Miten saa yksin leikattua pitkien hiuksien latvoja kotona?
Kommentit (16)
No kokeile samaa kikkaa kuin mitä olen itse käyttänyt. Jaa kolmeen osaan eli erottele sivut ja taka-alue ponnareilla. Nosta pari ponnaria ylös kiinni, jolloin leikkaat sitä 1/3 kerrallaan. Siitä leikatusta osasta näet pituuden muille osille. Katso välillä peilin avulla taakse. Leikatessa et ehkä näe taakse, mutta silloin kun näet: Laita sormet siihen kohtaan pitämään hiuksista kiinni, jonka alapuolelta pitää leikata (ne sormet on rajana). Ota välillä kuvaa takapuolelta ja katso kamerasta onko tasaista. Sulla pitää olla terävät ja mieluiten uudet sakset.
Terävät sakset.
Itse leikkaaun niin että jaan märät hiukset molemmille puolille päätä kammallla ja siita edestä kohti takaosaa. Hiukset ei siis supussa sivuilla vaan tavallaan " levitettynä.
Mä vedän hiukset keskeltä takaa jakaukselle, laitan ne leuan alle molemmilta puolilta yhdellä ponnarilla kiinni ja napsaisen poikki. Kahdella peilillä tarkistus että on tasaiset takaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä vedän hiukset keskeltä takaa jakaukselle, laitan ne leuan alle molemmilta puolilta yhdellä ponnarilla kiinni ja napsaisen poikki. Kahdella peilillä tarkistus että on tasaiset takaa.
Sama täällä. Joka kerta onnistunut. Eli jakaus keskelle päätä edestä taakse (mulla ei ole otsatukkaa), yhdellä ponnarilla kiinni leuan alle (eli edessä) ja sit levitän sitä ponnarin hiusta viuhkamaiseksi ja terävillä saksilla suoraan poikki. Tulee takaa reunoilta vähän pyöreä malli, ei siis tönkkö suora. Näin tehnyt jo vuosia.
Mulle on tullut sellainen silmä tai tuntuma ajan myötä. Että otan ensin sormien väliin edestä hiuksia ja katson paljonko senttejä otetaan pois. Yritän säilyttää saman mitan muualta ottaessa tai ehkä takaa voi olla eri pituinen kuin edestä, riippuu. Mutta pitää ottaa pidemmiksi jäävät pois lopuksi. Hiuksia saa sukia koko ajan ja vetää sormissa, että karkaavat pääsevät samaan pituuteen.
Mä oon leikannu viimeiset 15 vuotta pitkät hiukseni tällä vinkillä, jonka joskus jostain sain:
Eli seiso ja kumarru eteenpäin niin, että hiukset sojottaa lattiaan päin.
Sitten kerää ne hiukset eteesi siten, että ne latvat on niinku tasaiset, pidät toisella kädellä kiinni hiuksista ja sitten vain leikkaat siitä vaikka 5 cm pois tasaisesti.
Tuolla tyylillä tulee sivuhiuksista kylläkin hieman lyhyemmät, mutta lopputulos on tosi hyvä.
Hieno ongelma !
WC:n peilikaapissa ovet auttavat näkemään selän. Harjaa hiukset suoriksi selän taakse. Jaa neljään osaan, pujota niihin kumilenkit joita voi rullata alaspäin. Aseta peilistä katsoen kumilenkit samalle tasolle ja oikealle pituudelle. Nyt kierrä nippu kasvojen etupuolelle ja leikkaa kumilenkin juuresta, latvojen puolelta, jätä korjausvataa 2cm.
Ei tätä ole testattu, ei varmaan toimi ollenkaan.
M63
Butterfly ja Wolf-cut ei ole ratkaisu jos sensijaan haluat aivan tasaiset latvat. Katso samaisen kampaajan Brad Mondo How to cut your own hair. Se, jossa laitetaan hiukset neljälle osioille ympäri päätä hiuslenkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Pyydät naapuria apuun tietenkin.
Juu ja naapurissa asuu kaihia sairastava Martti 76 v. Hyvää jälkeä tulee.
Koneella tai saksilla kamman kanssa.
Itse leikkaan koneella, koska pystyn käyttämään sitä vasemmallakin kädellä helpommin kuin saksia.
Täälläkin perjantai-iltaa viettää eräs väri päässä.
Helppoa kuin heinänteko. Olen tasoittanut latvat vuosia itse. Teen myös raidat kotona.
Et saa täydellistä, mutta aika hyvän saa kun laittaa keskijakauksen ja vetää hiukset rintojen päälle eteen
Vierailija kirjoitti:
Helppoa kuin heinänteko. Olen tasoittanut latvat vuosia itse. Teen myös raidat kotona.
Ap kysyi miten
tee wolf cut tai butterfly cut. ohjeet youtubesta.