Työhäpeä! Häpeätkö työtäsi? Miltä tuntuu olla ns. paskaduunissa?
Oletko koskaan hävennyt sitä mitä teet? En nyt halua luetella mitään työtehtäviä, mutta jokainen ehkä ajattelee joistain töistä että ovat jotenkin huonompia töitä, pienipalkkaisia tai vain vähän koulutusta vaativaa. Mitä työtä teet ja millaisissa tilanteissa olet hävennyt?
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Häpeän lähihoitajan työtä siksi, koska tällä palstalla lähihoitajia aina haukutaan.
Se, ettei moni halua itse lähteä lähihoitajaksi, johtuu usein siitä, että ala on raskas ja alipalkattu ei siitä, etteivätkö he arvostaisi lähihoitajien tekemää työtä. Päinvastoin, suurin osa ymmärtää hyvin, kuinka tärkeää ja vastuullista hoitotyö on. Valitettavasti alalla toimii paljon ihmisiä, joille työ ei ole sopiva. Tämä näkyy väistämättä työn laadussa ja vaikuttaa myös alan yleiseen maineeseen, vaikka mukana on paljon osaavia ja sydämellään työtä tekeviä ammattilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällasta kyselet, haluatko tuntea itsesi jotenkin paremmaksi?
En halua. Olen kiinnostunut häpeästä tunteena ja siitä kaikesta, mihin ihmiset sitä liittävät. Kiinnostaa myös kotihäpeä ja kehohäpeä käsitteinä. Ap
Sulla taitaa olla vähän henkisen puolen ongelmia.
Itsestäsi taidat puhua.
Häpesin, kun siivosin sairaalassa käytäviä ja potilashuoneita
Kaikki duunit missä palkka on alle mediaanin, on paskaduuneja. Minun palkka on alle, vaikka olet kouluttautunut alalle 5 vuotta, ja tämän lisäksi ne on olleet aina ja vain niitä pätkätöitä. Niillä ei tulevaisuutta rakenneta eikä sen enempää myöskään suunnitella. Työ on minulle vain sarja nälän sanelemia pakkoliikkeitä. Häpeän ja inhoan. Todella vastenmielistä pakkopullaa näiden 35 työvuoden jälkeen. Harvassa on ne päivän joista nautin työssä. Jos pärjäisin ilman töitä, en taatusti tekisi päivääkään töitä.
Oltiin samaan aikaan kokkikoulussa yhden Jannen kanssa. Kerran ajettiin emännän kanssa mäkin autokaistalle ja siellähän Janne oli luukulla ja naama oli häpeää mutrullaan. Ihan suotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tällasta kyselet, haluatko tuntea itsesi jotenkin paremmaksi?
En halua. Olen kiinnostunut häpeästä tunteena ja siitä kaikesta, mihin ihmiset sitä liittävät. Kiinnostaa myös kotihäpeä ja kehohäpeä käsitteinä. Ap
Sulla taitaa olla vähän henkisen puolen ongelmia.
Itsestäsi taidat puhua.
Oletko viisivuotias, kun argumentit on luokkaa "säpäs oot, lällällää"?
Kyllä häpeän. Insinöörinä paskaduunissa. Pakko on joku duuni olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häpeän olla rivisairaanhoitaja. Häpeän, kun minua vain alistetaan, vaikka työni on vastuullista, sillä jos teen virheen, voi se maksaa ihmishengen. Raskasta paskatyötä kirjaimellisesti, jatkuvaa ihmiseritteiden siivoamista ja potilaiden ja heidän omaistensa valitusten kuuntelua. Sairaanhoitaja on pelkkä palvelija, jota kyykyttävät niin lääkärit, lähihoitajat kuin laitoshuoltajat. Ja vaikka miten ammattitaidolla ja tunnollisesti tekee työnsä, niin eipä kiitoksen sanaa kuulu. Suomen nuorisolle sellainen neuvo, että valitse mikä tahansa muu ammatti.
Kyllä se on laitoshuoltaja, jota yritetään kyykyttää -jos nyt edes huomataan. Minä vain en suostu sellaiseen. T. Siivooja
Jännä juttu, mä olen tehnyt sitä kohta 23 vuotta, ja törmännyt kyykytykseen viimeksi noin 20 v sitten. Eihän se tietysti toimikaan nyt, kun lääkärikuntakin näyttää opiskelijapojilta ja itse on täti-iässä, mutta ovat asetelmatkin muuttuneet. Lääkärit ovat nykyään ihmisiä, hoitajat ihan tyytyväisiä, että olen paikalla, sillä muuten he tekevät minunkin työni (näinkin on käynyt, jopa osastonhoitaja on ollut ns kauhan varressa, potilaiden on kuitenkin saatava ruokansa). Eritteitä en muista koska olisin viimeksi siivonnut. Mukava palkka vaivannäköön nähden näin asuntolainan jälkeen. Mä olen puolikas, lähden vapaalta tuplapalkalla. Siinä on etunsa, kun muut pitävät tätä paskaduunina, työvoimapula on ikuinen ja halpuutuskin on peruttu kun menivät tekemään ne miljoonavahingot eräässä magneetissa. 😄
Täh...
Ei mitään työtä pidä hävetä.
Sen sijaan toivoisin, että loisivat vasemmistolaiset tajuaisivat edes vähän hävetä sitä, että elävät toisten työllä.
Joo hävettää, kun kaikki tietää kuinka palon tienaan. Itsekin olen sitä mieltä, että tienaan liikaa siihen verrattuna mitä työtä teen.
Teen pskaduunia enkä edes kehtaa sanoa ammattiani mutta minkäs teet kun olen niin t yhmä eikä äly riitä parempiin töihin. 20 v työuraa takana enkä ole ikinä tienannut yli 2000 e.
Vierailija kirjoitti:
Häpesin, kun siivosin sairaalassa käytäviä ja potilashuoneita
Mä en. Pistin ne rahat sijoituksiin, ja niistä kasvoi ihan mukava pesämuna.
Työssä ei ole mitään vikaa, mutta paikka meh..
Vierailija kirjoitti:
Työskentelin aiemmin vuosikaudet siivoojana ja silloin kyllä häpesin ammattiani, enkä mielellään tuonut sitä esille. Amk-tutkinto oli ihan muulle alalle, mutta kun töitä ei sillä alalla ollut ja pakko oli jotain tehdä, niin siivosin sitten.
Tuohon aikaan siivoojaksi pääsi vielä suht helposti ilman koulutusta. Asenteet olivat useimmilla todella vähätteleviä ja sain myös ihmettelyä miksi en työllisty koulutusta vastaaviin töihin. Opin lopulta pitämään töistäni, mutta huonon palkkauksen ja työn fyysisen luonteen takia kouluttauduin uudelleen.
Tuttua. Minäkin työskentelin siivoojana DI:n papereilla ja kouluttauduin myöhemmin uudelleen. En kertonut edes työkavereille koulutustaustastani kun hekin olisivat ihmetelleet, miksi DI on siivoustyössä.
Lidin työntekijä, monesti aistii että jotkut pitävät paskaduunina mutta tykkään. Haluan tehdä työni hyvin. Asiakkaat on mukavia, työyhteisö paras, meillä on töissä kivaa ja palkkakin riittää hyvään elämiseen täällä syrjempänä missä asuminen halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Täh...
Ei mitään työtä pidä hävetä.
Sen sijaan toivoisin, että loisivat vasemmistolaiset tajuaisivat edes vähän hävetä sitä, että elävät toisten työllä.
Saatana persu, ei niitä töitä ole. Munkin "paskaduunia" oli havittelemassa moni muu, ja koska tahansa mieluummin siellä kuin tukien varassa.
Paskaduunia teen henkilökohtaisena avustaja.
Siinä on välillä sellainen olo, että on työnantajan ja hänen sukulaistensa hyödyntämä ilmainen kamaripalvelija. Olen siellä kaatamassa kahvia täysin toimintakysykyisille ihmisille, jotka tulevat työnantajan luokse kylään. Ja yllätys yllätys, tulevat juuri siihen kellonaikaan, kun tietävät avustajan olevan paikalla. 😆
En silti häpeä työtäni. Häpeän näitä sukulaisia yms., jotka tunkevat avustajan työaikana paikalle.
Puhelinmyyjänä. Tänä aikana on vaikea päästä yli 2000 kk . Toki on kiinni mitä myy, mutta ei kaikki ole itsestä kiinni. Myytävä tuote ja suhdanteet vaikuttaa
Ei hävetä, mutta ketuttaa.
vakaope
Tuo on hyvä palkka. Mitä sillä on parisuhteen kanssa tekemistä, en ymmärrä. Koskaan ei ole suhteeseen ryhtyessä puhuttu tuloista minkään ehtona.