Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö puolisot laita mitään ruokaa tms valmiiksi kun toinen tulee kotiin töistä?

Vierailija
10.08.2026 |

Juttelin päivällä muutaman muun kanssa yliopiston ruokalassa. Minä laitan poikkikselle aina jotain lämmintä syötävää kun hän tulee kotiin varsinkin yövuorosta. Voi olla joku sämpylä minkä hän sitten sitten voi lämmittää mikrossa. Samoin kun on aikainen herätys niin on aamupuuro, vesi ja maito valmiiksi jääkaapissa. Ei tarvitse kun kiehauttaa ja lisätä hiutaleet niin hetken päästä pääsee syömään.
Kaksi muuta ihmetteli sitä. Niiden mielestä se ei kuulu heille. Miten te muut teette?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Puolison valtakuntaa ja määrää itte kaikesta. Ei voi.

Vierailija
2/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lämmintä ruokaa illalla. Puoliso osaa ihan itse ottaa jääkaapista jotain sitä ennen, jos tulee nälkä. Yleensä hän on ennen minua kotona, eikä ole kyllä koskaan tehnyt minulle sapuskaa valmiiksi. Yleensä syönyt sen, mistä olen koko päivän haaveillut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaako puoliso sulle?

Vai vaihtaako se renkaat autoon?

Vierailija
4/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen toki ruokaa molemmille. MUTTA Ihan selvää että jos tulee eri aikaan vaikka 22 maissa kotiin töistä, hankkii omat ruuat matkalta tai lämmittää jotain jääkaapista itse.

Vierailija
5/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen välttänyt tuota nykyisessä suhteessa parhaani mukaan. "Poikkikselle" jos alkaa piiaksi, ei siitä pestistä pääse ikinä eroon. Kohta se kuolee täyden jääkaapin ääreen, jos ei laita naaman eteen. Been there done that. 

Vierailija
6/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat tulee töistä suunnilleen samaan aikaan..

Vierailija
7/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vaimolle lämmintä ruokaa kun tulee kotiin reissusta. Olen muutenkin meillä se joka laittaa yleensä ruoat. Vaimo tekee enemmän töitä ja mulla on enemmän aikaa kokkailla, hän kokkailee viikonloppuisin...tekee jotain vähän parempaa sitten kun osaa sellaiset. 

Vierailija
8/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laitat veden ja maidon valmiiksi kattilaan jääkaappiin ettei poikkiksen tarvitse kuin lisätä hiutaleet, kiehauttaa eli siis tehdä se puuro? 🤔

No nyt on melko erikoista.

Vierailija
9/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aina ruuat. Mies ei tee ruokaa. Eikä se minua haittaa. Hän tekee sitten muuta hyödyllistä.

Vierailija
10/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laita. Minä teen ruoat.

Vierailija
11/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis laitat veden ja maidon valmiiksi kattilaan jääkaappiin ettei poikkiksen tarvitse kuin lisätä hiutaleet, kiehauttaa eli siis tehdä se puuro? 🤔

No nyt on melko erikoista.

Eiköhän tämä ole taas joku röllipoika, tuosta se viimeistään selvisi. Ihanko vesi ja puurohiutaleet jääkaappiin valmiiksi. 

Vierailija
12/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen meillä ruoat kun osaan sen paremmin. Mies hoitaa siivouksen ja kaupassa käymisen. 

Vierailija
13/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmittää sämpylän mikrossa??

Vierailija
14/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen välttänyt tuota nykyisessä suhteessa parhaani mukaan. "Poikkikselle" jos alkaa piiaksi, ei siitä pestistä pääse ikinä eroon. Kohta se kuolee täyden jääkaapin ääreen, jos ei laita naaman eteen. Been there done that. 

Ukkosi onkin syystä vain poikkis eikä aviomies. Kanssasi ei haluta naimisiin, koska et tee sellaisia asioita joita vaimot tekee.

Vierailija
15/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa laittaa ruokaa, mutta hoidan ostokset ja pidän huolen, että kaapissa on kaikki mitä puoliso tarvitsee, vaikka en itse syö niitä. Myös jotain kivoja yllätyksiä. 

Vierailija
16/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sämpylää mikroon? Sehän menee pilalle? Ja mikä ajatus tuossa puurossa on? 

Trololol... 

Vierailija
17/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aina olen laittanut ruokaa toiselle siinä missä itsellekin. Varsinkin jos toinen on yövuorossa niin jotain valmista kaappiin.

Nää vaan tosiaan on sellaisia, että siinä helposti luisuu palvelijaksi eikä sitä tosiaan itse saa mitään.

Mutta siis laitat puuron valmiiksi jääkaappiin? Miehen tarvitsee vain lisätä kaikki tarpeelliset ja keittää se? :D

Oispa kiva löytää sellainen, jonka kanssa nää huomioinnit menee tasapuolisesti.

Vierailija
18/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupuuro valmiina jääkaapissa? 

Vierailija
19/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukkosi onkin syystä vain poikkis eikä aviomies. Kanssasi ei haluta naimisiin, koska et tee sellaisia asioita joita vaimot tekee.

Luetunymmärtäminen? Nykyinen on aviomies. Jos ei yksi kokattu ateria päivässä riitä, niin saa mennä. 

Vierailija
20/49 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin silloin, kun olin vapaalla. En olisi oikein iljennyt olla laittamatta-nyt ollaan eläkkeellä, ja mies haluaa laittaa ruokaa. Laittakoon sitten.  Hän osaa tehdä hyvää ruokaa, mutta aika usein tekee samaa.

Oikeastaan en ole kovin innokas syömäänkään, syön koska ilmankaan ei kai kunnossa pysy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän