Pitäisikö vain ottaa joku joka ei sytytä seksuaalisesti ennemmin kuin olla yksin?
Varmaan kysymys jota moni joutuu pohtimaan. Myöskin taloudelliselta kannalta, koska yksin eläminen tulee kalliimmaksi kuin eläminen toisen kanssa. Kun on joskus ollut palavasti rakastunut ja tietää mitä se on niin tuntuu hyvin vaikealta tyytyä johon puhun vain käytännön asioiden takia. Sitten vielä jos on vakaumukseltaan kristitty, niin ei voi ottaa jotakuta vain väliaikaisesti siihen asti kunnes löytyy parempi, kuten monet tuntuvat tekevän.
Kommentit (111)
Naiset tekevän näin usein nuorina. Sitten kun on lapset tehty, erotaan ja etsitään niitä jotka sytyttävät seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä tavallaan otin, mutta silloin kun me mentiin naimisiin kyllä sytytti jo seksuaalisestikin kovaa. Se seksuaalinen vetovoima vaan syntyi hitaasti kaveruuden vuosien myötä, kun ihastuin toisen älykkyyteen ja persoonaan. Ulkonäkö oli alkuun lähinnä turn-off, olisin sanonut tiukasti EI ja yök, jos joku olisi ehdottanut, että sen kanssa mitään muuta kuin kaveruus. Mutta niin se vaan hitaasti 4 vuoden aikana kaveruus yhä syveni ja muuttui lopulta haluksi olla ja elää yhdessä, ja harrastaa seksiä yhdessä. Onnellisesti oltu naimisissa jo 12 vuotta.
Toi on hyvä mutta missä hitossa nykyään saadaan se vuosien platoninen kaveruus vastakk. sukupuolen kanssa... joku kerran kuukaudessa tapaaminen ei riitä rakastumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas ajattelen niin, että ainoastaan siinä tapauksessa, että olen todella rakastunut, niin otan jonkun. En missään tapauksessa vain siksi, että en ole yksin. Miksi sitä haluaisi tuollaisen suhteen, jossa ei ole rakastunut?
Mulle riittää ihastuminenkin, mutta tunteita pitää silti olla.
Onpas taas mielenkiintoista keskustelua. Ketjussa naiset kertovat kuinka vaikea on löytää mies joka kiinnostaa seksuaalisesti. Lukuisissa muissa ketjuissa naiset sanovat olevansa kuten miehet joita kiinnostaa seksuaalisesti lähes jokainen vastaantuleva vastakkaisen sukupuolen edustaja. 😅
Vierailija kirjoitti:
Onpas taas mielenkiintoista keskustelua. Ketjussa naiset kertovat kuinka vaikea on löytää mies joka kiinnostaa seksuaalisesti. Lukuisissa muissa ketjuissa naiset sanovat olevansa kuten miehet joita kiinnostaa seksuaalisesti lähes jokainen vastaantuleva vastakkaisen sukupuolen edustaja. 😅
Mitkä naiset? Minä en ainakaan ikinä ole kiinnostunut kuin sellaisesta miehestä, johon olen ihastunut. Ihan sama miten komea tai mahtava mies, en voisi kuvitella seksiä ilman tunteita. Mutta meitä on erilaisia. Joku muu ajattelee toisin.
Mä en tajua yhtään, että joku tekisi niin. Tietenkin parisuhteen pohjana pitää olla suuri roihuava rakkaus. Elämä on tosi raskasta muutenkin, joten elämän rakkaus tarvitaan kannattelemaan. Mieluummin yksin kuin vain tavan vuoksi.
Terkuin
35 vuotta sitten puuttuvan palasensa löytänyt
Vierailija kirjoitti:
Pistä linkki.
Joskus menneinä aikoina sitä otettiin taloon uutta "emäntää" tai "isäntää" leskeyden tullessa. Taloudellinen järkiavioliitto. Vaikka kuolleen vaimon sisko, niinkuin Raamatussakin taidetaan mainita näin asiaan liittyen.
Itse "tyydyin" nykyiseen vaimooni koska totesin että ei rahkeet muuhun riitä. Tämmöinen kuvio taitaa olla sitten loppuun saakka jopa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tällä palstalla 99% miehistä tyytyy, mitä se sitten tarkoittaakin.
Se luku on menossa alaspäin, kuka tahansa ei enää kelpaa. Yksi seuraus on, että naistenkin on vaikea löytää kiinnostavia miehiä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tällä palstalla 99% miehistä tyytyy, mitä se sitten tarkoittaakin.
Se luku on menossa alaspäin, kuka tahansa ei enää kelpaa. Yksi seuraus on, että naistenkin on vaikea löytää kiinnostavia miehiä nykyään.
Eniten melua on kyllä siitä että ei kelpaa kenellekään naiselle.
Kyllä minä mieluummin harrastan seksiä sellaisen kanssa, jota rakastan ja joka ei sytytä seksuaalisesti, kuin sellaisen kanssa jota en rakasta ja joka sytyttää seksuaalisesti. Koska ensin mainittu tuntuu kuitenkin paremmalta.
Voihan sitä olla palavasti rakastunut, vaikka toinen ei seksuaalisesti sytyttäisikään. Ne ovat niin erilaisia asioita.
Seksistä voi myös nauttia, vaikka kumppani ei erityisesti sytyttäisi.
On myös mahdollista, että vaikka kumppani ei aluksi sytytä, niin se asia muuttuu myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kipuilu on tässä paljon kovempi, ei miehillä ole hätää. Jos nainen tyytyy johonkin, hänen seksielämänsä tulee hyvin pian olemaan pelkkää "antamista" ja velvollisuutta hyvän aineellisen tason ylläpitämiseksi ja perherauhan säilyttämiseksi. Miehelle seksi ei missään vaiheessa muutu pelkäksi hammasta purren antamiseksi sellaisenkaan naisen kanssa, johon on tyydytty. T. ap.
Äläs nyt. Minun piti viimeiset viisi vuotta exän kanssa pitää naidessa silmiä kiinni ja ajatella kaikkia sarasieppejä ja lottahintsoja, että edes olisin saanut nallin palamaan. Oli se aika hammasta purren tehtyä suorittamista.
Ja miksi teit niin? Minä en ymmärrä, miten kukaan itseään ja puolisoaan kunnioittava ihminen viitsii käyttäytyä noin typerästi. Mitä sait sellaisesta toimituksesta? Enkä tarkoita, etteikö kaikil
Koska lapset, omakotitalo, kesämökki, purjevene ja muu elämänlaatu. Naisiahan nyt maailmassa on muitakin. Ja puuttuva avioehto.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevän näin usein nuorina. Sitten kun on lapset tehty, erotaan ja etsitään niitä jotka sytyttävät seksuaalisesti.
Kuka esimerkiksi? Äitisi?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä mieluummin harrastan seksiä sellaisen kanssa, jota rakastan ja joka ei sytytä seksuaalisesti, kuin sellaisen kanssa jota en rakasta ja joka sytyttää seksuaalisesti. Koska ensin mainittu tuntuu kuitenkin paremmalta.
En oikein usko tätä tekstiä naisen kirjoittamaksi, koska kyllä naiselle nämä kaksi ovat sama asia. Ei-seksuaalista rakkautta on korkeintaan rakkaus joitain isovanhempia tai vauvoja tai eläimiä kohtaan, mikä on täysin eri asia. En oikein edes pysty kuvittelemaan tilannetta jossa naisena rakastan miestä naisen rakkaudella voimakkaasti mutta en ollenkaan halua häntä seksuaalisesti...
Nopeasti kuihtuva seksielämä on seurasta just tuosta että on kelpuutettu joku vaan koska ei osaa olla yksin. Ei sitä kuule jaksa kauaa esittää että lempi leiskuu ja nähdä vaivaa toisen vuoksi, jos tunteet eivät ole aidot. Nämä suhteet ei kestä kuin heillä jotka kummatkin ovat sellaisia jotka eivät arvosta seksiä parisuhteen liimana.
Meillä mies lopetti yksipuolisella päätöksellä kaiken seksiin liittyvän impotenssi ongelmien myötä.
Eli eipä se seksuaalikemia välttämättä pitkässä suhteessa tarkoita että seksiä olisi jatkossakin.
Ystävyyssuhteessakin arki pelaa.
Vähemmän minua nyppisi jos en tuntisi vetoa kumppaniini kaikesta huolimatta.
Harmi tämä pikkukylässä asuminen. Ei kehtaa lääkäriin mennä. Enkä mitään ukaaseja aio ilmoille heittää.