opettaja pohtii, onko tiettyjen oppilaiden käytöksessä kyse miehuuden kriisistä. Miten kasvaa mieheksi ilman, että tarvitsisi vihata"
Miten kasvaa mieheksi ilman, että tarvitsisi pönkittää omaa identiteettiä joko sillä, että on tultava tosi rikkaaksi ja kuuluisaksi, tai sillä, että sitoutuu hämärään ideologiaan, jossa halveksitaan kaikkia erilaisia?
Kommentit (1377)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mut Suomen sodissa 1939-1945 sivulla on listattu että 94269 miestä ja 403 naista menehty niissä sodissa. Ei taitanu ihan mennä tasan nallekarkit ku toista sukupuolta kuoli 200-kertanen määrä
Tuohon laskettu vain suorien sotatoimien uhrit. Moniko nainen kuoli esim. siihen kotiväkivaltaan sotien jälkeen? Niitä ei kukaan laske. Ylisukupolvisen trauman kautta uhriluku vain kasvaa, molemmilla sukupuolilla, perheväkivallasta, alkoholismista ja itsemurheista. Mutta ei niitäkään lasketa.
ei niitä varmaan yli 90 000 tainnu kuolla lol
Joten naisten kuolemilla ja kärsimyksillä ei ole väliä? Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kun syntyy valkoiseksi pojaksi maailmaan jossa valkoiset tädit selittää että kaiken pahan alku ja juuri ovat valkoiset miehet, niin tulee kaikenlaisia reaktioita.
Valikoiva/vääristävä kuulo on se oikea ongelmasi. Olet kuin pikkulapsi joka kiikuttelee kun joku kerrankin sanoo ei.
Voisitko yhtään enempää todistaa edellisen pointtia oikeaksi.
Sinä todistit minun pointin. Sinä harhaisena demonisoit kokonaisen sukupuolen. Minä sanon että sinä henkilönä/yksilönä olet kakaramainen kun teet niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mut Suomen sodissa 1939-1945 sivulla on listattu että 94269 miestä ja 403 naista menehty niissä sodissa. Ei taitanu ihan mennä tasan nallekarkit ku toista sukupuolta kuoli 200-kertanen määrä
Tuohon laskettu vain suorien sotatoimien uhrit. Moniko nainen kuoli esim. siihen kotiväkivaltaan sotien jälkeen? Niitä ei kukaan laske. Ylisukupolvisen trauman kautta uhriluku vain kasvaa, molemmilla sukupuolilla, perheväkivallasta, alkoholismista ja itsemurheista. Mutta ei niitäkään lasketa.
ei niitä varmaan yli 90 000 tainnu kuolla lol
Joten naisten kuolemilla ja kärsimyksillä ei ole väliä? Niin.
Miehet makso suomen itsenäisyyden säilyttämisestä 200-kertasen hinnan
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki miehet on naisten valinnan ja kasvatuksen tulosta, sitä saatte mitä todellisuudessa eniten haluatte.
Kaikki mistä miehiä syytätte onkin todellisuudessa naisten epäonnistumista. Mätä pelto tuottaa mätää satoa.
t. Luonto"
Taas rullaan tähän, ettei miehillä ole mitään vastuuta mistään... No onneksi omassa elämässä on näitä oman vastuunsa kantavia!
Miksi aina kehutte miehiä ja korostatte heidän hyvyyttään vaikka miehet kannattavat ta**amistanne? Tehkää tälle sairaalle vihalle jotain!
Naisena olen onnellinen ettei minulle tullut yhtäkään poikaa. Tytöt aivan eri luokkaa. Aivan ihania ihmisiä, ei mitään tällaista tunnesekopäisyyttä mitä poikanne harjoittavat vaikka saavat kaiken.
Ei ihme että tällä menolla entistä harvempi tyttö ja nainen haluaa olla poikien ja miesten kanssa tekemisissä muutta kuin sen välttämättömän. Väkisinkin alkaa pitää poikia ja miehiä henkilöinä joita on syytä varoa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse onkin veteraanimiesten vähättelystä. Ei naisten, joita ei kukaan muutenkaan vähättele.
Äsken sinä sait verrata niitä, naisten sotauhrauksia vähätellen tietysti, mutta nyt pitääkin puhua vain miehistä?
Lottia huoritellaan yhä, eikä heitä olla tuettu tasavertaisesti. Naisista ei edes puhuta silloin kun puhutaan niistä sodan suurista uhrauksista ja sankareista. Vasta viimevuosina naiset ovat uskaltaneet tuoda esiin sukunsa veteraaninaisten tarinoita ja muistuttaa että heidänkin uhrauksensa ansaitsee kunnioitusta. Ja silti nämä tarinat ohitetaan nopeasti.
Missä kohtaa oli naisten vähättelyä? Ihan vaan sen vuoksi kysyn, että osaan jatkossa asettaa sanani huolellisemmin.
Kaikki se puhe miten nausten pitäisi kiittää miehiä ja vain miehiä heidän uhrauksistaan. Jokainen vähättely ja miehiin vertaus kommentteihin jossa muistutettiin että naiset tekivät uhrauksia myös ja kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse onkin veteraanimiesten vähättelystä. Ei naisten, joita ei kukaan muutenkaan vähättele.
Äsken sinä sait verrata niitä, naisten sotauhrauksia vähätellen tietysti, mutta nyt pitääkin puhua vain miehistä?
Lottia huoritellaan yhä, eikä heitä olla tuettu tasavertaisesti. Naisista ei edes puhuta silloin kun puhutaan niistä sodan suurista uhrauksista ja sankareista. Vasta viimevuosina naiset ovat uskaltaneet tuoda esiin sukunsa veteraaninaisten tarinoita ja muistuttaa että heidänkin uhrauksensa ansaitsee kunnioitusta. Ja silti nämä tarinat ohitetaan nopeasti.
Missä kohtaa oli naisten vähättelyä? Ihan vaan sen vuoksi kysyn, että osaan jatkossa asettaa sanani huolellisemmin.
Kaikki se puhe miten nausten pitäisi kiittää mie
Väite ettei Lottia olisi muka huoriteltu ja jätetty kunniatta!
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että tällä menolla entistä harvempi tyttö ja nainen haluaa olla poikien ja miesten kanssa tekemisissä muutta kuin sen välttämättömän. Väkisinkin alkaa pitää poikia ja miehiä henkilöinä joita on syytä varoa...
Tää kommentti on miesvihaa ja tommonen ajattelutapa on miesvihaa. Ja ihan ku niillä tytöillä ei ois veljiä, isiä ja pappoja ollenkaan.
Sama ku mä oisin alkanu vihaamaan mun äitiä ja naispuolisia sukulaisia ku joku tyttö anto mulle pakit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kaikki miehet on naisten valinnan ja kasvatuksen tulosta, sitä saatte mitä todellisuudessa eniten haluatte.
Kaikki mistä miehiä syytätte onkin todellisuudessa naisten epäonnistumista. Mätä pelto tuottaa mätää satoa.
t. Luonto"
Taas rullaan tähän, ettei miehillä ole mitään vastuuta mistään... No onneksi omassa elämässä on näitä oman vastuunsa kantavia!
Miksi aina kehutte miehiä ja korostatte heidän hyvyyttään vaikka miehet kannattavat ta**amistanne? Tehkää tälle sairaalle vihalle jotain!
Naisena olen onnellinen ettei minulle tullut yhtäkään poikaa. Tytöt aivan eri luokkaa. Aivan ihania ihmisiä, ei mitään tällaista tunnesekopäisyyttä mitä poikanne harjoittavat vaikka saavat kaiken.
Palstahullu se vaan jaksaa spämmätä päivästä toiseen. On mukavaa olla tietää, että tälläistä ihmisturhaketta minäkin kustannan veroilla.
Vierailija kirjoitti:
Ja miehiä ylistetään siitä 200x. Naisia 0x, Lottien huorittelu vie jo oikeastaan miinukselle.
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan siihen! Kaiken perusteella vaikuttaa siltä, ettei naiset tule keskenään sen paremmin toimeen (sukuriidat, työpaikkakiusaamiset, naisparien huomattavan suuret eroluvut), joten varmaan mukavan leppoisaa elämää edessä!
Vierailija kirjoitti:
Sitä kun syntyy valkoiseksi pojaksi maailmaan jossa valkoiset tädit selittää että kaiken pahan alku ja juuri ovat valkoiset miehet, niin tulee kaikenlaisia reaktioita.
Eli vika on taas kerran pahojen ja ilkeiden naisten eikä suinkaan niiden väkivaltaisten poikien ja miesten...jepjep
"Sinä olet ihan mielisairas, poliittisine propagandoinesi. Olet osoittanut ettet edes tunne sotahistoriaa vaikka väität että sinä kunnioitat sitä."
Kerropa sotahistorioitsija oliko se oikeisto joka huuteli veteraaneille "mitäs läksit"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miehiä ylistetään siitä 200x. Naisia 0x, Lottien huorittelu vie jo oikeastaan miinukselle.
Sankarivainajat varmaan eläis mielummin ku kokis ylistyksen kuolleena. Mä lueskelen just suomen sotasurmia niin 19-vuotias korpraali Aarne Aalto on kaatunu kesällä 1944 Äyräpäässä. Me muistamme hänen sankaruuden. Ja sen epäkohdan että jos hän ois syntyny tytöks niin ois saanu elää todennäkösesti 2000-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
"Hohhoijaa! Tyypillistä historian vääristelyä.
Sodassa oli myös paljon naisia rintamalla hoitamassa haavoittuneita ja muonitusta: Lotat. Eikä ilman naisten panosta kotirintamalla olisi pärjätty. Vain vähä-älyinen imbesilli esittää tälläisiä pyllystä revittyjä tulkintoja.
Mutta sellaistahan te incellit olette. "Näytä missä kohtaa kommenttiani sanoin ettei naisia ollut rintamalla. Siteeraa se tai painu suksi v* ttuun siitä senkin veteraaneja ja Lottia haukkuva kasa saastaista p* skaa.
Menikö tunteisiin, kun olet väärässä? Luuletko, että sulla on joku oikeus fleksata täällä veteraanien teoilla?
Suurin osa veteraaneista häpeäisi silmät päästään sun lapsellista ja virheellistä tulkintaa siitä, kuinka veteraanien tekoja saa käyttää alistamaan ja haukkumaan naisia. Tai mitään poliittista puoluetta tai muita ihmisiä vapaassa demokratiassa.
Sulla ei ole mitään oikeutta hyväksikäyttää veteraanien tekemiä uhrauksia perustellaksesi sun virheellisiä poliittisia ja sovinistisia mielipiteitäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan siihen! Kaiken perusteella vaikuttaa siltä, ettei naiset tule keskenään sen paremmin toimeen (sukuriidat, työpaikkakiusaamiset, naisparien huomattavan suuret eroluvut), joten varmaan mukavan leppoisaa elämää edessä!
Naiset harvemmin puukottelevat, hakkaavat tai raiskaavat toisia naisia esimerkiksi kaduilla tai kouluissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää kommentti on miesvihaa ja tommonen ajattelutapa on miesvihaa. Ja ihan ku niillä tytöillä ei ois veljiä, isiä ja pappoja ollenkaan.
Sama ku mä oisin alkanu vihaamaan mun äitiä ja naispuolisia sukulaisia ku joku tyttö anto mulle pakit.
Entä jos sata naista olisi lähennelleet ikävästi tai jopa väkivalloin ruiskanneet? Niimpä. Mies ei keksi pahempaa esimerkkiä kuin pakkien saaminen, vaikka se ei vertaudu ollenkaan niihin kokemuksiin mitä tytöt ja naiset sukupuolensa takia kohtaa.
Se on näissä keskusteluissa oudointa, että vikaa etsitään aina naisista.
Pojista tulee murhaajia, kun joko tytöt eivät seurustele niiden kanssa, anna piparia, tai niillä on ollut huono äiti.
Olipa ikä mikä tahansa, 15 tai 75, niin vika on muissa. Hyvin vaikea hyväksyä tuota, kun kuitenkin suurella osalla tekijöistä on oikeita häiriöitä tunnepuolella.
"Epäsosiaalista persoonallisuushäiriötä esiintyy arviolta 14 %:lla. Toisten arvioiden mukaan se voi olla jopa 23 %:lla.
Sukupuolierot: Miehillä häiriö on huomattavasti yleisempi kuin naisilla, jopa 34 kertaa yleisempi."
Laskekaapa tuosta, että kuinka moni teidänkin tuttavapiirissä on sellainen, jota joskus kutsutaan sosiopaatiksi, niin ei ihme, että on paljon sellaisia, ettei muiden henki tai tunteet merkitse mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos sata naista olisi lähennelleet ikävästi tai jopa väkivalloin ruiskanneet? Niimpä. Mies ei keksi pahempaa esimerkkiä kuin pakkien saaminen, vaikka se ei vertaudu ollenkaan niihin kokemuksiin mitä tytöt ja naiset sukupuolensa takia kohtaa.
Kyllä mä oisin keksiny pahempia esimerkkejä tohon mut en kirjottanu niitä.
Mut pointti joka meni sulta ohi on et mikään ei oikeuta vihaamaan koko toista sukupuolta.
Sinä olet ihan mielisairas, poliittisine propagandoinesi. Olet osoittanut ettet edes tunne sotahistoriaa vaikka väität että sinä kunnioitat sitä.