Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
701/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poistoon. Toivottavasti te miesvihaajat kuolette yksinäisyyteenne.

Miehet niitä itsareita enemmän tekevät muutenkin :)

Niille, jotka tästäkin kommentista tykkäsi: hän käytännössä kannustaa itsemurhaan. Ja te kannustatte häntä. Mikä helvetti teitä vaivaa?

Vierailija
702/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on naisista sama kokemusta, kova halu määrätä minua ja elämääni, sekä heitä potuttaa että kotini on kaunis eikä heidän sisustusmaulla toteutettu.

Olen homo ja se ei näytä naisia hidastavan yhtään vaan kaikkia miehiä täytyy määrätä sekä ohjata....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka monta miestä täällä kirjoittaa noita samanlaisia viestejä, ei voi yksi ihminen ehtiä noin nopeeta tahtia keksiä ja kirjoittaa :D nostan kyllä hattua mielikuvituksesta, mutta toivoisin silti että loppuisi nuo jo, kykysi on todistettu :D

kerkeää kyllä kun käyttää sanelinta. Itse kirjoitan kaikki kommenttini sanelemalla

Yllä mainio esimerkki womansplainingistä. Kiitos vinkistä, vaikka olen sanellut kommentteja jo vuosia.

Rakas laps, kun hän ei vastannut sinulle, vaan tuolle, joka ihmetteli asiaa. 

Vierailija
704/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko termi on seksistinen ja miesvihaa tihkuva. 

Mutta te naisethan tykkäätte kopioda nämä kaikki idiottimaisuudet anglismeineen feministiltä. 

Se onkin nykyfeminismin ongelma Suomessa: kaikki teoriat ja käsitteet ja asenteet omaksutaan USA:sta, jossa naisen ja miehen tasa-arvo laahaa jäljessä Suomeen verrattuna. Ei meillä ole sellaista kotirouvakulttia enää kuin siellä, jne. Meillä naiset tasa-arvoistui sodan aikaan, kun astuivat töihin, joiden miespuoliset tekijät olivat rintamalla.

Suomessa naiset eivät ole koskaan olleet ns. kotona rikkaimpia lukuunottamatta. Kaupungeissa naiset ovat aina tehneet palkkatyötä ja maaseudulla työskennelleet maataloudessa.

Mitään ihmeellistä siirtymistä pois kotirouvan elämästä ei siis Suomessa toisen maailmansodan seurauksena tapahtunut, koska kotirouvia ei ollut ennenkään.

Vierailija
705/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.

Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.

mä taas valitsen aina naislääkärin sen jälkeen kun kävi ilmi tutkimuksesta että naiset hoitavat naisia paremmin kuin miehet.

Onko toi sulle yllätys, että naislääkäri osaa hoitaa naista paremmin, kuin mieslääkäri?

Naislääkäri osaa hoitaa mieslääkäriä paremmin myös miehiä.

Vierailija
706/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein pahin manspleinaamisen alue: auton hankinta. Voi jumakauta. En ala edes kertoa, mutta tästä on kokemusta. Viimeisin siten, kun tyttäreni oli hankkimassa autoa. Oli kuulkaa eno ja pappa spleinaamassa. Ei ostanut tyttö kummankaan ohjeiden mukaista (lue: mieleistä) autoa, eikä varmasti tule kumpaakaan noista autollaan vaivaamaan, mutta heidän piti vaan päteä.

Vierailija
707/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansplainauksesta kertominen ei ole miesvihaa.

Ilmiö on todellinen ja jäänne sukupuolten välisestä vuosikymmeniä ja satoja kestäneestä epätasa-arvosta ja naisten alentamisesta ja vähättelystä.

On ihan oikein puhua tällaisista ilmiöistä. Ja vaikka tasa-arvoasioissa ollaankin edistytty yhteikunnassamme jo valtavasti, niin mm. tällaiset mansplainausasenteet ovat vieläkin kohtuu yleisiä. 

On aina joukko miehiä, jotka vastustavat todellista tasa-arvoa, taistelevat sitä vastaan, ja nyt täällä nimittävät tasa-arvoa ja naisten vapautta puhua kokemistaan asioista miesvihaksija. Vaikka itse osoittavat suurta halventamista naisia kohtaan, ja vastustavat naisten vapautta puhua tässäkin ketjussa.

Vierailija
708/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vaikea ymmärtää, miksi joillekin (aika monelle) naiselle KAIKKI on suorittamista. Todella raskasta käyttäytymistä ja ennen kuin tämän tajusin, olin häkeltynyt.

Oma energia ei riitä jatkuvaan hampaat irvessä suorittamiseen, teen hommani taidolla. Tuo on muuten hyvä idea, että laittaa asiat etukäteen pomolle, naisilta kaikki tulee viiveellä. 

Surullisen miesasiamies tuli taas paikalle. Saitko hyvin nukuttua? 

En itke öitäni ja vedä rauhoittavia kuten te akat. 

Joka kolmas nainen syö masennuslääkkeitä jossakin elämänsä vaiheessa. Naiset käyttävät mielialalääkkeitä kaksin verroin miehiin nähden, raportoivat saksalaiset psykiatrit European Neuropsychopharmacology -lehdessä. 

Tekeeks miekkoset itsemurhia, vetää laittomia mömmöjä ja perseilee ittensä vankilaan yms. sitten kaksinkertaisesti naisiin nähden?

Niin. Kantsis mennä lekurille joskus.

Vierailija
709/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen todennut parhaaksi reaktioksi heittäytyä niin armottoman tyhmäksi ventovieraan manspleinatessa, että joko henkilö itse tajuaa ja nolostuu tai sitten ympäristö tajuaa ensin ja huvittuu. Jos ventovieras kokee tarvetta spleinata typeriä, saa armottoman typerän vastauksen :)

Vierailija
710/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä vaikea ymmärtää, miksi joillekin (aika monelle) naiselle KAIKKI on suorittamista. Todella raskasta käyttäytymistä ja ennen kuin tämän tajusin, olin häkeltynyt.

Oma energia ei riitä jatkuvaan hampaat irvessä suorittamiseen, teen hommani taidolla. Tuo on muuten hyvä idea, että laittaa asiat etukäteen pomolle, naisilta kaikki tulee viiveellä. 

Surullisen miesasiamies tuli taas paikalle. Saitko hyvin nukuttua? 

En itke öitäni ja vedä rauhoittavia kuten te akat. 

Joka kolmas nainen syö masennuslääkkeitä jossakin elämänsä vaiheessa. Naiset käyttävät mielialalääkkeitä kaksin verroin miehiin nähden, raportoivat saksalaiset psykiatrit European Neuropsychopharmacology -lehdessä. 

Tekeeks miekkoset itsemurhia, vetää laittomia mömmöjä ja perseilee ittensä vankilaan yms. sitten kaksinkertaisesti naisiin nähden?

Niin. Kantsis mennä lekurille joskus.

No miehet ainakin perseilee itsensä vankilaan suhteessa 92 / 8 naisiin nähden.

Vierailija
711/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukseni asuu ulkomailla. Olen käynyt hänen asuinkaupungissaan usein ja tunnen sitä tietysti huomattavasti normaaleita turistikohteita enemmän. Työpaikalla kahvitauolla kollega sitten alkoi kysellä vinkkejä, kun hänellä oli suunnitteilla viikonloppureissu kyseiseen kaupunkiin. Sen sijaan että minä olisin saanut kertoa hyvinkin tuoreista kokemuksista, vanhempi mieskollega alkoi selittää asiantuntijana, koska hän on käynyt kaupungissa ryhmämatkalla 90-luvulla ja tietää kyllä.

Vierailija
712/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koeajamassa käytetyn Passatin. Sen ohjaus veti ihan hemmetisti oikealle. Ei kiemurrellut vaan veti oikealle. Olin omalla Passatilla ajanut siihen autokaupan pihaan eikä sen ohjaus vetänyt mihinkään. Kun tulin koeajolta, sanoin etten ole kiinnostunut autosta, sillä sen ohjaus vetää. Eikö tämä miesmyyjä alkanut selittää minulle millaisia tiet ovat! Katsos kun tie ei ole koskaan ihan tasainen vaan se on kallistettu ojiin päin. Pitkään selitti käsien avulla, miten TIE aiheutti sen, että auto hieman vetää oikealle, katsos ettei tulisi nokkakolareita. Miten helvetissä en ollut kuudentoista vuoden ajokokemuksen aikana tuota tajunnut. Meillä varmaan oli jotenkin viallinen se oma Passat kun se meni suoraan vaikka olisi kädet ratista irroittanut. 

Eikö nuo naisten älyn vähättelijät tajua, että toista kertaa en heidän liikkeensä palveluita tarvitse

Vierailija
713/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ilmiö elää ja voi valitettavasti hyvin. Olin vaimoni kanssa illallisella ja seurueessamme oli yksi brittilähtöinen herrasmies (ikäisemme, eli 35-40-vuotias), joka kehotti vaimoani tulemaan katsomaan erästä lajia, jota olen tämän herran kanssa yhdessäkin pelannut. Hänen kehotuksensa oli hyvin alentuva ja sen pointtina oli, että siinä näkisi salskeita miehiä shortseissa. Herrasmies ei sattunut tietämään, että vaimoni on pelannut lajia ammatikseen ja maajoukkuetasollakin (paljon Suomea kovemmassa majussa) sekä sittemmin tuomaroinut vähintään viisi porrasta korkeammalla tasolla kuin millä herra on koskaan astellut kentälle.

Vaimoni kertoi sitten herralle vähän faktoja, minkä jälkeen hän olikin hiljaa meidän suuntaamme loppuillan. Pöytäseurueen muutaman muun naisen silmistä näin hiljaiset aplodit vaimolleni sen suorituksen jälkeen.

Ei nyt ehkä ihan tyylipuhtain mansplainaus, mutta jotenkin todella törkeä oletus naisesta s

Pakko kysyä, että miksi käytät tässä sanaa herrasmies?

Vierailija
714/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojat ja miehet alkavat saada tarpeekseen miesvihasta. 

Sinulla on verta käsissäsi, kun manipuloit täällä lapsia. Mieti sitä. Tuleeko voimakas olo? Miksi tarvitset sellaista oloa? 

Sinähän osallistut näiden ketjujen tekemiseen. Ilman niitä ei olisi mitään manipuloitavaa

-eri

Että naiset hiljetköön puhumasta naista vähättelevistä tai alentavista miesten asenteista? Tai muuten tulette alentamaan lisää ja vääristelemään ja uhkailemaan miesten väkivaltaisilla kostotoimilla. taputapu. Hyvin meni.

-eri myöskin

Vierailija
715/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on naisista sama kokemusta, kova halu määrätä minua ja elämääni, sekä heitä potuttaa että kotini on kaunis eikä heidän sisustusmaulla toteutettu.

Olen homo ja se ei näytä naisia hidastavan yhtään vaan kaikkia miehiä täytyy määrätä sekä ohjata....

Aika monella naisella (useimmilla?) on hirveä halu määrätä kaikesta miehen elämässä. Aika sairasta.

Vierailija
716/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella naisella (useimmilla?) on hirveä halu määrätä kaikesta miehen elämässä. Aika sairasta.

Niin, hirveän monella ihmisellä ylipäätään on tämmöisiä krontrolloivia haluja kun mennään yhteen. Oli ne sitten miehiä tai naisia. Välillä jopa sairauteen asti.

Vierailija
717/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellä oleva mies kassajonossa kyseenalaisti maskin käyttöäni, mihin totesin, että olin sairastanut flunssaa viime syksynä 3 kk enkä voinut ottaa korona- tai influenssarokotusta. Hän epäili silti, että hiilidioksidin hengittäminen ei ollut ihan viisasta. Hetken kuluttua hän tilasikin kaksi askia tupakkaa. Veljeni oli kuollut savukkiden aiheuttamaan keuhkoputkisyöpään puolitoista kuukautta takaperin, en kuitenkaan viitsinyt valistaa häntä tupakan vaarallisuudesta.

Olisitko tuonut asian ilmi, jos kyseenalaistaja olisi ollut nainen? Sillä ihan yhtä hyvin olisi voinut olla.

Vierailija
718/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansplainauksesta kertominen ei ole miesvihaa.

Ilmiö on todellinen ja jäänne sukupuolten välisestä vuosikymmeniä ja satoja kestäneestä epätasa-arvosta ja naisten alentamisesta ja vähättelystä.

On ihan oikein puhua tällaisista ilmiöistä. Ja vaikka tasa-arvoasioissa ollaankin edistytty yhteikunnassamme jo valtavasti, niin mm. tällaiset mansplainausasenteet ovat vieläkin kohtuu yleisiä. 

On aina joukko miehiä, jotka vastustavat todellista tasa-arvoa, taistelevat sitä vastaan, ja nyt täällä nimittävät tasa-arvoa ja naisten vapautta puhua kokemistaan asioista miesvihaksija. Vaikka itse osoittavat suurta halventamista naisia kohtaan, ja vastustavat naisten vapautta puhua tässäkin ketjussa.

Miksi pelkäät miehiä?

Vierailija
719/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olla neuvomatta jos ei apua kysytä tai ainakin kysyä, että tarvitseeko toinen apua. Jos ei tarvitse, niin pitää mölyt mahassaan. Oli sitten mitä sukupuolta tai ikäryhmää tahansa.

Vierailija
720/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa lukot oli sarjoitettu uudestaan ja huomasin, ettei uusi avaimeni käy roskakatoksen uusittuun lukkoon.

Soitin isännöitsijälle, joka alkoi selittämään miten avainta käännetään lukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi