Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhäpeä! Häpeätkö työtäsi? Miltä tuntuu olla ns. paskaduunissa?

Vierailija
17.05.2025 |

Oletko koskaan hävennyt sitä mitä teet? En nyt halua luetella mitään työtehtäviä, mutta jokainen ehkä ajattelee joistain töistä että ovat jotenkin huonompia töitä, pienipalkkaisia tai vain vähän koulutusta vaativaa. Mitä työtä teet ja millaisissa tilanteissa olet hävennyt?

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeätkö olla typerä aloittaja?

Vierailija
22/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällasta kyselet, haluatko tuntea itsesi jotenkin paremmaksi?

En halua. Olen kiinnostunut häpeästä tunteena ja siitä kaikesta, mihin ihmiset sitä liittävät. Kiinnostaa myös kotihäpeä ja kehohäpeä käsitteinä. Ap

Tuli vain sellainen olo, että kalastelisit jotakin. Ei ole joku tuttusi paskaduunissa ja halusit vain kuulla miltä siitä mahdollisesti tuntuisi, jos häpeää työtään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeätkö olla typerä aloittaja?

Häpeätkö olla älyvapaa kommentoija?

Vierailija
24/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, hävettää olla koko ajan kerjäämässä rahaa yrityksiltä että saataisiin jotain EUlta tai Business Finlandilta. Todella noloa kuinka alas yliopistojen professorit on ajettu, koko ajan pitäisi olla kerjäämässä ja huoraamassa rahaa.

Vierailija
25/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu siitä, miten 'paskaduuni' määritellään. Itse teen tylsää toimistotyötä, jonka kone hoitaisi varmaan nopeammin. Työssäni ei tarvitse erityistä älykkyyttä, ja sen voisi oppia melkein kuka tahansa. Firma voisi löytää minun tilalleni korvaajan parissa päivässä.

Joskus ihmiset ihmettelevät, miksen ole jossain haastavammassa työpaikassa, ja se voi vähän nolottaa.

Mutta toisaalta, maksan veroja, joten kyllä siitä jotain hyötyäkin on yhteiskunnalle. :D

Vierailija
26/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. Häpeän ihmisiä jotka häpeävät jotakin normaalia työtä.

Vierailija
27/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa paskaduuneja ja sitä, että tekee töitä ei tarvitse koskaan hävetä. Sitä pitää hävetä jos kulkee joutilaana muiden elätettävänä.

Vierailija
28/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä ei pidä koskaan hävetä. Työ ei ole itsestäänselvyys, nykyään on onnekas jos tulee valituksi työhön.

Palkka joskus hävetti niin paljon etten kehdannut sanoa sitä ääneen. Nykyään minulla on enempi koulutusta ja parempi palkka. 

Vierailija
29/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän sitä, että olen pitkälle ja korkealle kouluttautunut, mutta en ole työllistynyt opiskelemalleni alalle. Niskassa tuhansien eurojen opintovelat ja työsuhteet ovat määräaikaisia tehtäviä paskaduuneissa, jotka ei liity millään tavalla opiskelemaani alaan. Hävettää että käytin vuosia opiskellakseni alaa, jolla huonot työllistymismahdollisuudet ja olen jo tippunut alan kelkasta jumittaessani näissä vaatimattomissa duuneissa. 

Vierailija
30/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienempi paha kuin selitellä työvoimavirkailijalle.

Vierailija
31/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän lähihoitajan työtä, en hävennyt ennen, kun työskentelin valmistumisen jälkeen hoitajana, mutta kun korkeakouluttauduin, johduin pitkälle lomautukselle, kun työt loppui oman alan paikasta, enkä työllistynyt amk-ammattini tehtäviin tarpeeksi nopeasti, jouduin pakon edestä hakeutumaan taas hoitoalalle, rahat oli niin loppu. Nyt hävettää tehdä tätä paskaduunia amk-paperit taskussa ja en saa koulutustani vastaavaa työtä. Haen kokoajan oman alani paikkoja ja toivon, että hoitsun hommat on pian ohi, ja ettei ikinä enää tarvis mennä huonosti palkattuun vuorohelvettiin.

