Siis millaiset ne oikean kokoiset rintaliivit nyt sitten kuuluu olla?
Ostin viimeksi sellaiset jotka on mukavat päällä ja tuntuivat sopivilta. En kai tajunnut nostella käsiä ja hytkyä, koska käytössä ne nousee rintojen päälle, kun nostan kädet ylös.
No nyt sitten ostin pienemmät, jotka taas tuntuu vähän liian kireiltä, mutta ei nouse kun nostan kädet ylös. Nämäkö on sitten sopivat? Pelkään että rintaranka jumittaa näiden takia...
Ja ei, ei ole mitään "oikeaa liiviliikettä".
Kommentit (123)
Mittaat rinnanympäryksen rintojen alta, niin saat oikean ympärysmitan.
Napakka ympärys. Ihan liian suuri, jos nousee rinnan pääe.
Pitää olla sekä oikea kuppikoko että ympärysmitta. Minä käytin pitkään kokoa 80D ja eivät oikein ikinä istuneet. Sitten kävelin liivikauppaan ja ammatillaisen avustuksella valitsin liivit. Nyt minulla 70F-liivit ja istuvat täysin eivätkä nouse. Jos liivit nousevat ja olkapäät tipahtelevat, ympärysmitta on liian iso.
Jos menet liiviliikkeeseen, niin "asiantuntijat" myy joka kerta niin pienen ympärysmitan, että ahdistaa. Tiedän, ettei saa nousta takaa, mutta kyllä henki saisi kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Tämän mukaan ne ekat ostamani olisivat sopivat. Eivät ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minkä mukaan? Mikä oli mitta ja minkä kokoiset ostit?
Eri merkit on eri kokoisia. 95C Halpahallin liiveissä on ihan liian iso, kun taas 95C Kappahlin liiveissä on sopiva tai melkein jopa tiukka.
Jos nousee käsiä nostaessa, on liian iso ympärysmitta. Sopiva ympärys yleensä noin 5-10cm pienempi kuin rinnan alta otettu mitta. Ja aluksi mielellään uloimmassa hakasessa, koska löystyvät käytössä.
Jos kuppi on liian pieni, se voi myös saada liivit tuntumaan liian tiukalta. Kun sovitat liivejä niin kokeile niitä myös kireän trikoopaidan kanssa. Silloin näkyy hyvin sivuprofiilista, jos kuppi on liian pieni. Ei saisi tulla pullistumia rinnoista liivien yläpuolelle.
Yleensä moka liivien ostossa on liian suuri ympärys ja liian pieni kuppi.
Aina, jos liivi tuntuu huonolta niin pitää kokeilla pienempää ympärysmittaa ja isompaa kuppikokoa.
Niin napakat, ettei voi nostaa tissien yli avaamatta hakasia, tai korjata olkaimen kireyttä ilman, että ensin ottaa olalta pois. Muttei niin napakat, että pursuaa yli tai veri ei kierrä.
Vierailija kirjoitti:
Aina, jos liivi tuntuu huonolta niin pitää kokeilla pienempää ympärysmittaa ja isompaa kuppikokoa.
Tai toista liivimallia. Kaikki mallit ei sovi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minkä mukaan? Mikä oli mitta ja minkä kokoiset ostit?
Mitä se sulle kuuluu!!
Mulla on niin pienet rinnat etten ole ikinä löytänyt sopivia. Jos on pienet, minulle sopivat kupit, niin ympärysmitta on liian pieni. Ja päinvastoin, jos on sopiva ympärys, niin kupit liian isot. Liivitehtailjoilla tuntuu olevan käsitys, että pienirintaiset ovat pienen kokoisia muutenkin. Minä en ole. Ympärysmittaa kyllä löytyy, mutta rintoja ei. Kuinka voisin löytää sopivat, istuvat liivit? Ei auta mittanauhat, ne on kokeiltu.
Ei sellaisia ole kaikille.
Siis ihan oikeasti, tuskastelin saman asian kanssa teinistä asti. Mikään ei istunut kun rintani olivat oudon malliset pötköt. Käytin ihan järkyttävät summat liiveihin vuosien aikana. Menin rintojenpienennysleikkaukseen ja tämä ongelma jäi leikkauspöydälle, nyt tajuan että rintani olivat oikeasti vaan niin kummallisen muotoiset suhteessa ruumiiseeni että olisin saanut jotenkuten sopivat vain teettämällä sellaiset. Ehkä.
Liian iso ympärys jos noin nousee. Kokeile pienempää ympärystä, mutta isompaa kuppia, eli rinnakkaiskokoa.
Ja täällä on jo hyviä vinkkejä ja lisään vielä yhden: sen kuppien välisen suikaleen on tarkoitus olla ihossa kiinni. Liivit on vääränlaiset jos se on ilmassa.
Mun liivit pysyvät kohdallaan kun kumartuu tai nostaa kädet eikä tissit tai makkarat tursua. Sopivan tukevat mutteivat purista. Löydettyäni hyvät, ostan aina samoja. Kokoa on pitänyt välillä tarkistaa. Kaaritukia en voi sietää.
Mittaa itsesi tällä laskurilla https://www.abrathatfits.org/calculator.php ja sovita eri malleja. Myös toppaamattomia kangaskuppisia.