Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhäpeä! Häpeätkö työtäsi? Miltä tuntuu olla ns. paskaduunissa?

Vierailija
17.05.2025 |

Oletko koskaan hävennyt sitä mitä teet? En nyt halua luetella mitään työtehtäviä, mutta jokainen ehkä ajattelee joistain töistä että ovat jotenkin huonompia töitä, pienipalkkaisia tai vain vähän koulutusta vaativaa. Mitä työtä teet ja millaisissa tilanteissa olet hävennyt?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hävennyt ollessani hyllyttämässä jotain kylmäkaappituotteita ruokakaupassa ja joku puolituttu vanha luokkakaveri tullut kauppaan ja nähnyt mut hikisenä siinä kaupan työliivissä ähkimässä. Olisi pitänyt vaan käydä ne koulut paremmin loppuun.

Vierailija
2/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpesin työharjoittelussa opiskeluaikoina kun ulkoilutin kehitysvammaisia kadulla. Tyhmää, tiedän. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ on arvokasta, turhaa hävetä. Enemmän saisi hävetä kotona makaavat työkykyiset.

Vierailija
4/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän lähihoitajan työtä siksi, koska tällä palstalla lähihoitajia aina haukutaan. 

Vierailija
5/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästin äsken ison pierun. Ei hävetä.

Vierailija
6/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paskaduunissa" olen, eli maanrakennus alalla lapiomiehenä, aka kaivinkoneen perämiehenä. En häpeä ja palkka on ihan ok. Fyysisesti raskasta hommaa on, vaan jonkun se on nämäkin hommat tehtävä. Mielummin tämä kuin ilan töitä.

Vierailija
7/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetti olla tarjoilijana ketjuravintolassa. Huonosti palkattua raskasta työtä. Tein sitä silti monta vuotta.

Vierailija
8/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoaikatyötä tekevä erikoistuva lääkäri, palkkani on samaa luokkaa kuin sairaanhoitajilla. Samaan aikaan täällä palstalla huudetaan, kuinka lääkärit saavat kymppitonnin kuukausipalkkaa osa-aikatyöstä.

Vierailija
9/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokoaikatyötä tekevä erikoistuva lääkäri, palkkani on samaa luokkaa kuin sairaanhoitajilla. Samaan aikaan täällä palstalla huudetaan, kuinka lääkärit saavat kymppitonnin kuukausipalkkaa osa-aikatyöstä.

Nii häpeätkö siis työtäsi?

Vierailija
10/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeän lähihoitajan työtä siksi, koska tällä palstalla lähihoitajia aina haukutaan. 

Älä häpeä. Ilman hoitajia porukat hoitaisivat lapset, vanhukset ja sairaat ja vammaiset itse.

Vierailija
11/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä työtani, mutta työnantajaani kylläkin (eräs hyvinvointialue).

Vierailija
12/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä mitään.  Mua ei kiinnosta mitä musta ajatellaan.

Vierailija
13/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii häpeätkö siis työtäsi?

Kyllä, varsinkin kun jotkut luulevat minun olevan rikas lääkäri. Asun vuokralla lähiössä, kuljen bussilla töihin ja maksan opintolainaa. Joskus jotkut potilaat on sairaalasta lähtiessä osuneet samaan bussiin ja ihmetelleet ääneen, miten lääkärikin VOI matkustaa bussilla. Tavallaan huvittavaa tietysti.

Vierailija
14/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä työ on ns. paskaduuni, joten en osaa vastata.

En ole korkeakoulutettu, töitä on aina löytynyt ja työpaikkaa olen aina vaihtanut kun on alkanut siltä tuntumaan että on aika vaihtaa.

"Sossun luukulla " en ole koskaan ollut ja olen saanut asuntolainani maksettua ja mukulat elätettyä. 

Mitään työpaikkaani en ole koskaan hävennyt ja työni olen aina hoitanut asiallisesti. 

En ole opiskeluun tai uran luomiseen elämässäni panostanut, mutta silti on töitä riittänyt. Elämä on muutakin kuin työ ja ammatti, ihminen on muutakin kuin työnsä ja ammattinsa.

Vierailija
15/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällasta kyselet, haluatko tuntea itsesi jotenkin paremmaksi?

Vierailija
16/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelin aiemmin vuosikaudet siivoojana ja silloin kyllä häpesin ammattiani, enkä mielellään tuonut sitä esille. Amk-tutkinto oli ihan muulle alalle, mutta kun töitä ei sillä alalla ollut ja pakko oli jotain tehdä, niin siivosin sitten.

Tuohon aikaan siivoojaksi pääsi vielä suht helposti ilman koulutusta. Asenteet olivat useimmilla todella vähätteleviä ja sain myös ihmettelyä miksi en työllisty koulutusta vastaaviin töihin. Opin lopulta pitämään töistäni, mutta huonon palkkauksen ja työn fyysisen luonteen takia kouluttauduin uudelleen. 

Vierailija
17/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoranaisesti häpeä, mutta en mielelläni sano ammattiani ääneen vieraille ihmisille tai ainakaan lasteni sosiaalisissa ympyröissä. Mielikuvat ammattikunnasta elävät aika voimakkaina. T: Lastensuojelun sosiaalityöntekijä

Vierailija
18/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tällasta kyselet, haluatko tuntea itsesi jotenkin paremmaksi?

En halua. Olen kiinnostunut häpeästä tunteena ja siitä kaikesta, mihin ihmiset sitä liittävät. Kiinnostaa myös kotihäpeä ja kehohäpeä käsitteinä. Ap

Vierailija
19/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän, olen mitään sanomaton hoitaja. Tarkemmin kätilö. Silloin kun opiskelin, en osannut yhtään ajatella, että ihmiset vähättelevät niin paljon meitä hoitajia. Kaikki ajattelevat vain, että lääkkikseen olisin halunnut, mutta rahkeet eivät riittäneet. Se ei todella pidä paikkansa, koska lääkärin työssä on paljon sellaista mistä en pitäisi ja ainoastaan turhautuisin. 

Vierailija
20/103 |
17.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hävennyt ollessani hyllyttämässä jotain kylmäkaappituotteita ruokakaupassa ja joku puolituttu vanha luokkakaveri tullut kauppaan ja nähnyt mut hikisenä siinä kaupan työliivissä ähkimässä. Olisi pitänyt vaan käydä ne koulut paremmin loppuun.

No, siitä uraputkesta voi pudota koulujakin käynyt kun elämä päähän potkii. Puolisoni työskentelee lähikaupassa, vaikka yo-tutkinto on ja pari ammattia opiskeltuna. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi