Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuuko muista keski-ikäisistä siltä ettei tule elämään vanhaksi?

Vierailija
08.05.2025 |

Sellainen selittämätön tunne, ei edes mitään masennusta tai itsetuhoisuutta, mutta tuntuu vain että esim. joku sairaus tai tapaturma vie lähivuosien aikana.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivossa on hyvä elää

Vierailija
2/10 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina tuntunut, että elän melko vanhaksi. En aivan sataa vuotta saavuta, mutta hiivun rauhallisesti 98-vuotiaana. Silloin on jo 2080-luku. Luonnollisesti en koskaan tule yltämään vuoteen 2100.

Näin on tuntemukset olleet jo nuoresta asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut elää siinä 84-85v ikään. Se on kohdallani ihan realistinen vaihtoehto. Voi elää vielä kauemminkin. Nyt vähän päälle 50v en tunne itseäni mitenkään vanhaksi. 

Vierailija
4/10 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee kuitenkin että ne jotka toivoo pikaista poistumaa elää vanhaksi ja toisinpäin ja kaikki saa pettyä.

Vierailija
5/10 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sitä aika todennäköisenä omalla kohdalla. Terveys pettää luultavasti ennenaikaisesti.

Vierailija
6/10 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule elämään vanhaksi, tiedän sen jo nyt. Eikä kyse ole siitä, ettenkö haluaisi. Meinaan sinnitellä niin pitkään kuin vain pystyn.

Vierailija
7/10 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku oire tulee päälle ja peräjälkeen niitä. Mutta oireisiakin on elänyt vanhaksi. Ja osa menee ohi joku päivä, ehkä. Se yrittääkö joku saada ihmisiä elämään lyhyemmän aikaa, on toinen kysymys.

Vierailija
8/10 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, vaikea sanoa. Pitkäikäisiä sukulaisia, ei esim. rintasyöpää kenelläkään. Minulla on hyvät veriarvot ja tosi terveelliset elämäntavat. Voisin kuvitella eläväni yli 90-vuotiaaksi. Sitten voisi hyvin jo lähteäkin.

Vierailija
9/10 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pelko että elän vanhaksi. Jotenkin tuntuu että kaikki on nähty ja koettu. Päivät on todella paljon samankaltaisia vuodesta toiseen. Lomalla nautin ja kesästä nautin. Talvi syksy ja kevät on myrkkyä. En suorastaan tiedä mitä elämälläni enää haluaisin tehdä. Vaikka olisi rahaa loppuelämäksi tarpeeksi niin sekään ei ratkaisi sitä tosiasiaa että elämä on lopeensa aika tylsää. 

Vierailija
10/10 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellainen tunne että eläisin vanhaksi mutta sen olen oppinut tähän mennessä ettei mihinkään olettamuksiin kannata luottaa. Asiat yleensä menee eri lailla kuin ensin kuvittelee.