Tabu, josta Suomessa ei haluta puhua: koiria on aivan liikaa ja todella useat niistä vieläpä huonosti koulutettuja räksyttäjiä.
Siis ihan oikeasti: 3-4 koiraa kerrostaloasunnossa ei ole normaalia. Ei myöskään se, että koira saa hepulin kun kävelyllä kohdataan vastaantulija.
Kommentit (416)
Kun vertaa koirien käytössä Suomessa ja Espanjassa niin ei voi kuin ihmetellä. Miten ihmeessä Suomessa ne on niin sekaisin tosi usein?
Siis että koiria on Suomessa liikaa, vai että niitä on jossain tietyssä kerrostaloasunnossa liikaa?
Juuri näin. Meillä on muuten niin rauhaisa asuinalue mutta koirat räksyttää kovaäänisesti suurimman osan päivästä
Juu, monet koiranomistajat eivät tajua, että pitävät lemmikkiään ihan hirveässä stressissä 247, kun eivät kouluta näitä ymmärtämään omaa paikkaansa
Olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä. Koiria on liikaa. Jotain rajoittavia juttuja pitäisi saada käyttöön, esim. koiravero ja jonkinlainen "koiranpitokortti" eli koulutusta. Nyt koirilla on enemmän oikeuksia kuin ihmisillä, saa meluta, häiritä ja paskoa miten koiran mieleen pälkähtää.
Minua inhottaa eniten se, että kun käyn paljon kävelylenkeillä, vastaani tulee aivan liikaa sellaisia koiria, joita ei ole koulutettu. Koko ajan saa olla varuillaan, hyökkääkö se päälle vai mitä tekee. Omistajat ovat yleensä aivan ummikkoja näiden elukoittensa kanssa. Minusta ei ole oikein, että pitää pelätä kävelylenkillä näitä koiria.
Mä olisin ihan valmis kieltämään koirat kerrostaloissa. Etenkin näin keväisin kun kadut lainehtivat paskaa. Saisi edes kaupungilla kulkea ilman köntsiä.
Ja samat kpäiset omistajat ovat niitä, jotka paskattaa koirat toisten pihoihin.
Niin. Kaupungit liian ahtaita noin suurille määrille koiria, ja ihmisiä. Koirien tarpeet eivät täyty saati lenkkeilijöiden, tilaa ei ole tarpeeksi, puhdasta maata. Maallakaan koiraa ei saa pitää irti noin vain, ettei pure irti ollessaan tai sotke paikat. Ja osa koirista on lonkka- tai jalkavikaisia, eli sairauksia. Maassa on myös terävää sepeliä tai siruja. Pitäisi miettiä ongelmia, että saadaan korjattua joskus ne parempaan.
nuo näyttää väsyneiltä 30-vuotiailta naisilta, jos naisen ikä on pakko mainita.
Nuorilla on todella paljon koiria, ihmettelen, millä rahoilla rahoittavat tämän heidän muotiharrastuksensa. Eivät kouluta näitä elikkoja, kulkevat narut valtoimenaan, kuulokkeet päässä, selaten lobotomiapuhelinta, eivät ota muita huomioon jne jne jne. Olen täysin kyllästynyt näihin ja näiden rakkeihin.
Ilmeisesti nykyään on liian hyvät tuet kun nuorilla on varaa pitää näitä elukoita. 90-luvulla oli kyllä toisin, ei ollut koiria eikä paskaläjiä kaduilla.
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa eniten se, että kun käyn paljon kävelylenkeillä, vastaani tulee aivan liikaa sellaisia koiria, joita ei ole koulutettu. Koko ajan saa olla varuillaan, hyökkääkö se päälle vai mitä tekee. Omistajat ovat yleensä aivan ummikkoja näiden elukoittensa kanssa. Minusta ei ole oikein, että pitää pelätä kävelylenkillä näitä koiria.
Missään muualla ei törmää ilmiöön, jossa koira oikein pysähtyy vaanimaan kun näkee vastaantulijan ja omistaja odottaa nöyränä kuin koiran käskystä siinä vieressä että koska suvaitsee taas liikkua. Ihan oikeasti ei missään muualla. Useimmat suomalaiset on liian vässyköitä pitämään koiria, jotka ovat laumaeläimiä ja seuraavat vain johtajaksi kokemaansa. Ei koira kaipaa mitään kaveria tai sydänystävää, vaan sitä johtajaa jota seurata.
Itseäni pelottaa koirat. Meillä on myös ihan eri arvomaailmat
Joo kansalaisia noin 5,6 miljoonaa ja koiria noin miljoona joku asia on nyt kyllä pielessä. Lisää pentutehtaillaan ja rescue hurttia roudataan ulkomailta koko ajan.Kohta tulee suomeen koirien vallankumous ja me ollaan niille lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään muualla ei törmää ilmiöön, jossa koira oikein pysähtyy vaanimaan kun näkee vastaantulijan ja omistaja odottaa nöyränä kuin koiran käskystä siinä vieressä että koska suvaitsee taas liikkua. Ihan oikeasti ei missään muualla. Useimmat suomalaiset on liian vässyköitä pitämään koiria, jotka ovat laumaeläimiä ja seuraavat vain johtajaksi kokemaansa. Ei koira kaipaa mitään kaveria tai sydänystävää, vaan sitä johtajaa jota seurata.
Sinulta todella hyvä huomio, näitä samoja ajatuksia olen myös minä ajatellut. Koira ei ole mikään kaveri, kun otat koiran, sinun ihminen pitää johtaa ja koira tottelee. Ei niin, että koira määrää mitä tehdään. Ihminen määrää. Olen tehnyt sellaisen määritelmän näistä koiraihmisistä, että ovat sellaista yksinkertaista sorttia, aivot narikassa, tällaisilla ei missään nimessä pitäisi olla koiraa. Olen myös sitä mieltä, että koiraihminen väistää aina muita kulkijoita, ei toisinpäin.
Ei tää mikään tabu aihe ole. Ihan itsekin koiranomistajana olen sitä mieltä, että koiria on ihan liikaa ja TÄYSIN VÄÄRILLÄ IHMISILLÄ. Just niillä joiden ei pitäisi ottaa koiraa.
Kyllä järkevät koiranomistajat on sitä mieltä, että koiriin pitäisi oikeasti olla joku erityislupa. Persaukisille niitä ei saa antaa, eläinlääkärit maksaa tähtitieteellisiä summia.
Nuo kouluttamattomat koirat tappaa muita koiria joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma taitaa olla se, että monet ottavat koiran yksinäisyyteen ja lohduksi itselleen. Kun omistaja ei osoita selkeää johtajuutta vaan käyttäytyy epästabiilisti ja epäjohdonmukaisesti, koira alkaa voida huonosti. Tämä on todellinen uhka muiden ihmisten turvallisuudelle, kun epävakaissa oloissa heikosti koulutettu koira kulkee seitsemän metrin fleksissä tai pahimmillaan vapaana.
Vierailija kirjoitti:
Ei tää mikään tabu aihe ole. Ihan itsekin koiranomistajana olen sitä mieltä, että koiria on ihan liikaa ja TÄYSIN VÄÄRILLÄ IHMISILLÄ. Just niillä joiden ei pitäisi ottaa koiraa.
Kyllä järkevät koiranomistajat on sitä mieltä, että koiriin pitäisi oikeasti olla joku erityislupa. Persaukisille niitä ei saa antaa, eläinlääkärit maksaa tähtitieteellisiä summia.
Nuo kouluttamattomat koirat tappaa muita koiria joka vuosi.
Kyllä on tabu. Yritäppä ottaa puheeksi vaikkapa työpaikan kahvihuoneessa. Normaalia keskustelua ei synny, vaan saat lähinnä ikävän ihmisen maineen. SIIS ET SÄ TYKKÄÄ KOIRISTA??! MIKS??1
Sama ongelma ihmisten suhteen.