Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on naurettavinta manspleiningiä vähään aikaan, ukot jankkaa kuinka manspleining on vain naisten päässä ja oma vika
Äläs nyt tyttö tule selittämään mitään asiasta, mistä et mitään ymmärrä. Keitä vaikka kahvit sen sijaan.
#naisvihanäkyväksi
Juurihan se tuossa näkyi. Mikä ongelma?
Hyvä kun myönnät, että se oli naisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Voitte vain kuvitella miesselittämisen määrän 😂 t: n 32, motoristi
No tämä ja 100x!!! En niitä ala toistelee, mutta asenteet on kyl mielenkiintoiset. On ihmetelty mm. sitä, miten minä NAISENA olen ajellut jopa parissa lämpöasteessa! Tai ajanut NAISENA koko päivän. Ehkä olis pitänyt muuttua mieheksi näitä tehdessä...
Tämän tyyppiset eivät sinänsä ole varsinaisesri loukkaavia. Osoittaa vaan sen, miten miehet ovat toisinaan niin kaukana naisten elämästä. Vaikka tässäkin kyse ihan parillisista miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on naurettavinta manspleiningiä vähään aikaan, ukot jankkaa kuinka manspleining on vain naisten päässä ja oma vika
Äläs nyt tyttö tule selittämään mitään asiasta, mistä et mitään ymmärrä. Keitä vaikka kahvit sen sijaan.
#naisvihanäkyväksi
Juurihan se tuossa näkyi. Mikä ongelma?
Hyvä kun myönnät, että se oli naisvihaa.
Juu, olen nyt alkanut tehdä sitä näkyväksi, kun koko ajan siihen kerran kehotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko lopettaa näiden miesvihaketjun teon?
Emme taida, pikkukaveri.
Turha sit itkeä, kun tyttöjä puukotetaan kouluissa.
:) :) :)
Tämä.
Toivottavasti tyttöjä puukotetaan lisää. Ehkä sit nämä miesvihaajat älyävät ottaa vastuun teoistaan. M25
Naiset kertovat kohtaamastaan vähättelystä ja miehet saapuvat paikalle uhkailemaan puukotuksella, elleivät naiset vaikene. Just.
Tämä asetelma kertoo kaiken olennaisen nais-vs. miesviha. Erikoista, kuin sokeita nää palstan naisvihaajat tälle ovat.
"Te naiset ette lietso vihaa tällä palstalla?
Olette sokeita omalle käytöksellenne.
Sinäkin olet ansainnut kaiken vihan mitä olet kokenut ja tulet kokemaan"
Jännä asenne, et ansaitsee vihaa. Tuolla logiikalla sinäkin kyllä ansaitset vaikka ja mitä. En kuitenkaan sinua vihaa. Niin turhaa. Asennettasi kyllä. En muuten.
Tuo oli sit mun ensimmäinen kommentti tässä ketjussa, et aika vähällä sinä suot minulle sen, mitä mielestäsi ansaitsen.
Vierailija kirjoitti:
miehen dna:han on kirjoitettu, että heikompia pitää auttaa. nämä, jotka ulisevat mansplainauksesta, todennäköisesti eivät saa miestä. ovat voimaantuneita, itsenäisiä jotka rikkovat kaiken suurella älynlahjalla ja kun täyttävät 50v alkaa ulina yksinäisyydestä, ostavat kissan ja pahviloota viinia.
No voi, oot sit kyl jäljessä. Täytin jo kuuskyt, mut ei o kissoja. Vain pari koiraa. Ja mies. Eli koska oletettavasti tää kissojen kera yksinäisyys siis alkaa??
Vierailija kirjoitti:
miehen dna:han on kirjoitettu, että heikompia pitää auttaa. nämä, jotka ulisevat mansplainauksesta, todennäköisesti eivät saa miestä. ovat voimaantuneita, itsenäisiä jotka rikkovat kaiken suurella älynlahjalla ja kun täyttävät 50v alkaa ulina yksinäisyydestä, ostavat kissan ja pahviloota viinia.
Miten se on auttamista, jos selittää naisen puolesta, naisen päälle sen, mitä nainen just sano?
Naapurin ukko selittää silmät kirkkaina yhtiökokouksessa että ne, jotka ei halua kerätä rahaa tuleviin remontteihin, tuskin aikovat asua pitkään ko. Taloyhtiössä. No shit Sherlock, ihanko ite keksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Naiset ei siis opi hevostenhoitoa edes 15 vuodessa ?!
Mulle vaimo on sanonut että minusta voi tulla viikossa asiantuntija alaan kuin alaan, hän itse kuulemma tulee vain tyh.memmäksi.
Noh, eläköön se pieni ero.
Etkä sitten vaimosi "piilo"vittuilua tunnista? Montako viikkoa olette tunteneet?
Vierailija kirjoitti:
Ei varsinaisesti ollut selittämistä, kun ei sanottu sanaakaan, mutta... Mulla oli vähän kuormittava vaihe elämässä ja unohdin tuon tuosta valot autoon toistuvasti akku tyhjä, tarvin apuvirtaa. Mulla oli itellä kaapelit ja osasin homman tehdä ja olin tehnyt useasti, kunhan vain sain jonkun auton avuksi. Kerran oli tilanne että akku oli taas tyhjä ja sain jonkun naispuoleisen naapurirapusta auttamaan. Molempien konepellit oli jo auki ja kaapelit mulla kädessä, kun paikalle tuli joku vanhempi mieshenkilö, mitään sanomatta riisti kaapelit mun kädestä ja alkoi laittaa niitä akkuihin kiinni. Katoin sitä vaan tonnin seteli -ilmeellä ja haistelin ilmassa leijuvaa testosteronin tuoksua. Mies sen jälkeen myös poistui paikalta sanomatta mitään.
😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommasin uuden leasing-auton ja mies alkoi neuvomaan mm. miten pitkät valot laitetaan päällle ja miten käsijarrua käytetään. Olen ajanut saman merkkistä autoa nyt 25 vuotta, eli auton toiminnot ovat ehtineet tulla tutuiksi.
Naiset ovat (keskimäärin) kokemattomampia auton kanssa. Poikkeuksiakin on. On myös miehi, jotka eivät koskaan ole auton ratissa olleet.
Päätit sit antaa ihan konkreettisen esimerkin ketjun aiheesta😆
Olen (keski-ikäinen) mies, mutta isälläni on helvetin ärsytävä tapa selittää ja neuvoa ihan yhtäkkiä ja ainakin minun näkökulmastani täysin sattumanvaraisesti arkipäiväisiä, normaaliin elämään kuuluvia asioita. Niin kuin lapselle, joka tekee asioita ensimmäistä kertaa. Tyyliin "bussipysäkillä pitää olla ajoissa, ettei myöhästy bussista".
Vierailija kirjoitti:
Olen (keski-ikäinen) mies, mutta isälläni on helvetin ärsytävä tapa selittää ja neuvoa ihan yhtäkkiä ja ainakin minun näkökulmastani täysin sattumanvaraisesti arkipäiväisiä, normaaliin elämään kuuluvia asioita. Niin kuin lapselle, joka tekee asioita ensimmäistä kertaa. Tyyliin "bussipysäkillä pitää olla ajoissa, ettei myöhästy bussista".
Eikö nää ole ihan klassikoita, vanhemmat tai appivanhemmat neuvoo itsestäänselvyyksiä aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ei tämä tosiaan aina kuulijan sukupuolta katso suinkaan, vaan usein myös ikää. Olen todistanut sitäkin, miten uskomattoman typeriä itsestäänselvyyksiä nuorille parikymppisille kesätyöntekijöille (naisille ja miehille) on annettu, ja just joidenkin 50v+ toimesta.
Vein baarista löytämäni mieshenkilön kotiini jatkoille. Ottaessani suihin mies alkoikin neuvomaan miten imetään. Oon imenyt tuhansia kyrpiä ja toiminut huorana yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se kun yksi feministi tuli tälle palstalle selittämään jostain mansplainingista.
Voi, etkö ymmärtänyt aloitusta? Ei ole mansplainingia tuo. Eikä feminismiäkään. Täytyykö pojulle määritellä jokainen termi erikseen, että menee asiat perille?
Ylimielinen ja omahyväinen käytös onkin niin kiinnostavaa...
Vierailija kirjoitti:
Vein baarista löytämäni mieshenkilön kotiini jatkoille. Ottaessani suihin mies alkoikin neuvomaan miten imetään. Oon imenyt tuhansia kyrpiä ja toiminut huorana yli 20 vuotta.
Törkeää blowjobsplainaamista! Kai jätit sen sian!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eräillessä on tullut vastaan kaikenlaista omistuista epäilyä ja kommenttia. Klassinen on halkojen hakkaaminen ja tulenteko, että sitä tullaan pällistelemään ja arvioimaan. Helkutin ärsyttävää. "
Tämä. Tullaan kyttäämään ja oikein hakemalla haetaan, että oisko jotain mistä pääsis pilkkaamaan ja saattamaan nainen naurunalaiseksi. Jos ei löydy niin sitten keksitään.
Yksi esimerkki on turvallisuusviranomaiset, seksuaalissävytteisesti ahdistellaan ja vainotaan naisia. Ilmeisesti naisten käytetyt vaatteet kiihottaa näitä häiriintyneitä miehiä niin paljon, että pitkäaikaisesti tälläkin tavalla vainotaan. Hyvin häiriintyneitä ihmisiä. Seksiriippuvaisia vanhuksia myöhemmin, joita ei kukaan todellakaan halua.
Onko muidenkin manspleinausta täällä kritisoivien mielenterveys samassa jamassa kuin tällä? Aika pahalta vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mikä miesviha?
Yhhyhyhyy, naiset keskustelevat miesten käytöksestä! Ei saa!
Miksi tällä palstalla naisten keskustelu on sellaista, jota käytettiin ala-asteen äikän tunneilla esimerkkinä huonoista väittelytaidoista, eli riitelystä ja henkilöön menemisestä?
Oliko tämäkin keskustelu siis mielestäsi väittelyä? Et tainnut siellä äikän tunneilla oikein keskittyä. Väittelyssä esitetään argumentteja ja vasta-argumentteja, tässä ketjussa ihmiset kertovat omista kokemuksistaan. Noin, ole hyvä!
Tuo nyt aloittaisi väittelyn vaikka peilin kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.
Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.
Jaaa..sitä sanotaan homoudeksi
Tai terveeksi järjeksi...
Tässä taisi olla kyseessä autonhommaajan oma mies, joka kyllä tietää oman puolisonsa kokeneisuuden auton kanssa. Mutta kiitos kun tulit antamaan hienon käytännön esimerkin tästä kuvatusta ilmiöstä 🌹