Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä rippijuhlien tarjoiluihin pienellä budjetilla, mutta tyylikkästi

Vierailija
06.05.2025 |

Edessä olisi lapsen rippijuhlat ja juuri kurjasti jouduin työttömäksi talvella, eikä rahatilanne ole paras mahdollinen. Haluan kuitenkin järjestää ihanat juhlat, joissa olisi kauniit ja laadukkaat tarjoilut, mutta ehkäpä teidän vinkeillä saisin ne kustannukset pidettyä maltillisina :)

Kotona pidetään ja vieraita tulossa 35. Haluaisin suolaista tarjottavaa myös, sillä muutama vieras tulossa kauempaa, mutta jo tilojen takia kyseeseen tulisi cocktaityyppinen tarjoilu, pöydän ääreen kaikkien ei ole mahdollista päästä istumaan. Olen miettinyt esim. voileipäkakkua tai sitten suolaisia piirakoita ja salaatteja. Myös täytekakku toki ja jotain muutakin pientä makeaa. Onko voileipäkakku vaikeaa tehdä itse? Suolaisia piirakoita ja salaatteja osaan varmasti (ehkä?) tehdä, mutta täytekakku pakko ulkoistaa, siinä en onnistu koskaan.

Onko teillä ollut tarjoilija juhlissa? Mielelläni ottaisin, mutta sekin lisäkulu, toisaalta en haluaisi tuhlata tärkeää päivääni olemalla kokonaan kiinni keittiössä ja kaatamassa kahvia ym.  

Kaikki vinkit ja ohjeet tulisi todella tarpeeseen. Kiitos jo etukäteen! 

Kommentit (269)

Vierailija
21/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivan ja edullisen täytekakun saa tehtyä niin, että rykäisee rahkat grahamleivän väliin ja pursottaa kermat päälle. Sitten päälle iloiset koristelut ja eikun nauttimaan. 

Mitä.

Vierailija
22/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruis- ja kaurasipsejä ja niihin savulohi ja kasvistäyte. Kermakakun tilalle muutama erilainen juustokakku marjoilla koristeltuina (jos et itse osaa, osaisiko joku sukulainen). Erilaisia keksejä lajitelma. Juotavaksi kahvi, tee, mehu, vesi. Pöytiin esim.suklaakonvehteja. Ei rippijuhla ole mikään mässäilyjuhla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoaisin keittoa (liha + joku kasvisversio), hyvää, paikallista leipää. Sitten ne perinteiset kakkukahvit. Täytekakku, keksit, vaikka pullaa. Ei tuollaisessa perinteisessä tarjoilussa ole mitään vikaa. 

Vierailija
24/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voileipäkakkuun menee aika paljon rahaa, vaikka tekisi itse. Tee mieluummin suolaisia piirakoita, niitä voi tehdä koko pellillisiä ja leikata paloiksi. Myös kaupan pakastealtaan karjalanpiirakat käyvät juhliin, niitä saa halvalla. Tee munavoita piirakoiden kanssa. Itse leipomalla saa edulliset pikkuleivät. Voit harjoitella pienellä erällä etukäteen. Jos et osaa tehdä täytekakkuja, ei niitä kannata kuitenkaan ostaa, tulee kalliiksi. Olisiko mahdollista pyytää, että joku kaveri tekee sinulle kakkupohjat valmiiksi. Voit täyttää ne pohjat vaikka kermavaahdolla ja mansikoilla, marengitkin sopivat siihen lisäksi.

Voileipäkakun voi tehdä myös melko halvalla. Mutta, halpa voileipäkakku ei ole hyvää. 

Vierailija
25/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaa tulevat kaipaavat kunnon ruuan. Jos ei ole varaa kunnon lounasta tarjota, on reilua sanoa, että käyvät välillä syömässä! 

Vierailija
26/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisesti saa varmasti hyvä juhlat järjestettyä. Itse paistaisin coctailpiirakoita ja niiden kanssa munavoita lisäksi suolainen piirakka pieniksi paloiksi leikattuna. Kesällä olisi edullista tehdä vaikka kirkas perunasalaatti uusista perunoista ja sen kanssa halutessa lihapullia tai lohta (riippuen budjetista).

Tilauskakku on tosiaan se kallein, mutta ehkä pakasteesta löytyisi joku tarpeeksi juhlava kakku, esimerkiksi mutakakun päälle tuoreita marjoja. Britakakku on myös suht helppo itse leipoa ja sopii kesään. Pellillinen puoliksi ja väliin mansikoita ja kermaa. Keksejä vaan lisäksi, niin muuta ei tarvitse. 

Vierailija
27/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruis- ja kaurasipsejä ja niihin savulohi ja kasvistäyte. Kermakakun tilalle muutama erilainen juustokakku marjoilla koristeltuina (jos et itse osaa, osaisiko joku sukulainen). Erilaisia keksejä lajitelma. Juotavaksi kahvi, tee, mehu, vesi. Pöytiin esim.suklaakonvehteja. Ei rippijuhla ole mikään mässäilyjuhla. 

Edullinen lisä vielä tuohon itse tehty kääretorttu esim.rahka ja mansikkatäytteellä. 

Vierailija
28/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtra nakit ja Xtra perunasalaatti muuhun ei ole varaa työttömällä äipällä 😡🥺😭

Vierailija
29/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin paria erilaista suolaista piirakkaa, leikkaisin tarjolle pieniksi paloiksi. Jälkiruoaksi perinteisen mansikkakermakakun ja pikkuleivät. 

Vierailija
30/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mokkapalat pitää unohtaa, unohtakaa myös se saatanan munavoi. Coctailpiirakoiden päälle voi panna muutakin kuin tunkkaista munavoita.

Vierailija
31/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mokkapalat pitää unohtaa, unohtakaa myös se saatanan munavoi. Coctailpiirakoiden päälle voi panna muutakin kuin tunkkaista munavoita.

Munavoihan on hyvää, jos et itse tykkää, syö vaikka ilman. 

Vierailija
32/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites itse tehty perunasalaatti, vihreä salaatti ja patonki sekä itse tehty levite. 

Karjalanpiirakat munavoilla.Suolainen piirakka. 

Pienet lihapullat tai nakit.

Nämä suolaiset ovat täyttäviä, edullisia sekä maistuvia. 

Rahallinen panostus täytekakkuun. Kylkeen pikkuleipiä. 

Vierailija
33/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka tulisi halvemmaksi kuin suolaiset leivonnaiset. Voileipäkakku tosi kallis jos haluaa edes kohtuullisen hyvän. 

Vierailija
34/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyviä, edullisia ehdotuksia. Ihan varmasti saat kivat tarjottavat näillä vinkeillä aikaiseksi. Ja kesän rippijuhliin ihan ehdottomasti täytekakku, missä on oikeaa kermavaahtoa ja mansikoita, ei mitään tunkkaisia juustokakkuja.

Vierailija
35/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peltilihapiirakka täyttää pitkämatkalaistenkin vatsat. Helppoa tehdä.  Ehkä jotain salaattia. -----Jokin makea piirakka, esim mustikkapiirakkalevy ja vaniljakastike. 

Vierailija
36/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimainen savulohi olisi hyvää keitettyjen varhaisperunoiden, kermaviilikastikkeen ja salaatin kanssa. Patonkia ja levitteitä lisäksi. Lohi toki maksaa. 

Vierailija
37/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille ja naisille Satisfyerit, pojille ja miehille Fleshlightit. Näin kukaan ei huomaakaan tarjoilun puuttumista.

Vierailija
38/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runsaasti appiukon maankuulua omenakiljua! 

Juhlakalu tykkää!

Vierailija
39/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Runsaasti appiukon maankuulua omenakiljua! 

Jos suvussa on sahdin tekijöitä niin tilaapa pari kymmentä litraa.  Kyllä vieraat nauttii kesästä kun janojuomaa riittää!

Vierailija
40/269 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari suolaista piirakkaa, coctailpiirakat ja munavoi (lapset ja vanhukset ainakin tykkää, jos joku mielestään trendikäs ei), tee itse Britakakku (helppo), kuivakakku/mokkapalat tms, keksejä, konvehteja, karkkeja

Perunasalaatti uusista perunoita esim lohen kanssa hyvä idea, jos budjetti riittää. Vihannessalaatteja en tekisi.

Ei rippijuhlien tarjottavien tarvitse olla mitään supertrendikästä ja uutta. Vieraissa kuitenkin niin lapsia kuin vanhuksiakin. Ja anna nuoren myös vaikuttaa tarjoiluihin. Meillä oli coctailpiirakoita ja mokkapaloja, koska nuori niitä halusi.