Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
801/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, jotain teette väärin, jos teitä noin kohdellaan? Ei tule yhtäkään tämmöistä tilannetta mieleen, koko yli 40-vuotisen elämän ajalta.

Vierailija
802/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.

Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.

Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia... 

Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.

Yhtä sallittua, kuin yhdenkään naisen käytöksen kritisoiminen. Menee noin 2 minuuttia niin aletaan haukkumaan.

Ei ole mikään järkevä vastaus asiaan, että "noku kyllä toisetkin jossain".

Ole hy

Voi kyynel kun teitä uhataan vÄkiValLaLlA nimettömällä palstalla 😢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on oppinut käyttämään copy + pastea.

Vierailija
804/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan paljonkin asioita, joista naiset tietävät keskimäärin vähemmän, ja tietysti myös päinvastoin. Intersektionaalit yrittävät tasapäistää ihmiset, mikä käytännössä tarkoittaa miesten dissaamista, koska harva intersektionaali ymmärtää infran päälle. Se ei vaan kiinnosta. Persvakomiehet kaivaa putkia ja johtoja maahan rakentaa rautatiet ja talot, kännykkämastot ja putsaa paskaröörit.

Ne on niitä sortajia.

Kirotut persvakoäijät!

Vierailija
805/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs tänne pöllahti paljon manspleinaajia. 

Kannattaa aina tarkistaa oikeinkirjoitus ennen kuin lähettää viestin. T. m61

Vierailija
806/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
807/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meni jollakulla mt- ongelmaisella tunteisiin.

Vierailija
808/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ne manspleinaajat toimivat. Ei anneta kenenkään keskustella, vaan aletaan mölistä päälle. Heikko on miehen itsetunto. 

Vierailija
809/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama päivä sitten eräässä ketjussa kirjoittaja kertoi, miten appiukko oli tullut neuvomaan häntä vauvan imettämisessä. :D

Sillä appiukolla on ihan hyvin voinut olla jotain tietoa asiasta. Eikä kaikilta äideiltä imetys onnistu edes ammattilaisen neuvojen avulla. Mieskin voi olla se ammattilainen.

Vierailija
810/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.

Pitäisköhän jonku selittää sulle mitä manspleining tarkoittaa

Aloittajan tehtävä alustaa keskustelu selvittämällä mm. englanninkieliset trenditermit, jos ei osaa selittää asiaa selvällä suomen kielellä ilman englannin kieltä,

Vierailija
811/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama päivä sitten eräässä ketjussa kirjoittaja kertoi, miten appiukko oli tullut neuvomaan häntä vauvan imettämisessä. :D

Lämmitin vauvanruokaa ja isäni vieressä totesi, että se ei sitten saa olla kuumaa.

No eihän se saakaan.

Vierailija
812/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani kääntäjä. Miehen veli selitti minulle pitkään, miten kieliä käännetään, ja myös mihin kieliryhmään suomen kieli kuuluu jne. Hän itse osaa vain englantia. Samaan hengenvetoon selitti miehelleni, miten ohjelmoidaan. Mieheni on sattumoisin koodari.

Eipä se kielen kääntäminen kovin ihmeellistä hommaa ole, olen lokalisoinut ilmaiseksi paljon sovelluksia ja tekstejä. Kääntäminen on muutenkin muuttunut ihan naurettavan helpoksi ChatGPT:n aikakaudella. Kielenkääntäjien työt tulevat pitkälti katoamaan seuraavan 10-20 vuoden aikana.

Kielenkääntäjien työt ovat jo vähentyneet 20 vuoden aikana, valitettavasti. Pitkissä teksteissä huomaa tekoälyn tekemät tekstit. Puutuu inhimillisyys ja luovinta, sanonnat on päin peetä yms. ehkä nekin paranee.

Vierailija
813/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ammatiltani kääntäjä. Miehen veli selitti minulle pitkään, miten kieliä käännetään, ja myös mihin kieliryhmään suomen kieli kuuluu jne. Hän itse osaa vain englantia. Samaan hengenvetoon selitti miehelleni, miten ohjelmoidaan. Mieheni on sattumoisin koodari.

Eipä se kielen kääntäminen kovin ihmeellistä hommaa ole, olen lokalisoinut ilmaiseksi paljon sovelluksia ja tekstejä. Kääntäminen on muutenkin muuttunut ihan naurettavan helpoksi ChatGPT:n aikakaudella. Kielenkääntäjien työt tulevat pitkälti katoamaan seuraavan 10-20 vuoden aikana.

Riippuu ihan siitä mitä käännetään. Kirjallisuuden kääntäminen on taidetta ja osassa aplikaatioissa pitää tietää ammattisanoastoa. Tietty jos vaan kääntää kuten jotkut ohjekirjat tehty, Google-kääntäjällä niin se teksti on mitä sattuu. Mutta voihan sitä kehua jotain lokalisoineensa. Tekoäly kyllä varmaan jonkun bulkkiaplarin kääntää helpostikin. Konteksti saattaa tietty olla vähän siinä ja tässä.

Vierailija
814/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ChatGPT ei hallitse suomen kieltä. Teksteissä on järkyttäviä rakennevirheitä ja muotovirheitä. Kääntäjien työ ei lopu, ellei parannusta tapahdu. 

Vierailija
815/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koko asiassa on sen enempää miesvihaa kuin naisen-logiikka vitsit naisvihaa? Miksi naisten logiikkaa saa pilkata, mutta näitä setäneuvojia ei saisi?

Niinpä. Varsinkin kun oikeasti vain harva mies edes syyllistyy tuohon manspleinaamiseen. Mutta se koira älähtää, johon... Yleensä nää on just jotain vähän vanhempia setämiehiä jo, ainakin jos siinä on sellainen vähättelevä elementti mukana. Jos nuori ihminen (mies tai nainen) ihan vilpittömän oloisesti neuvoo tai selostaa juurta jaksain ihan turhaan, niin kyseessä on joko autisti (taipumus luennoida tai selostaa liikaa) tai joku vähän tollompi tapaus, joka kuvittelee oikeasti olevansa hyödyksi, kun selittää asioita, jotka ovat itsestäänselvyyksiä kaikille muille, muttei ehkä hänelle. Voihan tietysti vanhemmissakin miehissä olla näitä jälkimmäisiäkin. Ehkä nuorissa ei ole tuollaisia vähätteleviä manspleinaajia, koska se vaatii tietyn asenteen ja sellaiset nuoret miehet on nykyään inceleitä ja känisevät vain jossain palstoilla, kun eivät oikeita ihmisiä edes kohtaa. Eivät edes halua neuvoa naisia. Siksi emme ole kohdanneet heitä. 

Vierailija
816/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon korjannut niin monia "kääntäminenhän on helppoa" -tyyppien järkyttävän huonoja tekstejä, että vielä ei todellakaan voi sanoa näin. Ehkä tekoäly lopulta kehittyy riittävälle tasolle, mutta toistaiseksi se ja harrastelijakääntäjät tuottavat poikkeuksetta tekstejä, jotka eivät yksinkertaisesti yllä oikean ihmiskääntäjän tasolle.

Vierailija
817/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistutus ketjun aloittajalle: miesten sosiaalisille mokille julkisesti nauraminen ja niiden yhteen keräämisen kehottaminen ei sekään ole kovin kivaa. Sekin on omalla tavallaan epäonnistunutta vallankäyttöä, sellaista, jossa eräs sukupuoli alennetaan muiden silmissä pellen rooliin. Eli tää on omiaan ylläpitämään sukupuolten välistä vastakkainasettelua.

Ensinnäkään mansplainaus ei varsinaisesti ole ollut historiassa tarkasteltuna sosiaalinen moka, eikä sillä ole ollut kauaa mitään nimeäkään, vaan sen on ollut yksinkertaisesti naista alentavaa ja vähättelevää puhetta, joka on ollut yleisesti hyväksyttyä ja aivan normaalia. Toki on hienoa, että ihmiset ovat älynneet tämän enenevissä määrin olevan huonoa epätasa-arvoista käytöstä. Ja jos siitä on jo tullut enenevissä määrin sosiaalinen moka, niin hyvä.

Epäkohtia on välttämätöntä nostaa esiin, jotta niihin voidaan saada muutosta. Näin ihmiset voivat huomata erheensä ja se on mahdollista korjata. 

Hyssyttelmällä ei monetkaan asiat liikahda, tai epäkohdat korjannu. Jos jotain miestä vähän nolottaa kun huomaa, että onhan tuollainen naisen alentaminen aika noloakin, niin ehkä hän ei tee sitä sitten jatkossa. En pidä henkilötasolla kauhen pahana asiana sitä, jos omaakin huonoa käytösmallia muuttaa, ja kasvattaa lapsensakin näin.

Olisiko parempi, että ollaan hysys ja vain jatketaan naisten vähättelyä?

Vierailija
818/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannoin ketjun miesvihasta.

-n27

Onhan se jo aikaisemminkin ilmiannettu. Vai meinaatko nyt tuota jonkun mt-ongelmaisen miesviha-kopiointia? Sehän nyt julistaa miesvihaansa oikein isosti.

Vierailija
819/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmiannoin ketjun miesvihasta.

-n27

"N27" 😂😂😂

Ja ihanko valkoinen heteromies joutuu kohtaamaan vihaa, voi hellanlettas. Kyllä nyt surettaa heidän puolestaan, nyyh.

Vierailija
820/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä koko asiassa on sen enempää miesvihaa kuin naisen-logiikka vitsit naisvihaa? Miksi naisten logiikkaa saa pilkata, mutta näitä setäneuvojia ei saisi?

Niinpä. Varsinkin kun oikeasti vain harva mies edes syyllistyy tuohon manspleinaamiseen. Mutta se koira älähtää, johon... Yleensä nää on just jotain vähän vanhempia setämiehiä jo, ainakin jos siinä on sellainen vähättelevä elementti mukana. Jos nuori ihminen (mies tai nainen) ihan vilpittömän oloisesti neuvoo tai selostaa juurta jaksain ihan turhaan, niin kyseessä on joko autisti (taipumus luennoida tai selostaa liikaa) tai joku vähän tollompi tapaus, joka kuvittelee oikeasti olevansa hyödyksi, kun selittää asioita, jotka ovat itsestäänselvyyksiä kaikille muille, muttei ehkä hänelle. Voihan tietysti vanhemmissakin miehissä olla näitä jälkimmäisiäkin. Ehkä nuorissa ei ole tuollaisia vähätteleviä manspleinaajia, k

No suurin osa Suomalaisista miehistä ei ole ihan nuoria. Mahtavaa jos nuorilla miehillä tällainen on vähentynyt paljon.