Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valaistumisen/ykseyden tiloja. Minulle tapahtui eilen jotain poikkeavaa. Tietääkö täällä kukaan näistä asioista?

Vierailija
16.05.2025 |

Minulla ei ole psyykkisiä häiriöitä, en kuule harhoja tai näe. Olen muuten kyllä aika valveutunut ihminen ja kyseenalaistan paljon asioita. Olen sellainen omassa päässäni ja kehossani oleva pohdiskelija joka katselee elämää ns sivussakatsojana mutta on myös omalla tavallaan aktiivisena toimijana. 

Minulle erilaiset valaistumisen tilat joskus näyttäytyvät hetkellisesti. Uskon sen olevan yleisempää kuin siitä puhutaan. Näitä olisikin mieleniintoista kuulla jos jollakin olisi jaettavana. 

Eilen minulle tapahtui niin, että makasim sängyllä. Keho tuntui todella kevyeltä, kuin minua olisi kannateltu. Tunsin sen, tunsin henkiä lähelläni vaikka en siis koskaan tuollain ole tuntenut. Samaan aikaan minut valtasi lämmin olo ja rinnalla olevani käsi tuntui sulautuvan kehooni. Aivan kuin rintani ja käteni eivät olisi eri kehonosia vaan tunsin täysin kehoni olevan yhtä sulaa lämmintä energiaa. Minulla oli varmasti värähtelytasot korkeammalla kuin normaalisti. Nämä ovat ihania hetkiä ja ainakin toistaiseksi harvinaisia olleet. Ehkä nyt kun alan avautumaan enemmän niin olisi ihanaa kokea enemmänkin. 

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitetaanko tuolla ykseyden tilalla sellaista rauhan tilaa?

Varmaankin.

Vierailija
82/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivot tekee tepposiaan.

Millaisia kepposia aivot tekevät sinulle, kertoisitko ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta silti, ois ehkä tylsää olla ilman omaa luonnetta(ego ?) Huonot puolet luonteestani pois, niin sitten(ettei se olisi "väkisin" väännetty pois, silti jotenkin ajattelen minä, en osaa ajatella "me kaikki samanluontoisia, samanlaisia)

Eläimetkään yleensä ei ole "syntisiä" ja niilläkin on eri luonteet   :)

Vierailija
84/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap vielä haluat että kommentoidaan?

Tiesitkö, että out-of-body-kokemuksen pystyy ihan opetellakin?

No kumma kun tossa kuvassa ei ole vielä äijäkin päällä ?

Vierailija
85/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rukoile Jumalaa, hän kuulee. Kaikenmaailman värähtelytasot ja sellaiset voivat tuntua ihanilta, ja egoa hyväileviltä mutta ovat kaunis harhautus.

Mistäs sä sen tiedät? Ootko kokeillut?

Olen, molempia. Vain toinen oli kunnollinen hommeli, ja toinen tyhjä lelu jossa piilee ansa joka näkyy vasta ajan kanssa.

Mitä ajasta horiset?

Jos et sen vertaa edes tiedä että aikaa ei ole olemassa niin älä tuke tänne viisastelemaan.

On aika, kellosta näät

-Tässä ei ole kellon ajasta kyse-

Oisko oma kokemus ajan kanssa vaan yksinkertasesti ?

Vierailija
86/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rukoile Jumalaa, hän kuulee. Kaikenmaailman värähtelytasot ja sellaiset voivat tuntua ihanilta, ja egoa hyväileviltä mutta ovat kaunis harhautus.

Harhautus mistä? Jumalan lahja ne ovat siinä missä jalkasi ja kätesikin ovat.

Vierailija
87/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä uushenkisyys hommat on vaarallisia, jos vähääkään mt ongelmaa.

Eivät korjaa mitään, antavat harhoja, uskoa vääriin asioihin.

Meillä on yksi jumala. 

Et taida ymmärtää mitään elämästä.

Ongelmia tulee jos on tullakseen, ihan sama päätätkö elää tavallista elämää tai omasta mielestäsi jotakin henkistä elämää.

Samaa elämää se on silti. 

Mielenterveydestä kannattaa aina pitää huolta mutta kannattaa myös muistaa että joskus tie vie vaikeuksienkin kautta voittoon.

Lopetetaan se demonisointi.

Joo, ja iloisista vilpittömistäkin asioista voi oppia ja "jalostua" hyväksi ihmiseksi.

Vierailija
88/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä uushenkisyys hommat on vaarallisia, jos vähääkään mt ongelmaa.

Eivät korjaa mitään, antavat harhoja, uskoa vääriin asioihin.

Meillä on yksi jumala. 

Et taida ymmärtää mitään elämästä.

Ongelmia tulee jos on tullakseen, ihan sama päätätkö elää tavallista elämää tai omasta mielestäsi jotakin henkistä elämää.

Samaa elämää se on silti. 

Mielenterveydestä kannattaa aina pitää huolta mutta kannattaa myös muistaa että joskus tie vie vaikeuksienkin kautta voittoon.

Lopetetaan se demonisointi.

Joo, ja iloisista vilpittömistäkin asioista voi oppia ja "jalostua" hyväksi ihmiseksi.

Että muka aina pitäisi ikävistä asioista/tapahtumista, muka olla "kasvamassa"  pyhään päin..

Vierailija
89/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niissä kaksoisliekkisuhteissa sen miehen on oltava rikkaampi kuin naisen?

Henkisissä piireissä on muoti-ilmiöitä. Nyt monet kuvittelevat olevansa jossain kaksoisliekkisuhteessa. Sitten on ollut jotain yksisarvis- ja delfiinienergioita sun muuta. Pidemmällä ns. henkisen kehityksen tiellä olevat naureskelevat näille muoti-ilmiöille. 

Ei ole kyllä kovin kehittnyt jos naureskelee toisille. Kuulostaa pseudokehitykseltä.

Vierailija
90/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensiksi pitää torjua enkelikasetteja tuovat henkilöt. He yrittävät tartuttaa tämän mielenterveyden haitan toistelemalla loitsujaan jotka eivät millään tapaa ole rationaalisia.

Nämä "henget" tunnetaan monella eri nimellä, mutta lopputulenema on sinänsä terveen ihmisen sairastuttaminen jotta hän on otollinen liitettäväksi johonkin tätä asiaa harjoittavaan seuraan palvelijaksi.

Aasiassa on monia tyylisuuntia joihin kuuluu oikea meditaatio, jossa ihminen tavoittelee harmoniaa sisimpänsä kanssa, nämä ovat puhtaita ja varauksettomia pyrkimyksiä tasapainottaa ihmisen henkistä balanssia toisin kuin satuihin ja loruihin perustuvat enkelit ja peikot joilla rajoitetaan ihmisen käytöstä tiettyyn sabloonaan. Heidän sabloonaan.

Yksettä ei ole, on vain miljardeja ihmisiä joilla on jokaisella oma tietoisuus, energia, ja kyky tuottaa vaikutusta muihin ihmisiin. Aasialaiset meditaatiot, uskonnot ja elämänkatsomus ovat paljon länsim

Jeps mutta sanoisin ennemminkin että se kaiken alkulähde on jossakin intian suunnilla, eikä itä-aasiassa. Itä-aasiassa on paljon mielenkiintoista kulttuuria, mutta he eivät puhu totuudesta.

Vierailija
91/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä pääse tästä oikeastaan koskaan puhumaan, niin kirjoitan tänne.

Ensinnäkään en ole hengellinen ihminen, en uskonnollinen ihminen, en meditoi, en joogaa, en käytä huumeita ja olen IT-nörtti.

Toisekseen, traumatisoiduin lapsena vakavasti. Tämän seurauksena aikuisena olen käyttänyt vuosia traumaterapiaan ja myös psykofyysiseen fysioterapiaan, jotta traumat saataisiin purettua kehosta ja mielestä. Nyt lopulta vuosien työskentelyn tuloksena saatiin keskushermostoni rauhoittumaan eli läpi elämän jatkunut taistele-pakene -tila purkautui kehosta ja sain viimein vain olla ja rentoutua. Ryhti suoristui ja lakkasin pelkäämästä ihmisiä.

Olin traumojen kanssa kasvanut sellaiseksi ihmiseksi, joka suorittaa elämää ja opintoja ja työelämää, joka haluaa aina olla turvassa ja suojassa ja kontrolloida itseäni ja ympäristöäni, etten vain joudu häpäistyksi tai vaarallisiin tilanteisiin. Toisin sanoen egoni suojamenetelmät olivat käytännössä identiteettini. Traumat ja egoidentiteetti olivat tosi kietoutuneet toisiinsa. Ja kun traumat purkautuivat ulos, niin muutamassa kuukaudessa egoni ja koko identiteettini jotenkin luhistui.

No, tätä egon syrjään siirtymistä kai monet tavoittelevat hengellisellä matkallaan, mutta en oikein osaa sanoa, että onko se nyt niin siistiä sitten kuitenkaan? En enää välitä muiden ihmisten asioista, tunnen olevani vain etäinen tarkkailija kehossa, koen voimakkaasti sen että en ole "mitään" eikä minulla ole halua olla ihmisenä mitenkään erityinen. Minun ei tarvitse enää olla oikeassa missään asiassa, En kaipaa turvaa tai suojaa ulkopuolelta koska turvan tunne tulee niin voimakkaasti itseni sisältä. En halua suorittaa, en halua miellyttää ketään, ei kiinnosta mitä muut minusta ajattelevat. Olin ennen kunnianhimoinen ja tämä ihminen kuka olin aiemmin on minulle nyt täysin vieras henkilö. Kun identiteettini romahti, niin jätin myös kumppanini samantien. Hän oli myös kunnianhimoinen suorittaja ja en kokenut enää mitään vetovoimaa häntä kohtaan kun egoni suojaus laski. Koen myös voimakkaasti niitä tiloja, että olen yhtä kaiken kanssa, mutta en oikeastaan jaksa niihin kiinnittää huomiota, kun ovat enemmän sellaista spirituaalista universumijuttua.

Ei kai tässä sen suurempaa pointtia ollut, mutta tätä usein kai kutsutaan valaistumisen seuraukseksi tai egon kuolemaksi, ja en tiedä onko tämä sellainen tila, jonka tavallinen ihminen edes haluaisi saavuttaa. Toisaalta ihmissuhteeni ovat nykyään syvempiä ja tunnen itseni syvemmin. En reagoi muiden sanomisiin tai tekemisiin, koska kohtaan ihmiset rakkaudella enkä ota heidän juttujaan henkilökohtaisesti. Mutta se oli aikamoinen projekti ja todella surullistakin jotenkin todistaa vierestä sitä kun oma entinen "minuus" kuoli lyhyessä ajassa pois.

Vierailija
92/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuvaamasi on olosuhteista, terveydentilasta, mielialasta tms. hetkellisesti runsaammin aktivoituneen hormonien eritystoiminnan seurausta. Olo voi tuntua tietysti ylimaalliselta tai -luonnolliselta.

Vierailija
93/103 |
30.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitetaanko tuolla ykseyden tilalla sellaista rauhan tilaa?

-Kyllä ja täydellistä autuutta ja hiljaisuutta. Se on ajatukseton ja egoton tila.

Vierailija
94/103 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
95/103 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä pääse tästä oikeastaan koskaan puhumaan, niin kirjoitan tänne.

Ensinnäkään en ole hengellinen ihminen, en uskonnollinen ihminen, en meditoi, en joogaa, en käytä huumeita ja olen IT-nörtti.

Toisekseen, traumatisoiduin lapsena vakavasti. Tämän seurauksena aikuisena olen käyttänyt vuosia traumaterapiaan ja myös psykofyysiseen fysioterapiaan, jotta traumat saataisiin purettua kehosta ja mielestä. Nyt lopulta vuosien työskentelyn tuloksena saatiin keskushermostoni rauhoittumaan eli läpi elämän jatkunut taistele-pakene -tila purkautui kehosta ja sain viimein vain olla ja rentoutua. Ryhti suoristui ja lakkasin pelkäämästä ihmisiä.

Olin traumojen kanssa kasvanut sellaiseksi ihmiseksi, joka suorittaa elämää ja opintoja ja työelämää, joka haluaa aina olla turvassa ja suojassa ja kontrolloida itseäni ja ympäristöäni, etten vain joudu häpäistyksi tai vaarallisiin tilanteisiin. Toisin sanoen egoni suojamenetelmät olivat

Egokuolemassa on eri syvyyksiä. On myös luonnollista identiteetin kehitystä, joka tapahtuu niin, että vanhat jutut jäävät taakse ja uutta tulee tilalle. Ilmeisesti sinulla tämä tapahtui nyt jotenkin hyvin nopeasti tai shokeeraavasti, ja ehdottomasti tuo suunta on oikea, että minuus eli identiteetti ei perustu enää ulkoiseen validaatioon tai esimerkiksi pelimerkkien keräilyyn.

Tuo kuulostaa hyvältä, että rauha ja varmuus tulevat sisältä päin, ja pystyn samaistumaan myös tuohon että suorittaminen näyttäytyy defenssinä ja pakokeinona "oikeasta elämästä", kohtaamisesta. Ihmisten ja muun elämän. 

En tiedä onko hedelmällistä puhua egon kuoleman muista tasoista. Minusta tuo on oikea suunta ja tilanteesi vaikuttaa hyvältä ja lämpimältä. Nauti siitä.

Vierailija
96/103 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kuvaamasi on olosuhteista, terveydentilasta, mielialasta tms. hetkellisesti runsaammin aktivoituneen hormonien eritystoiminnan seurausta. Olo voi tuntua tietysti ylimaalliselta tai -luonnolliselta.

Egokuolemaan liittyy ehdottomasti myös fysiologisia toimintoja, ei se ole mikään tyhjä konsepti. Ja sen voi saavuttaa molemmista suunnista, joko konseptien kautta vähä vähältä omaksumalla tai hormonitoiminnan kautta, jolloin konsepti on se joka kuvaa kokemusta, eikä niinkään tavoite.

Luonnollisesti tuo tapahtuu esimerkiksi naisen ja vauvan välillä. Raskaana oleva nainen, varsinkin ensisynnyttäjä, saattaa olla vielä hyvinkin "itsekäs", mutta raskauden hormonit ja lopulta vauvan läsnäolo sulattavat tämän totaalisesti. Olettaen siis että prosessi etenee luonnollisella tavalla, eikä sitä rikota, kuten länsimaissa tehdään lähes 100% raskauksista. Naiset kuvaavat tätä niin, että heidän sydämensä on oman kehonsa ulkopuolella, näin esimerkiksi.

Tuo on tavallaan yksi tapa kokea sitä. Mutta joogisessa perinteessä mennään vielä paljon pidemmälle ja tavoitellaan samanlaista yhtymistä ihan koko maailmankaikkeuteen kivistä käpyihin ja kaikkeen muodottomaankin. Näitä on sinänsä kyllä turha tavoitella - tai no tuntuuhan se varmaan kivalta, mutta ei se ole mitenkään sen merkittävämpi kohtalo kuin vaikkapa ihan perus perheenisäkään. Erilainen vaan.

Vierailija
97/103 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
98/103 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
99/103 |