Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1590)

Vierailija
721/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli joku setämies selittämään, että PMS vaikuttaa mielialaan. Ei todellakaan vaikuta.

Ehkä hän puhui itsestään...  😉

Tai avioliiton tuomalla kokemuksella

Vierailija
722/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin koeajamassa käytetyn Passatin. Sen ohjaus veti ihan hemmetisti oikealle. Ei kiemurrellut vaan veti oikealle. Olin omalla Passatilla ajanut siihen autokaupan pihaan eikä sen ohjaus vetänyt mihinkään. Kun tulin koeajolta, sanoin etten ole kiinnostunut autosta, sillä sen ohjaus vetää. Eikö tämä miesmyyjä alkanut selittää minulle millaisia tiet ovat! Katsos kun tie ei ole koskaan ihan tasainen vaan se on kallistettu ojiin päin. Pitkään selitti käsien avulla, miten TIE aiheutti sen, että auto hieman vetää oikealle, katsos ettei tulisi nokkakolareita. Miten helvetissä en ollut kuudentoista vuoden ajokokemuksen aikana tuota tajunnut. Meillä varmaan oli jotenkin viallinen se oma Passat kun se meni suoraan vaikka olisi kädet ratista irroittanut. 

Eikö nuo naisten älyn vähättelijät tajua, että toista kertaa en heidän liikkeensä palveluita tarvitse

Nauroin tälle ääneen 😀 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele lasten ja etenkin poikien pahoinvointia kun lukee teidän naisten kirjoittelua. Hakekaa apua itsellenne, se olisi paras apu meille muillekin.

Naisviha ei ole naisten syy. Mutta naisvihan vuoksi te sairaat inselit tapatte naisia.

Hmm... eikö siis miesvihakaan ole miesten syy?

Asiaa nimeltä miesviha ei ole edes olemassa. Paskiaisia(miehiä) vihataan, koska ovat paskiaisia. Ei siksi että nämä paskiaiset ovat miehiä.

Ja naisia vihataan pelkän sukupuolen vuoksi.

Minä olen mies. En paskiainen. Miksi puhut noin rumasti meistä miehistä?

Jutun pointti meni sulta iloisesti ohi; eli nimenomaan niitä paskiaisia vihataan, ei kaikkia miehiä, kaikki miehet eivät ole paskiaisia. Jos et tosiaan ymmärtänyt jutun ydintä.

- eri

Vierailija
724/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsin isälleni yhden biisin jostain syystä ja hän vain sanoi "No mitä ethän sinä ollut tuolloon edes syntynyt!" Selitin siihen että no aika monet biisit ovat sellaisia mutta kyllä niitä silti kuulee ja tietää. Outoa melkein olisi olla tietämättä joitain.

Vierailija
725/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies alkoi selittää minulle kappalejaon ideaa tekstissä ikään kuin se olisi minulle ihan uusi asia. Olin tuolloin viittä vaille valmis suomen kielen maisteri ja äidinkielenopettaja. Olin aikoinani kirjoittanut laudaturin äikästä. Tämän kaiken kyseinen mies tiesi, koska hän oli isäni.

Vierailija
726/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pyörän tarakalle korin, jota kiinnitin kaupan pihassa nippusiteillä. Ne kestävät minkä kestävät ja jossain kohti pakkanen rikkoo ne. Tiedän. Niin eiköhän kolmesta ohi kävelleestä miehestä kaksi tullut pätemään ja neuvomaan. Neuvomaan PYÖRÄN KORIN kiinnittämisestä! Ei ole mitään rakettitiedettä ja tyylejä on monia.

Vierailija
727/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele lasten ja etenkin poikien pahoinvointia kun lukee teidän naisten kirjoittelua. Hakekaa apua itsellenne, se olisi paras apu meille muillekin.

Naisviha ei ole naisten syy. Mutta naisvihan vuoksi te sairaat inselit tapatte naisia.

Hmm... eikö siis miesvihakaan ole miesten syy?

Asiaa nimeltä miesviha ei ole edes olemassa. Paskiaisia(miehiä) vihataan, koska ovat paskiaisia. Ei siksi että nämä paskiaiset ovat miehiä.

Ja naisia vihataan pelkän sukupuolen vuoksi.

Minä olen mies. En paskiainen. Miksi puhut noin rumasti meistä miehistä?

Jutun pointti meni sulta iloisesti ohi; eli nimenomaan niitä paskiaisia vihataan, ei kaikkia miehiä, kaikki miehet eivät ole paskiaisia. Jos et tosiaan ymmärtänyt jutun ydintä.

- eri

Tuo mainitsemasi "ei kaikkia miehiä" varmaan "unohtuu" joka toisessa kommentissa...

Vierailija
728/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.

Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.

Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia... 

Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.

Vierailija
729/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annoin ketjun Ylen uutisvinkinkiksi miesvihasta. Toivottavasti Yle tekee näistä miesvihaajista kuuluisia.

Itse ainakin näytän tämän ketjun seuraavilla treffeillä ja katson naisen reaktiota miesvihaan.

Treffinainen regoi kyllä luultavimminkin tuohon räikeään naisvihaan, mitä jotkut miehet tulivat levittämän tässä ketjussa ja spämmämään, luultavasti siis sunkin kirjoituksia... 

Kokemusten kertominen miesten alentavasta kohtelusta ei ole miesvihaa, ja sen pitäisi olla vapaasti sallittua.

Yhtä sallittua, kuin yhdenkään naisen käytöksen kritisoiminen. Menee noin 2 minuuttia niin aletaan haukkumaan.

Vierailija
730/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtä sallittua, kuin yhdenkään naisen käytöksen kritisoiminen. Menee noin 2 minuuttia niin aletaan haukkumaan.

No tämä taitaa riippua mitä ja miten kritisoidaan.

Vierailija
731/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku kertoa, mitä miesvihaa siinä on, jos naista ärsyttää tarpeeton neuvominen ilman kysymistä? Onko hipiä oikeasti noin herkkä?

Miesvihaa on se että kokee tarpeelliseksi tehdä ja osallistua ketjuun jossa jaetaan näitä keksittyjä tarinoita tavoitteena haukkua miehiä.

Eli tällaisista yleisistä ikävistä / alentavista kokemuksista sukupuoeen perustuen, ei saisi puhua ja kertoa julkisesti, ohhoh? Sinun päässäsi on siis tuo "miesviha" ja "tavoite haukkua miehiä".

Kyllä tosi-ilmiöistä tai epäkohdista pitää voida keskustella vapaasti. Ilman että joitain miehiä tulee tänne pelottelmaan miesten väkivallan lisäntymisellä naisia kohtaan, jos naiset eivät pidä tällaisista tapahtumista ja asioista suutaan kiinni. Aikamoista tosiaan. Todella voimakasta naisvihaa. Toivottavasti tosiaan Yle tarttuukin juttuvinkkiin.

Vierailija
732/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka monta miestä täällä kirjoittaa noita samanlaisia viestejä, ei voi yksi ihminen ehtiä noin nopeeta tahtia keksiä ja kirjoittaa :D nostan kyllä hattua mielikuvituksesta, mutta toivoisin silti että loppuisi nuo jo, kykysi on todistettu :D

Tuo on yksi ja sama tyyppi

Se tuhlaa aikaansa täällä naisvihansa kanssa.  Se osaa selkeesti kirjottaa ja on kekseliäs, sen kantsisi hyödyntää taitoaan ja alkaa kirjottaa työkseen.

Vierailija
733/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yksi ukkeli alkoi selittämään ensiavusta, vaikka oli ihan maalikko,ja minä olen sairaanhoitaja, terveydenhuollon opettaja ja ensiapuopettaja ja hoitotyöstä ja opettamisesta ja ensiavun opettamisesta pitkä kokemus.

Vierailija
734/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä voi kokea myös miehenä, esimerkiksi usein vanhempien miesten toimesta.

Vierailija
735/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet on olevinaan armeijan asiantuntijoita, vaikka siitä armeijan suorittamisesta olisi aikaa montakymmebtä vuotta. Yritän olla kertomatta ammattiani, mutta joskus on pakko, ja heti alkaa miehet pätemään ja pullistelemaan. Olen ammattisotilas ja mppk:n käynyt upseeri.

Vierailija
736/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa puhutaan miesselittämidestä, joka kohdistuu naisiin. Aloita oma ketju tuosta aiheesta.

Vierailija
737/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa puhutaan miesselittämidestä, joka kohdistuu naisiin. Aloita oma ketju tuosta aiheesta.

Okei, anteeksi.

Vierailija
738/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi hienoa, jos feministit näyttäisivät miehille esimerkkiä toisen turvallisen tilan kunnioituksesta ja edes alkeellisesta kohteliaisuudesta. Jos miehet on teidän mielestä sikoja, täytyykö teidänkin olla? t. nainen 68 v

Kyllä todella useat ovat asiallisia ja esimerkillisiä turvallisen tilan suhteen. Sillä ei ole mitään merkitystä, kun se on kuitenkin wokea ja liberaalia vihervassaria. 

Vierailija
739/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näiden parin (?) kirjoittelevan miehen suurin pelko on se, että naiset nauravat heille. Se on niin suuri egonhajoaminen, että ainoa keino selviytyä siitä on naisen vaientaminen lopullisesti tai ainakin siitä fantasioiminen. 

Minusta tämän ketjun miehestä olisi syytä tehdä vinkki nettipoliisille.

Miksi pelkäisin nauruasi? Ihmettelen vihaasi ja tuon sen kaikkien näkyville. Et tunnu pitävän kun huomautan asiasta. Kiistät jopa sen olemassaolon.

Ketjun naisista on tosiaan syytä tehdä tutkintapyyntö, ties kuinka monta pakastettua vauvaa löytyy kellarista.

Tasa-arvo-ongelma, eli se, että miehet vähättelevät vieläkin aika yleisesti naisia, on tässä tämän ketjun aloituksessa käännetty humorististen kertomusten muotoon, eli nauretaan tälle naisia alentavalle tai vähättelevälle käytökselle. "Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!"

Tätä et kertakaikkiaan kestä. Itse mahdollisesti myös teetä tätä mansplainausta, etkä ymmärrä, että sellainen ei ole naisia tasapuolisesti arvostavaa toimintaa.

Kuvaamasi "miesviha" on siis vaaratonta nauramista, naisten alentamisen naurettavaksi tekemistä, ja siten itse asiassa tasa-arvoa edistävää ja epäkohtia ylös nostavaa. Vastustat raivokkaasti siis tasa-arvoa ja naisten oikeutta puhua ongelmista vapaasti, humoristiseen sävyyn.

Naisviha ja vihanlietsonta naisia vastaan, vapaan keskustelun takia, sen sijaan on ketjussa yhteiskunnallisesti, sekä henkeä ja terveyttä uhaten, todella vakavaa ja vaarallista. 

Koko kommentointisi siis alusta loppuun perustuu naisvihalle ja halulle rajoittaa ja kontrolloida naisia ja naisten keskustelunvapautta, väkivallan uhkaakin käyttäen, tästä tasa-arvo-aiheesta.

Vierailija
740/1590 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansplainauksesta kertominen ei ole miesvihaa.

Ilmiö on todellinen ja jäänne sukupuolten välisestä vuosikymmeniä ja satoja kestäneestä epätasa-arvosta ja naisten alentamisesta ja vähättelystä.

On ihan oikein puhua tällaisista ilmiöistä. Ja vaikka tasa-arvoasioissa ollaankin edistytty yhteikunnassamme jo valtavasti, niin mm. tällaiset mansplainausasenteet ovat vieläkin kohtuu yleisiä. 

On aina joukko miehiä, jotka vastustavat todellista tasa-arvoa, taistelevat sitä vastaan, ja nyt täällä nimittävät tasa-arvoa ja naisten vapautta puhua kokemistaan asioista miesvihaksija. Vaikka itse osoittavat suurta halventamista naisia kohtaan, ja vastustavat naisten vapautta puhua tässäkin ketjussa.

Miksi pelkäät miehiä?

Olen eri mutta manspleinaava mies ei ole pelottava vaan pelkästään naurettava :D Mikä ihmeen mikki hiiri on ihminen jonka pitää selittää puutaheinää tunteakseen itsensä tärkeäksi :D