Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Vierailija kirjoitti:
Tätä voi kokea myös miehenä, esimerkiksi usein vanhempien miesten toimesta.
Et ole koskaan ollut naisvaltaisessa työpaikassa? Kyllä ne naisetkin neuvoo pyytämättä.
Tämä heppu joka on täällä kaksi päivää riehunnut on ehkä pahin miehen irvikuva mitä olen koskaan tällä palstalla kohdannut. Ethän sä kehtaisi kenellekään edes myöntää kirjoittaneesi näitä juttuja tänne? Tuolla tyylillä saat olla aika yksin tietokoneesi kanssa. Tietysti jos koko elämä on netissä niin mikäs sen mukavampaa olla ihan rauhassa naimisissa koneensa kanssa
Naisille ei ole tarvinnut tuommoista termiä edes keksiä kun se päteminen ja itsestäänselvyyksien kertominen tulee ihan luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä näiden parin (?) kirjoittelevan miehen suurin pelko on se, että naiset nauravat heille. Se on niin suuri egonhajoaminen, että ainoa keino selviytyä siitä on naisen vaientaminen lopullisesti tai ainakin siitä fantasioiminen.
Minusta tämän ketjun miehestä olisi syytä tehdä vinkki nettipoliisille.
Miksi pelkäisin nauruasi? Ihmettelen vihaasi ja tuon sen kaikkien näkyville. Et tunnu pitävän kun huomautan asiasta. Kiistät jopa sen olemassaolon.
Ketjun naisista on tosiaan syytä tehdä tutkintapyyntö, ties kuinka monta pakastettua vauvaa löytyy kellarista.
Tasa-arvo-ongelma, eli se, että miehet vähättelevät vieläkin aika yleisesti naisia, on tässä tämän ketjun aloituksessa käännetty humorististen kertomusten muotoon, eli nauretaan tälle naisia alentavalle tai vähättelevälle käytökselle. "Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!"
Tätä et kertakaikkiaan kestä. Itse mahdollisesti myös teetä tätä mansplainausta, etkä ymmärrä, että sellainen ei ole naisia tasapuolisesti arvostavaa toimintaa.
Kuvaamasi "miesviha" on siis vaaratonta nauramista, naisten alentamisen naurettavaksi tekemistä, ja siten itse asiassa tasa-arvoa edistävää ja epäkohtia ylös nostavaa. Vastustat raivokkaasti siis tasa-arvoa ja naisten oikeutta puhua ongelmista vapaasti, humoristiseen sävyyn.
Naisviha ja vihanlietsonta naisia vastaan, vapaan keskustelun takia, sen sijaan on ketjussa yhteiskunnallisesti, sekä henkeä ja terveyttä uhaten, todella vakavaa ja vaarallista.
Koko kommentointisi siis alusta loppuun perustuu naisvihalle ja halulle rajoittaa ja kontrolloida naisia ja naisten keskustelunvapautta, väkivallan uhkaakin käyttäen, tästä tasa-arvo-aiheesta.
Ei ole olemassa vaaratonta miesvihaa. Tutustu vihan pyramidiin jota monet naisasianaiset levittävät. Siellä on vitsailu ja pilkka mukana.
Ette puhu ongelmistanne, keksitte satuja miehistä tavoitteena miesvihan levittäminen. Elätte sille tällä palstalla kun teette samaa ketjusta toiseen.
Onneksi kuolette yksinäisinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mansplainauksesta kertominen ei ole miesvihaa.
Ilmiö on todellinen ja jäänne sukupuolten välisestä vuosikymmeniä ja satoja kestäneestä epätasa-arvosta ja naisten alentamisesta ja vähättelystä.
On ihan oikein puhua tällaisista ilmiöistä. Ja vaikka tasa-arvoasioissa ollaankin edistytty yhteikunnassamme jo valtavasti, niin mm. tällaiset mansplainausasenteet ovat vieläkin kohtuu yleisiä.
On aina joukko miehiä, jotka vastustavat todellista tasa-arvoa, taistelevat sitä vastaan, ja nyt täällä nimittävät tasa-arvoa ja naisten vapautta puhua kokemistaan asioista miesvihaksija. Vaikka itse osoittavat suurta halventamista naisia kohtaan, ja vastustavat naisten vapautta puhua tässäkin ketjussa.
Miksi pelkäät miehiä?
Olen eri mutta manspleinaava mies ei ole pelottava vaan pelkästään naurettava :D Mikä ihmeen mikki hiiri on ihminen jonka pitää selittää puutaheinää tunteakseen itsensä tärkeäksi :D
Ihan tavallinen nainen se on eikä mikään mikki hiiri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalinen woketermi tämä mansplaining. Näille naisille ei siis kannata neuvoa mitään, ei edes katsoa kaupungilla saati lähestyä. Ei ihme, että mt-ongelmat ovat niin korkealla juurikin näissä piireissä.
Marxilaisuus saa voimansa vastakkainasettelusta, kateudesta ja katkeruudesta. Onko historiassa koskaan ollut näin suurta kuilua miesten ja naisten välillä?
Onneksi kuilu kasvaa ja naiset jäävät ilman lapsia. Olen tyytyväinen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intersektionaalinen woketermi tämä mansplaining. Näille naisille ei siis kannata neuvoa mitään, ei edes katsoa kaupungilla saati lähestyä. Ei ihme, että mt-ongelmat ovat niin korkealla juurikin näissä piireissä.
Niin, ehkä joku mies on joskus voinut neuvoa ihan hyvää hyvyyttäkin. Ja joku on voinut olla jopa ihan oikeassakin.
On se mahdollista. Mutta silti. Miksi tulla neuvomaan, jos neuvoja ei ole pyydetty?
Niin, miksi naiset tulee neuvomaan kun näkevät että mies on pilaamassa pian pyykit ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistutus ketjun aloittajalle: miesten sosiaalisille mokille julkisesti nauraminen ja niiden yhteen keräämisen kehottaminen ei sekään ole kovin kivaa. Sekin on omalla tavallaan epäonnistunutta vallankäyttöä, sellaista, jossa eräs sukupuoli alennetaan muiden silmissä pellen rooliin. Eli tää on omiaan ylläpitämään sukupuolten välistä vastakkainasettelua.
Varsinkin kun sama ketju naisista on poistettu pari kertaa tänään.
Jännä juttu, vaikka palstalla ei ole miesvihaa
Riippuu vissiin ihan siitä, mitä sinne olette kirjoittaneet. Ottaen huomioon, et tänne olette laittaneet tappotoiveita ja fantasioineet väkivallalla naisia kohtaan, ja tämä ketju silti on ja pysyy, voi vain kuvitella, mitä olette sinne kirjoittaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan hauska ketju, näin miehenä tunnistan itseni useistakin kohdista, olen neuvonut viulunsoitossa 30v viulunsoittoa opettanutta naista, itse en ole soittanut minuuttiakaan.
Olen yrittänyt skarpata tässä ja mietin hetken ketä olen alkamassa neuvomaan, ja millä tiedoilla.
Sinun kaltaiset miehet ylläpitävät toivoa, että maailma voi vielä muuttua parempaan suuntaan. Kukaan ei ole virheetön, mutta omien asenteiden tutkimisesta kannattaa aloittaa.
Parempaan suuntaan muuttuminen vaatisi että naisetkin tunnistavat omia virheitään. Ei tule tapahtumaan joten kuilu kasvakoon.
Onneksi se ei ole miehet joita tapetaan ja raiskataan. :D
Oletko varma?
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni jollakulla mt- ongelmaisella tunteisiin.
Ketju on kyllä naisten mt-ongelmia täynnä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten käyttäytymiselle vois kanssa keksiä seksistisiä stereotyyppisiä termejä mutta siitähän paskamyrsky nousisi
Tosiasia vain on edelleen se, että naiset on se sukupuoli, joka on ollut pitkään epätasa-arvoisessa asemassa yhteiskunnassa. Nyt kun tasa-arvo on jo korkealla tasolla, ja joistain epäkohdista puhutaan edelleen, niin se tuntuu joitain miehiä kauheasti nyppivän.
Miesten naista alentavan perusteettoman nauvomispuheen nimeäminen mansplainaamiseksi on todella auttanut tunnistamaan ja muuttamaan tätä laajaa ongelmaa.
Paitsi ettette koskaan varsinaisesti puhu ongelmasta. Keksitte miesvihaketjuissa esimerkkejä siitä ongelmasta.
Jos puhuisit ongelmasta, et olisi tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka jonkun kompetenssi ei vaikutakaan riittävältä tai sen voi soveltaa joksikin henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi. Niin mun mielestä törkeämpää on sellainen epärakentava tölviminen " Et sää osaa yhtikäs mitään, anna kun näytän "
Ihmisillä on usein taipumusta leikkiä asioissa asiantuntijaa mistä eivät käytännössä käsitä itse hölkäsen pöläystä. Ja se on periaatteessa luonteenpiirre joka ei ole edes sukupuoleen sidottua.
Kyllä se on huomattavasti yleisempää miehillä.
Lähde? Ai sun oma kokemus naisena... niinpä
Nämä oman elämänsä Brigitte Macronit täällä vain miesvihakeskustelussaan, kuten joka päivä. Kunnon ihmisille ei ole nähtävää täällä.
Olin haassa syömässä aamiaista kun yksi nuori tamma tuli sanomaan että ruoho
olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Ja minä kun olen ollut hevonen jo viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Olin haassa syömässä aamiaista kun yksi nuori tamma tuli sanomaan että ruoho
olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Ja minä kun olen ollut hevonen jo viisi vuotta.
Kas kun et se ruoho
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki tästä miesselittelystä: mies kommentoi Maria Nordinin ajatuksia virheellisiksi ja vahingollisiksi, sata kirkuvaa naista hyökkää hänen päälleen somessa.
No tää oli kyllä tosi huono, koska aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia. Toisaalta, tähän on vähän kuin Tate, joku nainen arvostelee sen ajatuksia virheellisiksi, niin miehet hyökkää kimppuun kun niiden idolin ajatuksia arvostellaan.
Taas selittelyä.
Todisteet ja lähteet sille että aika iso osa naisista ei kannata Nordinin ajatuksia? Sehän on kuin Saara Särmä jolle te spermaviemärit hurraatte
Jos tuntisit naisia yhtään, tietäisit tämänkin ilman mitään muita todisteita.
Voi kuule, kaikki naiset jotka tunnen ovat enemmän tai vähemmän miesvihaajia.
Yleensä enemmän
AINA TÄMÄ YKSI JA SAMA PILAA KAIKKI HYVÄT KETJUT. MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ.
Manspleinaavat miehet onnistuvat lähinnä osoittamaan oman heikon itsetuntonsa niin siihen reagointi on lähinnä huvittavaa. Onhan se oikeasti tosi absurdia kun joku Pertti perusmies alkaa pätemään asiassa jota olet osannut iät ja ajat ja selittää sellaista roskaa mistä aasikin ymmärtää että perusmies ei ole ollut kyseessä olevaa asiaa tekemässä pariin vuosikymmeneen niin silloin reaktiokin on ihan sitä samaa miten suhtautuu siskon parivuotiaaseen muksuun eli huvittunut.
Voi kuule, kaikki naiset jotka tunnen ovat enemmän tai vähemmän miesvihaajia.
Tämä kyllä taitaa kertoa huomattavasti enemmän sinusta kuin niistä naisista.
Onko sinusta todella fresh käyttää homottelua haukkumatapana? Vitn hienoa nähdä edelleen tuollaisia juntteja näin homona.