Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on vihjaillut hankkivansa koiranpennun lahjaksi, stressaavaa!

Vierailija
06.05.2025 |

Taustatietona, että minulla on kaksi koiraa. Hankin ne 18-21-vuotiaana eli melkein heti omaan kotiin muutettuani ja ne ovat nyt 16- ja 19-vuotiaita eli sanoisin, että elämänsä ehtoopuolella. Rakastan koiriani ja olen pitänyt heistä hyvää huolta, mutta toisaalta olen kokenut myös, että ne ovat tietyillä tavoin rajoittaneet elämääni koko aikuisikäni (matkustelu ei käy päinsä jos ei löydy hoitopaikkaa ja ylipäätään tekemiset pitää aina suunnitella niin, että kotona on käytävä vähintäänkin ulkoiluttamassa koiria yms). Olen nykyiselle miesystävälleni kertonut, että kun näistä koirista aika jättää, niin en enää lemmikkejä hanki, koska haluan nauttia matkustelusta ja elämästä, joka ei pyöri lemmikkien pissatusaikataulujen ympärillä.

Miehellä itsellään ei ole mitään lemmikkejä, mutta hän on koiraihminen ja on nyt jostakin syystä innostunut ajatuksesta, että hankkisin koiranpennun. Olen sanonut hänelle useampaan kertaan, että minä henkkoht en ole kiinnostunut enää hankkimaan mitään lemmikkiä vastuulleni näiden jälkeen. Hän kuitenkin puhuu tästä koiranpentuasiasta siihen sävyyn, että minä hankkisin koiran ja hän sitten voisi lellitellä, hoivata ja ulkoiluttaa sitä eikä niin, että hän haluaisi nimenomaan itselleen oman koiran. Asumme erillämme. Hän tekee pitkää työpäivää, joten luulen, että hän tiedostaa, ettei itse pystyisi tarjoamaan koiralle tarpeeksi säännöllistä elämää ja seuraa. Minä sen sijaan teen hyvinkin joustavaa etätyötä.

Nyt ihan lähiaikoina hän on alkanut vähän säännöllisemmin vihjailemaan, että mitä jos löytyisi joku kasvattaja, jolla olisi kesälle suunniteltu pentue ja hänen onnistuisi varata pentu. Hän näyttää minulle koiranpentujen kuvia ja sanoo, että enhän minä tuollaiselle voisi sanoa "ei" (olen eläinrakas, joten hän on todnäk oikeassa, mutta en vain ole kiinnostunut uudesta 20-vuotisesta sitoutumisesta). Olen huolestunut, että hän on tehnyt jo jonkun varauksen, kun vihjailee, että ei nyt suunnitella mitään reissuja kesälle ja enhän luovu mistään vanhojen koirieni tavaroista, kun niistä aika jättää (molemmat ovat korkeasta iästään huolimatta ihan perusterveitä, joten en ylipäätään tiedä milloin se päivä tulee).

En tiedä miten voisin enää selvemmin sanoa, että minä en ole kiinnostunut uudesta lemmikistä (luonnollisesti hän on vapaa hankkimaan vaikka kotipossun jos itse sen majoittaa ja huolehtii). Emme ole asiasta tapelleet tai mitenkään ilmiriidoissa, ihan asiallisia keskusteluja käyty puolin ja toisin.

Onko teille koskaan hankittu lemmikkiä lahjana ja miten olette reagoineet?

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että jo jatkaa inttämistä koirasta kertoo ettei kunnioita sun rajoja yhtään. Koska se ei itse voi vahtia sinun menemisiä vuorokauden jokainen tunti niin se käyttää koiraa siihen, että pysyt paikallasi. Koirien vuoksi se valitsi myös seurustella kanssasi, koska sulla oli jo valmiit vahdit. 

Vierailija
42/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ihan varmasti sulla on 19-vuotias koira. Kiva provo taas. 

Ja "arvelee, että olisi elämänsä ehtoopuolella" :D

Voiko koira elää noin vanhaksi ja olla vielä terve. Kissa voi elää mutta ei ksit koira?

Terveys on vähän suhteellista. Tossa iässä ihan takuu varmasti on jotain kremppaa (tyyliin nivelrikkoa, kuulon ja näön heikkenemistä tms), mutta ei välttämättä sellaista, joka yksinään suoraan johtaisi kuolemaan. Vanhemmiten ne vaivat tulee tosi nopeasti. Oma edesmennyt koirani eli 17-vuotiaaksi asti terveenä ja reippaana, sitten alkoi munuaiset reistailla ja vuoden kuluttua olikin lopetuskunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hankkisin pennun, elämä ilman koiraa on todella yksinäinen ja koira tuo myös paljon hyödyllisiä rutiineja ja liikuntaa.

Ole hyvä ja hanki. Aloittaja sen sijaan sanoi erittäin selvästi että hän ei sellaista halua. 

Vierailija
44/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16v ja 19v piskit? Justjoo XDDD

Pienet koirat elävät helposti 16-vuotiaaksi. Mieheni kertoi juuri pari päivää sitten, että meidän koiramme rodussa odotettua elinikää on nostettu 19 vuoteen, taisi olla 13-19 vuotta.

Vierailija
45/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko koira elää noin vanhaksi ja olla vielä terve. Kissa voi elää mutta ei ksit koira?

Terveys on vähän suhteellista. Tossa iässä ihan takuu varmasti on jotain kremppaa (tyyliin nivelrikkoa, kuulon ja näön heikkenemistä tms), mutta ei välttämättä sellaista, joka yksinään suoraan johtaisi kuolemaan. Vanhemmiten ne vaivat tulee tosi nopeasti. Oma edesmennyt koirani eli 17-vuotiaaksi asti terveenä ja reippaana, sitten alkoi munuaiset reistailla ja vuoden kuluttua olikin lopetuskunnossa.

Tutun koira pidettiin hengissä 17-vuotiaaksi ja oli tuossa vaiheessa jo sokea sekä kuuro ja ihan kamalassa kunnossa fyysisesti. Meni mielestäni jo eläinrääkkäyksen puolelle, mutta onneksi tajusivat lopettaa sen sitten. En todellakaan usko, että ap:llä on 19-vuotias koira. Ei edes pienet koirat elä noin vanhaksi enää. Pitää olla jo erikoistapaus, ja siitä voisi tehdä jutun jo lehteen. 

Vierailija
46/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet koirat elävät helposti 16-vuotiaaksi. Mieheni kertoi juuri pari päivää sitten, että meidän koiramme rodussa odotettua elinikää on nostettu 19 vuoteen, taisi olla 13-19 vuotta.

Voitko kertoa mikä teidän koiran rotu on? En todellakaan usko, että elinikä on arvioitu jopa 19-vuotiaaksi. 

Vierailija
47/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat ovat olleet elämääsi ihanan rajoittava tekijä miehen mielestä. Kun koirat on ruokittava, ulkoilutettava ja hankittava hoitaja jos lähdet jonnekin, ovat liikkeesi ja arkesi on ollut ennalta-arvattavaa. Mies haluaa asian jatkuvan niin ja hankkii sinulle uuden pallon jalkaan. 

Kuinka joku voi ajatella toisesta näin rumasti. Mies- ja erityisesti parisuhdevihaa

Jos on vaikka kokemusta kontrolloivasta puolisosta niin voi tulla tällainenkin mieleen. Eikä se ole mitenkään kaukaa haettua. Mustasukkainen ja omistava henkilö on valmis menemään äärimmäisyyksiin puolisonsa elämän rajoittamisessa. 

Vierailija
48/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat ovat olleet elämääsi ihanan rajoittava tekijä miehen mielestä. Kun koirat on ruokittava, ulkoilutettava ja hankittava hoitaja jos lähdet jonnekin, ovat liikkeesi ja arkesi on ollut ennalta-arvattavaa. Mies haluaa asian jatkuvan niin ja hankkii sinulle uuden pallon jalkaan. 

Mulla oli tällainen mies, tosin halusi lapsia eikä koiria. Toisen hoidettavaksi, tietenkin. Suuttui aivan hirveästi kun lapsi ei estänytkään mua lähtemästä.

Vierailija
49/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista kuulla minkä rodun elinikä on jopa 19 vuotta? 

Vierailija
50/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei saa sidottua sinua kotiin lapsella niin pakottaa ottamaan uuden rakin hoidettavaksi. Ei tuo mitään muuta ole. Se haluaa vain kontrolloida sinua ja ajankäyttöäsi.

Hämmästyttävää miesvihaa. Olen sanaton. 0/10000000.

Vierailija
51/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"SANOISIN, että ovat..." luki aloituksessa.

Vierailija
52/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä rodussa on noin laaja ikähaarukka?  

Vierailija
53/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin KIRJALLISESTI ILMOITTAA ,ETTÄ UUTTA KOIRAA ET ENÄÄ KOTIISI OTA.

Vierailija
54/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet rodut voi ihan hyvin elää noin pitkään. Kaverin kääpiövillakoira taisi olla 22-vuotias kuollessaan. 

Vierailija
55/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienten koirien keski-ikä on 12-16 vuotta. Todella vaikea uskoa, että yhtäkkiä onkin rotu, jonka keski-ikä on 13-19 vuotta. Mikä rotu? 

Vierailija
56/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei saa sidottua sinua kotiin lapsella niin pakottaa ottamaan uuden rakin hoidettavaksi. Ei tuo mitään muuta ole. Se haluaa vain kontrolloida sinua ja ajankäyttöäsi.

Hämmästyttävää miesvihaa. Olen sanaton. 0/10000000.

Joo. Hämmästyttävää kokemuspohjaista tietoa! On se totuus vaan niin miehiä demonisoivaa. Itke lisää.

Vierailija
57/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutun koira pidettiin hengissä 17-vuoti

Sokeus ja/tai kuurous eivät kaikille ole syitä lopettaa lemmikkiään. On ihan syntymäsokeita ja -kuuroja lemmikeitä ja ne voivat elää ihan mukavaa elämää. Näin sivuhuomautuksena. Toki jotkut lopettavat vähemmästäkin, mutta itse ajattelen, että jos eläin ei kärsi kivuista ja se pystyy noin muuten elämään hyvää elämää, niin mitäpä sitä lopettamaan.

Toisekseen, 19-vuotias koira ei ole mikään lehtijutun arvoinen harvinaisuus. Kyllä niitä löytyy. 

Vierailija
58/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille äijälle, että otat mieluummin 3 lasta.

Ne sentään aikuistuu jossain vaiheessa ja toivon mukaan samalla poistuvat omiin huusholleihinsa - elävinä.

(Tiedän, miten tää menee, koska on ollut sekä lapsia että lemmikkejä - ja ne lasten vanhat lemmikit jää sun huoleksi ja saattohoidettaviksi joka tapauksessa, kun lapset häipyy eri suuntiin, eivätkä voi niitä elukoitaan kuskata mukanaan maailman ääriin.)

Vierailija
59/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet rodut voi ihan hyvin elää noin pitkään. Kaverin kääpiövillakoira taisi olla 22-vuotias kuollessaan. 

No älä nyt puhu paskaa. Provo provojen perään. 

Vierailija
60/117 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka joku voi ajatella toisesta näin rumasti. Mies- ja erityisesti parisuhdevihaa

Jos on vaikka kokemusta kontrolloivasta puolisosta niin voi tulla tällainenkin mieleen. Eikä se ole mitenkään kaukaa haettua. Mustasukkainen ja omistava henkilö on valmis menemään äärimmäisyyksiin puolisonsa elämän rajoittamisessa. 

Varsinkin tästä inttämisestä tulee tällainen mieleen. Ei kunnioiteta toisen rajoja ja yritetään manipuloiden ja tunteisiin vedoten saada koira väkisin toisen talouteen. Ovat niin söpöjä, kuinka voisit vastustaa! Silittelisin ja halisin sitä sitten! Tulee mieleen, että eläimestä halutaan rajoite naisystävän kotiin, jossa ei itse ole paikalla 24/7. Eipä lähde naisystävä extemporee viikonlopuksi kreisipailaamaan 500km:n päähän kun on koira hoidettavana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän