Miten TYÖNANTAJAT saataisiin aktivoitumaan ja ottamaan yli 50 motivoituneet töihin? Keppiä?
Työmarkkinatukeen ette hallitus kyllä enää koske!
Kommentit (351)
Työmarkkinoiden pohjalla räkipöiville näytetään nyt kaapin kaippa: Olet pelkkä orja. Arvoton jos sait potkut, ja korvattavissa jos olet töissä.
Vihan pohjalle rakentuu varmasti oikein menestyksekäs uusi Suomi!🥳
Vierailija kirjoitti:
Työmarkkinoiden pohjalla räkipöiville näytetään nyt kaapin kaippa: Olet pelkkä orja. Arvoton jos sait potkut, ja korvattavissa jos olet töissä.
Vihan pohjalle rakentuu varmasti oikein menestyksekäs uusi Suomi!🥳
Periaatteessa työntekijä on yritykselle tuotantoketjun osa, ei sen kummempaa. Ja miksi olisikaan, kun työntekijä on vapaahetoisesti suostunut tekemään tarjottua työtä sopimuksessa mainittua korvausta vastaan? Ei yritys toimi pyhällä hengellä ja solidaarisuudella.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on tuon ikäsillä on asennevamma. Luulevat itsestään ihan liikaa. Jos yli 50 vois tarjota puoleen hintaan töitä, niin saattaisi kannattaa. Ainakaan mitään kokemukslisiä ei kannata maksaa.
Ja nyt sun asenteen varmaan huomaa teidän firman työn laadusta? Ja myös siitä miten sille teidän firmalle tulee lopulta käymään.
Ei yrityksiä voi minkään lain turvin pakottaa palkkaamaan ihmisiä, mikäli heillä ei ole sillä hetkellä tarvetta lisätyövoimalle. Mikäli tällainen hullu laki jollain ihmeellä tulisi, niin aika moni pienempi yritys laittaisi lapun luukulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakimuutoksella. Tietty prosentti työntekijöistä pitää olla 50+ tai yritykselle lankeaa jättimäiset verot.
Kiva juttu nuorille, joita on jo ennestään työttömänä ennätysmäärät. Koko ikänsä työtä tehneet voisivat väistää alta pois.
Ööh, olen 28 ja tehnyt töitä 14- vuotiaasta asti. Täytyykö mun väistää alta pois ja antaa tilaa nuoremmille?
Anteeksi, olin mä viikon äitiyslomalla synnytyskomplikaatioiden vuoksi. Puolustukseksi sanon, etten ole ollut ikinä saikulla mistään muusta syystä, tuo 5 saikkupäivää on aika vähän koko työuran ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Lakimuutoksella. Tietty prosentti työntekijöistä pitää olla 50+ tai yritykselle lankeaa jättimäiset verot.
eli pitäisi väkisin ottaa henkilö vaikka sillä olisi jotain rajoitteita terveydessä? 50v on sellanen ikä että missä kunnossa henkilö on. moni voi olla reippaassa hyvässä lenkkeily kunnossa tai ylipainoinen sohvaperuna
Jos eivät työnantajat ymmärrä omaa etuaan, olkoon ilman kunnon työväkeä.
Jos sorvattaisiin perustulo, työaikaa voisi lyhentää ja työtä jakaa yhä useammalle. Rekrytointikin helpottuisi kun yritysten ei tarvitsisi tehdä niin kovaa tulosta enää mikäli voittojen päälle tulisi perustulo.
Työnantajat aktivoituu heti kun työntekijän palkkaaminen on kannattavaa eli työsopimuslakeja uusiksi ja yritysten verotus alas.
Nyt alkoi työttömyys ja olen 58 v. Olen jo valmistautunut henkisesti siihen että en tule enää työllistymään mihinkään järkevään työhön ja odottelen nyt vain sitä virallista eläkeikää. No, myydään hissukseen maallista omaisuutta pois ja siirrytään lopulta yhteiskunnan elätiksi. Eipähän tässä taida olla oikein muutakaan vaihtoehtoa.