Kieli poskessa: millä tavalla olet "eliittiä"?
Itse en dokaa ja olen korkeakoulutettu.
Entä te?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun ulkomailla ja omistan 3 asuntoa eri maissa. Naimisissa korkeasti koulutetun, raittiin miehen kanssa. Lapset monikielisiä yksityiskoulua käyviä. Matkustelemme useita kertoja vuodessa.
Joku luulee provoksi, mutta ei ole.
Osaatko laittaa kielen poskeen?
Miksi nyt joku humble bragging hyväksyttävämpää olisi... Jos on eliittiä niin sitten on!
Eikös eliitti ymmärtäisi tehtävänannon?
Ovat niin eliittiä että voivat vastata mitä vain?
Mä itse asiassa muistan ajan kun tästä ketjusta olisi tullut ihan hillitön huumoriketju. Ei ole netti enää entisensä. Tai palasta. Tai ihmiset.
Kaikkea sitä lukeekin. Onko tämä joku palstadissojen päiväuniketju 😆
Korkeakoulutettu, sivistynyt aatelismies joka kuuluu top 0,1% tuloluokkaan. Jos näin kieli poskella sallitaan.
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettu, sivistynyt aatelismies joka kuuluu top 0,1% tuloluokkaan. Jos näin kieli poskella sallitaan.
Eipä taideta sallia, eliittihän on vakava juttu.
Minulla on kuulemma aatelisen näköinen nenä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa suomenruotsalaisen kanssa ja minulla on 4 työssäkäyvää koulutettua lasta. Mies ylimmässä tulodesiilissä
En ole ikinä saanut muita tukia kuin lapsilisät
Kodit Suomessa ja ulkomailla
Lapsia on, mutta niihin liittyviä tukia synnytyksen jälkeen et ole hakenut, et äitiyspakkausta ja lapset heti synnäriltä päivähoitoon ? Koskaan et ole lääkkeitä syönyt etkä niistä Kela korvausta saanut?
Toki nuo automaattiset mitä ei haeta itse. Ja äitispäibörahat. Totta!
Tarkoitin asumis-, tt- ja työttömyystukia, sairauspäivärahaa tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä taideta sallia, eliittihän on vakava juttu.
Fan också! Nå försöka duger.
Silmitön itsensäleuhkinta on ok jos liittää sanat "kieli poskessa".
Kuten myös törkeä widduilu jos sanoo "vitsi vitsi"
Juon säästelemättä Presidentti Tummapaahtoa.
Vaimoke on 12v mua nuorempi, sporttinen ja fiksu misukka. Siinä on ihan sama onko kaveriporukassa uutta bemmiä tai vesijettiä. Tiedän että kaverit ja tutut pitää mun eliittimiehenä, koska mulla on se nuori misu rinnalla. Kaikkihan nuoren haluaa, ne ottaa ketkä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulutettu jo neljännessä polvessa, ylimmässä tulodesiilissä, kaksi lasta ja velaton perheasunto Helsingissä.
Ok, mutta kyllä köyhälläkin voi olla kaksi lasta.
Ja korkeakoulutus...
T. Köyhä työtön
Vierailija kirjoitti:
On se ainakin hauskempaa kuin kehuskella kodinkoneilla.
Vierailija kirjoitti:
Kieli poskessa oli aikanaan itseironiaa. Taitolaji, monet britit osaavat.
Päällimmäisenä se, että mun ei tarvi käydä palkkatöissä, elän itse ansaitsemallani omaisuudella. Olen korkeakoulutettu kolmekymppinen.
Minusta on tullut taiteilija. Olen sukuni ensimmäinen taiteilija. He ovat olleet yrittäjiä, maanviljelijöitä, insinöörejä jne. Hyvinmenestyneitä ja koulutettuja, ei akateemisia kuitenkaan. Olen ensimmäinen suvustani, joka on asettanut henkisen pääoman rahan edelle. Tästä olen hyvin ylpeä.
Taiteilijat ovat aina olleet eliittiä kautta historian. Aikaisemmin vain rikkaiden ja aatelisten perheistä tuli taiteilijoita. Mikä rikoin kaavan meidän suvussa.
Asetan itseni samanarvoiseksi kuin esim. lääkäri.
"Koulutus, kielitaito ja kyky tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa.
Muun muassa näitä tarvitaan, jos mielii osaksi suomalaista eliittiä, sanoo Tampereen yliopiston valtio-opin professori Ilkka Ruostetsaari."
Maksan veroja ja veroluonteisia maksuja melkein 100 t€ vuodessa. Sillä sitten elätetään kaikenlaisia sosiaalisiipeilijöitä ja tukien ja lapsilisien saajia. Itselleni en saa muuta kuin yhteiskunnan perusinfran minkä saa myös ne kaikki jotka ovat verotuksessa saamapuolella.
Sitten vielä jotkut säälittävyydet kehtaavat ulista kun hyvätuloisten verotusta kevennetään joku naurettavan pieni määrä. Progressio pitäisi poistaa kokonaan ja siirtyä tasaveroon, se olisi todellista tasa-arvoa ja reilua kaikille. 100 t€:sta 30% on 30 000 € kun 30 000 €:sta se on 9 000. Eli eiköhän hyvätuloiset maksa aivan riittävästi enemmän veroja ilman progressiotakin.
Köyhässä Suomessa olet eliittiä jos vuositulot 50k€ näin vähällä pääsee eniten tienaavaan kymmenykseen! Olen hoitsu ja ylitöillä viime vuoden tulot 52k€ jee!
En usko!