Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi tutkimus: suomalaisten naisten keskipaino on kohta 80kg

Vierailija
24.05.2025 |

Huh, aika paljon!

Kommentit (442)

Vierailija
401/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, että nainen voisi painaa 80kg. Olen tosissani. Sehän on miehen paino. Ei mulla ole lähipiirissäni yhtäkään noin isoa naista. Oma paino on suurimmillaan ollut 72kg ja silloin olin viimeisilläni raskaana. 2kk myöhemmin painoin 58kg. En arvosta läskejä pätkääkään, sori siitä. Aivan turha selitellä mitään geeneistä/ vaihdevuosista/ stressistä/ kiireestä/ mikroista, makroista, hiilareista ja kissanhännistä kun fakta on se, että jokainen ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ihan jokainen. Se on puhdasta fysiikkaa.

Missä säkissä sä olet elänyt koko elämäsi? Medioissakin näytetään välillä satakiloisia naisia, jopa 300-kiloisia. Oletko sokea vai tyhmä?

Vierailija
402/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Järkyttäviä norsuja.

Ihan muistutukseksi. Norsuilla on 4 jalkaa, ihmisillä 2. Norsuilla on kärsä ja häntä, naisilla ei, miehillä toki jotain sitä muistuttavaa. Pienimmät norsuvauvat painavat päälle 100 kg. Sinuna googlettaisin "norsu", jos et erota sitä 80-kiloisesta naisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä. Ei ole koskaan tullut edes mieleen, että nainen voisi painaa 80kg. Olen tosissani. Sehän on miehen paino. Ei mulla ole lähipiirissäni yhtäkään noin isoa naista. Oma paino on suurimmillaan ollut 72kg ja silloin olin viimeisilläni raskaana. 2kk myöhemmin painoin 58kg. En arvosta läskejä pätkääkään, sori siitä. Aivan turha selitellä mitään geeneistä/ vaihdevuosista/ stressistä/ kiireestä/ mikroista, makroista, hiilareista ja kissanhännistä kun fakta on se, että jokainen ihminen laihtuu kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Ihan jokainen. Se on puhdasta fysiikkaa.

Aijjaa? Tuo on mutkat suoriksi vedettyä., eikä ainakaan omaa empiriaa tukevaa. Sanotaan joo, että 1kg tarvitsee 7000kcal vajeen saannissa. No, minä olen ollut vähähiilarisella valiolla tässä kaksi viikkoa ja energiansaanti pysynyt välillä 1200...1400kcal/vrk. Makeutusaineita, enkä kevytttuotteita kä

Liian lyhyt aika tehdä johtopäätöksiä, paino kyllä useimmilla sahailee nestetasapainon muuttuessa Toki luulisi, että paino putoaisi jonkin verran heti, jos aikaisemmin söit enemmän ja jos on ylipainoakin selvästi. Mutta jos tuo on sinulle sopiva ruokamäärä, niin jatka muutama kuukausi ja etköhän sitten jo ole kevyempi olo.

Itse kyllä söisin vähän enemmän, vaikka paino sitten putoaakin hitaammin, koska kovin niukka ruokavalio on ainakin itselleni hankala noudattaa pitemmän päälle, ja kärsivällisyyttä tarvitaan. Tuo edellisen esimerkki ei oikein ole relevantti, ellet ole viimeisilläsi  raskaana :). Ja joka tapauksessa ihmisten peruskulutuskaan ei ole samanlainen, eli pitää etsiä se, mikä  itselle toimii pitemmän päälle.

Vierailija
404/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskipituus kasvanut naisilla kaksi senttiä ja miehillä 2,5-3 senttiä viimeisen neljänkymmenen vuoden aikana. Sehän selittääkin 20 kilon painonnousun HAHAHA.

80kg olisi sopiva paino 195 senttiselle naiselle.

Vierailija
405/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä lukema, mutta kun ympärilleen katsoo, on se todellakin normaalia.

Oma puoliso (nainen) saavutti nuo kilot pari vuotta sitten. Jo kauan ennen sitä katosi minulta kaikki halut. En voi mitään, niin se vain on.

Vierailija
406/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 60 ja normaalipainoinen. Olen huomannut että normaalipainoisuus on yleisintä tässä ikäluokassa. Nuoret ovat joko pulleita tai alipainoisia. Normaalipainoisia on, mutta vähemmistö. 

Puhut paskaa.

https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_9_paino_kaikki.html

https://www.terveytemme.fi/finterveys/html/ft17_tt2_3_pituus.html

Naiset 30-64: 164 cm, 74 kg. Naiset 65+: 159 cm, 72 kg. Aivan saatanallinen ylipaino.

Tuo ei pidä paikkaansa! Yli 65-vuotiaat eivät enää liho, koska ruoka ei maistu, paino alkaa tuossa iässä tippua. Ylipainoiset harvemmin elävät 70-vuotiaiksi, joten keskimäärin vanhuuseläkeikäiset naiset ovat hyvin hoikkia, eivät yli 60-kiloisia.

Yli 65-vuotiaiden normaalipaino määritellään eri tavalla kuin muiden, normaalipaino ikääntyneillä BMI:n mukaan on 24-29. 169cm 72kg vastaa BMI:ltä reilua 28:aa, eli tuossa painossa ikääntynyt on normaalipainoinen eikä edes ylipainoinen. https://www.terveyskirjasto.fi/dlk01153

Vierailija
407/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka kesä hämmästyttää, miten paksua kansaa suomalaiset ovat ja suunta vain  ylöspäin.Totuus paljastuu toppatakin alta. Vuosi toisensa jälkeen massakausi menossa. Toivottavasti katsotaan  kokovartalopeiliin ennen  kuin helleasuissa lähdetään  yleisille paikoille. Miten on edes mahdollista vuodessa lihoa niin paljon, ettei  edellisen kesän vaatteet mahdu päälle?

Vierailija
408/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastokeskuksen mukaan suomalainen 30 vuotta täyttänyt keskivertonainen on 163 senttiä pitkä ja painaa 73 kiloa.

https://stat.fi/tup/poimintoja-tilastovuodesta/kansainvalinen-naistenpa…

Ei voi olla. Aivan karmeaa. Olen 165cm ja mulle olisi järkytys jos paino ylittäisi 60kg. Tuntuu, että nykyään on täysin vääristynyt kuva hoikasta tai normaalista vartalosta. Katso vaikka videoita ihmisistä 70-80-luvuilla kuinka hoikkaa porukka on. Nykyään jos näytät siltä, olet luuviulu ja vinkuheinä ja mitä näitä on. Ja samaan aikaan just joku 160/70 nainen pitää itseään täysin normaalipainoisena. Vaatekoot kasvavat koska onhan se pläskin mukavampi uskotella itselleen mahtuvansa M- kuin L-kokoon. Seuraavaksi normaali BMI on varmaan 28.

BMI:n normaalipainon yläraja on itse asiasssa ollut tuo 28 ennen, mutta sitä on laskettu. Samoin on laskettu normaalipainon alarajaa. Kehitys on siis mennyt juuri toiseen suuntaan.

Vierailija
409/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee vanha tutkimus. Katselee ympärilleen niin lähestyy jo sataa kiloa. Metriset takarehmut yleinen näky. Ei himot herää kun mieleen tulee heti hiellä kyllästetty sillin haju.

Hyvä. En haluaisikaan että kuolaat silmät kiiluen. Näitä on tähän ikään kärsitty ihan riittävästi.

Vierailija
410/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävä lukema, mutta kun ympärilleen katsoo, on se todellakin normaalia.

Oma puoliso (nainen) saavutti nuo kilot pari vuotta sitten. Jo kauan ennen sitä katosi minulta kaikki halut. En voi mitään, niin se vain on.

Köy mittaamassa testot.  Ei voi johtua pelkästään naisesta että halusi hävisivät.

Vierailija
411/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
412/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lienee vanha tutkimus. Katselee ympärilleen niin lähestyy jo sataa kiloa. Metriset takarehmut yleinen näky. Ei himot herää kun mieleen tulee heti hiellä kyllästetty sillin haju.

Hyvä. En haluaisikaan että kuolaat silmät kiiluen. Näitä on tähän ikään kärsitty ihan riittävästi.

Joo, mä en kans ymmärrä että miten jonkun random jonnen himot liittyy mihinkään. Ketä kiinnostaa. 

Vierailija
413/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijjaa? Tuo on mutkat suoriksi vedettyä., eikä ainakaan omaa empiriaa tukevaa. Sanotaan joo, että 1kg tarvitsee 7000kcal vajeen saannissa. No, minä olen ollut vähähiilarisella valiolla tässä kaksi viikkoa ja energiansaanti pysynyt välillä 1200...1400

En puolita. En halua elimistöä säästöliekille, mikä johtaa lisää lihomiseen. Enkä korvaa nyt syömiäni vähäkalorisiin, mutta runsashiilarisiin kasviksiin, vaikka sillä saisi energiamäärän pienemmäksi. Kroppa tarvitsee proteiinia. Olen 50+. Eikä ylipainoa ole kymmeniä kiloja.No, 8kg olisi hyvä saada pois.

Vierailija
414/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 miljardia euroa menee läskien hyysäykseen yhteiskunnalla terveydenhuollossa vuosittain:

https://vaikuttavuuskeskus.fi/kaikki/pertti-mustajoki-lihavuuden-aiheut…

Vierailija
415/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä se kyllä painan paljon enemmän eli keskimäärin painoni on reilut sata kiloa. Ei tuuli vie eikä lokit ilku. Nälänhätä ja lama kun koittaa, niin on mitä sulatella. Ja toki on lihaksia myös eli ketteräkin olen. Saa kadehtia.

Luuletko, että jotkut kahdehtii läskejä..uskomatonta! Sunnuntain vitsi.

Olen ihana, vahva ja fiksu. Kyllä siinä on kateutta kohdattu. Huumoriakin ymmärrän, mutta tämä ei ollut vitsi.

Ei ole vastenmielisempää kuin itsekehuinen läski, joka sanoo vielä olevansa kaikkea mitä ei ole🤮🤮🤮🤮🤢🤢. Kyllä ihmiset luulevat itsestään liikoja.

Nautin siitä kun läskini oksettaa etenkin palstamiehiä ja nauran niille hiljaa sisimmässäni, kun ovat rassukat niin ulkonäkökeskeisiä ja pinnallisia. Onneksi saa olla nainen 2020-luvulla eikä 50-luvulla, ei tarvi olla hellan ja nyrkin välissä jonkun sairaan pervon rais kattavana

Vierailija
416/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläinen naurettava vihapuhe pitäisi kyllä saada kitketyksi kokonaan, miksi jollain on oikeus naureskella ja ilkkua toisen ulkomuodolle? Pitäisi olla tuntuva sakko nettikirjoittelustakin, 1000 e sakko vaikka vihapuheviestistä, niin voisi kirjoittelu loppua.

Jaa että sananvapaus pitäisi mielestäsi poistaa? Ensinnäkin, kuka määrittelee vihapuheen ja mikä kaikki voitaisiin määritellä vihapuheeksi? Jatkossa ei saisi sanoa omaa mielipidettään, koska joku aina pahoittaa mielensä ja sitten saisi tuomion sen takia että toiselle tuli paha mieli. Sinä taisit olla niitä ihmisiä joka kannatit koronapassia ja pakkorokotuksia ja bailasit yökerhossa kuvitellen olevasi ylempänä heitä jotka eivät ottaneet koronarokotetta...

Vierailija
417/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sinulle osoitettu biisi, kannattaa kuunnella huolella:

Vierailija
418/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on normipaino 72 kg, raskaana ollessa reilusti yli 80 kg. Mutta olenkin 180 cm pitkä, en 150.

Vierailija
419/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskiperseisillä-ja mahaisilla suomiukoilla ei kyllä ole paljoa varaa haukkua naisten läskejä, eivät ole tainneet katsoa peiliin itse. Tavallinen keski-ikäinen suomimies ison mahansa kanssa on vielä pahempi näky kuin tavallinen keski-ikäinen nainen.

Tutkimusten mukaan nimittäin länsimaissa miehet ovat naisia ylipainoisempia, mutta meinaa palstaukkeleilta tuo tosiasia aina unohtua

Vierailija
420/442 |
25.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa tuon kyllä että on jopa alle nelikymppiset naiset on ylipainoisia ja nuorista miehistäkin osalla semmoinen vähän läskinen olemus, mikä on aivan poikkeuksellista, jos ylipäätään testosteroneja, vai onko ne mt-lääkityksellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän