Jos voisit muuttaa jotain elämässäsi, mitä se olisi?
Itse yritän päästä liikakiloista eroon, muuten olen tyytyväinen elämääni.
Kommentit (8)
Koulutusvalinta on suurin virheeni.
Rahatilanne korjaantuisi lottovoitolla.
Eniten kaduttaa vuoden -96 vappupano.
Olisin lähtenyt opiskelemaan alaa, joka kiinnosti. Pelkäsin liikaa etten tulisi ihmisten kanssa toimeen. Mutta näköjään olen kuitenkin päätynyt ihmisten kanssa toimimaan työelämässä ja ihan hyvin pärjään.
Odotan sairaseläkepäätöstä, mikä lopettaisi tämän löysässä hirressä roikkumisen. Kielteinenkin päätös olisi parempi kuin tämä kuukausia jatkuva epätietoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Eniten kaduttaa vuoden -96 vappupano.
Mutta seuraushan täyttää kohta 30 vuotta. Et ole joutunut maksamaan elareita yli kymmeneen vuoteen. Miten se nyt vieläkin harmittaa?
Aloittaisin systemaattisen sijoittamisen selvästi nuorempana vaikka pienilläkin summilla. Säännöllinen, kuukausittainen sijoittaminen indeksirahastoihin on yksi järkevimmistä asioista, jonka voi aloittaa nuorena. Se kannattaa aloittaa heti, kun saa ensimmäisen työpaikan. Tekee itsensä kanssa sopimuksen, että esimerkiksi 2 % nettopalkasta laitetaan sijoittamiseen. Kun tekee päätöksen heti, sitä ei huomaan ollenkaan. Nettopalkka on alusta lähtien ikään kuin hieman pienempi. Arjessa se ei näy mitenkään, mutta vanhana kiittää itseään.
En olisi ollut mieheen niin luottavainen. Vituttaa vieläkin kun paljastuikin ihan kusipääksi.