Miksi lihon vaikka syön vähän?
Olen nyt vuoden ajan syönyt noin 1200 kcal päivässä. Olen pitkä ja painan 90 kg eli peruskulutukseni ei ole kaikkien matalin. Teen toimistotyötä, mutta kävelen joka päivä kesät talvet työmatkat 5 km ja lisäksi tulee touhuttua lapsen kanssa kaikenlaista eli sohvaperuna en ole. Silti paino on vain noussut tämän vuoden aikana vaikka tarkoitus oli laihtua. Ikää 45. Miksi paino ei putoa noilla kaloreilla?
Kommentit (125)
Sanokaapas te säästöliekki-jankuttajat miksi lihavuusleikatut eivät mene säästöliekille vaan laihtuvat dramaattisesti kun ovat niillä "liian vähillä" kaloreilla? Ja laihtuvat vieläpä vuosia, jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekisit lihaskuntoharjoittelua 3 tuntia viikossa, niin laihtuisit varmasti, vaikka söisit enemmän. Energiankulutuksesi on liian pieni ja keho yrittää kaikin tavoin pitää kaiken energian sinussa. Pelkällä kävelyllä laihtuminen on muutenkin käytännössä mahdotonta ellei sitten tee useamman tunnin kävelylenkkejä, mihin sinulla tuskin aika riittää. Suosittelen menemistä ohjattuun lihaskuntoharjoitteluun.
Laihtuminen onnistuu syömällä, liikunta on muuten hyväksi.
Ja siinä syömisessä tärkein on ruuan koostumus. Oikein koostettuna ruoka pitää kylläisenä vähällä määrällä ja laihtuminenkin onnistuu.
Kaloreitten LASKEMINEN on turhaa, koska kulutustaan ei voi mitenkään tietää.
Kun lukee näitä säästöliekki-mussutuksia, niin ei mikään ihme, että suomi on täynnä ylipainoisia :D
Itsellänikin kaksi hyvin ylipainoista kaveria, jotka aina yrittävät laihduttaa, mutta ei onnistu. Ihan vasta molemmat höpötti tuota, että syövät varmaan liian vähän. Eivät takuulla syö! Mutta ei ole minun asiani puuttua heidän syömisiinsä, joten siinä kun tekevät mitä haluavat.
Itse olen normaalipainoinen ja olin jossain vaiheessa ylipainon puolella, mutta laihdutin takaisin yksinkertaisesti syömällä vähemmän (harrastan kyllä myös liikuntaa) ja nyt käyn säännöllisesti puntarilla, ettei vahingossa paino nouse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokasi koostumus on sopimaton ja lisäksi liian vähän kaloreita.
Tämä tietenkin vain arvaus, ethän kertonut, mitä syöt.
Enkä sun syömisiä edes viitsi kysyä, koska todennäköisin vastaus on, että "Terveellistä ja monipuolista kotiruokaa" Mikä ei kerro syödystä ruuasta yhtään mitään.
Elimistö ei myöskään toimi koneen lailla, joten noi kaloreiden laskemiset on melko turhia, mutta onhan se kivaa askaretta ja laskemisen aika on syömisistä pois :)
Tsemppiä kuitenkin!
Jos kaloreita on vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu. Turha höpöttää liian vähistä kaloreista.
Tämä.
Olen nyt 3 viikkoa syönyt 1000kcal hyvin koostettua ruokaa ja tehnyt monta tuntia päivässä ruumiillista työtä. Paino pudonnut 2k
Kyllä voi. täys paastosin joskus 3 viikkoa, kahvia, vettä ja vitamiineja. samassa 3 viikossa rakensin autokatoksen metri tavarasta
Jos tekisit lihaskuntoharjoittelua 3 tuntia viikossa, niin laihtuisit varmasti, vaikka söisit enemmän. Energiankulutuksesi on liian pieni ja keho yrittää kaikin tavoin pitää kaiken energian sinussa. Pelkällä kävelyllä laihtuminen on muutenkin käytännössä mahdotonta ellei sitten tee useamman tunnin kävelylenkkejä, mihin sinulla tuskin aika riittää. Suosittelen menemistä ohjattuun lihaskuntoharjoitteluun.