Äitienpäivä huomenna ja lapset ei muista varmaan taaskaan
Ajattelin jättää heidät perinnöttömäksi. Ihan kostoksi vaan.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla vahinko. Lasten voi olla vaikea muistaa asioita, jos on paljon muuta ollut meneillään. Ehkä voisi sanoa että toivoo että muistaisivat äitienpäivänä kortilla tai mitä toivotkaan. Ajatuksia ei kukaan lue.
Tässäkin on varmaan tapahtunut muutosta sukupolvien kesken. Ennen oli jotenkin itsestään selvää, että äitiä muistetaan. Itse olen vähintään lähettänyt kortin äidilleni joka vuosi sekä soittanut. Käynnit eivät välimatkan takia enää oman perheen perustamisen jälkeen ole aina onnistuneet.
Itse olen saanut kortteja viimeksi, kun lapset olivat sen ikäisiä, että päiväkodissa tai koulussa niitä tehtiin. Huomenna lähellä asuvat tulevat käymään. Toiset varmaan soittavat. Jos eivät soita, niin kieltämättä tuntuu pahalta.
Äitienpäivä nyt on aika turha juhla tai samaa luokkaa kuin nimipäivät. Ehkä et ole muistamisen arvoinen, olet tehnyt jotain pahaa.
Itse sain lapsiltani (3 työssäkäyvää aikuista ja kaksi teiniä) ruokakaupasta ostetun kukkakimpun. Mieheni oli kyllä onneksi järkännyt yhteisen brunssin kotona.
Olen vienyt lapsiani yhteisille ulkomaanmatkoille, auttanut kaikessa, lainaan autoani viikottain, vienyt ravintoloihin. Olen luullut olevani hyvä ja pidetty äiti. En odottanut suuria lahjoja, mutta olisi ollut kiva, että edes joku olisi antanut kortin. Tuli jostakin syystä vähän surullinen olo.
Sittenhän sulla on koko päivä aikaa katella peiliin ja tuijottaa syyllistä.
Kukakohan ne lapset on kasvattanut niin että eivät ole oppineet huomaavaisiksi.
Ei sitä äitienpäivää tarvitse noin vakavasti ottaa. Turha päivä muiden joukossa. Taas saa ahdistua ja teeskennellä iloista koko päivän kun lapset ojentaa räpellyksensä.