Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsee yli totaalisesta rakastumisesta, kun suhdetta ei voi syntyä?

Vierailija
21.05.2025 |

Kauhea klisee, mutta olen varattuna rakastunut toiseen mieheen, ja nyt kolahti NIIN kovaa, että vaikka olen tähän astisen elämäni varrella luullut rakastuneeni jo monta kertaa (olen 40+ jo) niin eihän ne tunteet ookaan ollut yhtään mitään tähän verrattuna.

Tämä mies on ihan todella jotain aivan muuta, kaikinpuolin sellainen mitä en ikinä oikeasti uskonut olevan olemassakaan. Olen monia miehiä elämäni aikana tavannut, treffaillut ja seurustellut, mutta kukaan ei ole saanut tällaista aikaan, tai täyttänyt kaikkea sitä mitä "täydellisellä" ihannemiehellä mielessäni on... Paitsi nyt tämä. 

Olen tutustunut häneen erään vapaaehtoistyön kautta, ja tuntenut nyt hänet parin vuoden ajan. En pysty ajattelemaankaan enää oikein mitään muuta kuin häntä. 

Olemme kerran "vahingossa" suudelleet, mutta hänen plussakseen on luettava myös kunnollisuus, ei aio "säätää" kanssani mitään, koska en ole vapaa. 

Minä en kuitenkaan halua erota (ei tämä mies kyllä sitä vaatinutkaan, ilmoitti vaan kohteliaasti faktana, että mitään enempää ei tapahdu, koska en ole vapaa), oma puolisoni on hyvä ihminen, en halua rikkoa lastemme kotia, enkä luopua myöskään mieheni suvusta, josta on tullut minulle kuin oma perhe. 

Miten siis saan tämän rakastumisen loppumaan tähän toiseen?! Vapaaehtoistyöstä en voi lähteä pois, eikä hänkään aio. Näen häntä siis viikottain jatkossakin.

Nyt olis hyvät neuvot kalliit!! 

Kommentit (252)

Vierailija
21/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies siis kuitenkin on vapaalla? Miten on onnistunutkin, jos kerran on kertakaikkisen ihana?

Hän erosi itse muutama vuosi sitten, ja harvinaista kyllä, ei harrastele yhdenyön juttuja, ei käy baareissa, ei ole deittisovelluksissa eikä ota ketään joka ei oikeasti häneen kolahda täysiä. Tyrkyllä hänelle olisi kyllä naisia vaikka kuinka, en varmastikaan ole ainoa joka häneen on tälläkin hetkellä ihastunut... Enkä kyllä ole edes aivan varma, huolisiko hän minusta vaikka vapaa olisinkin... 

Ap

Jos noin on, niin jos sinä olisit oikeasti kolahtanut häneen täysiä, oikeastiko ajattelet että hän antaisi minkään estää häntä? 

Mä lähtisin siitä liikkeelle. Jos hän oikeasti olisi minuun yhtä rakastunut kuin minä häneen, MIKÄÄN ei pitäisi häntä pois luotani. 

Tässä on selitys. Olet oikeasti saanut pakit tältä ihannemieheltäsi, mutta kuten ihastuneet yleensä, keksit sillekin jonkun selityksen ja jatkat päiväunelmointia. 

Et ole miehen tyyppiä, se on selvää. Ja hänellä on sen verran selkärankaa, ettei ala huvin vuoksi varattua vikittelemään. 

Vierailija
22/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kyllä kovin kunnolliselta mieheltä, jos suutelee varattua naista. Itse en ainakaan miehenä noin toimi. Taidat olla melkoisessa kuplassa tällä hetkellä, etkä näe tosiasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies siis kuitenkin on vapaalla? Miten on onnistunutkin, jos kerran on kertakaikkisen ihana?

Hän erosi itse muutama vuosi sitten, ja harvinaista kyllä, ei harrastele yhdenyön juttuja, ei käy baareissa, ei ole deittisovelluksissa eikä ota ketään joka ei oikeasti häneen kolahda täysiä. Tyrkyllä hänelle olisi kyllä naisia vaikka kuinka, en varmastikaan ole ainoa joka häneen on tälläkin hetkellä ihastunut... Enkä kyllä ole edes aivan varma, huolisiko hän minusta vaikka vapaa olisinkin... 

Ap

Ja sinä uskoit? Et ole ensimmäinen, jota on vastaavilla jutuilla höynäytetty.

Jos hän olisi halunnut höynäyttää, niin kai hän olisi nyt ottanut tilaisuudesta vaarin ja tehnyt vähintään yhdet temput kanssani ja sitten heiva

No siksi, ettei hän ole sinusta kiinnostunut. Samasta syystä hän ei ole kiinnostunut teidän porukoidenne jatkoillemenoista eli hänen kiinnostuksen kohteensa ovat muualla. Onko edes hetero, et olisi ensimmäinen, jonka täydellinen mies paljastuu kaapissa eläneeksi homoksi.

Vierailija
24/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vapaaehtoistyö on sellaista mistä ei pääse pois? Ei vaikuta kovin vapaaehtoiselta.

Pääsee toki pois, mutta tämä on itselleni niin merkityksellinen ja tärkeä harrastus, elämänsisältö ja yhteisö, että elämästäni tulisi todella tyhjää ilman sitä. 

Ap

Nyt kuulostaa vähän selittelyltä. Ruokit nyt kyllä itse ihastumistasi tuolla.

se missään vapaaehtoistyössä ole, ihan perus työpaikkasuhde on, mutta ap ei halua sitä kirjoittaa.

Vierailija
25/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos noin on, niin jos sinä olisit oikeasti kolahtanut häneen täysiä, oikeastiko ajattelet että hän antaisi minkään estää häntä? 

Mä lähtisin siitä liikkeelle. Jos hän oikeasti olisi minuun yhtä rakastunut kuin minä häneen, MIKÄÄN ei pitäisi häntä pois luotani. 

Tämä voi kyllä olla, ja voi myös toimia, ja myönnän että olen itsekin miettinyt ohikiitävästi tuota, että jos hän olisi hullaantunut minuun, eikö tekisi asialle jotain enemmän? 

Toisaalta sitten toinen puoli minusta kuiskii, että no, olenhan itsekin aivan hullaantunut, mutta kuitenkin niin järki-ihminen, että haluan nimenomaan etten olisi enää rakastunut, enkä halua erota. Se on täysin järkipäätös, tunteethan mulla huutaa ihan muuta.

Ja toisaalta, tämä mies on jotenkin niin kurinalainen muutenkin, muissakin asioissa elämässään, että jos joku mies pystyisi olemaan niin suoraselkäinen periaatteen mies, että vastustaisi mielihalujaan periaatteidensa vuoksi, niin se olisi varmaan juuri hän. 

Mutta joo. Tästä nyt ehkä voisin ammentaa. Yritettävä alkaa miettiä vaan tuota, että jos hän haluaisi minut, hän ottaisi. Ja kun ei ota, ei oikeasti halua. 

Kiitos tästä. 

Ap

Vierailija
26/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vapaaehtoistyö on sellaista mistä ei pääse pois? Ei vaikuta kovin vapaaehtoiselta.

Pääsee toki pois, mutta tämä on itselleni niin merkityksellinen ja tärkeä harrastus, elämänsisältö ja yhteisö, että elämästäni tulisi todella tyhjää ilman sitä. 

Ap

Kaikki aktiviteetit on korvattavissa, vaikka olisi miten syvällä niissä. Kokemusta on.

Vierailija
27/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä on selitys. Olet oikeasti saanut pakit tältä ihannemieheltäsi, mutta kuten ihastuneet yleensä, keksit sillekin jonkun selityksen ja jatkat päiväunelmointia. 

Et ole miehen tyyppiä, se on selvää. Ja hänellä on sen verran selkärankaa, ettei ala huvin vuoksi varattua vikittelemään."

Hyvä. Kiitos tästäkin. Kopioin tämän ja tuon aiemman vastauksen puhelimeeni talteen, ja luen näitä aina kun ajatukset hiipivät häneen. 

Julmaa tekstiä ehkä mutta oikeasti kaipasin juuri jotain tällaista raakaa ja ravistelevaa herättelyä. 

Vilpitön kiitos!

Ap

Vierailija
28/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole rakastuminen vaan ihastuminen. Olet ihastunut siihen mielikuvaan, joka sinulla hänestä on. Hän selkeästi ei ole lähdössä kanssasi mihinkään suhteeseen, koska et ole vapaa etkä aio erota. Aika selvä peli siis. Miksi siis ylipäätään haikailet häntä enää? 

Vierailija
29/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täydellisestä miehestä on erottu, siinä yksi juttu, jota voit miettiä. 

Auttaisiko se, jos ajattelet, ettei hän ole sinusta kiinnostunut, ei edes pienen seksiseikkailun merkeissä? Olen samaa mieltä tuosta, että jos miestä kiinnostaa, ei hän jätä asiaa sikseen. Hän on todennäköisesti rakastunut johonkin toiseen, mieheen, naiseen tai vaikka työpaikkansa 20 vuotta nuorempaan harjoittelijaan. 

Jos mies on oikeasti täydellisen komea, fiksu, ym. on se johon hän rakastuu vastaavanlainen. Oletko sinä sellainen, johon miehet rakastuvat päätäpahkaa?

Vierailija
30/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihastunut vain höttöunelmaan. Mieti millaista elämäsi olisi jos olisitte yhdessä, vaikkapa parin vuoden päästä. Lasten roudaamista ja illat riitelyä, edes harrastuksessa ei sais hengähdystä toisesta, ja ihan samaa tylsää arkea ja kaupan päälle ei edes ketään jakamassa sitä lasten kasvua. 

Vierailija
31/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se nyt vaan on niin että sänkyyn tai pusikkoon se on kellistettävä. Vasta muutaman vuoden seksisuhteen jälkeen tiedät mitä haluat. Ja jos mies on oikeasti susta kiinnostunut, niin kyllä sen saa sekstailemaankin. Kokemusta näistä on. Oman avioliiton hyvä ulkopuolinen seksisuhde piristää mukavasti. Kyllä jaksaa taas kotona olla ilman seksiä. 

Vierailija
32/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ihastunut vain höttöunelmaan. Mieti millaista elämäsi olisi jos olisitte yhdessä, vaikkapa parin vuoden päästä. Lasten roudaamista ja illat riitelyä, edes harrastuksessa ei sais hengähdystä toisesta, ja ihan samaa tylsää arkea ja kaupan päälle ei edes ketään jakamassa sitä lasten kasvua. 

Tehokkaampaa on päättää, että miehellä on tosi pieni vehje ja seksi huonoa. 

Vierailija
33/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että mies ei käy juurikaan yhteisissä illanvietoissanne. Onko kenties introvertti, joka viihtyy kotona? Tai absolutisti? Kuvitellaanpa että olisitte suhteessa. Haluaisitko itse olla miehen kanssa kotona jatkuvasti ja olla käymättä kavereiden kanssa ulkona, jos mies niin tahtoisi? 

Vierailija
34/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin suhdetta ei voi syntyä? Aina voi jos vain vastapuolellakin on tunteita ja halua suhteeseen. Muu selittely on pelkkää rakkauden pakoilua ja tekosyitä. Aina voi erota, vaihtaa työpaikkaa jne.

Ei tuo mies sinuun oikeasti kolahtanut, ole mitään kovin erityistä etkä ole ollenkaan niin rakastunut kuin väität, koska et ole valmis eroamaan. Ryömipä siis takaisin koloosi ja keskity siihen parisuhteeseen, jossa olet HALUNNUT ja jossa VALITSET olla. Raukkahan sinä vain olet. Jos tämä mies sinulle mitään kunnolla merkkaisi, valitsisit hänet ja haluaisit olla hänen kanssaan.

Inhoan kaltaisiasi ihmisiä, jotka kaikista mieluiten tahtoisivat keplotella itselleen kaiken. Syödä ja säästää kakun.

Vierailija
35/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin suhdetta ei voi syntyä? Aina voi jos vain vastapuolellakin on tunteita ja halua suhteeseen. Muu selittely on pelkkää rakkauden pakoilua ja tekosyitä. Aina voi erota, vaihtaa työpaikkaa jne.

Ei tuo mies sinuun oikeasti kolahtanut, ole mitään kovin erityistä etkä ole ollenkaan niin rakastunut kuin väität, koska et ole valmis eroamaan. Ryömipä siis takaisin koloosi ja keskity siihen parisuhteeseen, jossa olet HALUNNUT ja jossa VALITSET olla. Raukkahan sinä vain olet. Jos tämä mies sinulle mitään kunnolla merkkaisi, valitsisit hänet ja haluaisit olla hänen kanssaan.

Inhoan kaltaisiasi ihmisiä, jotka kaikista mieluiten tahtoisivat keplotella itselleen kaiken. Syödä ja säästää kakun.

Järkky vastaus. En ole ap, mutta ihmetyttää tällaiset lyttääjät, ap:n tilanne on ihan inhimillinen ja hyvä, että pohtii asiaa.

Vierailija
36/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos nyt luit aloitukseni kokonaan ja ymmärsit lukemasi, niin pointtinihan juuri oli että haluan jäädä omaan suhteeseeni puolisoni kanssa, haluan eroon rakastumisen tunteesta ja kyselin (ja sain!) siihen hyviä neuvoja.

Totta kai osa minusta haluaisi syödä ja säästää kakun, myönnän täysin että hetkittäin käynyt mielessä. Koska kuitenkin olen aikuinen elämää nähnyt ihminen, tajuan järjellä silti etten voi tehdä niin, ja siksi halusin mieltäni purkaa, ajatuksia selkiyttää ja kysyä neuvoa.

Ap

Vierailija
37/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkäpä tuo mies ei halua alentua kakkoseksi ja toivoo että Ap itsekin voisi tehdä sen mikä on oikein. Eli joko olla uskollinen kumppanilleen tai sitten erota. Varattujen sepittelyt nimittäin on kuultu ja nähty. Ei sinkkumiehenkään tarvitse edes rakkauden takia alistua naiselle kakkosmieheksi ja pettämiskaveriksi. Ehkäpä tuo mies osaa vahvan kiinnostuksen lisäksi myös ajatella vähän sitä kuinka törkeää on pettää. Häntä saattaa oksettaa koko touhu.

Ennemmin sanoisin että jos mies todella on kolahtanut, mikään ei pitäisi häntä pois tuon miehen luota. Hän eroaisi ja kokisi että exän omalta perheeltä tuntuva sukukaan ei ole yhtä rakasta hänelle. Hän myös ymmärtäisi, että hyvistäkin ihmisistä saa erota jos haluaa. Ei ole velvollisuutta pysyä yhdessä vain koska joku on hyvä. Varsinkin kun tunteet ovat toisaalla.

Vierailija
38/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas epäilyttävä mies. Eronnut vuosia sitten, ei yhden yön suhteita, ei naisystävää? Kuitenkin komea, eli saisi jos haluaisi. Eikö miestä seksi kiinnosta?

Vierailija
39/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä lähtisin siitä liikkeelle. Jos hän oikeasti olisi minuun yhtä rakastunut kuin minä häneen, MIK

Mutta joo. Tästä nyt ehkä voisin ammentaa. Yritettävä alkaa miettiä vaan tuota, että jos hän haluaisi minut, hän ottaisi. Ja kun ei ota, ei oikeasti halua. 

Kiitos tästä. 

Ap

Ihan sama logiikka pätee sinuun. Tämä sinkkumies ei "tule ja ota" sinua, koska SINÄ et ole itse valmis tekemään hänen eteensä mitään. Sinä estelet. SINÄ et ole valmis eroamaan. Sinä järkeilet asiaa, jota ei voi järjellä ratkaista vaan tunteella. Tuo mies näkee ja haistaa sen sinusta.

Sinä olet varattu, ei hän. Sinussa siis on ihan helvetin iso punainen lippu, joka minut ainakin pitäisi sinusta kaukana. Hän näkee, että luultavasti aikoisit vain satuttaa häntä. Et ehkä tahallasi, mutta siihenhän se kuitenkin menisi. Sinä repisit hänestä huvin irti samalla kun pysyisit nykyisessä suhteessasi. Rakastuttaisit hänet itseesi aikomatta kuitenkaan ikinä oikeaan suhteeseen hänen kanssaan. Hän sitten olisi se joka joutuisi sinun rikottua hänen sydämensä olemaan se joka sinun jäljiltäsi joutuu kestämään särkyneen sydämensä ja nuolemaan haavansa. 

Minäkin pysyisin poissa sinun luotasi, vaikka miten olisin rakastunut. Juuri siksi kuinka sinun viestisikin jo huutavat totaalista vaiheilua. Halua päästä leikkimään rakkautesi kohteella ja kuitenkin haluaisit pitää jalan oven välissä kyllästyttävään, mutta turvalliseen suhteeseesi. Ei tuo sinun tunne ole aitoa rakkautta nähnytkään koska kykenet sitä noin vastustelemaan. Toivottavasti aviomiehesi saa tietää suudelmasta ja siitä miten et häntä rakasta.

Vierailija
40/252 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä saattaa olla suhde jonkun toisen kanssa. 

Mieti, että olisiko tuo ihailemasi mies ilman jonkinlaista suhdetta. Luultavasti ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan