Naurettavimmat mansplaining- kokemukset tänne!
Mansplaining on ilmiö, jonka jokainen nainen ja tyttö tuntee. Mikä on hassuin, ärsyttävin tai naurettavim, jonka olet kuullut?
Itseäni naapurin ukko alkoi kerran neuvomaan hevosen hoitoon ja ratsastukseen liittyvissä asioissa. Kysyessäni asiaa selvisi, ettei koskaan ollut missään tekemisissä hevosten kanssa. Itselläni on 15 vuoden kokemus hevoshommista, oma hevonen on ollut 10 vuotta.
Kommentit (1589)
Olin vaihtamassa autooni öljyä pihalla, kun vaimoni tuli paikalle ja alkoi selittää, miten öljynvaihto tehdään vaikka olen automekaanikko ja teen tätä työkseni. Hän ei uskonut osaamiseeni, vaan neuvoi, että "ensin pitää avata konepelti".
Voi voi kun tuo yksi pikkuinen nyt niin harmistui siitä, että naisilla on hauskoja kokemuksia miesten hönttiydestä :D Aivan ylikierroksille veti saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.
Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.
Jaaa..sitä sanotaan homoudeksi
Tuo homottelu on muuten aika yleinen reaktio torjutuksi tulleilla naisilla. Naiset kun eivät koskaan voi myöntää faktoja, niin haluavat aina venyttää totuutta omalla narratiivillaan, että miehen on pakko olla homo, jos itseään tyrkyttävä nainen ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa mikä miesviha?
Yhhyhyhyy, naiset keskustelevat miesten käytöksestä! Ei saa!
Miksi tällä palstalla naisten keskustelu on sellaista, jota käytettiin ala-asteen äikän tunneilla esimerkkinä huonoista väittelytaidoista, eli riitelystä ja henkilöön menemisestä?
Sun ei tarvitse lukea tätä keskustelua, jos et pidä siitä. Voit mennä lukemaan ja kommentoimaan jotain muuta.
Olin pukemassa juhliin pikkutakkia, kun puolisoni tuli kertomaan, miten solmio solmitaan ja että "pikkutakin nappeja ei koskaan pidä pitää kaikkia kiinni". Olen käyttänyt pukuja työssäni vuosia.
Kuuntelin juuri jalkapalloselostusta, jossa miehet puhuivat jatkuvasti naisen päälle. Kun nainen sanoi, että liian kova kontakti palloon, niin mies rupesi puhumaan päälle ja toisti naisen sanoman asian. Eikö ne miehet oikeasti tajua tekevänsä tuota, vai tekevätkö tarkoituksella
Selailin viinilistaa, kun viereisestä pöydästä nainen tuli kertomaan, että "punaviini sopii paremmin punaisen lihan kanssa". Olen sommelier.
Olen ammatiltani kääntäjä. Miehen veli selitti minulle pitkään, miten kieliä käännetään, ja myös mihin kieliryhmään suomen kieli kuuluu jne. Hän itse osaa vain englantia. Samaan hengenvetoon selitti miehelleni, miten ohjelmoidaan. Mieheni on sattumoisin koodari.
Olin nostamassa penkkiä, kun salin ohi kävellyt nainen pysähtyi ja sanoi: "Kannattaa pitää kädet tangossa kiinni." Olen ollut kehonrakentaja 15 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Olin heterotreffeillä miehen kanssa. Kerroin, ettei minua kiinnosta kauhean vakava seurustelu, perheen perustaminen tai muu. Mies rupesi vakavissaan pohtimaan, että oletkohan sinä lesbo?
Nii-in, eihän sitä heteronainen voi haluta harrastaa kevyttä tapailua. Kaksi vuosikymmentä myöhemmin, olen yhä hetero...
Ja olet varmaan sinkkukin
Olin korjaamassa sähkölinjaa, kun kadulla kävelevä nainen huusi: "Kannattaa varoa sähköä!"
Olin keittiömestarina valmistamassa annoksia, kun asiakas tuli keittiöön ja sanoi: "Muista maistaa ruokaa ennen tarjoilua." Olen Michelin-kokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Miespotilas tarvitsi helpohkon toimenpiteen ja arveli etten naisena sitä osaisi tehdä. Meni sitten mieslääkärille.
Valitsen aina ennemmin vaikka ulkomaalaisen mieslääkärin, kuin naisen. Voi kait naisetkin olla hyviä työssään, mutta en vain halua olla naisten kanssa tekemisissä yhtään enempää, kuin on pakko.
Naiskirurgin potilaista 25% enemmän on hengissä vuoden päästä, kuin miesten.
Infektioita on vähemmän myös. Mutta valinnanvapautta. En itse mene miehelle, jos ei ole aivan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Olin valmentamassa juniorijoukkuetta, kun kentän ohi kävellyt nainen pysähtyi neuvomaan, että "pallo kannattaa potkaista kohti maalia". Olen pelannut SM-tasolla.
Eikös ole mukava oppia uutta kun on asiat tehnyt päin virtuaaliyliopisto vuosikymmenet
Aivovammainen Pökäle kirjoitti:
mansplaining- kokemukset
Mikä tuo välilyönti on yhdysviivan perässä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin valmentamassa juniorijoukkuetta, kun kentän ohi kävellyt nainen pysähtyi neuvomaan, että "pallo kannattaa potkaista kohti maalia". Olen pelannut SM-tasolla.
Eikös ole mukava oppia uutta kun on asiat tehnyt päin virtuaaliyliopisto vuosikymmenet
Tuhkamunalla meni tunteisiin, yritä ymmärtää
Tämä ilmiö elää ja voi valitettavasti hyvin. Olin vaimoni kanssa illallisella ja seurueessamme oli yksi brittilähtöinen herrasmies (ikäisemme, eli 35-40-vuotias), joka kehotti vaimoani tulemaan katsomaan erästä lajia, jota olen tämän herran kanssa yhdessäkin pelannut. Hänen kehotuksensa oli hyvin alentuva ja sen pointtina oli, että siinä näkisi salskeita miehiä shortseissa. Herrasmies ei sattunut tietämään, että vaimoni on pelannut lajia ammatikseen ja maajoukkuetasollakin (paljon Suomea kovemmassa majussa) sekä sittemmin tuomaroinut vähintään viisi porrasta korkeammalla tasolla kuin millä herra on koskaan astellut kentälle.
Vaimoni kertoi sitten herralle vähän faktoja, minkä jälkeen hän olikin hiljaa meidän suuntaamme loppuillan. Pöytäseurueen muutaman muun naisen silmistä näin hiljaiset aplodit vaimolleni sen suorituksen jälkeen.
Ei nyt ehkä ihan tyylipuhtain mansplainaus, mutta jotenkin todella törkeä oletus naisesta sukupuolen perusteella.
M34
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin juuri jalkapalloselostusta, jossa miehet puhuivat jatkuvasti naisen päälle. Kun nainen sanoi, että liian kova kontakti palloon, niin mies rupesi puhumaan päälle ja toisti naisen sanoman asian. Eikö ne miehet oikeasti tajua tekevänsä tuota, vai tekevätkö tarkoituksella
Loista esimerkki manspleinauksesta. Hyvää työtä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se kun yksi feministi tuli tälle palstalle selittämään jostain mansplainingista.
Voi, etkö ymmärtänyt aloitusta? Ei ole mansplainingia tuo. Eikä feminismiäkään. Täytyykö pojulle määritellä jokainen termi erikseen, että menee asiat perille?
Kiva womansplaining sieltä, oi tätä ironiaa
Kehityskeskusteluissa miespomoni kanssa perustelin miksi tarvitsen lisää liksaa ja mitä sellaisia työtehtäviä hoidan, joita muut eivät hoida.
Miesjohtaja katseli seiniä, ja totesi että et sinä hoida tuollaisia tehtäviä. Siinä hetki jankutettiin, että hoidanpas, etpäs hoida, hoidanpas, etpäs hoida.
Sain palkankorotuksen lopulta, mutta piti ensin todeta että selvä, lakkaan sitten hoitamasta noita tehtäviä jos niistä kerran ei makseta.