Vierailija
32/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän olla rivisairaanhoitaja. Häpeän, kun minua vain alistetaan, vaikka työni on vastuullista, sillä jos teen virheen, voi se maksaa ihmishengen. Raskasta paskatyötä kirjaimellisesti, jatkuvaa ihmiseritteiden siivoamista ja potilaiden ja heidän omaistensa valitusten kuuntelua. Sairaanhoitaja on pelkkä palvelija, jota kyykyttävät niin lääkärit, lähihoitajat kuin laitoshuoltajat. Ja vaikka miten ammattitaidolla ja tunnollisesti tekee työnsä, niin eipä kiitoksen sanaa kuulu. Suomen nuorisolle sellainen neuvo, että valitse mikä tahansa muu ammatti. 

Vierailija
33/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena häpesin työtäni, nykyään olen iki onnellinen, että sain kasvaa ja kehittyä yhteiskunnan näköala paikalla. Toki palkka oli vähän niinkuin vitsi, työmäärään ja vaatimuksiin verrattuna. Mutta oli muita etuja, joita arvostin, sekä päivätyö. 

Vierailija
34/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, vaikka työni on se, mitä moni ajattelee välivuotta pitävän nuoren työnä. Työskentelen Koulunkäynninohjaajana ja olen siinä hyvä. Tuen ja kuuntelen lapsia ja usein työskentelen juuri heidän kanssa keillä on paljon hankaluuksia, niin oppimisessa , kuin elämässä. Olen kuuleva korva, kun jännittää koe, tai uudelle luokalle siirtyminen. Tai, kun isovanhempi on kuollut, tai vanhemmat eroamassa. Tuen kaverisuhteiden kehittymistä ja pyrin antamaan lapsille ymmärryksen siitä, miten arvokkaita ovat. 

Vierailija
35/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla työpaikassa jota häpeää ja joka ei edes tuota mitään kunnollista. Että siitä olisi apua jollekin eettisellä tavalla. Jos se on vaan että siellä käydään ja joku mittaa että käy siellä.

Vierailija
36/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua. Olen kiinnostunut häpeästä tunteena ja siitä kaikesta, mihin ihmiset sitä liittävät. Kiinnostaa myös kotihäpeä ja kehohäpeä käsitteinä. Ap

Tuli vain sellainen olo, että kalastelisit jotakin. Ei ole joku tuttusi paskaduunissa ja halusit vain kuulla miltä siitä mahdollisesti tuntuisi, jos häpeää työtään?

Nämä tuntemukset kertovat kyllä pelkästään sinusta itsestäsi. Kenelle tulee tuollainen ajatuskulku edes mieleen? Todella kaukaa haettua. Koet epäilemättä paljon häpeää jostakin. Häpeähän on sitä, että kuvittelee muiden ajattelevan jotain ikävää, mitä he ehkä eivät edes ajattele. Usein kyse on vain oman pään sisäisistä asioista.

Eri

Vierailija
37/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeän olla rivisairaanhoitaja. Häpeän, kun minua vain alistetaan, vaikka työni on vastuullista, sillä jos teen virheen, voi se maksaa ihmishengen. Raskasta paskatyötä kirjaimellisesti, jatkuvaa ihmiseritteiden siivoamista ja potilaiden ja heidän omaistensa valitusten kuuntelua. Sairaanhoitaja on pelkkä palvelija, jota kyykyttävät niin lääkärit, lähihoitajat kuin laitoshuoltajat. Ja vaikka miten ammattitaidolla ja tunnollisesti tekee työnsä, niin eipä kiitoksen sanaa kuulu. Suomen nuorisolle sellainen neuvo, että valitse mikä tahansa muu ammatti. 

Kyllä se on laitoshuoltaja, jota yritetään kyykyttää -jos nyt edes huomataan. Minä vain en suostu sellaiseen. T. Siivooja 

Vierailija
38/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä niinkän työ vaan palkka. 2900eur/kk bruttopalkalla ei voi edes parisuhteesta tai rakkaudesta haaveilla.

Vierailija
39/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästin äsken ison pierun. Ei hävetä.

Samoin. Itse piereskelen häpeämättä työpaikalla.

Vierailija
40/103 |
18.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla taitaa olla vähän henkisen puolen ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan