Miten pääsee yli totaalisesta rakastumisesta, kun suhdetta ei voi syntyä?
Kauhea klisee, mutta olen varattuna rakastunut toiseen mieheen, ja nyt kolahti NIIN kovaa, että vaikka olen tähän astisen elämäni varrella luullut rakastuneeni jo monta kertaa (olen 40+ jo) niin eihän ne tunteet ookaan ollut yhtään mitään tähän verrattuna.
Tämä mies on ihan todella jotain aivan muuta, kaikinpuolin sellainen mitä en ikinä oikeasti uskonut olevan olemassakaan. Olen monia miehiä elämäni aikana tavannut, treffaillut ja seurustellut, mutta kukaan ei ole saanut tällaista aikaan, tai täyttänyt kaikkea sitä mitä "täydellisellä" ihannemiehellä mielessäni on... Paitsi nyt tämä.
Olen tutustunut häneen erään vapaaehtoistyön kautta, ja tuntenut nyt hänet parin vuoden ajan. En pysty ajattelemaankaan enää oikein mitään muuta kuin häntä.
Olemme kerran "vahingossa" suudelleet, mutta hänen plussakseen on luettava myös kunnollisuus, ei aio "säätää" kanssani mitään, koska en ole vapaa.
Minä en kuitenkaan halua erota (ei tämä mies kyllä sitä vaatinutkaan, ilmoitti vaan kohteliaasti faktana, että mitään enempää ei tapahdu, koska en ole vapaa), oma puolisoni on hyvä ihminen, en halua rikkoa lastemme kotia, enkä luopua myöskään mieheni suvusta, josta on tullut minulle kuin oma perhe.
Miten siis saan tämän rakastumisen loppumaan tähän toiseen?! Vapaaehtoistyöstä en voi lähteä pois, eikä hänkään aio. Näen häntä siis viikottain jatkossakin.
Nyt olis hyvät neuvot kalliit!!
Kommentit (252)
Vierailija kirjoitti:
Ei se sun rakastuminen Ap kovin totaalinen voi olla kun et suostu harkitsemaan ja toteuttamaan eroa, jotta olisit vapaa suhteeseen rakkautesi kanssa. Niin se vaan menee. Routa porsaan kotiin ajaa. Ei ole tarpeeksi voimakas routa, koska muuten tekisit kaikkesi ettei välillänne olisi esteitä. Ei tuo mies sinua estä sillä hänhän on sinkku. Sinä ihan itse estät. Jopa ehkä pettäisit mieluummin kuin eroaisit? Mitä se kertoo sinusta? Minusta se kertoo että olet ehkä hieman kusipäinen ihminen kaikkia sinulle rakkaita kohtaan. Haluaisit vain itsellesi etkä oikeastaan haluaisi toimia ketään heistä kohtaan oikein. Ainoa syy miksi niin nyt yrität tehdä on sosiaalinen paine yrittää pitää kulissisuhde kiillotettna. Ettei sinua tuomittaisi, koska haluaisit seurata rakkautta.
Jos tuntisit niin paljon kuin väität tekisit rakkauden tekoja etkä pakenisi. Erokin on rakkauden teko silloin kun tunteesi ovat muualla kuin hänessä, jonka kanssa olet y
Ei se ero kyllä lapsiperheessä ole mikään rakkauden teko lapsia kohtaan.
Pitkässä liitossa ihastumisia tulee ja menee.
Tuo ei ole rakastumista vaan ihastumista. Rakastuminen on molemminpuolista.
Tosiasiassahan et tunne tätä miestä. Sulla on pakkomielle ja ainoa toimiva ratkaisu on lopettaa se vapaaehtoistyö, jossa häntä näet ja pystyt ylläpitämään pakkomiellettäsi.
217. Kukaan muu ei voi varmasti tietää mitä ap:n ihastus ajattelee paitsi hän itse. Olet ihan yhtä lailla luulottelija kuin minäkin, mutta miksi sinulla on tarvetta lytätä minun avioliittoni rakkaudettomaksi, varsinkin, kun en ole siitä mitään kirjoittanut? Erikoista käytöstä.
Sattumoisin olen itse ollut vuosikymmenet naimisissa miehen kanssa, joka jätti avopuolisonsa yhden yön suhteen eli minun takiani. Hän kertoi tapahtuneesta heti puolisolleen ja noin kuusi viikkoa siitä olimme kihloissa. Eli minua on turha arvostella sen vuoksi, etten käsittäisi, että joku voi olla oikeampi kuin toinen ja että sen voi tietää nopeasti.
Ainoa mikä tässä on erona (ja iso ero onkin), että ap ja ihastus eivät ole puhuneet mitään, kyseessä on vain pieni välikohtaus, luultavasti humalassa, josta mies on sitten pakittanut. Olimme mekin humalassa mieheni kanssa kun tapasimme, mutta seuraavana päivänä mies teki päätöksiä ja toimi tavalla, joka osoitti, että hän on minun kanssani tosissaaan.
Sinulla on ollut joku ihastus, jonka hylkäsit, teillä ehkä oli suhdekin, mutta ap:lla ei ole mitään sellaista. Ihastus ei ole sanonut olevansa ihastunut, saati rakastunut ap:hne. Mutta ap:n avioliitto on tässä kysymysmerkki eli johtuuko ulkopuolinen rakastuminen siitä, että hän ei rakasta puolisoaan. Sitä emme voi tietää. Joskushan ihminen ihastuu vain siksi, että on kaipuu jännitukseen ja johonkin ihmiseen, joka näkee oman itsen toisin kuin arkea pyörittävä kumppani.
On hölmöä maalailla ihastuksesta jotain suurta rakkautta, kun sellaista ei ole oikeasti olemassa, ainakaan vielä. Ap ei ole kertonut mitään sellaista, jonka perusteella ihastus olisi häneen rakastunut. Hukkuva takertuu oljenkorteen kun on tarpeeksi sekaisin ihastuksesta (ei omaan toiveajatteluunsa), mutta ap päinvastoin pyrkii kuivalle maalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä siitä tule koskaan pääsemään yli tai lopeta jossittelua tai unohda, jos hän todella on kolahtanut sillä tavalla kuin kirjoitit. Sitten parin vuoden ja vielä 40 vuoden päästäkin kadut sitä miksi päästit hänet menemään vain, koska hetkellisesti halusit tehdä kuten on muiden mielestä oikein ja korrektia. Toiset sopii paljon paremmin yhteen kuin toiset. Joissain suhteissa voisi olla oikeaa rakkautta ja joissain muissa taas ei vaikka kuinka sitä kääntelisit ja kituisit siinä muiden vuoksi kuten sinä juuri teet. Sulta puuttuu rakkaus. Kieltäydyt siltä. Monet ihmiset ovatkin typeryksiä ja tuntevat sen vanhempana ja viisaampina nahoissaan sitten kun voi olla jo liian myöhäistä.
Onnea onnettomaan loppuelämään. Voisit päättää toisinkin.
Kuka tässä ap:lle on rakkautta ollut tarjoamassa? Aiheena oli hänen oma, y
Jaa, no. Aika montaa olen suudellut ilman rakastumista.
He siis ovat suudelleet *yhden kerran*
Jotkut ihmiset rakastuu 1-2 kertaa elämässään, jotkut kymmeniä kertoja. Ei se tunteen vahvuus kerro kestosta mitään, koska kesto riippuu siitä toisesta ihmisestä.
Oman tunteen syvyys ei myöskään kerro toisen tunteista mitään vaikka hormonien sekoittama aivotoiminta harhaisesti niin uskotteleekin.
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten kukaan koskaan voi rakastua, jos ei voi rakastua ilman että toinen on jo rakastunut?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuohon muu auta kuin ottaa riittävästi etäisyyttä. Ei ole tekemisissä, niin tunteet laimenee.
Ei se mitään auta, ettei ole tekemisissä. Sehän vain varmistaa, ettei voi tapahtua mitään sellaista, mikä saisi tunteet laimenemaan. Ellei sitten löydä jotain uutta ja vielä kiinnostavampaa miestä.
Itse pääsin yli, kun kuulin tapailemani naisen odottavan toisen miehen lasta. Tätä ennen oli tunnettu 5 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Ihastuminen on nopeasti ohimenevää. Jos jää johonkin ihmiseen koukkuun, se on rakastumista, vaikkei saisikaan vastarakkautta.
