Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
681/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti ollut selittämistä, kun ei sanottu sanaakaan, mutta... Mulla oli vähän kuormittava vaihe elämässä ja unohdin tuon tuosta valot autoon toistuvasti akku tyhjä, tarvin apuvirtaa. Mulla oli itellä kaapelit ja osasin homman tehdä ja olin tehnyt useasti, kunhan vain sain jonkun auton avuksi. Kerran oli tilanne että akku oli taas tyhjä ja sain jonkun naispuoleisen naapurirapusta auttamaan. Molempien konepellit oli jo auki ja kaapelit mulla kädessä, kun paikalle tuli joku vanhempi mieshenkilö, mitään sanomatta riisti kaapelit mun kädestä ja alkoi laittaa niitä akkuihin kiinni. Katoin sitä vaan tonnin seteli -ilmeellä ja haistelin ilmassa leijuvaa testosteronin tuoksua. Mies sen jälkeen myös poistui paikalta sanomatta mitään.

Ainiin, tähän liittyen :D kuinka moni mies kävikään neuvomassa, että auton saa työntämälläkin käyntiin. Ihan jo parilla ekalla kerralla tajusin että mun auto ei lähde ja yritin aina selittää miehille, että tää auto ei lähde työntämällä käyntiin. Mut ei! Pakko oli yrittää ja voi kuinka monesti olin ite työntämässä autoo ja myös niin että mies työnsi ja ite yritin käynnistää mut ehei, aina se päättyi siihen että mies päätä raapien totesi että tarvitaan jostain apuvirtaa. Viimeisimmällä kerralla kivahin jo miehelle että saat ite olla yhtä aikaa työntämässä ja käynnistämässä että minä en jaksa ku tiiän että ei lähe, kun on yritetty sata kertaa.

Vierailija
682/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli kirjaston edessä nuori nainen, jonka pyörästä oli irronnut ketjut. Näytti siinä neuvottomalta. Kysyin, voinko auttaa. Antoi luvan ja puolen minuutin päästä pyörä oli taas toimintakunnossa. Olisin tietysti voinut neuvoa, mutta en ollut mansplaining-tuulella.

No tuohan oi kivasti autettu. Mutta ei liity ketjun aiheeseen.

ps. myskään neuvominen, silloin kun toinen sitä aidosti haluaa ja tarvii, ei ole mansplainausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi voi kun tuo yksi pikkuinen nyt niin harmistui siitä, että naisilla on hauskoja kokemuksia miesten hönttiydestä :D Aivan ylikierroksille veti saman tien.

Miksi silti kohdella (oletettavasti) aikuista ihmistä, kuin lasta?

Vierailija
684/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin keittiömestarina valmistamassa annoksia, kun asiakas tuli keittiöön ja sanoi: "Muista maistaa ruokaa ennen tarjoilua." Olen Michelin-kokki.

Kuka meistä muka ei ole Michelin-kokki...

Vierailija
685/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.

Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.

Naiskirurgin potilaista 25% enemmän on hengissä vuoden päästä, kuin miesten.

Infektioita on vähemmän myös. Mutta valinnanvapautta. En itse mene miehelle, jos ei ole aivan pakko.

Minä menen sille, jolle ensimmäiseksi ajan saan. Sukupuoli ei ole minulle rajaava tekijä. Miksi olisi?

-mies

Vierailija
686/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin valmentamassa juniorijoukkuetta, kun kentän ohi kävellyt nainen pysähtyi neuvomaan, että "pallo kannattaa potkaista kohti maalia". Olen pelannut SM-tasolla.

Eikös ole mukava oppia uutta kun on asiat tehnyt päin virtuaaliyliopisto vuosikymmenet

Tuhkamunalla meni tunteisiin, yritä ymmärtää

Olettepa te ystävällisiä...

Vierailija
687/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli joku setämies selittämään, että PMS vaikuttaa mielialaan. Ei todellakaan vaikuta.

Vierailija
688/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varsinaisesti ollut selittämistä, kun ei sanottu sanaakaan, mutta... Mulla oli vähän kuormittava vaihe elämässä ja unohdin tuon tuosta valot autoon toistuvasti akku tyhjä, tarvin apuvirtaa. Mulla oli itellä kaapelit ja osasin homman tehdä ja olin tehnyt useasti, kunhan vain sain jonkun auton avuksi. Kerran oli tilanne että akku oli taas tyhjä ja sain jonkun naispuoleisen naapurirapusta auttamaan. Molempien konepellit oli jo auki ja kaapelit mulla kädessä, kun paikalle tuli joku vanhempi mieshenkilö, mitään sanomatta riisti kaapelit mun kädestä ja alkoi laittaa niitä akkuihin kiinni. Katoin sitä vaan tonnin seteli -ilmeellä ja haistelin ilmassa leijuvaa testosteronin tuoksua. Mies sen jälkeen myös poistui paikalta sanomatta mitään.

Ainiin, tähän liittyen :D kuinka moni mies kävikään neuvomassa, että auton saa työntämälläkin käyntiin. Ihan jo parilla ekalla kerralla taj

Aikamoinen sähläri olet. Näkyykö se kenties päälle päin ja miehet rientää auttamaan? :)

Vierailija
689/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko termi on seksistinen ja miesvihaa tihkuva. 

Mutta te naisethan tykkäätte kopioda nämä kaikki idiottimaisuudet anglismeineen feministiltä. 

Se onkin nykyfeminismin ongelma Suomessa: kaikki teoriat ja käsitteet ja asenteet omaksutaan USA:sta, jossa naisen ja miehen tasa-arvo laahaa jäljessä Suomeen verrattuna. Ei meillä ole sellaista kotirouvakulttia enää kuin siellä, jne. Meillä naiset tasa-arvoistui sodan aikaan, kun astuivat töihin, joiden miespuoliset tekijät olivat rintamalla.

Vierailija
690/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koko asiassa on sen enempää miesvihaa kuin naisen-logiikka vitsit naisvihaa? Miksi naisten logiikkaa saa pilkata, mutta näitä setäneuvojia ei saisi?

Hyvä esimerkki! Saako naisen logiikkaa pilkata vai onko se naisvihaa?

Vierailija
691/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä oleva mies kassajonossa kyseenalaisti maskin käyttöäni, mihin totesin, että olin sairastanut flunssaa viime syksynä 3 kk enkä voinut ottaa korona- tai influenssarokotusta. Hän epäili silti, että hiilidioksidin hengittäminen ei ollut ihan viisasta. Hetken kuluttua hän tilasikin kaksi askia tupakkaa. Veljeni oli kuollut savukkiden aiheuttamaan keuhkoputkisyöpään puolitoista kuukautta takaperin, en kuitenkaan viitsinyt valistaa häntä tupakan vaarallisuudesta.

Vierailija
692/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.

Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.

mä taas valitsen aina naislääkärin sen jälkeen kun kävi ilmi tutkimuksesta että naiset hoitavat naisia paremmin kuin miehet.

Onko toi sulle yllätys, että naislääkäri osaa hoitaa naista paremmin, kuin mieslääkäri?

Vierailija
693/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan vain objektiivinen havainto. Sellaisistahan pikkumiehet tykkää, kun ne on niin hiton rationaalisia. Lol."

Oikeutatko tuolla oman lapsellisen käytöksesi?

Vierailija
694/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nuo jutut, missä ihan konkreettisesti tarjotaan apua, eikä niinkään sormi pystyssä pädetä, ovat enemmänkin hellyyttäviä.

Silti joillain on pakottava tarve löytää niistäkin jotain valittamisen aihetta.

Vierailija
695/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin Tanskassa asuvan aasialaismiehen kanssa Tanskan vuokra-asuntomarkkinoista ja vertasin niitä Suomen vastaaviin. Kyseinen pölvästi alkoi väittää vastaan ja opastamaan minua SUOMEN asuntoasioissa (ei ole täällä edes käynyt).

Vierailija
696/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka monta miestä täällä kirjoittaa noita samanlaisia viestejä, ei voi yksi ihminen ehtiä noin nopeeta tahtia keksiä ja kirjoittaa :D nostan kyllä hattua mielikuvituksesta, mutta toivoisin silti että loppuisi nuo jo, kykysi on todistettu :D

Tuo on yksi ja sama tyyppi

Vierailija
697/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuinka monta miestä täällä kirjoittaa noita samanlaisia viestejä, ei voi yksi ihminen ehtiä noin nopeeta tahtia keksiä ja kirjoittaa :D nostan kyllä hattua mielikuvituksesta, mutta toivoisin silti että loppuisi nuo jo, kykysi on todistettu :D

Mistä tiedät etteivät ole tositarinoita? Itse en havaitse niissä mitään eroa ketjun alkupään tarinoihin.

Koska itse ne kirjoitit. Ja jokainen niistä on keksitty...

Vierailija
698/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli joku setämies selittämään, että PMS vaikuttaa mielialaan. Ei todellakaan vaikuta.

Ehkä hän puhui itsestään...  😉

Vierailija
699/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein baarista löytämäni mieshenkilön kotiini jatkoille. Ottaessani suihin mies alkoikin neuvomaan miten imetään.  Oon imenyt tuhansia kyrpiä ja toiminut huorana yli 20 vuotta.

Oot tehny sen aina väärin...

Vierailija
700/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä taas valitsen aina naislääkärin sen jälkeen kun kävi ilmi tutkimuksesta että naiset hoitavat naisia paremmin kuin miehet.

Onko toi sulle yllätys, että naislääkäri osaa hoitaa naista paremmin, kuin mieslääkäri?

Hoitaa paremmin miehiäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme