Mies roikottanut kohta 2 vuotta tapailusuhteessa
Miten ihmeessä nykyään saa alkuun ihan perinteisen parisuhteen? Tutustuin opiskelijatapahtumassa kohta jo kaksi vuotta sitten mukavaan mieheen, johon ihastuin. Olisin ollut kauan sitten valmis jo vaikka muuttamaan yhteen, mutta mies ei ole valmis. Haluaa vaan tapailla. Vietetään aikaa yhdessä ja ollaan yötä toistemme luona. Mutta silti mies ei halua ottaa sitä askelta oikeaan seurusteluun. Tai tietääkö edes mitä se tarkoittaa. Mulle siis. Mies vaikuttaa tyytyväiseltä, kun saa olla olla mun kanssa ja tapailla lähes joka päivä. Itse haluaisin jo eteenpäin.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Anna kakkosta niin mies sen jälkeen alkaa seurustelee kanssasi.
Oletko homo?
Tässäkin ainoa tapa miehen välttyä olemasta kusipää, olisi ilmeisesti suostua ja alistua naisen tahtoon. Kaikki muut ratkaisut johtaa aina siihen, että mies on mulkvisti. Hyvin te vedätte kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota etäisyyttä ja katsele ympärillesi.
Katso ennemmin itseesi. Sen naiset aina unohtavat.
Kyllä minä veikkaan, et naiset viihtyy enemmän peilin edessä kuin miehet.
Typerä kommentti.
Toki varmasti ymmärsit, mitä tuolla tarkoitettiin. Pitää lakata miettimästä liikaa sitä, mitä mies haluaa (tämä on naisten tyypillinen virhe). Ja sen sijaan keskittyä siihen, mitä itse haluaa. Onko nykytilanne se, minkä kanssa voi elää tyytyväisenä? Mies ei luultavasti muutu, joten ainoa jota voi muuttaa olet sinä itse. Ja se ei tarkoita sitä, että pitäisi joustaa ja joustaa ikuisesti omien toiveiden suhteen, vaan päinvastoin. Ottaa kontrolli omasta elämästä, eikä odotella että parisuhteessa toinen muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota etäisyyttä ja katsele ympärillesi.
Katso ennemmin itseesi. Sen naiset aina unohtavat.
Kyllä minä veikkaan, et naiset viihtyy enemmän peilin edessä kuin miehet.
Typerä kommentti.
Toki varmasti ymmärsit, mitä tuolla tarkoitettiin. Pitää lakata miettimästä liikaa sitä, mitä mies haluaa (tämä on naisten tyypillinen virhe). Ja sen sijaan keskittyä siihen, mitä itse haluaa. Onko nykytilanne se, minkä kanssa voi elää tyytyväisenä? Mies ei luultavasti muutu, joten ainoa jota voi muuttaa olet sinä itse. Ja se ei tarkoita sitä, että pitäisi joustaa ja joustaa ikuisesti omien toiveiden suhteen, vaan päinvastoin. Ottaa kontrolli omasta elämästä, eikä odotella että paris
Tämä nyt oli varmaan sarkasmia 🤣 Naiset miettimässä mitä mies haluaa... Hohhoijaa. Koko ketju osoittaa päinvastaista. Miehen pitää haluta samaa kuin nainen, muuten mies on epäkelpo. Sama näkyy aivan jatkuvasti ympärillä elävässä elämässä. Naiset tahto on aina ratkaisevin.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ainoa tapa miehen välttyä olemasta kusipää, olisi ilmeisesti suostua ja alistua naisen tahtoon. Kaikki muut ratkaisut johtaa aina siihen, että mies on mulkvisti. Hyvin te vedätte kyllä!
Ei hän mulkvisti ole, mutta jossain määrin hyväksikäyttäjä, jos ja kun tietää että nainen haluaisi normaalin parisuhteen.
Toki tuossa tilanteessa naisen on otettava itse vastuu siitä, mitä hän jaksaa sietää.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on fiksuja nykyään. Huvittelevat vain nuorena suomalaisten naisten kanssa ja sitten vakavaan suhteeseen valitsevay ulkomaalaisen puolison. Ne miehet siis, jotka saavat itse valita naisensa, eikä tarvitse pelkästään tyytyä mihinkään.
Saanko esittää sulle kysymyksen: onko sulla mitään sellaisia ominaisuuksia, että olisit hyvä vaimo?
Köyhän maan elätin valitsevat ne jotka ei muita saa. Mies joka kehuu näillä ei saa enää ketään.
Edelliselle: tämäkin nainen elää suhteessa miehen ehdoilla. Eli kyllä. hän toteuttaa sitä mitä MIES haluaa. Kuten niin moni muukin nainen, joka kituuttelee parisuhteessa, jossa kumppani ei halua sitoutua/muuttaa yhteen/perhettä. Eli menee toisen ehdoilla, vaikka omat toiveet olisivat ihan muuta.
Joo olisipa ne keskimäärin edes jotain maskuliinisia leukaChadeja mutta kyllä se yleensä on myöhemmin katsottuna jopa aikalailla fyysisiltä ominaisuuksiltaankin keitettyä nuudelia tai sulanutta kasaa muistuttava mieslapsi, jossa on tullut roikuttua.
Itse ainakin olin hyväuskoinen ja huonoitsetuntoinen nuorena ja hyvin omistautunut. Pidin ajatuksesta että sitoudutaan yhteen eikä haikailla muita. Selittelin miehen virheet pois, keksin tekosyitä.
Ex sai myös vedottua sekä työnvälttelyssään ,(hänelle olisi ollut perhefirmassa töitä valmiina!) että sitoutumishaluttomuudessaan siihen että en kai ole mikään tahdoton lammas, miksi pitää olla joku nimike suhteelle tai töitä tai rahaa.
Nyt on salilla -ja töissäkäyvä mies joka on valmis menemään naimisiin jos se minua kiinnostaa ja asutaan yhdessä miehen talossa. :D
Nykyinen mieheni on muuten oikeasti sellainen että omavaraisuutta ja ahkeruutta löytyy ja on yhdessä rakennettu lisää tänne, eikä häntä haittaa "julistaa" muille että seurustellaan ja ollaan mielellään loppuelämä yhdessä. Ja oli tosiaan ihan oma moka että itse jäin vuosiksi epämääräiseen suhteeseen jossa lupaukset olivat selvästi tyhjiä. En osannut arvostaa itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hän mulkvisti ole, mutta jossain määrin hyväksikäyttäjä, jos ja kun tietää että nainen haluaisi normaalin parisuhteen.
Toki tuossa tilanteessa naisen on otettava itse vastuu siitä, mitä hän jaksaa sietää.
Ei ole hyväksikäyttäjä millään tavalla. Molemmilla on sama oikeus haluta suhteelta just mitä itse haluaa ja molemmilla sama oikeus olla tyytymättä ja lähteä. Kukaan ei tuossa käytä hyväksi yhtään mitään. Mies on rehellinen.
Nuorempana oli aina tällaisia suhteita. Ensin minua käytettiin ja sitten minä käytin.
Se oikea löytyi nelikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli samalla logiikalla käänteisesti: jos mies myöntyisi naisen tahdon mukaisesti sitoutumaan, vaikka haluaisi jatkaa tapailua, nainen olisi mielestäsi hyväksikäyttäjä?
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle: tämäkin nainen elää suhteessa miehen ehdoilla. Eli kyllä. hän toteuttaa sitä mitä MIES haluaa. Kuten niin moni muukin nainen, joka kituuttelee parisuhteessa, jossa kumppani ei halua sitoutua/muuttaa yhteen/perhettä. Eli menee toisen ehdoilla, vaikka omat toiveet olisivat ihan muuta.
Ja valtaosa kommentoijista on sitä mieltä, että mies on paska kun haluaa eri asioita kuin nainen. Eli suhdeluku on aikamoinen
1 ap vst. kuinka monta kommentoijaa?
Vierailija kirjoitti:
Eli tässäkin tarvitaan isoa timanttisormusta sormeen ja jämäkkä asuntolaina kaksin tuloin jotta Naisen viimeiset merkit vaatimuslistassa tulee täyteen?
Tiedän seniorit jotka eivät muuttaneet koskaan yhteen mutta olivat pariskunta koko ikänsä. Tiedän edesmenneen seniorin joka ei mennyt koskaan naimisiin "vaimonsa" kanssa ja tällä oli vieläpä viikonloppu-perhe toisaalla.
Parisuhde on diili joka neuvotellaan yhdessä siihen lähtevien kanssa. Näissä yleensä nainen haluaa käsiksi roikottavan miehen omaisuuteen virallista reittiä nimettömän kautta. Naista köyhempi mies haluaa yhteiselämän yleensä muodollisesti pätevän naiskanditaatin kanssa vaikka samassa kuussa kun trefailusta pääsee laverille.
Hyvinkin kelvoton (työtön, vanha, ruma) mies etsii elättäjää juuri näin, epätoivon vimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli samalla logiikalla käänteisesti: jos mies myöntyisi naisen tahdon mukaisesti sitoutumaan, vaikka haluaisi jatkaa tapailua, nainen olisi mielestäsi hyväksikäyttäjä?
Siinä kohtaa pitäisi erota, ja etsiä sellaista kumppania, jonka kanssa on ok deittailla vuosikausia, kenties ikuisesti.
Hyväksikäyttö tulee mielestäni kysymykseen silloin, kun toinen osapuoli tietää että toinen haluaa sitoutumista, ja antaa valheellisesti ymmärtää, että on samoilla linjoilla. Mutta kuitenkaan koskaan ei siihen suuntaan edetä.
Mikäli sen sijaan sitoutumista kaihtava osapuoli on ollut täysin selkeä siitä, että hän ei halua varsinaista parisuhdetta, niin silloin kyseessä ei ole hyväksikäyttö.
Sanan hyväksikäyttö voi myös korvata paremmalla termillä "epärehellisyys".
Vierailija kirjoitti:
Sanan hyväksikäyttö voi myös korvata paremmalla termillä "epärehellisyys".
Millä tavalla on epärehellinen? Jos avoimesti kertoo mitä haluaa? Kerropa miten miehen tulisi toimia?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että tuo nainen miettii silti sekuntiakaan mitä mies haluaa? Ei. Hän miettii itseään. Hän haluaisi juuri tuon miehen kanssa suhteen, missä ei ole edes mitään järkeä, sillä kaiken perusteella mies ei sitä halua.
Ei aloituksen nainenkaan miestä ajattele, vaan itseään: Miten saisin miehen haluamaan mitä minä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä kohtaa pitäisi erota, ja etsiä sellaista kumppania, j
Lue aloitus, niin selviää että mies on ollut rehellinen ja miehen mielipide on ap:lle selvä.
Situationship. Nainen haluaa enemmän. Mies ei halua.
Se keskinkertainen luuseri antaa sille naiselle, johon tyytyi, sen vähimmän, millä saa tämän pidettyä. Jos nainen suostuu vähään, hän saa vähän.
Sitten on ne normaalit ihmiset, jotka perustavat perheitä.