Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisten ja miesten eriytyneet poliittiset näkemykset ja deittailu

Vierailija
19.05.2025 |

Olen siis 21M ja asun Helsingissä. Olen deittaillu pari vuotta mutta koska miesten ja naisten poliittiset näkemykset ovat eriytyneet niin paljon, siitä on tullut haastavaa. Itse olen oikeistolibertaari ja melkein kaikki naiset joita olen tapaillu ovat juuri vastakkaista näkemysrä. Ei tarvii olla täysin samat ajatukset ja arvor mutta kun ne ovat täysin roisella puolella samaa akselia nii on vähä haastavaa

Kommentit (393)

Vierailija
21/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin ongelman päättämällä 5 vuotta sitten, että tapailen vain ulkomaalaisia naisia, koska kyllästyin jo silloin siihen äm mien persuränttäykseen, kun ei mua huvita kuunnella treffeillä, miten joku harhoissaan elävä nainen luulee olevansa itse vähemmän rasisti ja jotenkin parempi ihminen haukkumalla muita.

M41

Vierailija
22/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ongelma oikein on, ap? Valitset niistä oikeistoliberaaleista naisista sulle sen sopivan ja problem solved.

Jos taas ihmettelet valinnanvaran vähyyttä niin ainoa keino on sorvata sitä omaa päätä vähän  vasemmistolaisemmaksi niin ehkä kelpaat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä mua ole koskaan haitannut naisen poliittiset mielipiteet, vaikka ne ovat usein vastakkaiset kuin minulla, kunhan nainen ei ole mikään suu vaahdossa politiikkaa jatkuvalla syötöllä öyhöttävä mt-tapaus. 

Sama täällä. Itse juttelen muutenkin politiikkajutut kavereiden kanssa ja naisen kanssa olen epäpoliittinen henkilö.

Sinua ei siis haittaa, että tunnette toisenne aika pintapuolisesti suhteessa? Joillain miehillä tosin tuntuu olevan niin, ettei ole niin kiinnostusta tutustua kumppaniin eikä väliä, tuleeko itsekään nähdyksi omana itsenään.

Pintapuolisesti suhteessa on parempi kuin syvällisemmin ilman suhdetta. Joistain asioista kannattaa naisten kanssa vain pitää pää kiinni niin elämä helpottuu. Voihan sitä keskustella syvällisemmin taiteesta, elokuvista, musiikista ym. aiheista, jotka eivät aiheuta riitaa.

Vierailija
24/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta. Miesten mielestä naiset ovat pilalla, naisten mielestä miehet ovat pilalla. 

Ongelmia tuntuu kuitenkin olevan lähinnä miehillä?

Vierailija
25/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis...kelle miehelle on vieläkin epäselvää että oikeistonpuoleinen politiikka on yleensä vahingollista naisille? Eivät kai useimmat naiset omia oikeuksiaan halua rajoittaa. Onko tämä nyt vieläkin teille täysi mysteeri?

Vierailija
26/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on niin että jos on nuori ja opiskelee isommassa kaupungissa niin naiset ovat lähinnä vasemmistolaisia. Tämä on kyllä kiva juttu niille vasemmistolaisille miehille.

Jos taas etsii oikeisto/konservatiivisia naisia niin kannattaa muuttaa maalle. Valinnanvaraa on sitten vaan aika vähän.

Tämä on vaan luonnonvalintaa?

Vierailija
27/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis...kelle miehelle on vieläkin epäselvää että oikeistonpuoleinen politiikka on yleensä vahingollista naisille? Eivät kai useimmat naiset omia oikeuksiaan halua rajoittaa. Onko tämä nyt vieläkin teille täysi mysteeri?

Tämä

Vierailija
28/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan totta. Miesten mielestä naiset ovat pilalla, naisten mielestä miehet ovat pilalla. 

Ongelmia tuntuu kuitenkin olevan lähinnä miehillä?

