Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
861/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on jotain ihan muuta kun mitä otsikossa haettiin. Harmi, aloitus oli hyvä, mutta ei tota vänkäämistä jaksa lukea.

Mikä teki aloituksesta hyvän? Halusit päästä rinkirunkkaamaan muiden miesvihaajien kanssa? Silläkö saat aikasi kulumaan?

Vierailija
862/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on naisselittäminen aloitus?

Poistettu ainakin kolme kertaa naisvihana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa uuteen kotiimme keittiötä. Olin tehnyt vertailuja eri kalustevalmistajien välillä ja minulla oli selkeä näkemys siitä, millainen keittiö meille tulee. Kun olin pyytänyt kolmesta paikasta tarjouksen, yhden paikan miesmyyjä oli suunnitellut tarjouskeittiön aivan erilaiseksi kuin olin halunnut. Hintakin oli tonnin kalliimpi kuin toisessa paikassa. Ilmoitin sitten ostavani keittiön toisesta liikkeestä. No, tämän seurauksena tämä mies alkoi väitellä kanssani siitä, miksi hänen suunnitelmansa on parempi ja miksi minun pitää ostaa keittiö heiltä. Kun en lämmennyt, hän sanoi, että minun pitää soittaa miehelleni, että hän voi selittää tälle, miksi olen tekemässä suurta virhettä. Ja että eihän näin isoa päätöstä voi tehdä ilman miehen suostumusta. Koska olen nainen, niin en hänen mielestään voinut ymmärtää, miksi hän on oikeassa.

No, olin suosiolla tyhmä, ja edelleen olemme onnellisia omasta ihanasta keittiöstämme. Eipä ole tullut hirveästi suositeltua kyseistä liikettä tutuille...

Vierailija
864/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kielenkäytöstä huomaa että mummot ovat maanantaina palstalla. 

Mitä sulla on mummoja vastaan? Vihaatko omia mummojasikin noin paljon?

Miksi itse vihaat miehiä?

Vierailija
865/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tätä asiaa välillä miettinyt miehenä. Ja koittanut olla objektiivinen ja hakea rakentavaa näkökulmaa. Miksi tämä on muodostunut tällaiseksi noidankehäksi?

Oma mielipiteeni on, että mansplaining on todellakin totta. Eikä sellaista tulisi harrastaa. Samalla olen miettinyt syitä siihen miksi sitä niin yleisesti kuitenkin esiintyy? Jotta itse osaisin välttää tilanteita joissa itse siihen sortuisin. 

Omia ajatuksia mistä tämä kumpuaa.

1) Miehen malli. Odotukset. Todelliset ja epätodelliset.

Olette varmaan huomanneet, että miehien / poikien maailmassa positiivisiksi ja tavoiteltaviksi asioiksi nousevat usein tällaiset asiat. Määrätietoisuus, tietää mitä tekee, ottaa tilanteen haltuun jne yms. No moni mies kääntää tilanteen päässään sellaiseksi, että hän on huono mies, jos hän ei osaa jotain asiaa tai pysty ottamaan tilannetta haltuun / tiet

Te Naisittelu on vähän alentavaa mutta teksti ihan asiallista pohdintaa. Lisää tällaista, kiitos!

Miehet sitä, miehet tätä ei ole sinusta kuitenkaan ongelma.

Hyvin sä vedät

Vierailija
866/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Siinä missä nainenkin kun mies lähestyy pyykkikonetta aikomuksenaan pestä naisen vaatteita. Seuraavan kerran kun vaimo avaa suunsa niin tempasen päin näköä. Meillä ei femspleinata."

Kertoo palstamiesten alennustilasta. Ensin itketään, kun naiset on ilkeitä, kun kertovat miesten juttuja. Ja sit toisaalta hehkutellaan väkivallalla naisia kohtaan. Sairasta.

On täysin normaalia nauttia kun naisten epäkohteliaisuus ja kusipäisyys saa palkkansa.

Sulla sairas käsitys normaalista. 

Vierailija
867/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ovat kaikkein aktiivisimmin juttuja keksimässä naiset, jotka eivät ole miesten kanssa käytännössä missään tekemisessä. Eli autistıvammaiset vanhatpiiat, joiden päivä kuluu koneella palstalla tai paskoja novelleja kirjoitellen.

Niin? Mikä vika miehissä, kun haluavat sit kuitenkin meidän kanssa päivänsä viettää?

Vierailija
868/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommasin uuden leasing-auton ja mies alkoi neuvomaan mm. miten pitkät valot laitetaan päällle ja miten käsijarrua käytetään. Olen ajanut saman merkkistä autoa nyt 25 vuotta, eli auton toiminnot ovat ehtineet tulla tutuiksi.

Naiset ovat (keskimäärin) kokemattomampia auton kanssa. Poikkeuksiakin on. On myös miehi, jotka eivät koskaan ole auton ratissa olleet.

Päätit sit antaa ihan konkreettisen esimerkin ketjun aiheesta😆

Ai keskusteluun osallistuminen on sitä? Hyvä tieto.

Vierailija
869/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki tästä miesselittelystä: mies kommentoi Maria Nordinin ajatuksia virheellisiksi ja vahingollisiksi, sata kirkuvaa naista hyökkää hänen päälleen somessa. 

No tää oli kyllä tosi huono, koska aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia. Toisaalta, tähän on vähän kuin Tate, joku nainen arvostelee sen ajatuksia virheellisiksi, niin miehet hyökkää kimppuun kun niiden idolin ajatuksia arvostellaan.

Taas selittelyä.

Todisteet ja lähteet sille että aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia? Sehän on kuin Saara Särmä jolle te spermaviemärit hurraatte 

Särmää spämmäätte vain te miehet palstalla. En ollut kyseisestä rouvasta tietoinen, ennenkuin aloin tätä palstaa lukemaan. Nyt olen sivistänyt itseäni jopa Solanaksen kirjallisella tuotannolla, kiitos palstamammaMiesten. Jotain hyvää olette tekin saaneet aikaiseksi😂

Vierailija
870/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki tästä miesselittelystä: mies kommentoi Maria Nordinin ajatuksia virheellisiksi ja vahingollisiksi, sata kirkuvaa naista hyökkää hänen päälleen somessa. 

No tää oli kyllä tosi huono, koska aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia. Toisaalta, tähän on vähän kuin Tate, joku nainen arvostelee sen ajatuksia virheellisiksi, niin miehet hyökkää kimppuun kun niiden idolin ajatuksia arvostellaan.

Taas selittelyä.

Todisteet ja lähteet sille että aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia? Sehän on kuin Saara Särmä jolle te spermaviemärit hurraatte 

Jos tuntisit naisia yhtään, tietäisit tämänkin ilman mitään muita todisteita. 

Vierailija
871/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vaikea ymmärtää, miksi joillekin (aika monelle) naiselle KAIKKI on suorittamista. Todella raskasta käyttäytymistä ja ennen kuin tämän tajusin, olin häkeltynyt.

Oma energia ei riitä jatkuvaan hampaat irvessä suorittamiseen, teen hommani taidolla. Tuo on muuten hyvä idea, että laittaa asiat etukäteen pomolle, naisilta kaikki tulee viiveellä. 

Surullisen miesasiamies tuli taas paikalle. Saitko hyvin nukuttua? 

En itke öitäni ja vedä rauhoittavia kuten te akat. 

Joka kolmas nainen syö masennuslääkkeitä jossakin elämänsä vaiheessa. Naiset käyttävät mielialalääkkeitä kaksin verroin miehiin nähden, raportoivat saksalaiset psykiatrit European Neuropsychopharmacology -lehdessä. 

Tekeeks miekkoset itsemurhia, vetää laittomia mömmöjä ja perseilee ittensä vankilaan yms. sitten kaksinkertaisesti naisiin nähden?

Niin. Kantsis mennä lekurille joskus.

Miksi ihmeessä? Naisethan nauttii kun mies kuolee. Eihän siitä tulisi kansantaloudellisesti mitään jos miehet eläis yhtä kauan kuin naiset. Olette turhia täytettyänne 60

Vierailija
872/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vaikea ymmärtää, miksi joillekin (aika monelle) naiselle KAIKKI on suorittamista. Todella raskasta käyttäytymistä ja ennen kuin tämän tajusin, olin häkeltynyt.

Oma energia ei riitä jatkuvaan hampaat irvessä suorittamiseen, teen hommani taidolla. Tuo on muuten hyvä idea, että laittaa asiat etukäteen pomolle, naisilta kaikki tulee viiveellä. 

Surullisen miesasiamies tuli taas paikalle. Saitko hyvin nukuttua? 

En itke öitäni ja vedä rauhoittavia kuten te akat. 

Joka kolmas nainen syö masennuslääkkeitä jossakin elämänsä vaiheessa. Naiset käyttävät mielialalääkkeitä kaksin verroin miehiin nähden, raportoivat saksalaiset psykiatrit European Neuropsychopharmac

No miehet ainakin perseilee itsensä vankilaan suhteessa 92 / 8 naisiin nähden.

Ja naiset tappaa vauvoja suhteessa 98/2 miehiin nähden

Vierailija
873/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen olympiatason uimahyppääjä, kun katsomossa oleva nainen huutaa: "Muista pitää nenä kiinni, ettei vesi mene sisään!"

Olisko ilta runkkauksen aika?

Hänellä olisi aika ottaa iltalääkkeet ja lukea Aku Ankka ja vaipan vaihto, ja sitten valot pois ja nukkumaan. 

Vierailija
874/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat ja miehet alkavat saada tarpeekseen miesvihasta. 

Sinulla on verta käsissäsi, kun manipuloit täällä lapsia. Mieti sitä. Tuleeko voimakas olo? Miksi tarvitset sellaista oloa? 

Sinähän osallistut näiden ketjujen tekemiseen. Ilman niitä ei olisi mitään manipuloitavaa

-eri

Että naiset hiljetköön puhumasta naista vähättelevistä tai alentavista miesten asenteista? Tai muuten tulette alentamaan lisää ja vääristelemään ja uhkailemaan miesten väkivaltaisilla kostotoimilla. taputapu. Hyvin meni.

-eri myöskin

Joo joo, kaikki paska mitä naiset keksii kertoa miehistä on aina totta, mutta kun naisista puhutaan niin se on valehtelua.

Olet pelkkä miesvihaaja.

Tapu tapu, hyvin menee

Vierailija
875/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.

Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.

Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia... 

Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.

Miksi sama ketju naisista poistettiin?

Vierailija
876/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Naiset ei siis opi hevostenhoitoa edes 15 vuodessa ?!

Mulle vaimo on sanonut että minusta voi tulla viikossa asiantuntija alaan kuin alaan, hän itse kuulemma tulee vain tyh.memmäksi.

Noh, eläköön se pieni ero.

Etkä sitten vaimosi "piilo"vittuilua tunnista? Montako viikkoa olette tunteneet?

Todiste naisten henkisestä väkivallasta. Ai että mä nautin kun piilovittuileva nainen on silmä mustana ja hampaattomana.

Jaa mikä tässä oli henkistä väkivaltaa? Se, ettet tajunnut vaimosi sinua lempeästi pilkkaavan? Sellainen herkkis sinä sit. Sinä nautit ihan fyysisestä sellaisesta! Siis herkkä sadisti.

Vierailija
877/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.weforum.org/stories/2023/09/female-surgeons-better-health-o…

Patients treated by male surgeons were 25% more likely to die within 90 days, and 24% more likely to die within a year when compared to patients treated by female surgeons

According to the study, 13.9% of patients had adverse post-operative events when a male carried out the procedure, while this number was 12.5% if the surgeon was female. At a year post-surgery these figures stand at 25% and 20.7% respectively.

Eipä vaikuta prosentit näin enää kauhean suurilta.

Copy-paste Pelle. Opettele mikä on oikea tutkimus, nämä sinun KVG- "tilastot" eivät ole tiedettä. Et osaa edes enkkua tarpeeksi, että ymmärtäisit kääntää nämä suomeksi.

Vierailija
878/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.

Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.

Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia... 

Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.

Yhtä sallittua, kuin yhdenkään naisen käytöksen kritisoiminen. Menee noin 2 minuuttia niin aletaan haukkumaan.

No tämä taitaa riippua mitä ja miten kritisoidaan.

Eikö miehillä ole oikeus kritisoida ihan mistä haluaa? Niinhän naisetkin tekee

Vierailija
879/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku kertoa, mitä miesvihaa siinä on, jos naista ärsyttää tarpeeton neuvominen ilman kysymistä? Onko hipiä oikeasti noin herkkä?

Miesvihaa on se että kokee tarpeelliseksi tehdä ja osallistua ketjuun jossa jaetaan näitä keksittyjä tarinoita tavoitteena haukkua miehiä.

Eli tällaisista yleisistä ikävistä / alentavista kokemuksista sukupuoeen perustuen, ei saisi puhua ja kertoa julkisesti, ohhoh? Sinun päässäsi on siis tuo "miesviha" ja "tavoite haukkua miehiä".

Kyllä tosi-ilmiöistä tai epäkohdista pitää voida keskustella vapaasti. Ilman että joitain miehiä tulee tänne pelottelmaan miesten väkivallan lisäntymisellä naisia kohtaan, jos naiset eivät pidä tällaisista tapahtumista ja asioista suutaan kiinni. Aikamoista tosiaan. Todella voimakasta naisvihaa. Toivottavasti tosiaa

Olen muutaman kerran kysynyt mikä on ketjun tavoite.

En saanut vastausta, mutta se on kyllä tullut selväksi.

Toivottavasti moni poika saa tästä vähän bensaa liekkeihin

Vierailija
880/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies alkoi selittää minulle kappalejaon ideaa tekstissä ikään kuin se olisi minulle ihan uusi asia. Olin tuolloin viittä vaille valmis suomen kielen maisteri ja äidinkielenopettaja. Olin aikoinani kirjoittanut laudaturin äikästä. Tämän kaiken kyseinen mies tiesi, koska hän oli isäni.

Hohhoijaa... mitähän nämä spermaviemäri saa näistä jutuistaan?

Ja toiset viel tykkää v*ttu märkänä

Varmaan saman kuin sinä näistä omista jutuistasi.