opettaja pohtii, onko tiettyjen oppilaiden käytöksessä kyse miehuuden kriisistä. Miten kasvaa mieheksi ilman, että tarvitsisi vihata"
Miten kasvaa mieheksi ilman, että tarvitsisi pönkittää omaa identiteettiä joko sillä, että on tultava tosi rikkaaksi ja kuuluisaksi, tai sillä, että sitoutuu hämärään ideologiaan, jossa halveksitaan kaikkia erilaisia?
Kommentit (1377)
Vierailija kirjoitti:
Te Rowlingin lahkolaiset... Nyt kun ihan konkreettisesti kuulette, että teidän ajamalla ideologialla on vaikutusta lapsiin ja nuoriin kouluissa, opettajat ei uskalla puhua transihmisistä tai pitää sateenkaarilippua luokan ovenpielessä viestiäkseen, että ovat turvallisia aikuisia. Edelleen jatkatte tuota samaa kampanjaanne, jossa horisette transnaisista järkyttävänä uhkana jossain naisten vessoissa. Olette todellisuudesta täysin irrallaan, mutta onnistutte aiheuttamaan paljon hallaa tälle ihmisryhmälle. Itsellenne tämä on joku nettifoorumiharrastus, koska oikeasti heillä ei ole mitään vaikutusta elämäänne. Eikö yhtään hävetä?
Et selvästi suostu ymmärtämään, että kyse on miehistä. Jätän sinut häpeämään naisten oikeuksien paskomista miehiä miellyttääksesi.
Joka paikassa missä on vessoja, on myös invalidi-vessa, jonne voi tarvittaessa mennä jos ei kuulu mies- tai nainen-kategorioihin. Sinne voi mennä muutenkin jos on joku syy, vaikkapa terveydellinen tai ihan päänkin sisäinen. Siitä ei kukaan ketään tule tuomitsemaan.
Naiset määrittelemässä millaisia miesten tulee olla.
Kuvitelkaas toisinpäin, 60+ setämiehet kertomassa millainen on hyvä nainen.
Eiköhän se ole miehet jotka päättää omista asioistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopulta nämä pojat tuhoavat vain itsensä. Jäävät yksin tai joutuvat vankilaan. Empaattiset ja järkevät miehet ovat tässä ajassa kultaakin kalliimpia. Heistä tulee niitä menestyjiä.
Ei tule. Empaattiset ja hellät miehet jauhetaan surutta hengiltä. Siksi, että ovat empaattisia ja helliä - eivätkä jonkun mielestä siis "oikeita miehiä".
Ne, jotka eivät sekoa täysin, vetäytyvät kokonaan ihmissuhdekuvioista pois, kun eivät jaksa sitä roskaa enää.
Jos näitä keskusteluja nyt joku poika tai mies lukee ja näistä etsii vastauksia, tämä lainaamani kommentti ei pidä paikkaansa. Parhaita kumppaneita sekä isiä ovat empaattiset ja hellät miehet. Älkää muuttuko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Transnaiset uhkana naisille on marginaalinen asia. Opettele lukemaan. On järjetöntä keskittyä feminismissään marginaaliseen ryhmään, jonka marginaalinen osa saattaa joskus jossain syyllistyä rikokseen (ihan niin kuin kaikki muutkin ihmisryhmät). Jostain syystä Rowling on ottanut transnaiset päivittäiseksi puheenaiheeksi ja täysin järjen vastaisesti suurimmaksi uhaksi."
Opettele itse lukemaan. Sinä olet fiksaantunut naiseksi identifioituviin miehiin, minä (sekä Rowling) puhumme ihan vain kaikista miehistä, joilta naisia on perusteltua suojella.
Tässähän tämä tuli tämä genderkriittinen "kaikki miehet ovat kategorisesti uhka" olettama. Ja naiset ovat kategorisesti uhreja. Genderkriittinen maailmankuva on jotenkin poikkeuksellisen mustavalkoinen.
Sun lumihiutalekokemus ei määrittele toisten naisten suhdetta miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te Rowlingin lahkolaiset... Nyt kun ihan konkreettisesti kuulette, että teidän ajamalla ideologialla on vaikutusta lapsiin ja nuoriin kouluissa, opettajat ei uskalla puhua transihmisistä tai pitää sateenkaarilippua luokan ovenpielessä viestiäkseen, että ovat turvallisia aikuisia. Edelleen jatkatte tuota samaa kampanjaanne, jossa horisette transnaisista järkyttävänä uhkana jossain naisten vessoissa. Olette todellisuudesta täysin irrallaan, mutta onnistutte aiheuttamaan paljon hallaa tälle ihmisryhmälle. Itsellenne tämä on joku nettifoorumiharrastus, koska oikeasti heillä ei ole mitään vaikutusta elämäänne. Eikö yhtään hävetä?
Et selvästi suostu ymmärtämään, että kyse on miehistä. Jätän sinut häpeämään naisten oikeuksien paskomista miehiä miellyttääksesi.
Kyse on transihmisistä. Heistä, joiden elämään pyrit vaikuttamaan negatiivisesti. Yritä nyt edes se myöntää itsellesi.
Vasemmiston punavihreät arvot ja se mitä Euroopassa sanotaan liberaaliksi kuvottaa minua. En todellakaan jaa samaa arvopohjaa ja jos tämä on opettajien mielestä Suomen arvopohja. Sanoudun irti myös asevelvollisuudesta. Mies päättää itse minkä puolesta taistelee ja mädän asian vuoksi se on typeryyttä.
Vierailija kirjoitti:
Poikia ja miehiä on lyöty oikein olan takaa viime vuosina, joten ei ihme, että syntyy vastareaktioita.
Te koette sen vihana ja uhkana itsellenne, että tyttöjen ja naisten asemassa ja oikeuksissa on edistytty. Sen takia haluatte ottaa niitä oikeuksia taas pois, syyllistää naisia miesten tekemästä naisiin kohdistuvasta seksuaaliväkivallasta, ottaa naisilta pois oikeuden avioeroon, aborttiin jne, lällättelette somessa, että sun keho mun valinta jne. Seuraatte somettajia, jotka ei pidä naisia edes ihmisenä. Kouluissa on poikaoppilaita, jotka ei edes suostu puhumaan naisopettajalle, koska heistä nainen on heidän alapuolella.
Ongelma on edelleen ja on aina ollut siellä miesten päässä. Te voitte pahoin, koska haluatte alistaa naisia ja haluatte pahaa naisille.
"Jeps ja 100% miehistä on seksualisoinut tai yrittänyt siittää minut, jos ovat päässeet sellaiselle etäisyydelle. Jopa huoltomiehet, joille olen antanut ammattiasioissa puhelinnumeroni ovat soitelleet perään, varatut ja sinkut.
Uskoin nuorena että tytöt ja pojat voivat olla kavereita, kunnes empiirinen kokemus osoitti toisin.
En haluaisi asua edes "kumppanin" kanssa, sillä tarvitsen tilaa missä olla ja elää ilman, että joku koko ajan seksualisoi minua. Se on sairasta. En minä ole mikään kävelevä pillu. Miksi kohtelette naisia näin? Ja sitten vingutte ja vongutte kun ei tule "ihmissuhteita", vaikka kohtelette näitä ihmisiä kuin tunteettomia sukuelimiä."
Ikävää, että sinulla on ollut näin huono kokemus miehistä. Minun kokemukseni mukaan suurin osa on ihan OK, vähintäänkin neutraaleja, ja joitain aivan helmiäkin on ollut seassa. Liikaa on kuitenkin myös joutunut miesten väkivaltaa pelkäämään sekä seksuaalista ahdistelua kokemaan, niin että nykyään välttelen unisex-vessoja, uimahalleja ym. paikkoja, joissa "naisten" pukuhuoneisiin on miehillä pääsy. En halua joutua tuollaiseen suljettuun tilaan vieraan miehen kanssa.
Mutta toisten naisten lumihiutalekokemukset määrittelevät minun suhteeni miehiin? No, näinhän se tosiaan menee. Naiset ovat antaneet toisten naisten puolesta suostumuksen sille, että miehillä on pääsy naisten tiloihin. Minä sitten naisena näitä tiloja välttelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on transihmisistä. Heistä, joiden elämään pyrit vaikuttamaan negatiivisesti. Yritä nyt edes se myöntää itsellesi.
Ei ole, mutta en tästä enempää kanssasi jankuta. Olet selvästi kantasi valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä keskusteluissa aina toistellaan sitä kuinka poikia ja miehiä syrjitään ja lyödään, mutta koskaan ei esitetä mitään konkreettisia asioita miten tämä ilmenee? Ainoastaan jotain foliohattutason sepitystä tai sitten se iänikuinen armeija.
Ja tätä siis kysyn ihan vilpittömästi miehenä, jolla ei ole kokemusta, että minua olisi koskaan syrjitty sukupuoleni takia.
Olisit sitten onnellinen
T. mies, jota on syrjitty sukupuolen takia
Miten?
"Miksi miehet ovat aina uljaita ihania yksilöitä mutta naiset ovat vain hirveitä noita ja kaikki samanlaisia? Lopettakaa tuo miesten ja poikien inhimillistäminen, he ta**avat tyttöjä eivätkä halua naisia edes syntyvän.
Mikset ole ketjussa kertomassa miehille miten hyviä ja inhimillisiä naiset ovat? Miehet ovat dramaattisia ja läpeensä sairaita. Sille on erittäin hyvä syy ettei näiden seurassa haluta olla. Täysiä hirviöitä!"
On kyllä sairasta settiä sulla. Jos tätäkin nyt pojat/miehet lukee, minä naisena totean, että tämä on aivan häiriintynyttä tekstiä. Älkää kuvitelko, että tämä on yleinen näkemys teistä.
Vierailija kirjoitti:
Teinipojat ja Rowling, missä he kohtaavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta toisten naisten lumihiutalekokemukset määrittelevät minun suhteeni miehiin? No, näinhän se tosiaan menee. Naiset ovat antaneet toisten naisten puolesta suostumuksen sille, että miehillä on pääsy naisten tiloihin. Minä sitten naisena näitä tiloja välttelen.
Sä et mikään nainen ole :D. Nytkin on ihan aito mies puukotellut tyttöjä ja sinä käännät asiat transnaisiin? Hanki apua.
Miksi katsotte miehiltä ja pojilta tällaista sairasta paskaa? Nimetkin vielä vaihtuu! Hyvin sujuu, kun puukosta vain tulee takaisin. Huivejakin joka kadunkulmassa vaan miesten kiitos on paskoa ja uhkailla naisia.
Pojat ovat kaksinaamaisia paskoja. Te akatkin alennutte rakastamaan näitä enemmän!
Kah, Albakin on ilmaantunut kunnioittamaan meitä läsnäolollaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et mikään nainen ole :D. Nytkin on ihan aito mies puukotellut tyttöjä ja sinä käännät asiat transnaisiin? Hanki apua.
Miksi katsotte miehiltä ja pojilta tällaista sairasta paskaa? Nimetkin vielä vaihtuu! Hyvin sujuu, kun puukosta vain tulee takaisin. Huivejakin joka kadunkulmassa vaan miesten kiitos on paskoa ja uhkailla naisia.
Pojat ovat kaksinaamaisia paskoja. Te akatkin alennutte rakastamaan näitä enemmän!
Olet sairas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan viimeistään silloin, kun Rowlingia fanittava äiti hyökyy opettajan kimppuun, jos koulussa uskalletaan käsitellä aihetta transihmiset tai mikä pahempaa kohdella transihmisiä ilman syrjintää. Ei ne äidin asenteet ehkä muutenkaan vieraaksi lapselle jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan viimeistään silloin, kun Rowlingia fanittava äiti hyökyy opettajan kimppuun, jos koulussa uskalletaan käsitellä aihetta tran
Niin ja kyllä tämä tietenkin miehiäkin koskee. Valtaosa Rowlingin fanittajista taitaa olla oikeistolaisia miehiä nykyään. Heihinhän lukeutuu Elon Musk ja Trump.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan viimeistään silloin, kun Rowlingia fanittava äiti hyökyy opettajan kimppuun, jos koulussa uskalletaan käsitellä aihetta tran
Eli hypoteesi, jonka toteutuminen on perin epävarmaa. Fiktiota.
Miksi nainen haluaisi tapailla itseään? Tai miksi hellä mies haluaisit tapailla kovaa naista, joka haluaa "oikean miehen"? Eikö empaattiselle miehelle sopisi joku rääpäle-nainen, jota voi empatisoida?
Muistan yhden keissin nuoruudesta, joka piti minua liian kovana tai inhottavana. Hän päätyi menemään naimisiin kuolemansairaan ja periytyvästi sairaan naisen kanssa. Ilmeisesti piti tätä jotenkin suloisena. Sairastahan tuo on, mutta ei kuulu minulle. Vakka kantensa valitsee.