Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
741/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko termi on seksistinen ja miesvihaa tihkuva. 

Mutta te naisethan tykkäätte kopioda nämä kaikki idiottimaisuudet anglismeineen feministiltä. 

Se onkin nykyfeminismin ongelma Suomessa: kaikki teoriat ja käsitteet ja asenteet omaksutaan USA:sta, jossa naisen ja miehen tasa-arvo laahaa jäljessä Suomeen verrattuna. Ei meillä ole sellaista kotirouvakulttia enää kuin siellä, jne. Meillä naiset tasa-arvoistui sodan aikaan, kun astuivat töihin, joiden miespuoliset tekijät olivat rintamalla.

Niin, miksi se naisviha tulee sieltä myös? Ilman sitä ei olis niin paljon työtä tasa-arvon puolesta.

Vierailija
742/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri mutta manspleinaava mies ei ole pelottava vaan pelkästään naurettava :D Mikä ihmeen mikki hiiri on ihminen jonka pitää selittää puutaheinää tunteakseen itsensä tärkeäksi :D

Ongelma on tuo, että sieltä saattaa tulla jotain vastaavaa opetusta, kuin miten otetaan pumppupullosta käsirasvaa, tai miten auto ei vedä oikealle, vaan se on itseasiassa tien suunnitteluun ja turvallisuuteen liittyvä asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla on naisista sama kokemusta, kova halu määrätä minua ja elämääni, sekä heitä potuttaa että kotini on kaunis eikä heidän sisustusmaulla toteutettu.

Olen homo ja se ei näytä naisia hidastavan yhtään vaan kaikkia miehiä täytyy määrätä sekä ohjata....

Aika monella naisella (useimmilla?) on hirveä halu määrätä kaikesta miehen elämässä. Aika sairasta.

Omituisten ihmisten kanssa olette tekemisissä. Meillä ei kukaan, mies tai nainen yritä määrätä ketään. En tunne tuollaista ilmiötä normielämässä ollenkaan.

Vierailija
744/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansplainauksesta kertominen ei ole miesvihaa.

Ilmiö on todellinen ja jäänne sukupuolten välisestä vuosikymmeniä ja satoja kestäneestä epätasa-arvosta ja naisten alentamisesta ja vähättelystä.

On ihan oikein puhua tällaisista ilmiöistä. Ja vaikka tasa-arvoasioissa ollaankin edistytty yhteikunnassamme jo valtavasti, niin mm. tällaiset mansplainausasenteet ovat vieläkin kohtuu yleisiä. 

On aina joukko miehiä, jotka vastustavat todellista tasa-arvoa, taistelevat sitä vastaan, ja nyt täällä nimittävät tasa-arvoa ja naisten vapautta puhua kokemistaan asioista miesvihaksija. Vaikka itse osoittavat suurta halventamista naisia kohtaan, ja vastustavat naisten vapautta puhua tässäkin ketjussa.

Miksi pelkäät miehiä?

Olen eri mutta manspleinaava mies ei ole pelot

Senkö takia te naiset olette päässeet noin pitkälle 300 000 vuodessa? 🤣

Vierailija
745/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti taas. Naiset kertoo kokemastaan vähättelystä ja miehet tulee tänne toivomaan puukotuksia. Sitten kehtaavat puhua MIESvihasta.

Vain naiset toivoivat puukotuksia miesten niskaan kaupassa.

Laput silmillä ohitit ne kommentit tietysti. Tosin, tämä polarisaatio oli sun tavoite muutenkin.

Sinusta oli normaalia kun mies uhkailee (tai "toivoo") naisia puukotuksilla, mutta kun joku kääntikin alkuperäisen naisia miesten jopa kollektiivisella väkivallalla uhkaavat kommentit toisinpäin, herättäväksi esimerkiksi, niin sitten älähdetään ja muka uhriudutaan.

Vaikka kyse nimenomaan oli siitä, että naisia uhkaillaan puukotuksilla ja miesten kollektiivisella väkivallalla, jos eivät pidä suutaan kiinni! Sairasta, ja se ei sinua haitannut yhtään, tai olit itse tuollaisen kommentin kirjoittaja...

Vierailija
746/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.

Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.

Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia... 

Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.

JOS tästä ketjusta joku toimittaja tekis jutun, alta aikayksikön olisi täällä ketju, jossa valitettais...miesvihasta. Kun se toimittaja koka tapauksessa kirjottais ihan väärin. Ne kun on aina, siis ihan aina, vihervassarifeministejä.

Vierailija
747/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalinen woketermi tämä mansplaining. Näille naisille ei siis kannata neuvoa mitään, ei edes katsoa kaupungilla saati lähestyä. Ei ihme, että mt-ongelmat ovat niin korkealla juurikin näissä piireissä.

Vierailija
748/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka monta miestä täällä kirjoittaa noita samanlaisia viestejä, ei voi yksi ihminen ehtiä noin nopeeta tahtia keksiä ja kirjoittaa :D nostan kyllä hattua mielikuvituksesta, mutta toivoisin silti että loppuisi nuo jo, kykysi on todistettu :D

Tuo on yksi ja sama tyyppi

Se tuhlaa aikaansa täällä naisvihansa kanssa.  Se osaa selkeesti kirjottaa ja on kekseliäs, sen kantsisi hyödyntää taitoaan ja alkaa kirjottaa työkseen.

Samaa mieltä. Tosin tää saattaa olla se sen työ. Ikävä kyllä.

Vierailija
749/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten typerä aloitus. Kannattaisiko opetella suomen kieli?

Vierailija
750/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi. Kyllä teillä 👩huorilla sitten kivistää siellä römpsässä jälleen, ja pahasti. 

Hyi hyi. Mieti tätä kommenttia osoitettuna äidillesi. Vai eikö äitikään saisi puhua tällaisesta? Kaikenlaista. 

Äitisi on ollut tyttö, nuori nainen, nainen ylipäätään ja altistunut miesten huonolle käytökselle. Eikö hänkää  saisi kertoa asiasta? 

Vierailija
751/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku kertoa, mitä miesvihaa siinä on, jos naista ärsyttää tarpeeton neuvominen ilman kysymistä? Onko hipiä oikeasti noin herkkä?

Miesvihaa on se että kokee tarpeelliseksi tehdä ja osallistua ketjuun jossa jaetaan näitä keksittyjä tarinoita tavoitteena haukkua miehiä.

Naisvihaa on väittää näitä kokemuksia keksityiksi. Tässä ketjussa on kyllä keksittyjä tarinoita, näitä viimeisiä, joissa joku suivaantunut mies selittää jostain huutamaan tulleista naisista.

Miesvihaa on väittää niitä tarinoita keksityiksi

Kaikki näkee ja osaa päätellä tuollaisen spämmäyksen keksityksi trollaamisesksi ja ketjun sabotoimiseksi. Kun joku mies ei kestänyt lukea oikeita naisten mansplainauskokemuksia. Kun se otti miehisen ylemmyydentuntoisen egon päälle liiaksi.

Sitten koitataan väänneellä ja käänneellä, vaikka kaikki näkee mikä on homman nimi. 

Vierailija
752/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkö takia te naiset olette päässeet noin pitkälle 300 000 vuodessa? 🤣

Mieti minkälaiseen tilanteeseen miehet ovat maailman saattaneet. Sotia joka puolella. Joten en hirveästi kehuskelisi sortamisella

Vierailija
753/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten typerä aloitus. Kannattaisiko opetella suomen kieli?

Tämä. Onko todellakin noin vaikeaa käyttää omaa kieltä?

Vierailija
754/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalinen woketermi tämä mansplaining. Näille naisille ei siis kannata neuvoa mitään, ei edes katsoa kaupungilla saati lähestyä. Ei ihme, että mt-ongelmat ovat niin korkealla juurikin näissä piireissä.

Marxilaisuus saa voimansa vastakkainasettelusta, kateudesta ja katkeruudesta. Onko historiassa koskaan ollut näin suurta kuilua miesten ja naisten välillä? 

Vierailija
755/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan hauska ketju, näin miehenä tunnistan itseni useistakin kohdista, olen neuvonut viulunsoitossa 30v viulunsoittoa opettanutta naista, itse en ole soittanut minuuttiakaan.

Olen yrittänyt skarpata tässä ja mietin hetken ketä olen alkamassa neuvomaan, ja millä tiedoilla.

Vierailija
756/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistutus ketjun aloittajalle: miesten sosiaalisille mokille julkisesti nauraminen ja niiden yhteen keräämisen kehottaminen ei sekään ole kovin kivaa. Sekin on omalla tavallaan epäonnistunutta vallankäyttöä, sellaista, jossa eräs sukupuoli alennetaan muiden silmissä pellen rooliin. Eli tää on omiaan ylläpitämään sukupuolten välistä vastakkainasettelua.

Vierailija
757/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki miehet on olevinaan armeijan asiantuntijoita, vaikka siitä armeijan suorittamisesta olisi aikaa montakymmebtä vuotta. Yritän olla kertomatta ammattiani, mutta joskus on pakko, ja heti alkaa miehet pätemään ja pullistelemaan. Olen ammattisotilas ja mppk:n käynyt upseeri.

Jep jep 🤣

Vierailija
758/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä voi kokea myös miehenä, esimerkiksi usein vanhempien miesten toimesta.

Tässä ketjussa puhutaan miesselittämidestä, joka kohdistuu naisiin. Aloita oma ketju tuosta aiheesta.

Musta tähän ketjuun mahtuu kyllä asialliset miesselittämiset miehillekin.

Vierailija
759/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä voi kokea myös miehenä, esimerkiksi usein vanhempien miesten toimesta.

Joo olen huomannut. Jotkut vanhemmat miehet joista ei näy yhtään että olisi koskaan edes salilla käynyt, niin tulee neuvomaan miten on hyvä treenata. Olen käynyt salilla yli 15 vuotta ja paino huitelee siinä sadassa kilossa niin luulis että kyllä se treeni puree jollain tavalla. Ja luulevatko he tosissaan että en vaihda treeniliikkeitä tai toistoja vaan treenaan aina samoin?

Vierailija
760/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marxilaisuus saa voimansa vastakkainasettelusta, kateudesta ja katkeruudesta. Onko historiassa koskaan ollut näin suurta kuilua miesten ja naisten välillä? 

Taustalla on Karl Marxin viha kristinuskoa, demokratiaa, länsimaista kulttuuria ja vapaata markkinataloutta kohtaan. Hän halusi tanssia näiden tuhkan päällä alasti. Tilalle on tarjolla nihilismiä, narsismia ja totalitarismia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan