Uusi tutkimus: suomalaisten naisten keskipaino on kohta 80kg
Kommentit (442)
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneisiin pitäisi saada kokonaispainoon ja BMI:hin perustuva hinnoittelu. Sinä + matkalaukkusi jos painaa tämän verran (tässä BMI rakenteessa), liput maksavat näin paljon.
Ei mitään järkeä että laukussa on 2 kiloa "likaa painoa" niin nousee meteli, mutta nainen kun ei mahdu penkille tai tarvitaan vyöhön lisäkappaleet, se 40kg ei näy mitenkään hinnassa.
Huomaathan että miehille lennot olisivat tällä systeemillä järjestään kalliimmat kuin naisille? Kyllä siinä ulina alkaisi miesten suunnasta jos tohon mentäisiin. Mulle naisena käy kyllä.
Ei ole mitenkään paljon paitsi 15-25 v mielestä
"energiansaantisi ei ole pysynyt välillä 1200-1400 vaan valehtelet itsellesi."
En valehtele. Olen kirjannut ihan kaiken syömäni tarkasti ylös ja laskenut energiamäärän. Miksi ihmeessä itselleni valehtelisin??? Äärimmäinen kurinalaisuus ja ruokalaskun kallistuminen kuitenkin ärsyttää. Jos mitään ei kaikesta kieltäytymisestä ja tarkkuudesta tapahdu neljässä viikossa, niin motivaatiota jatkaa ei ole. Kesä edessä ja tykkäisin kyllä syödä esim. kirsikoita ja mansikoita. Ja salaatin kyljessä vaikka pienen palan ihan tuoretta rapeaa patonkia.
Ymmärsit kuitenkin? Vai et? Pituus miinus 100 miinus 10.
Ylipainoiset bunkkeriin ja kaasu päälle.
On taas sen tason meininki joillain mammoilla täällä että ihan kun lolcow.farmia lukis huohhhh
Vierailija kirjoitti:
Tilastokeskuksen mukaan suomalainen 30 vuotta täyttänyt keskivertonainen on 163 senttiä pitkä ja painaa 73 kiloa.
https://stat.fi/tup/poimintoja-tilastovuodesta/kansainvalinen-naistenpa…
Ei voi olla. Aivan karmeaa. Olen 165cm ja mulle olisi järkytys jos paino ylittäisi 60kg. Tuntuu, että nykyään on täysin vääristynyt kuva hoikasta tai normaalista vartalosta. Katso vaikka videoita ihmisistä 70-80-luvuilla kuinka hoikkaa porukka on. Nykyään jos näytät siltä, olet luuviulu ja vinkuheinä ja mitä näitä on. Ja samaan aikaan just joku 160/70 nainen pitää itseään täysin normaalipainoisena. Vaatekoot kasvavat koska onhan se pläskin mukavampi uskotella itselleen mahtuvansa M- kuin L-kokoon. Seuraavaksi normaali BMI on varmaan 28.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, että nainen voisi painaa 80kg. Olen tosissani. Sehän on miehen paino. Ei mulla ole lähipiirissäni yhtäkään noin isoa naista. Oma paino on suurimmillaan ollut 72kg ja silloin olin viimeisilläni raskaana. 2kk myöhemmin painoin 58kg. En arvosta läskejä pätkääkään, sori siitä. Aivan turha selitellä mitään geeneistä/ vaihdevuosista/ stressistä/ kiireestä/ mikroista, makroista, hiilareista ja kissanhännistä kun fakta on se, että jokainen ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ihan jokainen. Se on puhdasta fysiikkaa.
Aijjaa? Tuo on mutkat suoriksi vedettyä., eikä ainakaan omaa empiriaa tukevaa. Sanotaan joo, että 1kg tarvitsee 7000kcal vajeen saannissa. No, minä olen ollut vähähiilarisella valiolla tässä kaksi viikkoa ja energiansaanti pysynyt välillä 1200...1400kcal/vrk. Makeutusaineita, enkä kevytttuotteita kä
Syöt edelleen liikaa. Siinäpä se selitys kaikessa yksinkertaisuudessaan. Puolita nykyinen ruokamääräsi ja tule sitten kuukauden päästä kertomaan kuinka kävi.
En ole lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsit kuitenkin? Vai et? Pituus miinus 100 miinus 10.
Mitä tämä selittää? Ysärillä pituus -110 oli se ihannepaino. Ja useimmat olivatkin sen kokoisia.
Väestö ikääntyy ja vanhemmat ihmiset painavat enemmän kuin nuoret. Ylipaino on hyväksi kuusikymppisestä alkaen, ja iso osa väestöstä ON yli 60v.
Ei pidä paikkaansa! Mitään lähdettä ei ole esitetty!
Täällä 165 cm, 85 kg nainen! Saa kivittää.
Vierailija kirjoitti:
Väestö ikääntyy ja vanhemmat ihmiset painavat enemmän kuin nuoret. Ylipaino on hyväksi kuusikymppisestä alkaen, ja iso osa väestöstä ON yli 60v.
Kyllä nuoret näyttävät olevan paksumpia kuin vanhat! Tätä nykyä. Aikuisemmat ikäpolvet pyöräilee, läskit Gen Ztat vetää skuuteilla.
Vierailija kirjoitti:
"energiansaantisi ei ole pysynyt välillä 1200-1400 vaan valehtelet itsellesi."
En valehtele. Olen kirjannut ihan kaiken syömäni tarkasti ylös ja laskenut energiamäärän. Miksi ihmeessä itselleni valehtelisin??? Äärimmäinen kurinalaisuus ja ruokalaskun kallistuminen kuitenkin ärsyttää. Jos mitään ei kaikesta kieltäytymisestä ja tarkkuudesta tapahdu neljässä viikossa, niin motivaatiota jatkaa ei ole. Kesä edessä ja tykkäisin kyllä syödä esim. kirsikoita ja mansikoita. Ja salaatin kyljessä vaikka pienen palan ihan tuoretta rapeaa patonkia.
Kieltääkö joku kirsikat ja mansikat? Ei niistä liho ja saa vitamiineja. Patongista ehkä, turhaa höttöä.
https://vaikuttavuuskeskus.fi/kaikki/pertti-mustajoki-lihavuuden-aiheut…
Läskiys on kallista, 35 MILJARDIA €/v Suomessa maksaa.
Maksakaa itse terveysongelmanne, ei normaalipainoisten tarvitse teistä huolehtia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole hyväksi. Tuo on virheellinen käsitys, joka syntyy siitä, kun sairastavat vanhukset laihtuvat.
Mikä siinä isossa koossa on niiiiin kauheaa.. vituttaa tuollaiset ihmiset jotka on hyyi läskit
Ihmiset ovat nykyään paksunahkaisempia, mutta loukkaantuvat, jos kutsutaan läskiksi.
Nyt ei kyse mistään tuppeen sahatusta Sannasta, vaan pulskista tytöistä. 🤗
Joo, pari kymmenen kilon painoista senttiä on naisiin tullut. Heh.