Pois harrastuksesta tietenkin!
Tai sitten menet johonkin toiseen kaupunkiin harrastamaan samaa lajia.
Kaikki muu on tekosyytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuohon muu auta kuin ottaa riittävästi etäisyyttä. Ei ole tekemisissä, niin tunteet laimenee.
Ei se mitään auta, ettei ole tekemisissä. Sehän vain varmistaa, ettei voi tapahtua mitään sellaista, mikä saisi tunteet laimenemaan. Ellei sitten löydä jotain uutta ja vielä kiinnostavampaa miestä.
Tämä taitaa olla totta. Toimii silloin jos on sinkku, kun jossain vaiheessa tapaa jonkun jihon ihastuu ja vanha, mahdoton rakkaus unohtuu. Vaan ei toimi varatulla: jos tapaisikin jonkun uuden, niin tilanne olisi taas sama eli olet varattu ja toivottamasti ihastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastuminen on nopeasti ohimenevää. Jos jää johonkin ihmiseen koukkuun, se on rakastumista, vaikkei saisikaan vastarakkautta.
Ei pelkkä ihastuskaan aina mene ohi nopeasti tai välttämättä koskaan. Mutta se on suhteellisen merkityksetön asia silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa olla totta. Toimii silloin jos on sinkku, kun jossain vaiheessa tapaa jonkun jihon ihastuu ja vanha, mahdoton rakkaus unohtuu. Vaan ei toimi varatulla: jos tapaisikin jonkun uuden, niin tilanne olisi taas sama eli olet varattu ja toivottamasti ihastunut.
Tai sitten tunteet ovat sillä kertaa molemminpuoliset.
Prkl vampyyri, aiotko omia kaikki miehet?! Eikö yhtään kunniaa, vaan pitää satuttaa sivullisia himojesi takia? Tajuatko, että aiheutat kärsimystä? Iljettää kaltaisesi!!
Vierailija kirjoitti:
Itse pääsin yli, kun kuulin tapailemani naisen odottavan toisen miehen lasta. Tätä ennen oli tunnettu 5 vuotta.
Minä sain tietää, että ihastuksellani on ollut kaukosuhde koko sen ajan, kun olemme tunteneet eli pari vuotta. Luulin hänen olevan sinkku, koska miestä ei selkeästi hänen arjessaan ole päätellen siitä mitä on töissä elämästään kertonut.
Ei ole kertaakaan maininnut miesystäväänsä. Luontevia tilaisuuksia kertoa olisi keskusteluissamme ollut, mutta jostain syystä on tarkoituksella jättänyt kertomatta.
Mielestäni todella outoa, olisi voinut vaikka mainita miesystävästään ohimennen, kun selkeästi on huomannut että pidän hänestä. Vaan eipä tämäkään ole ihastusta sammuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sain tietää, että ihastuksellani on ollut kaukosuhde koko sen ajan, kun olemme tunteneet eli pari vuotta. Luulin hänen olevan sinkku, koska miestä ei selkeästi hänen arjessaan ole päätellen siitä mitä on töissä elämästään kertonut.
Ei ole kertaakaan maininnut miesystäväänsä. Luontevia tilaisuuksia kertoa olisi keskusteluissamme ollut, mutta jostain syystä on tarkoituksella jättänyt kertomatta.
Mielestäni todella outoa, olisi voinut vaikka mainita miesystävästään ohimennen, kun selkeästi on huomannut että pidän hänestä. Vaan eipä tämäkään ole ihastusta sammuttanut.
Ehkä hän ei hennonut pahoittaa mieltäsi puhumalla siitä.
Älänyssaatna. Sehän on kååppihåmå.
Vierailija kirjoitti:
En kertoisi puolisolle yksipuolisesta ihastumisesta ja jo aikaa sitten taphtuneesta suudelmasta joka ei johtanut mihin vaan tuli pakit. Se voi kriisiyttää avioliiton.
Tuo on epärehellisyyttä kumppania kohtaan. Itse pistäisin lusikat jakoon, jos tuollaista salailua paljastuisi. Miksi muutenkaan haluaisin olla ihmisen kanssa, joka on rakastunut toiseen ja ajattelee häntä päivät pitkät? Mielestäni ansaitsen kyllä parempaa.