Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies jätti vauvan synnyttyä. Vertaistukea?

Vierailija
08.05.2025 |

Mies jätti minut täysin yllättäen kuopuksen synnyttyä. Ei ollut mitään merkkejä siitä, että tällaisia aikeita olisi. Meillä oli kaikki tosi hienosti, oltiin onnellisia tai ainakin itse olin ja mies antoi ymmärtää vastaavaa. Toki kiireinen lapsiperhearki kuormitti, mutta joka päivä huomioitiin toisemme ja kerrottiin, kuinka rakastamme toisiamme.

Meillä on 2 alle 2-vuotiasta, joista toinen oli hädin tuskin synnäriltä kotiutunut, kun mies otti ja lähti. Mitään selityksiä tai syitä en saanut kuulla. Sydän on ollut hajalla tästä lähtien ja mulla on vaikea päästä yli tapahtuneesta tai hyväksyä sitä, että mies hylkäsi meidät.

Mä en olisi koskaan uskonut hänestä. Oli lojaali, luotettava, lämmin ja sydämellinen. Tähän tekoonsa asti ainakin.

Luulin, että näin käy vaan leffoissa, mutta en varmasti ole ainoa, joka on kokenut tämän. Kaipaisinkin nyt vertaistukea vastaavassa tilanteessa olleilta. Miten olette selvinneet, miten pääsitte eteenpäin? Mikä paljastui eron syyksi ja miten olette järjestäneet käytännön asiat lasten hoidon ja arjen pyörittämisen osalta exän kanssa?

Kaikki vinkit ja tiedot tulevat nyt todella tarpeeseen 💔

Kommentit (302)

Vierailija
201/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosimies nautiskelee elatusmaksuista ja on spermansakasvattajan kanssa hyvaa pataa tilaa lukuisilta palveluntarjoajilta onlyfanssit ja on muutenkin hyva maksaja feminstisessa verohelvetissa jossa naiset on aina ja rajoittamattomasti oikeassa. Oikeassa aivan kaikesta. Tosimies kokee pienta testosteronivajetta kun syo pelkkaa kasvisruokaa uutta vegaaninaista miellyttaakseen, mutta lohduttautuu silla, etta sukupuolenvaihdosleikkaus on helposti saatavilla ja vahvasti valtiontukema prosessi

Miten kasvissyönti tähän asiaan liittyy?

Vierailija
202/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosimies kuulee Thaimaalta olevansa Trumanshown suurin tahti!! Ei ole uskoa korviaan siita, että on olemassa paikkoja jossa naiset miellyttaa miehia eika toisin pain!!! 

Anna mun kaikki kestää.. omien lasten elättäminen on naisen miellyttämistä?!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaimo jätti meidät heti toisen lapsen synnyttyä. Soitti vain että ei enää tuu kotiin.  Jäin siis yh-isänä alle 1-vuotiaan ja 3-vuotiaan yh-isäksi. Äiti sanoi että ei halua tavata lapsiaan lainkaan...sanoi sen lastenvalvojan toimistolla. Ex ehdotti kuitenkin että eikö voitais kuitenkin jatkaa seksisuhdetta? Että kun mun kaikki aika menee lastenhoitoon niin hän voi tulla täyttämään tarpeeni kun mulla ei oo aikaa toisille naisille. Niin...mä luulin et erossa naiset haluaa pitää lapsensa ja erota just siitä parisuhteesta. Nyt tuo nuorin täyttää 18 v. Kaiken tämän jälkeen lapset eivät juhli äitienpäivää huomenna tai mene hänen luokseen käymään. Meillä äitienpäivä ei ole juhla.... 

Vierailija
204/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustelematta toteutunutta tilannetta pikkulapsiarki on kyllä parhaimmillaan/pahimmillaan sen verran rankkaa että en ylläty, että jotkut miehistä ja naisista lyö hanskat tiskiin.

Oma kokemus se, että mies on raskausaikana, synnytyksessä ja sen jälkeen kakkoskansalainen ja kaikki huomio ja huoli suitsutetaan naiselle. Tämä on sinänsä ihan ok ja näin sen pitää olla, koska hän siinä tietysti tekee suurimman suorituksen ja tätä ei ole tarkoitus vähätellä. 

Pointti oli että siinä oli itsekin täysin lopussa unenpuutteen, huolien, töiden yms kanssa ja siinä kohtaa kukaan ei kysynyt että miten minulla menee ja miten jaksan vaan kaikki kysyivät että annanhan vaimon levätä ja hänelle vapaa-aikaa. Yksikin ystävällinen sana olisi tehnyt ihmeitä. 

Toinen juttu on se, että naisella on se useampi kuukausi aikaa jo jollain tasolla luoda sidettä syntyvään lapseen koska se kasvaa hänen sisällään. Lapsi on synnyttä

Tämä oli hyvä ja asiallinen vastaus. Isät unohdetaan järjestelmässä liian helposti, koska lapsi ei kasva miehen sisällä. Isällä on kuitenki merkittävä rooli lapsen elämässä.

Vierailija
205/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännämiehet on tollaisia.

Olet tehnyt todella huonon valinnan lapsesi isäksi.

Vierailija
206/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolustelematta toteutunutta tilannetta pikkulapsiarki on kyllä parhaimmillaan/pahimmillaan sen verran rankkaa että en ylläty, että jotkut miehistä ja naisista lyö hanskat tiskiin.

Oma kokemus se, että mies on raskausaikana, synnytyksessä ja sen jälkeen kakkoskansalainen ja kaikki huomio ja huoli suitsutetaan naiselle. Tämä on sinänsä ihan ok ja näin sen pitää olla, koska hän siinä tietysti tekee suurimman suorituksen ja tätä ei ole tarkoitus vähätellä. 

Pointti oli että siinä oli itsekin täysin lopussa unenpuutteen, huolien, töiden yms kanssa ja siinä kohtaa kukaan ei kysynyt että miten minulla menee ja miten jaksan vaan kaikki kysyivät että annanhan vaimon levätä ja hänelle vapaa-aikaa. Yksikin ystävällinen sana olisi tehnyt ihmeitä. 

Toinen juttu on se, että naisella on se useampi kuukausi aikaa jo jollain tasolla luoda sidettä syntyvään lapseen koska se kasvaa hänen sisällään. Lapsi on synnyttä

Kiitos silmiä avaavasta vastauksesta. 

Haluan kuitenkin muistuttaa, että kaikille naisillekaan ei synny raskauden aikana vauvaan sidettä, vaan monet naisetkin tutustuvat vauvaan ihan uutena ihmisenä tämän synnyttyä.

Esimerkiksi minulle vauva tuntui ihan vieraalta. Ymmärrän, miltä isistä usein tuntuu. 

Vierailija
207/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosimies kuulee Thaimaalta olevansa Trumanshown suurin tahti!! Ei ole uskoa korviaan siita, että on olemassa paikkoja jossa naiset miellyttaa miehia eika toisin pain!!! 

Anna mun kaikki kestää.. omien lasten elättäminen on naisen miellyttämistä?!?

Naiset ja heidan loputtomat olkiukko argumenttinsa,,, tosimies ei koskaan joudu niita kuulemaan, koska tosimies alistuu eika kyseenalaista Naista koskaan ei mistaan...

Tosimies ei pelkaa miellyttaa... Tosimies ei pelkaa etta vaimo jattaa ja ottaakin jannamiehen... Koska tosimies on lempinimeltaan "vastuullinen aikuinen" ja hyvaksyy aina kohtalonsa...

Vierailija
208/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vaimo jätti meidät heti toisen lapsen synnyttyä. Soitti vain että ei enää tuu kotiin.  Jäin siis yh-isänä alle 1-vuotiaan ja 3-vuotiaan yh-isäksi. Äiti sanoi että ei halua tavata lapsiaan lainkaan...sanoi sen lastenvalvojan toimistolla. Ex ehdotti kuitenkin että eikö voitais kuitenkin jatkaa seksisuhdetta? Että kun mun kaikki aika menee lastenhoitoon niin hän voi tulla täyttämään tarpeeni kun mulla ei oo aikaa toisille naisille. Niin...mä luulin et erossa naiset haluaa pitää lapsensa ja erota just siitä parisuhteesta. Nyt tuo nuorin täyttää 18 v. Kaiken tämän jälkeen lapset eivät juhli äitienpäivää huomenna tai mene hänen luokseen käymään. Meillä äitienpäivä ei ole juhla.... 

Arvostan vastuunkantoasi, kun lasten äiti ei siihen ole kyennyt. Olet arvokkaampi lapsillesi, kuin arvaatkaan. 

Vierailija
209/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu on räjähtänyt aivan ihme raiteille. Etsin oikeasti vertaistukea ja kertomuksia siitä, miten vastaavissa tilanteissa on toimittu ja miten tilanteesta selvitty. Jos sinulla ei ole aiheeseen mitään sanottavaa, pyydän, ettet sano mitään. Nyt keskustelu on täynnä kommentteja siitä, kuinka olen hankkinut lapset toisen miehen kanssa ja mitä lie.

2 alle 2-vuotiasta kuulostaa hurjalta. Lapset ovat todella hartaasti toivottuja ja tarkkaan harkittuja, meidän molempien vanhempien puolelta. Esikoista yritimme 6 vuotta. Kävimme jopa lapsettomuushoidoissa ennen kuin saimme lopulta esikoisen. Olimme ikionnellisia, kun kuopus ilmoitti tulostaan pian esikoisen syntymän jälkeen. Mies oli aidosti onnellinen ja innoissaan lapsista. Hän on todella hyvä, rakastava ja huomioon ottava isä, tai ainakin oli siihen asti, kun meidät jätti.

Mies ei ole jännämies, ei todellakaan. Päinvastoin. Hän on kiltti ja välittävä. Hän ei koskaan sanonut, että olisi tyytymätön suhteeseemme. Hän ei koskaan tuonut mitään epäkohtia esiin ja siksikin tämä eroilmoitus tuli suurena shokkina. Meillä oli hyvä suhde siihen päivään saakka, kun mies lähti ovet paukkuen. Meillä oli läheisyyttä, hellyyttä, puhuimme toisille kauniisti ja kunnioittavasti ja kerroimme, kuinka paljon toisiamme rakastamme.

Mä en näe tässä juuri muita vaihtoehtoja kuin toisen naisen (vaikea uskoa tähän, kun aikaa sivusuhteen pyörittämiseen ei olisi ollut), synnytyksen jälkeisen masennuksen (joka  ehkä iski tällä kertaa mieheen) tai tuon jonkun tässäkin ketjussa mainitseman minäminä-vaiheen.

Ehkä mies on kokenut arjen tosi kuormittavana ja hakenut iloista seuraa muualta ilman lapsiperhearjen velvollisuuksia. Ehkä mies on säikähtänyt, että tätäkö tää elämä tulee olemaan. Oma aika vähissä, huonot yöunet jne. Mä voin vaan arvailla syitä eron taustalla, koska mies ei ole niitä vielä mulle avannut.

Mielelläni kuulisin lisää teistä kohtalotoverit tai jos lähipiirissä vastaavia kokemuksia.

ap

Vierailija
210/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä hauskaa lukea näitä naisten valitusta miksi mies jätti kun nainen itsekin varsin hyvin tietää että on itse ollut aivan kauhea miestä kohtaan. Varsinkin lasten synnyttyä mies muuttuu naiselle vain käveläväksi rahapussiksi ja palvelijaksi eli nainen alkaa käyttämään miestä.heniisesti ja taloudellisesti hyväkseen

Vierailija
211/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut kohdella miestä paremmin kiinni se ei välttämättä olisi lähtenyt?

Vierailija
212/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kannattanut kohdella miestä paremmin kiinni se ei välttämättä olisi lähtenyt?

Vaikka näin olisikin, lapsilla on silti oikeus isäänsä.

Vierailija
213/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on ollut vähän tällainen siitä asti, kun ylis tuli maksulliseksi, mutta tänään täällä on kyllä ihan harvinaisen paljon negatiivista veetienergiaa.

Itse asiaan minäkin sanoisin, että paperiasiat kuntoon. Sitten myöhemmin harmittaa, jos ne hoitaa huonost.

Vierailija
214/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina yhtä hauskaa lukea näitä naisten valitusta miksi mies jätti kun nainen itsekin varsin hyvin tietää että on itse ollut aivan kauhea miestä kohtaan. Varsinkin lasten synnyttyä mies muuttuu naiselle vain käveläväksi rahapussiksi ja palvelijaksi eli nainen alkaa käyttämään miestä.heniisesti ja taloudellisesti hyväkseen

Voisko mies sitten jäädä lasten kanssa kotiin ja nainen menis töihin painamaan pitkää päivää, sivussa vähän salarakkaita myös.

Vierailija
215/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin molemmat vaikean vauvan takia aivan loppu. Kyllä siinä omat tarpeet, ihan yöunista alkaen, oli kortilla. 

Siinä tilanteessa varmaan kumpikin vanhempi haaveilee romanttisesta aikuisesta seurasta ilman lasta. Eikä se pikkkulapsen vanhemmilta onnistu, kuin suhteen ulkopuolella.. Varsinkin, jos ei ole tukiverkkoja. 

Vierailija
216/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen juttu on se, että naisella on se useampi kuukausi aikaa jo jollain tasolla luoda sidettä syntyvään lapseen kos

Tämä oli hyvä ja asiallinen vastaus. Isät unohdetaan järjestelmässä liian helposti, koska lapsi ei kasva miehen sisällä. Isällä on kuitenki merkittävä rooli lapsen elämässä.

Isällä ei ole roolia, eikä tule. Naiset mahdollistavat isän vieraannuttamisen lapsistaan viranomaisten tuella. Yksi vihje että isä on väkivaltainen ja kas, lasu pistää tapaamiskiellon. Äiti voi tehtailla näitä kuinka paljon haluaa, ja kertoa lapsille kuinka isi ei vain halua nähdä heitä.

Vierailija
217/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun miehen pitää ymmärtää. 

Roolinsa maailmassa. Vain naisilla on merkitystä. Vain naisten mielipiteillä on merkitystä.

Vierailija
218/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko mies sitten jäädä lasten kanssa kotiin ja nainen menis töihin painamaan pitkää päivää, sivussa vähän salarakkaita myös.

Voisi, jos nainen vain tienaisi siellä palkkatyössä miestään enemmän.

ps. pitkä päivä on ihan tavallinen työaika. Miestyypillisillä aloilla ei ole viikon pituus alle 37,5h, toisin kuin naisten hommissa. Tulkaa oikeisiin töihin ensin

Vierailija
219/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli enemmän se joka halusi lapsen. Jo raskaus aikana petti ja syy oli se että halusi poika lapsen ei tyttöä joka tulossa. 

Oli vieraan naisen luona silloinkin kun olin laitoksella vauvan kanssa. 

En ollut lihonut valaaksi tai muutenkaa  muuttunut hirviöksi. 

Mies vaan unohti sanoa että tyttö ei kelpaa, poika pitää olla.

On kyllä pärjätty tytön kanssa ihan hyvin kahdestaan. "Isä" ei ole maksanut elatusmaksuja tai muutenkaa mitään. 

On näitä helmiä varmaan enemmänkin. Nyt sillä on liuta tyttöjä. Viimein sai pojankin.

Vierailija
220/302 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vaihtoehtoja on aika paljon, ei ole ihan varma edes kävikö just Lasse tuossa kuukauden, parin sisällä (sanotaan varmuudeksi että kävi)

Lisäksi exälle voi tehdä vähän kiusaa. Saa uusi tyttöystävä mietittävää "

Jos ex on ihan ekana testattu ja todettu, ettei hän ole isä, niin mitä kiusaa siinä hänelle tehtäisiin?

Eihän tossa ole mitään järkeä, nainen ja lapsihan tuossa eniten kärsisi, kun elatusvelvollinen isä ei olisi tiedossa.

Lisäksi väitän, että ei ole tavallista, että naisella on yhden kuukauden aikana 40 miestä. (Paitsi ehkä niillä halvoilla maksullisilla siellä thaikuissa.. )

Voit miettiä mitä kiusaa nainen tekee kun sanoo että mies voi olla isä, vaikka erosta onkin jo kaksi vuotta ja miehen uusi naisystävä on huomattavasti viehättävämpi kuin nain

No mies voi sitten varmaan käydä testissä jo todistaa, ettei ole isä. Ongelma ratkaistu. 

Ongelma on ratkaistu kun väärän miehen ilmoittaminen isäksi sanktioidaan