Onko ok juoda puoli litraa vodkaa kerran viikossa jos en juo ollenkaan muina päivinä?
Kommentit (22)
On ok. Miksi juot vain puoli litraa?
Ei ole paha tuon ikäisenä. Kun olin itse nuori, niin moni joi 1,5 kertaa tuon verran kolmena iltana viikossa. Ja kaikki nyt 50+ ja ihan kunnossa!
On noin nuorella, jos tuo pitää paikkaansa että olet 20. Minä taisin juoda enemmän tuossa iässä, vaikka olen nainen ja pieni kokoinen, alle 50 kiloa. Mutta vain viikonloppuisin la-su silloin käytiin baareissa ja juotiin kunnon paukkuja
Se vahingoittaa silti sinun aivoja, maksaa, suolistoa, yms. Jo pienet annokset nostavat syöpäriskiä. Alkoholi on steriloiva aine, mieti mitä se tekee suolistossasi. Siellä täytyisi olla niitä hyviä mikrobeja.
Onhan se, varalta voi juoda muutaman viikon vodkat myös etukäteen jos joskus vaikka sairastuu niin ei jää kiintiöstä ainakaan jälkeen.
Kyllähän tossa aivoista tulee vuosien varrella muussia.
Liian vähäsen. Vähintään litra viikossa pitää juoda.
On se parempi, kuin 4 kaljaa joka päivä.
Pitkällä aikavälillä voi aiheuttaa haittoja, lyhyellä aikavälillä tapaturmariski korkea ja mahdollinen alkoholimyrkytys.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, varalta voi juoda muutaman viikon vodkat myös etukäteen jos joskus vaikka sairastuu niin ei jää kiintiöstä ainakaan jälkeen.
Tapsa Rautavaarakin aloitti vasta myöhemmällä iällä ja perusteli, että on varaa, kun ei aiemmin ole ottanut ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tossa aivoista tulee vuosien varrella muussia.
Ei tule noin pienillä määrillä.
Miksi? Vodka saa pään sekaisin, mutta maistuu pahalta. Se on elimistölle aika pommi, noin vahvaa viinaa iso määrä nieluun, mahaan jne. Alkoholi on myös nautintoaine. Sinun tapauksessa tosin ei.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Vodka saa pään sekaisin, mutta maistuu pahalta. Se on elimistölle aika pommi, noin vahvaa viinaa iso määrä nieluun, mahaan jne. Alkoholi on myös nautintoaine. Sinun tapauksessa tosin ei.
Maustan vodkani, en tykkää muiden juomien mausta. Kalja, siideri, viini, lonkero, seltseri, rommit ja viskit, kaikki niistä maistuu ällöille. Ainoastaan tykkään likööreistä ja maustetuista vodkista, ja juon melkeun aina vodkaa koska siinä ei ole sokeria. Tykkään kyllä maustetun vodkan mausta. Ap
Vierailija kirjoitti:
No on se nyt paljon parempaa kuin joku viinin litku! Ja yleensähän siihen voi lisäillä lantrinkeja.
Vierailija kirjoitti:
Pitkällä aikavälillä voi aiheuttaa haittoja, lyhyellä aikavälillä tapaturmariski korkea ja mahdollinen alkoholimyrkytys.
Puoli litraa vodkaa ei aiheuta mitään riskiä tai myrkytystä, se on niin pieni määrä päivässä.
Toimeentulotuella oleva tuttu juo joka viikonloppu 4 litraa vodkaa
On, mutta pyöristäisin 0,7l puteliin.
Kuolet.