Niin. Naiset ovat täysin tyytyväisiä myös ilman miehiä, miesten mielestä naisten pitäisi pariutua heidän kanssaan vaikka mikä olisi (jotta miehille riittää seksiä ja palveluskuntaa,) ja samalla alistua heidän tapoihinsa ja näkemyksiinsä. Jos te miehet vaan opettelisitte olemaan onnellisia ihan omillanne, niin olisi kaikille kiva.

Vierailija
29/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan on niin että jos on nuori ja opiskelee isommassa kaupungissa niin naiset ovat lähinnä vasemmistolaisia. Tämä on kyllä kiva juttu niille vasemmistolaisille miehille.

Jos taas etsii oikeisto/konservatiivisia naisia niin kannattaa muuttaa maalle. Valinnanvaraa on sitten vaan aika vähän.

Asun Turussa, olen nainen ja kannatan oikeistoa. Olen kyllä 35v, että ehken sitten ole enää nuori;)

Vierailija
30/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Libertaari nainen on harvinaisempi kuin Jeesuksen toinen tuleminen.

Vierailija
31/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä mua ole koskaan haitannut naisen poliittiset mielipiteet, vaikka ne ovat usein vastakkaiset kuin minulla, kunhan nainen ei ole mikään suu vaahdossa politiikkaa jatkuvalla syötöllä öyhöttävä mt-tapaus. 

Sama täällä. Itse juttelen muutenkin politiikkajutut kavereiden kanssa ja naisen kanssa olen epäpoliittinen henkilö.

Sinua ei siis haittaa, että tunnette toisenne aika pintapuolisesti suhteessa? Joillain miehillä tosin tuntuu olevan niin, ettei ole niin kiinnostusta tutustua kumppaniin eikä väliä, tuleeko itsekään nähdyksi omana itsenään.

Pintapuolisesti suhteessa on parempi kuin syvällisemmin ilman suhdetta. Joistain asioista kannattaa naisten kanssa vain pitää pää kiinni niin elämä helpottuu. Voihan sitä keskustel

Vaikea uskoa, että jos toinen on vasemmistolainen ja toinen persu tai kokoomuslainen, pysyisi edes taiteesta tai edes viihteessä keskustelless piilossa ja salassa toisen nökemykset ja arvomaailma. Ja oikeistolainen politiikka vaikuttaa kulttuurin asemaankin melko paljon - ja moni oikeistolainenhan on varsin kulttuurinvastainen. Vai millaisia ne keskustelut muka ovat, joita voisi käydä ilman, että arvot tulevat mitenkään ilmi? Ei varmaan kovin syvällisiä keskusteluja voi olla nekään.

Ja toisaalta mitä vastaat, jos nainen kysyy, mitä mieltä olet jostain asiasta - valehteletko vai mumisetko jotain epäselvää, sanotko ettet tiedä vai yritätkö kiinnittää naisen huomion muualle? Vaikea uskoa, että tuollainen suhde voisi onnistua.

Ja mitä edes haet tuollaiselta suhteelta? Jos seksiä, niin eikö sitä saisi maksullisilta? Eihän tuollaisessa suhteessa edes pääse sellaiseen vaiheeseen, että voisi vaikka rakastua toiseen, joten mikä järki on käyttää valtavasti aikaa suhteessa olemiseen, jos ei se toinen ihminen kiinnosta ollenkaan, ja hänen kanssaan ollaan vain sukupuolen takia? 

Henk.koht. olisin mieluummin ilman suhdetta kuin pintapuolisessa suhteessa, jossa ei toisen kanssa voi puhua käytännössä mistään. En muutenkaan kaipaa pintapuolisia, yhdentekeviä ihmissuhteita elämääni.

Vierailija
32/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

(pahoittelen typoja, t. edellinen)

Vierailija
33/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne epämiehekkäät vassarit kelpaa edes feministeille.

Vierailija
34/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Libertaari nainen on harvinaisempi kuin Jeesuksen toinen tuleminen.

Joo tältä se tuntuukin. En ole muistaakseni ikinä tavannut sellaista Suomessa. ap

Vierailija
35/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä ongelma oikein on, ap? Valitset niistä oikeistoliberaaleista naisista sulle sen sopivan ja problem solved.

Jos taas ihmettelet valinnanvaran vähyyttä niin ainoa keino on sorvata sitä omaa päätä vähän  vasemmistolaisemmaksi niin ehkä kelpaat. 

Oikeistolibertaari ei oikeistoliberaali. ap

Vierailija
36/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylö

Vierailija
37/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikea uskoa, että jos toinen on vasemmistolainen ja toinen persu tai kokoomuslainen, pysyisi edes taiteesta tai edes viihteessä keskustelless piilossa ja salassa toisen nökemykset ja arvomaailma. Ja oikeistolainen politiikka vaikuttaa kulttuurin asemaankin melko paljon - ja moni oikeistolainenhan on varsin kulttuurinvastainen. Vai millaisia ne keskustelut muka ovat, joita voisi käydä ilman, että arvot tulevat mitenkään ilmi? Ei varmaan kovin syvällisiä keskusteluja voi olla nekään.

Ja toisaalta mitä vastaat, jos nainen kysyy, mitä mieltä olet jostain asiasta - valehteletko vai mumisetko jotain epäselvää, sanotko ettet tiedä vai yritätkö kiinnittää naisen huomion muualle? Vaikea uskoa, että tuollainen suhde voisi onnistua.

Ja mitä edes haet tuollaiselta suhteelta? Jos seksiä, niin eikö sitä saisi maksullisilta? Eihän tuollaisessa suhteessa edes pääse sellaiseen vaiheeseen, että voisi vaikka rakastua toiseen, joten mikä järki on käyttää valtavasti aikaa suhteessa olemiseen, jos ei se toinen ihminen kiinnosta ollenkaan, ja hänen kanssaan ollaan vain sukupuolen takia? 

Henk.koht. olisin mieluummin ilman suhdetta kuin pintapuolisessa suhteessa, jossa ei toisen kanssa voi puhua käytännössä mistään. En muutenkaan kaipaa pintapuolisia, yhdentekeviä ihmissuhteita elämääni."

Tämä asenne on juuri se miksi en halua politiikasta puhua. Ennakkoluuloisesti ajatellaan, että oikeistolainen olisi kulttuurivastainen. Jos pidän von Wrightin lintuaiheisista maalauksista, niin olenko nyt sitten piilopersu vai miten ihmeessä saat taidekeskusteluun sotkettua politiikan mukaan? Herkistä aiheista en ole oikein mitään mieltä, koska en ole ajatellut asiaa tai perehtynyt faktoihin riittävästi. Naisen uusi kampaus tai asuste on tietysti aina kaunis ja sopii hänelle hyvin :)

Minulle riittää kiva arki, jossa asiat toimivat ja kotiin on kiva tulla. En tarvitse töiden jälkeen mitään Israel-väittelyä tai maailmantuskalla mehustelua. Minulle riittää oikein hyvin, että pötkötetään sylikkäin katsomassa dekkaria ja arvaillaan murhaajaa tai pelataan yhdessä jotain strategiapeliä.

38/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aina kiinnostuu vääränlaisista naisista, niin silloin naismaku on pielessä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
39/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Jos aina kiinnostuu vääränlaisista naisista, niin silloin naismaku on pielessä. 

Pelkän ulkonäön perusteel tosi vaikeet sanoo

Vierailija
40/393 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on todella valitettavaa. Äitini oli vasemmistodemari, sosiaalityöntekijä, faija on klassinen maskuliininen mörökölli, kokoomusta äänestävä sotilas. Hyvin pyöri arkielämä ja väittelyäkin oli.

Mutu-tuntumalla sosio-ekonomistin ryhmien välien seurustelu keskenään oli luontevampaa ja varsinkin me 70-l. mukelot kasvoimme hyvin tasa-arvoisessa yhteiskunnassa - kiitos peruskoulun ja hyvinvointivaltion. Olen vasta 49v., ehtinyt kuitenkin nähdä Kekkosen, Itä-Berliinin- livenä oikeasti  etc. Nyt on ihan aito polarisaatio ilmassa - suurena osasyynä some ja digitaalisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme