Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tutkimus: suomalaisten naisten keskipaino on kohta 80kg

Vierailija
24.05.2025 |

Huh, aika paljon!

Kommentit (442)

Vierailija
341/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisiko valtion vain laittaa Ozempicit tulille jokaiselle? Maksaisi itsensä turismissa takaisin, kun ulkomailta asti tultaisiin katsomaan sutjakoita, arjalaisia "yli-ihmisiä". 

Ylipaino maksaa valtiolle jo 35 miljardia/vuosi.

Kyllä fatsojen pitää osallistua tähän lystiin ja hyysäykseen maksamalla painoon sidottua "läskiveroa".

Vierailija
342/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen treenattu ja hoikka 58-kiloinen eikä mua kyllä lähesty kukaan koskaan joten varmasti on ihan totta että vähän pulleammat saa kaikki lähestymiset. Ei sillä tosin ole mulle väliä, mulla on jo mies. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että olet pohjasakkaa ja haukut muita harhaiseksi.

Muotovalio ja yhteiskunnan huipulla, sieltä on hyvä huudella kayujyrille!

Vierailija
344/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde? Entä miehen?

77 kg.

Lähes 90 kg oli pari vuotta sitten.

Vierailija
345/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisiko valtion vain laittaa Ozempicit tulille jokaiselle? Maksaisi itsensä turismissa takaisin, kun ulkomailta asti tultaisiin katsomaan sutjakoita, arjalaisia "yli-ihmisiä". 

Solakat arjalaiset🥰🥰, ihania. Ja pitkiä ja HOIKKIA!

Vierailija
346/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneisiin pitäisi saada kokonaispainoon ja BMI:hin perustuva hinnoittelu. Sinä + matkalaukkusi jos painaa tämän verran (tässä BMI rakenteessa), liput maksavat näin paljon.

Ei mitään järkeä että laukussa on 2 kiloa "likaa painoa" niin nousee meteli, mutta nainen kun ei mahdu penkille tai tarvitaan vyöhön lisäkappaleet, se 40kg ei näy mitenkään hinnassa.

Vierailija
347/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla vaaka näytti 60,2. Näköjään saan syödä vielä paljon.

Vierailija
348/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 60 ja normaalipainoinen. Olen huomannut että normaalipainoisuus on yleisintä tässä ikäluokassa. Nuoret ovat joko pulleita tai alipainoisia. Normaalipainoisia on, mutta vähemmistö. 

Puhut paskaa.

https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_9_paino_kaikki.html

https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html

Naiset 30-64: 164 cm, 74 kg. Naiset 65+: 159 cm, 72 kg. Aivan saatanallinen ylipaino.

Paino=pituus-100 on sopiva paino ammattijääkiekkoilijalle eli huippu-urheilijalle. Suomalaisen sohvavalaan kehossa lihasta ei ole. 164-senttiselle naiselle 74 kiloa ei ole sopiva painoa. 55 kiloa on aika lähellä sopivaa lukua. Ehkä 58, jos on lihasta.

80..90-vuosina pituus miinus 10kg, niin puhuttiin "missimitoista". Siis virallisiin kauneuskilpailuihin osallistuvien painoluokasta. Sinin mielestä kaikkien naisten tulisi olla kauneuskilpailumitoissa?

Vierailija
349/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaläskit syö ja roikkuu täällä puhelin kourassa. Koko viikonlopun. Vaikka vois mennä lenkille ja salille😆.

Vierailija
350/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 60 ja normaalipainoinen. Olen huomannut että normaalipainoisuus on yleisintä tässä ikäluokassa. Nuoret ovat joko pulleita tai alipainoisia. Normaalipainoisia on, mutta vähemmistö. 

Puhut paskaa.

https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_9_paino_kaikki.html

https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html

Naiset 30-64: 164 cm, 74 kg. Naiset 65+: 159 cm, 72 kg. Aivan saatanallinen ylipaino.

Paino=pituus-100 on sopiva paino ammattijääkiekkoilijalle eli huippu-urheilijalle. Suomalaisen sohvavalaan kehossa lihasta ei ole. 164-senttiselle naiselle 74 kiloa ei ole sopiva painoa. 55 kiloa on aika lähellä sopivaa lukua. Ehkä 58, jos on lihasta.

80..90-vuosina

Pituus - 10kg missinmitat?

Eli 160cm on 150 kiloisena missinmitoissa?

Ei ihme että mammat lihoaa

Vierailija
351/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä näitä läskejä joutuu muut katselemaan, paitsi he itse vaan rullamaan eteenpäin tai vaappumaan..taitaa skuutti olla ainoa kulkuväline näillä. Eli laitatte fysiikkanne toisten kiusaksi.

Et osaa katsoa muualle?

Luuletko että joa joudut samaan tilaan että näet mitään muuta kuin sen läskin joka blokkaa koko näkökentän?😀 Miten siinä katselet muualle?

Juupa juu. Ymmärrätkö, miten vastenmieliseksi noin vihamielinen persoona sinut tekee? Voit olla ulkoisesti vaikka minkä ihanteen mukainen, jos luonne on noin ruma se kyllä ennemmin tai myöhemmin huomataan. 

Totuuden kertominenko tekee rumaksi ihmiseksi? Eiköhän ne läskit sen tee ja heti kun astut ihmisten näkökenttään.

Vierailija
352/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä näitä läskejä joutuu muut katselemaan, paitsi he itse vaan rullamaan eteenpäin tai vaappumaan..taitaa skuutti olla ainoa kulkuväline näillä. Eli laitatte fysiikkanne toisten kiusaksi.

Et osaa katsoa muualle?

Luuletko että joa joudut samaan tilaan että näet mitään muuta kuin sen läskin joka blokkaa koko näkökentän?😀 Miten siinä katselet muualle?

Juupa juu. Ymmärrätkö, miten vastenmieliseksi noin vihamielinen persoona sinut tekee? Voit olla ulkoisesti vaikka minkä ihanteen mukainen, jos luonne on noin ruma se kyllä ennemmin tai myöhemmin huomataan. 

Totuuden kertominenko tekee rumaksi ihmiseksi? Eiköhän ne läskit sen

Siis vyöryt..maks.lyllerrät.

Vierailija
353/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, että nainen voisi painaa 80kg. Olen tosissani. Sehän on miehen paino. Ei mulla ole lähipiirissäni yhtäkään noin isoa naista. Oma paino on suurimmillaan ollut 72kg ja silloin olin viimeisilläni raskaana. 2kk myöhemmin painoin 58kg. En arvosta läskejä pätkääkään, sori siitä. Aivan turha selitellä mitään geeneistä/ vaihdevuosista/ stressistä/ kiireestä/ mikroista, makroista, hiilareista ja kissanhännistä kun fakta on se, että jokainen ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ihan jokainen. Se on puhdasta fysiikkaa.

Aijjaa? Tuo on mutkat suoriksi vedettyä., eikä ainakaan omaa empiriaa tukevaa. Sanotaan joo, että 1kg tarvitsee 7000kcal vajeen saannissa. No, minä olen ollut vähähiilarisella valiolla tässä kaksi viikkoa ja energiansaanti pysynyt välillä 1200...1400kcal/vrk. Makeutusaineita, enkä kevytttuotteita kä

Ei noilla "puhdasta fysiikkaa" -tolloilla ole koskaan muuta selitystä, kuin ettet vaan tiedä itse mitä syöt tai valehtelet itsellesi. He eivät pysty edes aloittamaan sen ajattelua, kuinka monimutkainen systeemi ihmiskeho on, ja miten vähän siitä edelleen tiedetään. 

Sinun tilannettasi en osaa neuvoa, mutta itselläni on sellainen kokemus, että olin yli 20 kiloa ylipainoinen vielä 40-vuotiaana. Minulla oli vatsaongelmia, joiden takia ruokavalioni oli hyvin niukka ja yksinkertainen. Söin lähinnä perunaa ja vähän jauhelihaa, siinä kaikki. Kaloreita tuli loppuvaiheessa päivittäin tuhannen pintaan, mikä on vähemmän kuin peruskulutukseni. En kuitenkaan laihtunut noiden vuosien aikana vaan lihoin.

Minulle on vieläkin arvoitus, mikä monista tekijöistä oli se josta tilanne lähti paranemaan. Vatsavaivat kuitenkin loppuivat ja aloin pystyä syömään enemmän. Söin täysin pidäkkeettä kun kerran vihdoinkin se oli mahdollista. Seuraavien viiden vuoden aikana söin kaksi kertaa enemmän kuin ennen ja samalla laihduin hiljakseen 25 kiloa mitenkään siihen pyrkimättä tai liikuntaa lisäämättä. Nuo kilot ja vatsavaivat on pysyneet poissa ja nyt viisikymppisenä syön edelleen mitä mieli tekee, ja pysyn silti hoikkana. 

Vierailija
354/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituudetkin kasvaneet.

Ei juuri. THL:n mukaan naisten keskipituus on Suomessa 163,2 cm.

Vierailija
355/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastokeskuksen mukaan suomalainen 30 vuotta täyttänyt keskivertonainen on 163 senttiä pitkä ja painaa 73 kiloa.

https://stat.fi/tup/poimintoja-tilastovuodesta/kansainvalinen-naistenpa…

Vierailija
356/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituudetkin kasvaneet.

Ei juuri. THL:n mukaan naisten keskipituus on Suomessa 163,2 cm.

Onko se laskenut? Ennen oli jotain 166 naisilla. Onko tämä uusi mitta jollain tavoin maahanmuuttajiin liittyvä?

Vierailija
357/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeat arjalaiset asuivat Intiassa. Heillä oli tumma iho ja mustat hiukset. Hitler vaan tykästyi heidän nimeensä ja kehitti päässään mielikuvitusarjalaisen. Sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Vierailija
358/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeat arjalaiset asuivat Intiassa. Heillä oli tumma iho ja mustat hiukset. Hitler vaan tykästyi heidän nimeensä ja kehitti päässään mielikuvitusarjalaisen. Sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.

Intian Punjabin maakunnasta lähti liikkeelle nykyisin mustalaisina tunnetut ihmiset.

Vierailija
359/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneisiin pitäisi saada kokonaispainoon ja BMI:hin perustuva hinnoittelu. Sinä + matkalaukkusi jos painaa tämän verran (tässä BMI rakenteessa), liput maksavat näin paljon.

Ei mitään järkeä että laukussa on 2 kiloa "likaa painoa" niin nousee meteli, mutta nainen kun ei mahdu penkille tai tarvitaan vyöhön lisäkappaleet, se 40kg ei näy mitenkään hinnassa.

Mutta eihän BMI olisi painoon sidottua hinnoittelua. Kahdella samanpainoisella voi olla hyvin erilainen BMI. He joutuisivat maksamaan eri hinnan vaikka he aiheuttaisivat yhtä suuren kulutuksen. 

Vierailija
360/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et liiku ja vedät sokeria, vehnää jne samalla. Makeutusaineet ei ole pahasta pienissä määrin ja steviaa voi käyttää. Palkkaa pt tms? Pitää liikkua, että syvälle kertynyt rasva alkaa poistua elmistöstä ja aineenvaihdunta käyntiin.

"Salaatteja, kasviksia ja laadukasta lihaa. Vihreää teetä. Aerobista ja lihaskuntoa. Ihan sama kos istusi kivellä ja miettii miksei paino putoa."

Väärin. Luit huolimattomasti. Ei vehnää, perunaa, riisiä pastaa, sokeria jne. 1 ohut reissarin puolikas vihreän teen kanssa iltapalaksi. Salaattia, lihaa, kalaa, ja vähähiilarisia vihanneksia ja  kasviksia. Eilen päivällinen esim. vihersalaattia ja naudan lehtipihvi. En juo muuta kuin vettä. Lisäksi kahvia ja teetä. Ruokalasku ei ole edullisesta päästä. Ei tosiaan lisää motivaatiota. En liiku enempää kuin ennen, mutta tuo alittaa jo perusaineenvaihdunnan vaatiman tason, joka on melko vakio liikuntaa huomioimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan