä ei femspleinata."

Kertoo palstamiesten alennustilasta. Ensin itketään, kun naiset on ilkeitä, kun kertovat miesten juttuja. Ja sit toisaalta hehkutellaan väkivallalla naisia kohtaan. Sairasta.

Vierailija
849/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan hauska ketju, näin miehenä tunnistan itseni useistakin kohdista, olen neuvonut viulunsoitossa 30v viulunsoittoa opettanutta naista, itse en ole soittanut minuuttiakaan.

Olen yrittänyt skarpata tässä ja mietin hetken ketä olen alkamassa neuvomaan, ja millä tiedoilla.

Sinun kaltaiset miehet ylläpitävät toivoa, että maailma voi vielä muuttua parempaan suuntaan. Kukaan ei ole virheetön, mutta omien asenteiden tutkimisesta kannattaa aloittaa. 

Kannattaa hajoitella itselleen nauramista, saa makeimmat naurut ja stressi laskee kun ei ota itseään niin vakavasti.

Vierailija
850/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun oon panemassa, niin naiset kertoo miten pitäis panna, vaikka oon pannut jo 25 vuotta ja kymmeniä naisia, että eiköhän mulla oo tää homma ihan hanskassa.

Tuskin on. Harvalla on. Ihan sama vaikka naiset olisi sulle kertoneet 25 vuotta, mitä ne haluaa että niille tehdään. Silti sä et kuuntele etkä tee niin, koska SÄ tiedät paremmin mikä naisia kiihottaa.

Kuka väitti että kyse on naisen nautinnosta? Naisethan vain femspleinaa tuossa kun ne kertoo miehelle miten homma pitäisi hoitaa.

Vierailija
851/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siinä missä nainenkin kun mies lähestyy pyykkikonetta aikomuksenaan pestä naisen vaatteita. Seuraavan kerran kun vaimo avaa suunsa niin tempasen päin näköä. Meillä ei femspleinata."

Kertoo palstamiesten alennustilasta. Ensin itketään, kun naiset on ilkeitä, kun kertovat miesten juttuja. Ja sit toisaalta hehkutellaan väkivallalla naisia kohtaan. Sairasta.

On täysin normaalia nauttia kun naisten epäkohteliaisuus ja kusipäisyys saa palkkansa.

Vierailija
852/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ihan nykyäänkin moni nainen jättää miehelle "miehen työt" hyvillä mielein, seurauksena ettei sitten itse tajua niistä mitään. 

Hulvetistako sitä sitten aina etukäteen tietää kuka osaa ja kuka ei?

Ja jos vain kysyisi niin kyllä siitäkin jo uhriutumiset saisi revittyä-"aina kysellään naisilta osaako" jne.

Yksi vaihtoehto on sekin, että pidät turpasi tukossa siihen asti kun joku kysyy sinulta neuvoa.

Miksi neuvoisin siinä vaiheessa kun nainen on jo paskonut homman? Siivotkoon itse sotkunsa miten parhaaksi näkee.

Vierailija
853/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin lukemassa lapsellemme paitaa, vaimo huikkasi katsomatta että paita laitetaan sitten oikein päin päälle 😀

Pukemassa

Olisiko mennyt joskus väärinpäin sitten. Mutta eipä tuo nyt niin vakavaa ole.

Mutta tuo on hyvä esimerkki siitä, että saattaa helposti syyllistyä turhaan neuvomiseen ja aiheuttaa turhaa epävarmuutta toiselle, oli se sitten mies tai nainen kyseessä.

Tuleeko epävarmuuden lisäksi myös turvaton olo voimaantumisen sijasta? Sortaako rakenteet estäen lumihiutaletta leijailemasta vapaasti turvallisessa tilassaan? 

Varmasti näistäkin aiheista on kirjoitettu vähintään kymmenen pro gradua höttöhumanistien toimesta matkalla pitkäaikaiskortistoon.

Nauroin ääneen.

Vierailija
854/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoasemalla huomioni kiinnitti mies, joka erittäin ärtyneenä englantia venäläisittäin murtaen  kovaan ääneen haukkui  Oak Barrelissa alatyylisesti suomalaista naispuolista passintarkastajaa puhelimessa huo---si jollekin.  Virkailija oli syynännyt Pietarista tulleen passia muka liian tarkasti. Tämä oli  n v 2016 eli ennen Venäjän hyökkäystä Ukrainaan.

Nousin Pohjois_Suomeen menevään koneeseen viimeisenä ja kävelin kohti paikkaani. No eikös istu raivomöykkäri käytäväpaikalla ja minun on viereinen ikkunapaikka. Tyyppi oli ilmeisesti luullut saavansa istua yksin molemmilla paikoilla ja nousi pitkin hampain päästämään minut. Heittäytyi sitten mielenosoituksellisesti takaisin omalle paikalleen ennen kuin ehdin istua ja tömähti selkääni. Horjahdin päin ikkunaa. 

Nuori venäläismies  levitti kyynärpäänsä ja jalkansa ja alkoi painaa minua suht iäkästä naista suppuun. Ajattelin, että annan 10 min aikaa rauhoittua.  Ei muutosta. Luin ihan muina naisina, mutta  aloin painaa takaisin käsillä ja jaloilla enkä antaanut milliäkään oman puolen tilaani.  Venäjä oli juuri edellisenä päivänä loukannut Suomen ilmatilaa. Ajattelin, että minun tilaani et ilmassa  kyllä loukkaa ja vie. Painoin menemään.

Stuertin kysyessä juotavista ja muusta, mies ei tilannut mitään. Minä tilasin shampanjaa ja lohileivän. Blue Wingsissä oli artikkeli superkalliista Bemarin uutuusmallista. Otin kynän esiin ja  alleviivasin ja merkkailin hevosvoimia ja muita ominaisuuksia ja siemailin shampanjaa.

Jyväskylän korkeudella tyyppi vetåytyi omalle puolelleen. Oulun jälkeen hän kävi kyyryyn ja laittoi otsansa edessä olevan penkin selkänojaan kiinni. 

Sai omaa lääkettään odottamattomalta taholta, josta ei ollut uskonut vastusta löytyvän.

Vierailija
855/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja suurin osa näistä oli miesten tekemää nuoruuden heterosuhteissa. Osalla (bi) jopa syy siihen etteivät myöhemmin seurustelleet ollenkaan miesten kanssa. 

Kaunis tarina mutta ei pidä paikkaansa. 

Säälittävää kun teidän pitää keksiä valheita oman pesän putsaamiseksi. Tyypillistä pelkälle naiselle toki

Ja te monisukupuoleiset sit puhutte vain totta? Montako sukupuolta sinusta löytyy?

Vierailija
856/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koko asiassa on sen enempää miesvihaa kuin naisen-logiikka vitsit naisvihaa? Miksi naisten logiikkaa saa pilkata, mutta näitä setäneuvojia ei saisi?

Naisen logiikka tuomitaan miesvihajärjestöjen toimesta naisvihaksi. Sitä ei siis saa pilkata.

Miksi näitä neuvojia saa?

Koska vihaatte miehiä ja se on teistä hyväksyttyä. Totuudellakaan ei ole niin väliä.

Vierailija
857/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki tästä miesselittelystä: mies kommentoi Maria Nordinin ajatuksia virheellisiksi ja vahingollisiksi, sata kirkuvaa naista hyökkää hänen päälleen somessa. 

No tää oli kyllä tosi huono, koska aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia. Toisaalta, tähän on vähän kuin Tate, joku nainen arvostelee sen ajatuksia virheellisiksi, niin miehet hyökkää kimppuun kun niiden idolin ajatuksia arvostellaan.

Taas selittelyä.

Todisteet ja lähteet sille että aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia? Sehän on kuin Saara Särmä jolle te spermaviemärit hurraatte 

🥱

Vierailija
858/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko manspleining oikeastaan edes miesten juttu? Koko sana voi olla man=human. Ihan vaan rupesin miettimään asiaa, kun näitä -annas kun mä selitän vaikkei tarvitsisi- ihmisiä on olemassa ihan molemmissa sukupuolissa.

Spermaviemärit käyttää tuota samalla tavalla kuin inceliä.

Kyllä sä sen tiedät, leikit vain jälkeenjäänyttä 

🥱

Vierailija
859/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset toksisesti womanspleinaavat manspeinauksesta, miehiä vähätellen femistioppien mukaisesti. 

Samalla lietsovat sukupuolten välistä sotaa ja ihmettelevät mistä naisviha johtuu 😂😂😂😂

Palstaa muutaman vuoden seurattuani ymmärrän oikein hyvin miksi

a. naiset saavat turpiinsa

b. jo pienet pojat puukottavat tyttöjä ja naisia

Se on mammat ihan teistä kiinni

🥱

Vierailija
860/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä jos tuo yksi naisvihaaja jätettäisiin jo vihdoin ihan huomiotta? Jatketaan kokemuksiemme jakamista, muttei reagoida hänen solvauksiinsa millään lailla.

Yhtä naisvihaajaa kohden teitä miesvihaajia on satoja.

Ole ylpeä siitä.