Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies roikottanut kohta 2 vuotta tapailusuhteessa

Vierailija
06.05.2025 |

Miten ihmeessä nykyään saa alkuun ihan perinteisen parisuhteen? Tutustuin opiskelijatapahtumassa kohta jo kaksi vuotta sitten mukavaan mieheen, johon ihastuin. Olisin ollut kauan sitten valmis jo vaikka muuttamaan yhteen, mutta mies ei ole valmis. Haluaa vaan tapailla. Vietetään aikaa yhdessä ja ollaan yötä toistemme luona. Mutta silti mies ei halua ottaa sitä askelta oikeaan seurusteluun. Tai tietääkö edes mitä se tarkoittaa. Mulle siis. Mies vaikuttaa tyytyväiseltä, kun saa olla olla mun kanssa ja tapailla lähes joka päivä. Itse haluaisin jo eteenpäin.

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ainoa tapa miehen välttyä olemasta kusipää, olisi ilmeisesti suostua ja alistua naisen tahtoon. Kaikki muut ratkaisut johtaa aina siihen, että mies on mulkvisti. Hyvin te vedätte kyllä! 

Itse olen ainakin eronnut muutaman kuun tapailusuhteesta, jossa itse en ollut sillä tavalla vakavissani, että olisin halunnut seurustelua tai sitoutumista, jonka olin siis kertonut selvästi siinä aika alussa, mutta toinen alkoi sitten haluta enemmän. Eihän sellaista voinut jatkaa.

En ihan ymmärä niitä, joille on ok, että toinen on rakastunut ja haluaisi enemmän, mutta itse haluaa kuitenkin jotain kevyempää... MInusta sellainen ei tunnu oikealta.

Yleensä olen kyllä itse ollut ihan seurustelumielellä ja vakavissani alkaessani suhteeseen.

Vierailija
162/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Situationship. Nainen haluaa enemmän. Mies ei halua. 

Toisinpäinkin voi ihan hyvin olla. Ja aina ei kumpikaan halua enempiä, tai kumpikaan ei tiedä oikein mitä haluaa. Kaikenlaista sähläystä sitä ihmisillä erilaisissa elmäntilanteissakin voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on taas esimerkki siitä, että miehiä ei kannata ottaa vakavasti. Miehet oikeasti haluaa kaunottaren, muukin kelpaa paremman puutteessa, kuka vaan, kunhan saa pimpsaa& kodinhoitajan &life-coachin, koska se nostaa miesten onnellisuutta, elämänlaatua ja terveyttä. 

Koska naiset oikein ymmärtää, ettei miehet kaipaa mitään kodinhoitajaa? Naiset tekevät parisuhteessa itse itsestään kodinhoitajan, kun eivät kestä miesten kodinhoidon tasoa. Pimpsaa miehet haluavat.

Vierailija
164/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeaan seurusteluun??? Mitä häh? Mitäs se sun mielestä mahtaisi tarkoittaa käytännössä, kosimistako?

Vierailija
165/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaa päivittäinen suihinotto jos muutatte yhteen.

Vierailija
166/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanan hyväksikäyttö voi myös korvata paremmalla termillä "epärehellisyys".

Millä tavalla on epärehellinen? Jos avoimesti kertoo mitä haluaa? Kerropa miten miehen tulisi toimia?

Vaikka antamalla ympäripyöreitä vastauksia. (Ympäripyöreä vastaus naisen kysymyksiin "ei tällä hetkellä ole ajankohtainen" ei ole sama kuin rehehellinen vastaus "ei koskaan sinun kanssasi".) Ympäripyöreät vastaukset antavat näin suunnitelmallisesti turhia toivonkipinöitä, kun rakastunut osapuoli ei ajattele selkeästi.

Suoraselkäinen mies olisi pistänyt poikki, eikä nauti saavutetuista eduista sillä perusteella, että kumppani ei tajua omaa etuaan. Hyväksikäyttö saa paljon vahinkoa aikaseksi.

Jotkut eivät uskalla enää ikinä rakastua tra

Mitä jos mies todella ajattelee, ettei tiedä? Tuo kuulostaa nyt siltä, että halutaan manipuloida mies lupaamaan jotain, mistä voi myöhemmin syyllistää. Mies tietää mitä nyt haluaa ja se ei ole sitoutuminen. Ja mies on rehellinen siinä. 

Ja nyt eropäätöskin olisi miehen vastuulla?? Haloo nyt. Mitä vastuutonta pikkulasta yrität ap:sta vääntää? Lopettakaa miehen syyllistäminen. Ainoa jolla on tuossa vastuu, on ap itse. 

Minusta molemmat ovat vastuussa yhteisessä suhteessa, jossa on hyvin erilaiset toiveet ja tulevaisuuden haaveet. Miksi vain toinen olisi?

Molempien pitäisi koittaa ratkaista ongelma. Erohan se todennäköisesti on tuollaissa tilanteessa se paras ja vääjäämätön ratkaisu, kun asiat puhutaan ja pohditaan kunnolla rehellisesti läpi, ja kerrotaan (ja päivitetään tilanne ja ajatukset) puolin ja toisin. Joskus ehkä voi löytyä jokin muukin ratkaisu, joka sopii molemmille.

Vierailija
167/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelliselle: tämäkin nainen elää suhteessa miehen ehdoilla. Eli kyllä. hän toteuttaa sitä mitä MIES haluaa. Kuten niin moni muukin nainen, joka kituuttelee parisuhteessa, jossa kumppani ei halua sitoutua/muuttaa yhteen/perhettä. Eli menee toisen ehdoilla, vaikka omat toiveet olisivat ihan muuta.

Luuletko että tuo nainen miettii silti sekuntiakaan mitä mies haluaa? Ei. Hän miettii itseään. Hän haluaisi juuri tuon miehen kanssa suhteen, missä ei ole edes mitään järkeä, sillä kaiken perusteella mies ei sitä halua. 

Ei aloituksen nainenkaan miestä ajattele, vaan itseään: Miten saisin miehen haluamaan mitä minä haluan.

Tuo nainenhan TEKEE jo kokoaikaisesti suhteessa miten se mies haluaa. Jotenkin sulla jäi tuo lähtökohta ja osio välistä, heh. Nainen siis on jo pitkään joustanut miehen mieliksi liikaa, eli on ottanut huomioon liikaa miehen haluja omiensa kustannuksella.

Toki naisen pitäisi lopettaa tuo miehen mukaan eläminen ja toimia enemmän siihen suuntaa mitä itse haluaa. Eroahan se todennäköisesti tässä kohdassa tarkoittaa, ellei mies halua tulla vastaan tässä sitoutumisasiassa.

Eihän suhdetta kannata pitkän päälle ainakaan jatkaa, jos toinen haluaa sitoutua ja toinen ei. Siihen kun ei oikein mitään järkevää kompromissia ole, ja asia on iso.

168/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on taas esimerkki siitä, että miehiä ei kannata ottaa vakavasti. Miehet oikeasti haluaa kaunottaren, muukin kelpaa paremman puutteessa, kuka vaan, kunhan saa pimpsaa& kodinhoitajan &life-coachin, koska se nostaa miesten onnellisuutta, elämänlaatua ja terveyttä. 

Koska naiset oikein ymmärtää, ettei miehet kaipaa mitään kodinhoitajaa? Naiset tekevät parisuhteessa itse itsestään kodinhoitajan, kun eivät kestä miesten kodinhoidon tasoa. Pimpsaa miehet haluavat.

Mä olen tästä eri mieltä. Nimenomaan miehet, jotka ovat tosissaan ja haluavat jakaa arkensa toisen kanssa, ja jolla on tavoitteellisuutta elämässä ja arvostavat tiettyä elintasoa ja elämäntyyliä, arvostavat myös naisessa näitä kodinhoidollisia taitoja.

Tietysti jos mies on joku yksiössä kaljapullojen kanssa asuva muusikonrenttu, niin sellaisen kohdalla ymmärrrän, että ehkä nuo ominaisuudet naisessa ei ole keskeisiä. Tässäkin asiassa lika barn leker bäst.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
169/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotta voi myös roikkua, kuten minä tein. Sitten päätin lähteä- alkoi tulla kukkia, puheluita ja se kosinta. Tuli vaan liian myöhään. En enää rakastanut.

Vierailija
170/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelliselle: tämäkin nainen elää suhteessa miehen ehdoilla. Eli kyllä. hän toteuttaa sitä mitä MIES haluaa. Kuten niin moni muukin nainen, joka kituuttelee parisuhteessa, jossa kumppani ei halua sitoutua/muuttaa yhteen/perhettä. Eli menee toisen ehdoilla, vaikka omat toiveet olisivat ihan muuta.

Luuletko että tuo nainen miettii silti sekuntiakaan mitä mies haluaa? Ei. Hän miettii itseään. Hän haluaisi juuri tuon miehen kanssa suhteen, missä ei ole edes mitään järkeä, sillä kaiken perusteella mies ei sitä halua. 

Ei aloituksen nainenkaan miestä ajattele, vaan itseään: Miten saisin miehen haluamaan mitä minä haluan.

Nainenhan tuossa nimenomaan koko ajan elää miehen toiveiden mukaisesti, miehen tahto toteutuu tässä koko ajan.

Vierailija
171/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemus tapailusuhteesta, jossa mies kyllä välillä kertoi rehellisesti ettei tiedä mitä haluaa, mutta välillä puheet ja käytös menivät ihan ristiin. Siinä tavallaan tuli välillä pieniä toivonkipinöitä ja jäi kiinni siihen toiseen. Ihan omalla vastuullani se oli, että epäselvään tilanteeseen jäin, mutta juuri se ristiriitaisuus teki lähtemisestä vaikeaa.

Vierailija
172/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakasta hänet ehjäksi.

Vierailija
173/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on muitakin ystävättäriä kierroksessa?

Vierailija
174/183 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin on roikotettu ja ihmettelin itsekin, että miksi moiseen suostuin. Pistä saamaton ukko kiertoon, jos ei häntä kiinnosta sitoutuminen.

Vierailija
175/183 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko sitoutua vain yhteisessä asunnossa?

Vierailija
176/183 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen suhteen on aina pakko "edetä" kohti entistäkin huonompia vaiheita. Paikallaan pysyminen siinä parhaassa vaiheessa on kauhistus.

En ymmärrä.

Vierailija
177/183 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suhde ei voisi edetä ja syvetä henkisellä tasolla?  Miksi etenemiseen tarvitaan yhteinen asunto? 

Vierailija
178/183 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako mies työntyä ahnaaseen saviruukkuusi?

Vierailija
179/183 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat tapailla muitakin tietysti. Ja pidät huolta, että mies tietää tämän asian. Koska ette seurustele, sehän on silloin aivan sama sulle treffailla muitakin. 

Sanot vaan kun on tulossa käymään, että sori nyt vaan mutta tänään ei sovi, tänään Mikko tulee käymään . Mutta katotaan jos ensi viikolla jossain välissä olisi aikaa.

Ota tosiaan etäisyyttä ja tee selväksi, että jos ei ole vakavaa niin sitten ei ole. Itse joskus nuorena ja sinisilmäisenä pösilönä roikuin 7 vuotta saman miehen kanssa. Ei halunnut sitoutua yhtään mihinkään.

Yksi päivä sitten sanoin vaan, että nyt riitti. No hälle tuli hätä ja kiire ja paniikki ja ehdotti naimisiinmenoa, yhteenmuuttoa ja lapsia.  Oli myöhäistä enää sitten siinä vaiheessa, kärsivällisyyden raja oli jo ylitetty

Miksi pitää aina olla passiivisagressiivisesti kostamassa ja näpäyttämässä kuin joku uhmaikäinen kakara.

Vierailija
180/183 |
10.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavalta suhteeltahan tuo kuulostaa, jos päivittäin näette ja vietätte aikaa. Itse olisin hyvin tyytyväinen tällaiseen järjestelyyn. Ja kyllä tuo on seurustelua, parisuhde, eikä mitään tapailua.