Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!

Vierailija
25.05.2025 |

Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut? 

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Kommentit (1589)

Vierailija
621/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavaa ainakin se että te naiset valitatte seksismistä ja itse keksitte seksistisiä termejä. Womannagging olis vaihtoehtoinen sana mitä siitä tykkäätte?

Tuolle vaihtoehto on mannagging.

Vierailija
622/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kun tuottaa tuollaisen määrän proosaa, kannattaa ajatella sen tiivistämistä. Kuten näin

"Mansplaining on todellinen ilmiö, ja sen taustalla on usein miesten sisäistetty tarve osoittaa osaamistaan ja hallintaa sekä muiden miesten että naisten edessä. Tämä kumpuaa kasvatuksesta, rooliodotuksista ja halusta tehdä vaikutus. Vaikka se harvoin toimii, käytös jatkuu osin siksi, että siitä ei ole aina saanut rehellistä palautetta. Tiedostaminen on avain muutokseen."

Anteeksi uteliaisuus, mutta teitkö tiivistelmän tekoälyllä? Riippumatta siitä, oli ihan naseva ja onnistunut referointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.

Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.

Jaaa..sitä sanotaan homoudeksi

Täl kaverilla on omituisia pakkoja. Käy täälläkin selittämässä naisille, ettei halua olla tekemisissä, ellei ole pakko. Siis joku pakko tulla tänne olee tekemisissä...

Vierailija
624/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko manspleining oikeastaan edes miesten juttu? Koko sana voi olla man=human. Ihan vaan rupesin miettimään asiaa, kun näitä -annas kun mä selitän vaikkei tarvitsisi- ihmisiä on olemassa ihan molemmissa sukupuolissa.

Vierailija
625/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.

Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.

Naiskirurgin potilaista 25% enemmän on hengissä vuoden päästä, kuin miesten.

Infektioita on vähemmän myös. Mutta valinnanvapautta. En itse mene miehelle, jos ei ole aivan pakko.

Missä tilasto? Ja kuinka monta mieskirurgia on enemmän kuin naisia, prosenteissa kiitos?

https://www.theguardian.com/society/2023/aug/30/female-surgeons-patie

Niin, mut tän artikkelin kirjoittaja on kuitenkin vassarifeministi toimittaja  ja varmaan myös hesarissa. Niin on ideologisesti värittynyt juttu.

Vierailija
626/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko manspleining oikeastaan edes miesten juttu? Koko sana voi olla man=human. Ihan vaan rupesin miettimään asiaa, kun näitä -annas kun mä selitän vaikkei tarvitsisi- ihmisiä on olemassa ihan molemmissa sukupuolissa.

Ihan samaan syyllistyvät myös naiset ja varsinkin "tätinaiset". Jokainen mies tunnistaa tilanteen jossa nainen tulee neuvomaan tekemistäsi (koska tietää paremmin).

Itsekin muistan kun eräs nainen yritti sitkeästi neuvoa minua ruoanlaitossa. Ei auttanut kun kerroin olevani kokki, eikä sekään että hän ei ollut koskaan tehnyt ruokaa kyseisestä raaka-aineesta(hirvi). Hän oli varma että tiesi minua paremmin mitä tehdä.

Vierailija
627/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku mies selitti kerran, että minulla on ylipainoa, vaikka olen 162 cm ja vain 72 kiloa! On joillakin jutut.

Ylipainoahan se on. Itse olen 179 cm ja painan jotain 65.. 69 kg.

Vierailija
628/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa tuli sijaiseksi entinen pankinjohtaja. Oltuaan kaksi päivää sijaisena, tuli opettajahuoneeseen kertomaan kovaan ääneen, miten helppoa opettaminen on. Selosti, miten pitää huutaa luokka hiljaiseksi ja laittaa oppilaat hiljaiseen työhön. Jatkoi vielä, ettei ymmärrä, miksi siihen on pitkä koulutus...

Ei ehkä tyylipuhtain esimerkki, mutta en ihmetellyt enää et oli ex-johtaja...

Vierailija
629/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samaan syyllistyvät myös naiset ja varsinkin "tätinaiset". Jokainen mies tunnistaa tilanteen jossa nainen tulee neuvomaan tekemistäsi (koska tietää paremmin).

Itsekin muistan kun eräs nainen yritti sitkeästi neuvoa minua ruoanlaitossa. Ei auttanut kun kerroin olevani kokki, eikä sekään että hän ei ollut koskaan tehnyt ruokaa kyseisestä raaka-aineesta(hirvi). Hän oli varma että tiesi minua paremmin mitä tehdä.

Joo, ja samantapaisia neuvoja saa joiltakin mieleltään setämieheltä. Jos mä nyt osaan kasata kiihdytysauton vaihdelaatikon, koneen tai tigata niin ihan turha jonkun miehen tulla neuvomaan ellei ole asian tunnettu guru. Jotkut kuitenkin koittaa ihan vaan siksi, kun miehet ylipäätään muka tietää autoista ja naiset ei osaa. Olis kiva kun varikot olisi kielletty katsojilta.

Vierailija
630/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukausi sitten nainen vaihtoi autoonsa kesärenkaita taloyhtiön parkkipaikalla. Kävin neuvomassa, että tarkistaa renkaan pyörimissuunnat ja selitin kuinka rengaspaineet tarkistetaan huoltoasemalla 👍

Minä erehdyin neuvomaan yhtä neitoa huoltsikalla kun se laittoi ilmaa renkaaseen. Oli jo 3.5 bar ja jatkoi. Sanoi tietävänsä mitä oli tekemässä...ajattelin, että ihan miten vaan, samapa tuo mulle.

Oliko kyse polkupyörän renkaasta? 🙃

Tarina ei kerro. Eräs työkaveri ei voinut millään uskoa, miten kovat paineet tulee 23mm kapeiden polkupyörän renkaisiin. Intti ja intti, kunnes sormella osoitin ulkokumissa lukevaa suositeltavaa painelukemaa. Jotain änkytti vielä päälle, mutta noloksi meni.

Ei ollut myöskään polkupyörän rengas 😉

Vierailija
631/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset toksisesti womanspleinaavat manspeinauksesta, miehiä vähätellen femistioppien mukaisesti. 

Samalla lietsovat sukupuolten välistä sotaa ja ihmettelevät mistä naisviha johtuu 😂😂😂😂

Vierailija
632/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte vain kuvitella miesselittämisen määrän 😂 t: n 32, motoristi

Vierailija
633/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko lopettaa näiden miesvihaketjun teon?

Emme taida, pikkukaveri.

Turha sit itkeä, kun tyttöjä puukotetaan kouluissa.

:) :) :)

Tämä.

Toivottavasti tyttöjä puukotetaan lisää. Ehkä sit nämä miesvihaajat älyävät ottaa vastuun teoistaan. M25

Naiset kertovat kohtaamastaan vähättelystä ja miehet saapuvat paikalle uhkailemaan puukotuksella, elleivät naiset vaikene. Just.

Tämä asetelma kertoo kaiken olennaisen nais-vs. miesviha. Erikoista, kuin sokeita nää palstan naisvihaajat tälle ovat.

Vierailija
634/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen dna:han on kirjoitettu, että heikompia pitää auttaa. nämä, jotka ulisevat mansplainauksesta, todennäköisesti eivät saa miestä. ovat voimaantuneita, itsenäisiä jotka rikkovat kaiken suurella älynlahjalla ja kun täyttävät 50v alkaa ulina yksinäisyydestä, ostavat kissan ja pahviloota viinia.

Vierailija
635/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos tuo yksi naisvihaaja jätettäisiin jo vihdoin ihan huomiotta? Jatketaan kokemuksiemme jakamista, muttei reagoida hänen solvauksiinsa millään lailla.

Vierailija
636/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavin mansplaining ilmiö on sellainen, jossa asiallista työhön liittyvää palautetta ei oteta vastaan vain siksi, että se tulee mieheltä. Erästä raivofeministiä käsittelin vanhassa työssäni niin, että laitoin naispuoleisen kollegani asialle hoitamaan nämä keskustelut ko. henkilön kanssa puolestani niin pystyttiin keskittymään asiaan sukupuolen sijaan.

Vierailija
637/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurettavin mansplaining ilmiö on sellainen, jossa asiallista työhön liittyvää palautetta ei oteta vastaan vain siksi, että se tulee mieheltä. Erästä raivofeministiä käsittelin vanhassa työssäni niin, että laitoin naispuoleisen kollegani asialle hoitamaan nämä keskustelut ko. henkilön kanssa puolestani niin pystyttiin keskittymään asiaan sukupuolen sijaan.

Tämä sama pätee myös joihinkin miehiin. Ei oteta palautetta tai neuvoja vastaan kun antaja on nainen. Mieskollegalta samat kyllä otetaan vastaan.

Vierailija
638/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on jotain ihan muuta kun mitä otsikossa haettiin. Harmi, aloitus oli hyvä, mutta ei tota vänkäämistä jaksa lukea.

Vierailija
639/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos akka ei olisi niin helkutin tyhmä niin ei sille tarvitsisi selittää ihan kaikkea

#naisvihanäkyväksi

Vierailija
640/1589 |
26.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta. 

Naiset ei siis opi hevostenhoitoa edes 15 vuodessa ?!

Mulle vaimo on sanonut että minusta voi tulla viikossa asiantuntija alaan kuin alaan, hän itse kuulemma tulee vain tyh.memmäksi.

Noh, eläköön se pieni ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä